ja i moja szkoła kl 2rozkl=ład 2.doc

(1308 KB) Pobierz
BLOK I

ROZKŁAD MATERIAŁU

DO PODRĘCZNIKA „JA I MOJA SZKOŁA”

 

DO KLASY 2

 

NA SEMESTR DRUGI

 

 


BLOK XIII. UCZĘ SIĘ ŻYĆ WŚRÓD RÓWIEŚNIKÓW (około 19 godzin)

Ogólne zadania edukacyjne:

              kształcenie umiejętności współpracy z rówieśnikami

              poznanie sposobów pokojowego rozwiązywania konfliktów między rówieśnikami

              wypowiadanie i uzasadnianie własnego zdania na dany temat

              kształcenie umiejętności wybaczania w przypadku koleżeńskich nieporozumień

              poznanie zagrożeń, jakie mogą spotkać dzieci ze strony innych ludzi i sposobów reagowania na nie

              sformułowanie zasad takiego zachowania się w miejscach publicznych, by nie wywoływało ono konfliktów

              czytanie wierszy z zastosowaniem odpowiedniego rytmu, tempa i intonacji

              formułowanie odpowiedzi na pytania

              poznanie znaczenia pojęcia morał

              próby formułowania morału do historyjki obrazkowej

              pisanie zdań na podany temat

              wyszukiwanie i pisanie synonimów

              pisanie czasowników i przymiotników z przeczeniem nie

              sprawne mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30

              rozwiązywanie i układanie zadań na dzielenie i mnożenie

              rozwijanie umiejętności wycinania i sklejania papieru z tekturą

              łączenie elementów pracy technicznej za pomocą sznurka

              poznanie piosenki Wyciągnij dłoń

              poznanie dźwięku do2 (c2)

              rozwijanie poczucia rytmu

              rozwijanie wyczucia odległości, szybkości i koordynacji ruchowej.


Propozycje tematów dziennych

Tematyka i szczegółowe zadania zajęć

DZIEŃ 1.

UCZĘ SIĘ

WSPÓŁPRA-

COWAĆ Z KOLEGAMI             

1.              Rozmowa na temat pomocy koleżeńskiej na podstawie wiersza M. Strzałkowskiej Może potem… Pisanie odpowiedzi na pytania. Pisanie przymiotników z przeczeniem nie.

              Prezentowanie scenek dramowych.

              Czytanie wiersza.

              Wypowiadanie się na temat przeczytanego wiersza.

              Formułowanie odpowiedzi na pytania.

              Formułowanie i zapisywanie wniosków.

              Poznanie znaczenia pojęcia morał.

              Pisanie przymiotników z przeczeniem nie.

              2.              Nauka piosenki Wyciągnij dłoń. Poznanie nuty do2 (c2).

              Poznanie piosenki Wyciągnij dłoń.

              Zabawa ruchowa przy muzyce.

              Poznanie dźwięku do2 (c2).

              Granie na dzwonkach.

              3.              Dzielenie i mnożenie liczb przez 9.

              Obliczanie ilorazów i iloczynów w zakresie 30.

              Rozwiązywanie zadań.

              0, 1 w mnożeniu i dzieleniu.

DZIEŃ 2.

UCZĘ SIĘ

WYBACZAĆ

4.              Formułowanie odpowiedzi na pytanie Czy łatwo jest wybaczać? na podstawie wiersza M. Strzałkowskiej Coś strasznego. Pisanie przymiotników z przeczeniem nie.

              Prezentowanie scenek dramowych.

              Czytanie wiersza.

    Wypowiadanie się na temat przeczytanego wiersza.

    Formułowanie odpowiedzi na pytania.

              Formułowanie i zapisywanie wniosków.

              Pisanie synonimów podanych wyrazów.

              Pisanie przymiotników z przeczeniem nie.

              5.              Prezent dla mojego przyjaciela – zabawka zręcznościowa Słonik.

              Rozwijanie umiejętności wycinania i sklejania papieru z tekturą.

              Badanie właściwości tektury.

              Łączenie elementów zabawki za pomocą sznurka.

              Samodzielne wykonanie zabawki.

              6.              Dzielenie  i mnożenie liczb przez 10.

              0 i 1 w mnożeniu i dzieleniu.

              Rozwiązywanie zadań tekstowych na dzielenie.

    Układanie pytań do zadań.

    Obliczanie ilorazów  i iloczynów w zakresie 30.             

DZIEŃ 3.

UCZĘ SIĘ

POKOJOWO

ROZWIĄZY-

WAĆ

KONFLIKTY

              7–8.              Wypowiedzi dzieci na temat sporów i kłótni oraz sposobów ich rozwiązywania na podstawie wiersza M. Strzałkowskiej Kłótnia, historyjek obrazkowych i własnych doświadczeń. Powtórzenie wiadomości o rodzajach zdań.

              Czytanie wiersza.

              Interpretowanie morału wiersza.

              Rozmowa na temat konfliktów między dziećmi.

              Formułowanie morału wynikającego z historyjki obrazkowej.

              Formułowanie i zapisywanie wniosków.

              Poznanie znaczenia wyrazu kompromis.

              Utrwalenie wiadomości o rodzajach zdań.

              Pisanie wyrazów z ó.

              9.              Jak zachowywać się w miejscach publicznych, aby nie doprowadzać do konfliktów?

              Prezentowanie scenek dramowych.

    Wspólne ustalenie, jakie zasady zachowania powinny obowiązywać dzieci i dorosłych w miejscach publicznych.

10.              Liczby 0 i 1 w mnożeniu i dzieleniu.

              Mnożenie i dzielenie przez 1.

              Liczba 0 w mnożeniu i dzieleniu.

    Dzielenie, gdy dzielna i dzielnik są sobie równe.

 

DZIEŃ 4.

UCZĘ SIĘ

MIEĆ SWOJE

ZDANIE             

              11–12. Formułowanie odpowiedzi na pytanie Czy zawsze należy naśladować kolegów? na podstawie wiersza M. Strzałkowskiej Koledzy. Pisanie czasowników z przeczeniem nie.

              Prezentowanie scenek dramowych.

              Czytanie wiersza.

              Wypowiadanie się na podany temat.

              ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin