photoshop studio. obrazy malowane cyfrowo full scan.pdf

(86975 KB) Pobierz
709898459 UNPDF
Photoshop Studio.
Obrazy malowane cyfrowo
Autor: Bert Monroy
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 978-83-246-2104-0
Digital Painting (Voices That Matter)
Format: 200x230, stron: 312
Jak uzyskaæ niepowtarzalny nastrój i g³êbiê obiektów przy u¿yciu
œwiate³ i cieni?
Jak tworzyæ efekty specjalne za pomoc¹ stylów warstw?
Jak perfekcyjnie pos³ugiwaæ siê kana³ami alfa, maskami i œcie¿kami odcinania?
Jeœli zajmujesz siê grafik¹ komputerow¹ i nawet uzna³eœ, ¿e Twoje prace s¹ ca³kiem
niez³e, ale wci¹¿ szukasz nowych rozwi¹zañ i nieustannie d¹¿ysz do perfekcji,
z pewnoœci¹ nie jesteœ przeciêtnym grafikiem, lecz prawdziwym artyst¹. Ta ksi¹¿ka
powsta³a w³aœnie dla kogoœ takiego jak Ty. Jej zadaniem jest rozbudzenie kreatywnoœci
i zainspirowanie. Znajdziesz tu opisy nietypowych sposobów wykorzystania ró¿nych
narzêdzi i programów graficznych, które bêdziesz móg³ zmodyfikowaæ i dostosowaæ
do w³asnych potrzeb.
Ksi¹¿ka „Photoshop Studio. Obrazy malowane cyfrowo” zabierze Ciê w wyj¹tkow¹
podró¿ po fascynuj¹cym œwiecie ilustracji mistrza Berta Monroya. Nie jest to typowy
podrêcznik, a raczej niezwyk³a ksiêga tajemnic, które teraz tak¿e i Ty mo¿esz odkryæ,
aby zastosowaæ nietuzinkowe metody tworzenia wspania³ej grafiki komputerowej.
Dziêki niej nauczysz siê zarz¹dzaæ procesem projektowania, robiæ odpowiednie
fotografie oraz zbieraæ inne materia³y pomocnicze. Dowiesz siê, w jaki sposób
pos³ugiwaæ siê narzêdziami Photoshopa i Illustratora, aby tworzyæ oryginalne
i piêkne obrazy.
Proces projektowania i planowanie kompozycji
Definiowanie Ÿróde³ œwiat³a
Tworzenie efektów œwietlnych
Oœwietlenie globalne w ustawieniach warstw
Tworzenie efektów specjalnych stylów warstw
Zastosowanie kana³ów alfa
Techniki malarskie w Photoshopie
Tekstury i filtry
Odtwarzanie perspektywy przy u¿yciu narzêdzia Blend
Zaawansowane narzêdzia tekstowe
709898459.003.png 709898459.004.png
Spis treści
Przedmowa
9
3 Oakland
51
Wstęp
11
Punkt zwrotny
51
Treść
11
Początek projektu
52
Moje studio
12
Projektowanie kamiennej ściany
53
Jak korzystać z tej książki?
14
Postarzanie kamieni
55
1 Proces projektowania
15
Tworzenie efektów specjalnych
przy użyciu stylów warstw
56
Kamienne bloki
60
Inspiracje
15
Cienie
62
Szkic
19
Projektowanie neonów
63
Deinicje pojęć związanych
z perspektywą
20
Diabeł tkwi w szczegółach
65
Prace nad szkicem
21
Zniekształcenie obrazu w szkle
67
Materiały pomocnicze
22
Kanały alfa
68
Droga do ideału — krok po kroku
23
Tworzenie zaznaczeń
68
Zdjęcia pomocnicze,
przedstawiające detale sceny
Zastosowanie kanałów alfa
69
24
Odbicia
72
Do czego mogą przydać się notatki?
26
Projektowanie miniaturowych żarówek
przy użyciu warstw
W poszukiwaniu materiałów pomocniczych 27
76
Proces edycji obrazu w programie Photoshop 30
Podział na części
Tworzenie cieni
80
30
Dokument zbiorczy z projektem
32
4 Shoe Repair
83
Tworzenie plików składowych
33
Odbicia i cienie
83
Porządek musi być
35
Odbicia
84
Starzejący się neon
86
2 Światła icienie
39
Rdza
88
Świat wokół nas
39
Zanikające odbicia
90
Obrazy, których tematem są światła i cienie 40
Cienie
92
Deiniowanie źródeł światła
42
Projektowanie tkaniny
94
Tworzenie efektów świetlnych
44
Szwy
98
Efekt cienia
46
Oświetlenie globalne
w ustawieniach warstw
48
709898459.005.png
5 Old Chair
101
Właz studzienki kanalizacyjnej
154
Kolejny punkt zwrotny
101
Powtarzanie przekształceń
155
Dalszy ciąg prac nad pokrywą
włazu studzienki
Od myszy do tabletu
102
157
Wacom Cintiq
103
Polecenie Calculations (Obliczenia)
158
Techniki malarskie w Photoshopie
104
Deformacja obiektów wektorowych
161
Nareszcie się przydała!
104
Najprostsze rozwiązanie
163
Uszkodzenia
105
Inne ustawienia pędzli
110
Odtwarzanie perspektywy przy użyciu
narzędzia Blend (Tworzenie przejść)
165
Podręczna, osobista kolekcja obrazów
111
Tekstury
166
6 Red Truck
113
Stolarka
166
Betonowa podstawa
169
Tekstury i iltry
113
Ślisko!
170
Filtr Spherize (Sferyzacja) i wartości ujemne 114
Ach, te drobiazgi…
171
Postarzanie ciężarówki
120
Projektowanie powierzchni
skorodowanego metalu
8 Lunch in Tiburon
173
122
Uchwycić światło
173
Zastosowanie iltra Displace
(Przemieszczanie)
125
Obrus
175
Symbole kwiatowe
176
Drobne plamki
128
Tło
178
Relektor
130
Kropkowana tekstura
180
Rdza, brud i uszkodzenia
136
Wypukłości obrusu
182
Detale
137
Tworzenie powtarzającego się wzoru
182
Łagodne fałdy i zagięcia
184
7 Oyster Bar
141
Filtr Displace (Przemieszczanie)
184
Dbałość o szczegóły
141
Malowanie… pieprzem
187
Deszcz i kałuże
143
Słoneczne odblaski
192
Tam, gdzie kończy się deszcz
146
Ugięcie i załamanie światła
195
Większe kałuże wody
148
Czerwona słomka w szklance
195
Kałuże na ulicy
150
Obrus widoczny przez szkło
196
709898459.006.png
Drobne napisy
198
Grupy odcinania
234
Odręczne malowanie
200
Filtr Vanishing Point (Punkt zbiegu)
236
9 Damen
203
10 Ćwiczenia
243
Największe wyzwanie
203
Twoja kolej
243
Podział na projekty
206
Zabawy z warstwami
244
15 tysięcy warstw
207
Tworzenie cieni
249
Pliki i pliczki
207
Zastosowanie kanałów alfa
258
Pociąg
208
Paleta Brushes (Pędzle)
a projektowanie drzew
Organizacja pracy
209
262
Style warstw
210
Tworzenie tekstur
267
Okna
211
Eksperymenty z iltrami
275
Nity
212
Stary, zardzewiały napis
275
Zadrapania powierzchni
212
Pada!
282
Jeszcze o nitach…
214
Błyskawica kontratakuje!
287
Zardzewiałe ogrodzenia
216
Brud i kurz
217
Drzewa
218
Pożegnanie…
297
Wzorki
220
Skorowidz
298
„Recykling” materiałów graicznych
224
Program Illustrator — brakujące ogniwo
225
Narzędzie Blend (Tworzenie przejść)
225
Balustrady
228
Sprężyny
229
Jeszcze o powtarzaniu przekształceń
230
Mrowie okien
230
Instalacje elektryczne
231
Zaawansowane narzędzia tekstowe
232
709898459.001.png
2
Światła i cienie
Świat wokół nas
Zanim jeszcze rzucę się w wir realizacji projektu, staram się przeanalizować
jeden z najważniejszych aspektów tworzenia realistycznego obrazu — oświet-
lenie. Wprawdzie wydaje się, że to kompozycja i temat zdjęcia są najważniej-
sze, lecz w rzeczywistości to właśnie oświetlenie decyduje o nastroju obrazu,
a także opowiada pewną historię. Pora dnia, źródła światła i sposób ułoże-
nia cieni stanowią kluczowe elementy, decydujące o sposobie postrzega-
nia sceny. Jeśli widziałeś ilm Obywatel Kane czy jeden ze starych thrillerów
hitchcocka albo dowolny inny dobry ilm czarno-biały z minionej epoki, to
z pewnością zwróciłeś uwagę na grę świateł i cieni, która kreuje nastrój i dra-
maturgię obrazu. Brak kolorów w starych ilmach musiał być rekompenso-
wany umiejętnym oświetleniem, które kazało widzom wierzyć w prawdziwość
świata pokazanego na srebrnym ekranie.
Cienie decydują też o przestrzenności i plastyczności sceny. Pozbawione cieni
obiekty wydają się nudne i płaskie. Poprawne wycieniowanie obiektów zapewnia
im odpowiednią głębię i pozwala uzyskać złudzenie trójwymiarowego świata na
dwuwymiarowym medium, takim jak kartka papieru czy ekran monitora. Zarówno
Illustrator jak i Photoshop służą do edycji graiki dwuwymiarowej, lecz dzięki umie-
jętnemu zastosowaniu cieniowania i perspektywy, można w nich tworzyć obrazy
sprawiające wrażenie bardzo naturalnej trójwymiarowości.
Światła i cienie decydują o tym, w jaki sposób dany obiekt będzie postrzegany wzglę-
dem innych elementów kompozycji, i nadają mu odpowiednie miejsce na scenie.
709898459.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin