B W Filtr polaryzacyjny.docx

(1674 KB) Pobierz

http://www.olbrycht.pl/b+w/opis/polar/polLin.jpg

B+W Top Polarizer (Linear):  
Liniowych filtrów polaryzacyjnych używa się z manualnymi lustrzankami małoobrazkowymi. Zwiększają nasycenie kolorów i redukują odbicia. Neutralny szary kolor i płaski materiał polaryzacyjny gwarantują optymalne rezultaty optyczne.
Współczynnik filtra zmienia się wraz z ustawieniem filtra względem słońca i wynosi 2,3-2,8.

http://www.olbrycht.pl/b+w/opis/polar/polCir.jpg

B+W Filtr polaryzacyjny kołowy (Circular Polarizer): 
Zaprojektowany specjalnie do lustrzanek małoobrazkowych z automatyką ekspozycji i autofokusem oraz do kamer video. Nie zakłóca działania systemów pomiarowych aparatu. Współczynnik filtra 2,3-2,8.

http://www.olbrycht.pl/b+w/opis/polar/kasemann.jpg

B+W Filtr polaryzacyjny Kaesemann: 
Wysokiej jakości filtr polaryzacyjny produkowany z wielką starannością z wyselekcjonowanych folii polaryzacyjnych i specjalnie przygotowanego szkła optycznego. Izolowany na brzegach, co zapewnia mu wytrzymałość w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Polecany szczególnie do stosowania z jasnymi teleobiektywami i obiektywami apochromatycznymi. Dostępny w wersji liniowej i kołowej. Współczynnik filtra 2,3-2,8.

http://www.olbrycht.pl/b+w/opis/polar/polWarm.jpg

B+W Filtr polaryzacyjny ocieplający (Warm Tone Polarizer): 
Unikalny filtr łączący zalety filtra polaryzacyjnego i konwersyjnego (KR 1,5 Skylight, KR3 lub 81A). Pozwala uzyskać bardziej wyraziste kolory i nadaje zdjęciu przyjemny, ciepły odcień. Dostępny w wersji liniowej i kołowej. Współczynnik filtra 2,3-2,8.

Polaryzery pozwalają także uzyskać głęboką, nasyconą zieleń liści i redukują niepożądany efekt smogu, pojawiający się na horyzoncie przy fotografowaniu pejzażu miejskiego.
Filtry polaryzacyjne B+W składają się z folii polaryzacyjnej zamkniętej między dwoma kawałkami szkła.
Dzięki swej konstrukcji przepuszczają jedynie promienie światła rozchodzące się równolegle w stosunku do powierzchni folii polaryzacyjnej.

Fale świetlne rozchodzą się w sposób zbliżony do fali wodnej; drgają we wszystkich płaszczyznach prostopadłych do kierunku rozchodzenia się promieni. Tak zachowuje się światło niespolaryzowane. Fale światła drgające tylko w jednej płaszczyźnie zwane są światłem liniowo spolaryzowanym.

 

http://www.olbrycht.pl/b+w/opis/polar/polaryz.gif

Promienie padające na nią prostopadle są całkowicie odcinane, a pozostałe – drgające w innych płaszczyznach – wygaszane częściowo.
Kiedy światło odbija się od jakiejś powierzchni, następuje jego polaryzacja. Stopień polaryzacji zależy od kąta padania światła, który z kolei różni się w zależności od materiału odbijającego światło. Maksymalna polaryzacja światła odbijanego przez powierzchnię wody wynosi ok. 37°, zaś promieni odbijanych przez szkło – ok. 32°. Drewno, trawa, tworzywa sztuczne i lakier także polaryzują światło. Jedynie surowe powierzchnie metali odbijają światło w sposób chaotyczny, czyli nie polaryzują go.
Przy pomocy odpowiednio ustawionego filtra, w idealnych warunkach, możliwa jest całkowita eliminacja odbić. Dzieje się tak, kiedy kąt padania światła i kąt, pod jakim wykonuje się zdjęcie, są niemal identyczne. Kąt maksymalnej polaryzacji wynosi ok. 30-40°. Działanie filtra polaryzacyjnego można obserwować na matówce, obracając przedni pierścień filtra.
Filtry polaryzacyjne liniowe i kołowe zbudowane są z takiej samej liniowej folii polaryzacyjnej, ale nie są identyczne. Nowoczesne lustrzanki wyposażone są w rozdzielający promienie świetlne pryzmat; część światła jest dzięki niemu przesyłana do światłomierza, a część do wizjera. W rezultacie, światło wpadające do światłomierza jest już częściowo spolaryzowane przez pryzmat. Filtr liniowy zastosowany na aparacie tego rodzaju działałby jak drugi polaryzer i blokował dostęp światła do światłomierza, w stopniu większym lub mniejszym, w zależności od kąta między pryzmatem a filtrem. Powodowałoby to zakłócenia pomiaru parametrów ekspozycji. Filtr kołowy radzi sobie z tym problemem w ten sposób, że wprawia światło spolaryzowane liniowo w ruch obrotowy, dzięki czemu jest ono rejestrowane przez światłomierz jako światło niespolaryzowane. Gwarantuje to poprawny pomiar ekspozycji.

 

 

 

Filtry polaryzacyjne ocieplające

Na szczycie listy filtrów niezbędnych pejzażyście znajdują się polaryzer i filtr ocieplający, ewentualnie
2 w 1, czyli ocieplający polaryzer. W zależności od stopnia ocieplenia, jaki chcemy uzyskać, warto rozważyć Skylight / filtr polaryzacyjny Warm Tone Sky (efekt delikatny, naturalny), 81A / polaryzer 81A (nieco silniejszy, nadal naturalny) lub KR3 / polaryzer KR3 (efekt wyrazisty), a nawet KR 6 plus osobny polaryzer dla efektu bardzo odważnego. Efekt ocieplenia wwersji łagodnej (SKY, 81A) umożliwia pozbycie się nieprzyjemnej niebieskiej dominanty, powodowanej "zimnym" światłem, a w wersji "odważnej" - uzyskanie efektu nastrojowego zmierzchu.

 

Powiększenie

 

Powiększenie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin