Thinking in photoshop_Warstwy i zabawa z barwami.pdf

(1060 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Thinking in Photoshop
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Sharon Steuer
T³umaczenie: Piotr Cielak
ISBN: 83-7361-336-6
Format: B5, stron: 192
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Niezale¿nie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoj¹ przygodê jako grafik
komputerowy, czy te¿ pragniesz doszlifowaæ posiadane umiejêtnoci, ksi¹¿ka „Thinking
in Photoshop” stanie siê twórcz¹ inspiracj¹ dla Twojej wyobrani i bêdzie niezawodnym
przewodnikiem w trakcie eksperymentowania, improwizowania i poszerzania Twoich
artystycznych horyzontów. Jeli w swojej twórczoci artystycznej chcesz pos³ugiwaæ
siê Photoshopem z tak¹ sam¹ sprawnoci¹ i pewnoci¹, jak tradycyjnymi narzêdziami,
jest to ksi¹¿ka dla Ciebie.
• Odkryj nowe, twórcze metody eksperymentowania, zabawy i improwizacji
w Photoshopie.
• Spraw, by ogrom mo¿liwoci Photoshopa nie zablokowa³ Twojej kreatywnoci.
• Po³¹cz tradycyjne i cyfrowe narzêdzia podczas pracy z obrazami i fotografi¹.
• Opanuj tajniki Photoshopa i poznaj jego ukryte sekrety.
• Zapoznaj siê z mo¿liwociami tego wspania³ego programu na praktycznych
przyk³adach.
Photoshop jest czym wiêcej ni¿ tylko zestawem narzêdzi. Jeli korzystaj¹c z niego
pozwolisz sobie na twórcz¹ zabawê, sposób w jaki traktujesz komputer, ulegnie
stopniowemu przeobra¿eniu. Pozwoli Ci to nie tylko na coraz bardziej kreatywne
korzystanie z samego Photoshopa, ale te¿ znacznie wzbogaci ka¿dy aspekt procesu
twórczego.
Jeli jeste gotów, aby odkryæ potencja³ swojego komputera jako narzêdzia sztuki
i pracy, siêgnij po ksi¹¿kê „Thinking in Photoshop”.
Sharon Steuer jest artystk¹, która w³¹czy³a technikê cyfrow¹ do swej bogatej palety
narzêdzi artystycznych ju¿ w 1983 roku. Jej obrazy, rysunki i sztuka cyfrowa znalaz³y
swoje miejsce w ksi¹¿kach, magazynach i galeriach na terenie ca³ych Stanów
Zjednoczonych. W ksi¹¿ce „Thinking in Photoshop” Sharon dzieli siê z czytelnikami
swoimi spostrze¿eniami, technikami tworzenia i podejciem do zagadnieñ „cyfrowego
mylenia”. Steuer jest laureatk¹ nagrody Faber Birren Color Award i autork¹ ksi¹¿ki
„The Illustrator Wow! Book”, która otrzyma³a nagrodê imienia Benjamina Franklina
w kategorii „najlepsza ksi¹¿ka komputerowa”.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
91399694.002.png 91399694.003.png 91399694.004.png
Spis treści
O Redaktorach technicznych
5
O Autorce
6
Dedykacja
7
Podziękowania
8
Przedmowa
9
Wprowadzenie
11
ROZDZIAŁ 1. Kompozycja w procesie twórczym
15
Podstawowe etapy tworzenia kompozycji
15
Wprowadzaj nowe, zachowując stare
17
Kompozycje z fragmentów
24
Łączenie sekwencji obrazów
27
Wskazówki i inspiracje
31
ROZDZIAŁ 2. Twórcze rozwiązywanie problemów za pomocą warstw
33
Skalowanie w ostatniej chwili
34
Retusz jasnych i ciemnych obszarów oraz wyrównywanie wartości
36
Ujednolicanie koloru i wypełnianie brakujących fragmentów
39
Wskazówki i inspiracje
45
ROZDZIAŁ 3. Wykorzystanie warstw do zabawy z barwami
47
Podstawy kolorowania za pomocą warstw
48
Eksperymenty z warstwami i trybami mieszania
50
Zamierzone zabawy z kolorem
52
Dalsze zabawy z kolorem
58
Wskazówki i inspiracje
61
ROZDZIAŁ 4. Jak całkowicie odmienić starsze, „ukończone” prace?
63
Radykalna transformacja obrazu
64
Reinterpretacja istniejącego obrazu
69
Wskazówki i inspiracje
73
ROZDZIAŁ 5. Zerwać ze schematem
75
Odzyskiwanie utraconych etapów pracy
77
Łączenie wielu wersji jednego lub podobnych obrazów
80
Eksperymenty z nakładaniem i maskowaniem warstw
86
Wskazówki i inspiracje
91
ROZDZIAŁ 6. Burza mózgów
93
Opracowywanie nowych kierunków pracy
94
Tworzenie wyimaginowanego miejsca
103
Wprowadzanie nowych elementów do kompozycji
109
Wskazówki i inspiracje
114
ROZDZIAŁ 7. Tworzenie monotypów z obrazów cyfrowych
115
Tworzenie cyfrowych wzorców
115
Przygotowanie stanowiska pracy
122
Malowanie i odciskanie płytki
125
Kilka wskazówek dotyczących materiałów
127
Wskazówki i inspiracje
129
ROZDZIAŁ 8. Współpraca z innymi artystami
131
Nawiązywanie współpracy
133
Różne sposoby na wspólną pracę
134
Wspólne projekty wykonywane za pomocą Photoshopa
137
Wskazówki i inspiracje
146
ROZDZIAŁ 9. Projektowanie instalacji własnych prac
147
Przegląd zagadnień, które powinieneś wziąć pod uwagę
148
Zabawy z efektami
164
Wskazówki i inspiracje
173
4
ROZDZIAŁ 3.
Wykorzystanie warstw
do zabawy z barwami
W rozdziale tym opisuję, w jaki sposób wykorzystać
warstwy zawierające informację o barwach, aby
nadać istniejącym pracom inny charakter.
Rozpoczynam od prostego dodania kolorów, kończę
zaś na zabawach z barwami i teksturą. Gdy
rozpoczniesz poszukiwania i eksperymenty
z własnymi fotografiami lub szkicami, przekonasz
się, że zaproszenie Photoshopa do uczestnictwa
w procesie tworzenia przeniesie Twoje prace
w zupełnie inny, magiczny świat.
Ważne jest, abyś zdał sobie sprawę, że bardzo rzadko
wiem z góry, jaki wygląd gotowego obrazu
chciałabym uzyskać. Nigdy nie wiem też dokładnie,
jak wiele warstw będzie on zawierał czy też jakie
będą tryby ich mieszania. Jedyna zasada, jaką się
kieruję, jest następująca: jeśli napotkam efekt, który
będzie mi się podobał, tworzę dla niego nową
warstwę, na której mogę eksperymentować z nim
do woli, jednocześnie zawsze mając możliwość
powrotu do ostatniego momentu, w którym praca
mi się podobała. Aby powtórzyć zauważony efekt
przy innej okazji, zapisuję go, a następnie odtwarzam
konkretną konfigurację warstw.
Dla mnie jako artysty plastyka jedną z najbardziej
ekscytujących rzeczy dotyczących Photoshopa jest
fakt, iż dzięki jego pomocy mogę stworzyć gotową
kompozycję z rysunków, nie rezygnując z owego
pierwiastka spontaniczności, który cechuje wstępne
szkice. W przeszłości po stworzeniu rysunku bądź
szkicu artysta musiał rozwinąć ideę zawartą
w pierwotnym dziele, aby stworzyć jego ukończoną,
kompletną wersję. Niemniej jednak poprzez ciągłe
przerysowywanie lub mechaniczne przenoszenie
rysunku na inny nośnik (na przykład odwzorowanie
kompozycji graficznej na płótnie czy w postaci fresku
na ścianie) łatwo jest utracić spontaniczność
pierwszego spojrzenia i inspiracji.
Poprzez eksperymenty z kopiowaniem warstw
zawierających barwy Photoshop umożliwia
osiągnięcie efektów znacznie wykraczających poza
zwykłe pokolorowanie rysunku. Pracując w ten
sposób z Photoshopem możesz wpaść na twórczy
pomysł, wprowadzić element improwizacji lub nawet
osiągnąć całkowicie nieoczekiwany efekt artystyczny.
47
THINKING IN PHOTOSHOP
Podstawy kolorowania
za pomocą warstw
W ciągu pierwszych dziesięciu lat tworzenia sztuki
za pomocą komputera praktycznie nigdy nie
wykorzystywałam w swoich cyfrowych pracach
tradycyjnie stworzonych rysunków czy obrazów.
Obrazek przed wprowadzeniem barw za pomocą wielu kolorowych
warstw i po ich wprowadzeniu
Stan ten uległ zasadniczej zmianie, gdy po raz
pierwszy w programie Photoshop pojawiły się tryby
mieszania warstw. Właśnie od przedstawionego
obok portretu Mai i Pumy rozpoczęłam
eksperymenty z kolorowaniem czarno-białych
obrazów (rysunek 3.1). Zeskanowałam rysunek
w odcieniach szarości i zapisałam go w formacie .tiff.
48
91399694.005.png 91399694.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin