Shimano-xtr-2014.pdf

(1086 KB) Pobierz
Shimano XTR 2014 - pierwsze spojrzenie
Wpisany przez Kasia
sobota, 20 kwietnia 2013 13:53 - Poprawiony sobota, 20 kwietnia 2013 14:52
Najnowszy osprzęt firmy Shimano kładzie głównie nacisk na wagę. Nowe hamulce, suport,
łańcuch oraz karbonowe koła 29 cali na szytkę umożliwiają osiąganie jeszcze lepszych wyników
przez zawodników.
Oprócz nowych lżejszych części XTR zostały przedstawione inne smaczki takie jak nowe koło
650b. Wszystkie nowe części mogą wzbudzać emocje jednak najbardziej interesujące mogą
wydawać się nowe hamulce tarczowe M987, które zostały odchudzone o 40 gramów dla
każdego koła w stosunku do poprzednika XTR M985. Są to najlżejsze istniejące hamulce
tarczowe XTR.
Hamulce
Zmniejszenie wagi było możliwe dzięki magnezowym zaciskom oraz cylindrom jak również
1 / 9
1039845962.004.png
 
Shimano XTR 2014 - pierwsze spojrzenie
Wpisany przez Kasia
sobota, 20 kwietnia 2013 13:53 - Poprawiony sobota, 20 kwietnia 2013 14:52
dodaniu (po raz pierwszy u japończyków) karbonowych klamek i tytanowych oraz aluminiowych
detali. Według Shimano musieli zniszczyć wiele karbonowych klamek, zanim udało im się
uzyskać oczekiwany efekt oraz realny do wyprodukowania standard. Klamka jest najwidoczniej
na tyle wytrzymała, że jeśli rozbijesz się wystarczająco aby ją złamać, najprawdopodobniej
zniszczeniu ulegnie cały hamulec.
Magnez nie lubi ciepła. Shimano twierdzi, że udało im się sprawić aby materiał ten funkcjonował
dobrze w nowych hamulcach dzięki systemowi zarządzania ciepłem: Shimano Ice-Tech -
system obniża temperaturę do poziomu akceptowalnego, aby użyć części magnezowych.
Hamulce M987 zostaną zaopatrzone w standardowe okładziny aby utrzymać niską wagę. Będą
one kompatybilne z okładzinami z radiatorami oraz iSpec.
Aby w dalszym ciągu obniżać temperaturę w trakcie hamowania, M987 będą współpracowały z
tarczami SM-RT99, które się sprawdziły w Pucharze Świata w Downhillu. Tarcze będą
dostępne w średnicach 180/160/140mm tylko w wersji Center Lock. Podobno obniżają
temperaturę o dodatkowe 40 stopni w porównaniu z poprzednimi tarczami SM-RT98. Używając
ich w parze z M987 otrzymujesz jedne z najlżejszych i najchłodniejszych hamulców jakie
Shimano kiedykolwiek wyprodukowało. Według producenta, dodatek chłodzących żłobień
2 / 9
1039845962.005.png
 
Shimano XTR 2014 - pierwsze spojrzenie
Wpisany przez Kasia
sobota, 20 kwietnia 2013 13:53 - Poprawiony sobota, 20 kwietnia 2013 14:52
pozwala tarczom absorbować taką samą ilość ciepła jak tradycyjne tarcze o rozmiar większe.
Koła
Dla największych wycinaków XC, Shimano w ofercie będzie miało limitowaną edycję kół na
szytki 29 cali. Sprawdzone w Pucharze Świata i na Igrzyskach Olimpijskich dostępne będą
teraz dla wszystkich zainteresowanych, pod warunkiem że Twój portfel będzie odpowiednio
gruby.
3 / 9
1039845962.001.png
 
Shimano XTR 2014 - pierwsze spojrzenie
Wpisany przez Kasia
sobota, 20 kwietnia 2013 13:53 - Poprawiony sobota, 20 kwietnia 2013 14:52
Japończycy.
Jednak jeśli chodzi o japończyków to i tak jest to duży krok do przodu w związku z
szybkozamykaczem, ale o tym jaki ma być standard mocowania, będziemy musieli
możesz sobie zrobić koła o 100g lżejsze i pewnie za ułamek kwoty jaką zaśpiewają
koła będą posiadały 28 szprych, a zastosowana piasta tylna będzie miała 36 punktów
15/QR. Szału nie ma, ale nie jest źle. Jeśli waga jest dla Ciebie ważna, to bez problemu
15mm, podczas gdy tył możemy już wybierać pomiędzy 12x142 lub standardową ośką z
zazębienia. Jeśli chodzi o kompatybilność to oferowane będą w wersjach - przód tylko oś
zachęcająco w stosunku do standardowego modelu kół - 1349g dla wersji 15/12 i 1298 dla
jest, gdyż na rynku znajdziemy co najmniej kilka obręczy w podobnie jeśli nie niższej wadze.
Obręcze w nowych kołach będą ważyły 280g, co jakimś specjalnym mistrzostwem świata nie
zadecydować przed zakupem, ponieważ nie będzie możliwości konwersji. Waga też wygląda
zastosowaniem włókna węglowego, w stosunku do stosowanego do tej pory aluminium. Nowe
4 / 9
1039845962.002.png
 
Shimano XTR 2014 - pierwsze spojrzenie
Wpisany przez Kasia
sobota, 20 kwietnia 2013 13:53 - Poprawiony sobota, 20 kwietnia 2013 14:52
Napęd
składnik z fluorem, który zwiększa osiągi, szczególnie przy pracy na skrzyżowanych
gruncie rzeczy jest to ten sam łańcuch, tak samo pokrywany niklem, zawierający jednak
Nie zignorowano także napędu, choć zmiany dotyczyć będą w zasadzie tylko łańcucha i
suportu. W 2014 użytkownicy do dyspozycji będą mieli nowy model łańcucha CN-981 który
łańcucha Dura Ace 9000. Jeśli wierzyć zapewnieniom, nowy łańcuch dłużej utrzymuje smar,
szybciej pozbywa się błota i pracuje płynniej w stosunku do poprzedniego modelu CN-980. W
przełożeniach. Podobny zabieg znajdziecie także w łańcuchach XT, SLX i Deore w przyszłości.
można określić jako super wąski łańcuch HG-X. Jego powierzchnię pokryto za pomocą nowego
procesu technologicznego okreśłanego jako Sil-Tec, który już wcześniej został użyty przy okazji
5 / 9
1039845962.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin