Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF FAP.doc

(33 KB) Pobierz

 

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260

 

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP - 13-06-09, 13:46


Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

·         Włączamy zapłon

·         Włączamy silnik

·         Temperatora płynu chłodzącego

powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)

·         Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii

(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

·         Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę

·         Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM

·         Czas trwania ok..15-20 Minut

·         Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]

[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

·         Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]

[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]

MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)

MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer

MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką

MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)


Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]



Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.

 

Jestem już po dopalaniu DPF-a z wynikiem pozytywnym Auto VW Touran 1,9 TDI BLS z DPF-em.
Po skasowaniu błędu (żółta kontrolka silnika- niesprawność w układzie wydechowym )
i podaniu kodu 21xxx zapodałem zgodnie z opisem kanały 070 i 075 i w drogę ,temp.płynu chłodzącego w/g wskaźnika 90 st.
Wypalanie następuje pomiędzy 1500 -2500 max 3000 obr. a prędkość min. 20 km .Bieg to sprawa indywidualna , ja znalazłem taką drogę mało uczęszczaną i jechałem na II biegu ok 2000 obr/min. procedurę musiałem odpalić dwa razy aż zapełnienie DPF spadło do 10 % ,wtedy system stwierdził ,że jest OK i pokasował błędy a auto dostało kopaaaa . Jeszcze jedna uwaga podczas wypalania za samochodem było biało jak ch.....

 

 

Dziala!!! Dziekuje bardzo....

 

 

 

co to jest za skrót MVB?

Wartości bloków mierzonych -> 01 Engine -> Meas. Blocks 08 -> Group ...

 

 

 

Panowie, w którym bloku pomiarowym można odczytać stopień zapełnienia DPF'a w silniku CBBB (2,0 - 170KM CR).
Dzięki.

W kanale 75 pozycja 3 nie widać?

 

 

mam pytanie co do opisanego sposobu regeneracji filtra, czy można całą tę operację wykonać bez interfejsu? czy konieczne jest włączenie jakiejś funkcji w programie?

 

szukaj w kanałack 067-075

Opisany sposób wykorzystuje VAGa

 

Szukałem w tych kanałach, nawet przeleciałem chyba wszystkie od 001 do 120 i niestety nie mam odczytów z DPFa. Może Vag mam za stary bo 3.11 co prawda pełną wersję (różne rzeczy już nim robiłem) ale może powinienem użyć np 4.09 co myślicie ? Ormowiec jak myślisz?

 

myślę że wersja vaga nie ma nic do rzeczy.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin