Plany miesięczne Sześciolatek[2](1).pdf

(94 KB) Pobierz
scen_0_cz2_01-144
1. Rozk∏ad treÊci edukacyjnych (tematy dni od 42. do 77.)
Kràg
Temat dnia
Zadania edukacyjne
Ârodki dydaktyczne
tematyczny
1
2
3
4
Póêna
jesieƒ
42. Muzyczny berek
• Utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci gry na instrumentach perkusyjnych.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci ilustrowania treÊci wiersza grà
na instrumentach.
• Rozbudzanie wyobraêni dzieci.
K. s. 44, 45
CD lub kaseta – 23–30
instrumenty perkusyjne
43. Jesienne
muzykowanie
• Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter – gry dydaktyczne.
• Kszta∏towanie umiej´tnoÊci dodawania i odejmowania
– manipulowanie przedmiotami i ustalanie wyników dzia∏aƒ.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci koncentracji uwagi.
• Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie
s∏uchu fonemowego.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci dostrzegania zmian pogody.
• Kszta∏towanie umiej´tnoÊci zgodnego wspó∏dzia∏ania podczas
zabawy i w ró˝nych sytuacjach zadaniowych.
• Konstruowanie gier dydaktycznych – przestrzeganie zasad
w grach zespo∏owych.
åw. s. 3, 4
CD lub kaseta – 21
materia∏y do
konstruowania gier
dydaktycznych,
pi∏ka dla ka˝dego
dziecka, pojemnik
po du˝ym jogurcie,
kasztany, instrumenty
perkusyjne
44. Barwy jesiennych dni
• Kszta∏towanie umiej´tnoÊci wyra˝ania uczuç w ró˝nych
formach: j´zykowej, muzycznej, plastycznej.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci tworzenia w grupie pracy
plastycznej.
• Kszta∏towanie poczucia bezpieczeƒstwa i wzajemnego zaufania
w grupie.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci przeliczania, dodawania
i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów.
• Redagowanie ustnych wypowiedzi na podany temat.
K. s. 46, 47
åw. s. 5, CD lub kaseta
– 11, 14, 20, 33, 34, 38,
39, 59, 65 (do wyboru)
muzyka do improwizacji
tanecznych, farby
do malowania palcami,
kleje, kapsle, korki,
˝o∏´dzie, kubki po jogurcie
191694993.002.png
45. Jesieƒ w lesie
• Zach´canie do obserwowania zmian w przyrodzie jesienià.
• Wprowadzenie drukowanej litery „l”, „L”.
• Prezentacja pisanej litery „l”, „L”.
• Doskonalenie s∏uchu fonemowego.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci redagowania wypowiedzi ustnych.
• OkreÊlanie cech spó∏g∏oski „l”.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci globalnego czytania.
• åwiczenia grafomotoryczne.
• Doskonalenie koncentracji uwagi. Uwra˝liwianie na bodêce
dotykowe.
• Kszta∏cenie motoryki.
• Wdra˝anie do przestrzegania regu∏ gier zespo∏owych.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci twórczego myÊlenia.
K. s. 48, 49, 50
åw. s. 6, 7
W. – gra planszowa
„LeÊna sylabinka”,
kartoniki do uk∏adania
modeli wyrazów,
lampka nocna,
kostki do gry
(jedna na par´)
przedmioty lub ilustracje
przedmiotów z g∏oskà „l”
w nazwie i bez g∏oski „l”
w nazwie
46. Mieszkaƒcy lasu
• Utrwalenie obrazu graficznego litery „l”, „L”.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci opowiadania i interpretowania
tekstów literackich.
• Zabawy integrujàce grup´ – tworzenie poczucia
bezpieczeƒstwa i dobrej atmosfery.
• Kszta∏cenie s∏uchu fonemowego.
• Wdra˝anie do przestrzegania zasad gier i zabaw zespo∏owych.
• Kszta∏towanie poj´cia liczby. åwiczenia w przeliczaniu.
• Estetyczne wykonywanie prac plastycznych.
• Kszta∏cenie nawyku utrzymywania prawid∏owej postawy cia∏a
(çwiczenia gimnastyczne).
K. s. 51
åw. s. 8–11
W. – „Mrówki i liÊç”
CD
obr´cze hula-hoop,
bombki, szarfy, kartki,
deseczki, miski, talerze,
przedmioty z metalu,
lustro i lusterka,
no˝yczki, o∏ówek
47. Kto si´ nie boi
deszczu?
• Poznawanie zjawisk zachodzàcych w przyrodzie
(parowania wody i skraplania pary wodnej).
• Rozwiàzywanie zagadek zwiàzanych z tematem zaj´ç.
• Kszta∏towanie poj´cia liczby 3.
• Tworzenie zbiorów wed∏ug okreÊlonego kryterium.
• Kszta∏cenie myÊlenia przyczynowo-skutkowego
(uÊwiadomienie odwracalnoÊci i nieodwracalnoÊci zmian).
• Integrowanie grupy.
• Estetyczne wykonywanie prac plastycznych.
K. s. 52
åw. s. 12–15
W. – „Przyjaciele
pod parasolem”
zagadki zwiàzane
z tematem, liczmany,
czajnik z gotujàcà si´
wodà, lusterko, bia∏a
tkanina, tusz, plastelina,
191694993.003.png
1
2
3
4
pomaraƒcza, nó˝,
czerwone i niebieskie
karteczki, plastikowa
butelka, lód, talerzyk
Zimno,
coraz
zimniej
48. Skrzydlaci przyjaciele
• Poznawanie Êwiata przyrody (ptaki przylatujàce
i odlatujàce na zim´ oraz pozostajàce w kraju).
• Uwra˝liwianie na potrzeby zwierzàt w czasie zimy.
• Prezentacja literatury dzieci´cej zwiàzanej z tematem zaj´ç.
• Kszta∏towanie postaw kole˝eƒstwa i ˝yczliwoÊci.
• Redagowanie ustnych wypowiedzi na podany temat.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci odgrywania ról – inscenizacja.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci przeliczania, dodawania
i odejmowania.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci klasyfikowania.
• Estetyczne wykonywanie prac plastycznych.
K. s. 53
åw. s. 16, 17
W. – „Zimujàce ptaki”,
karty do uk∏adania
kolekcji (ptaki)
CD lub kaseta – 14, 34, 39
utwór literacki zwiàzany
z tematem zaj´ç, np.
Lucyny Krzemienieckiej
„O goÊciach, co na uczt´
nie przyszli”, stroje lub
rekwizyty dla aktorów,
zdj´cia ptaków, kawa∏ki
w∏óczki, ˝o∏´dzie
49. Jesienne drzewo
• Doskonalenie umiej´tnoÊci wypowiadania si´
i porozumiewania si´ z innymi.
• Obserwacja zmian w przyrodzie zale˝nych od pory roku
(wyglàd drzew).
• Poznawanie literatury dzieci´cej zwiàzanej z tematem zaj´ç.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci twórczego opowiadania.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci prowadzenia ukierunkowanej
obserwacji i badania Êwiata przyrody.
• Doskonalenie sprawnoÊci manualnej.
• Kszta∏cenie s∏uchu fonemowego.
K. s. 54, 55
W. – uk∏adanka
„Przeciwieƒstwa”
tekst literacki zwiàzany
z tematem zaj´ç,
np. Danuty Wawi∏ow
„Jesienne drzewo”,
chusta, ilustracje drzew,
instrumenty muzyczne
(np. b´benek, ko∏atka)
50. Ubranie na ch∏odne
dni
• Utrwalanie znajomoÊci nazw cz´Êci garderoby oraz okreÊlanie
sytuacji, w których ten ubiór jest wykorzystywany.
• Wdra˝anie do dba∏oÊci o swoje ubrania.
K. s. 56, 57
åw. s. 18, 19
191694993.004.png
• Wprowadzenie drukowanej litery „i”, „I”.
• Prezentacja pisanej litery „i”, „I”.
• Doskonalenie s∏uchu fonemowego.
• Ustalanie cech samog∏oski „i”.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci czytania tekstów w zakresie
poznanych liter.
• Prezentacja literatury dzieci´cej zwiàzanej z tematem zaj´ç.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci redagowania wypowiedzi ustnych.
• Kszta∏cenie motoryki (çwiczenia gimnastyczne).
utwór literacki zwiàzany
z tematem zaj´ç, np.
Jana Brzechwy „Je˝”,
lalki, ubrania dla lalek,
ubrania dzieci, skakanki
51. Zmienny wiatr
• Zapoznanie z kierunkami Êwiata (wschód, zachód, pó∏noc,
po∏udnie).
• Dostrzeganie zmian zachodzàcych w przyrodzie, zwiàzanych
ze zmianà pory roku.
• Utrwalanie obrazu graficznego litery „i”, „I” i identyfikowanie
go z g∏oskà „i”.
• Kszta∏cenie s∏uchu fonemowego.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci odgrywania ról.
• Doskonalenie techniki czytania w zakresie poznanych liter.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci wypowiadania si´ na okreÊlony temat.
• Kszta∏towanie umiej´tnoÊci zgodnego wspó∏dzia∏ania podczas
zabaw i w sytuacjach zadaniowych.
• Zespo∏owe konstruowanie gier planszowych.
• Przestrzeganie zasad i regu∏ w grach zespo∏owych.
K. s. 58
åw. s. 20–23
W. – „Cztery pory roku”
materia∏y do
konstruowania gier
dydaktycznych,
elektryczny wiatrak,
paski kolorowej krepiny,
patyczki, gumki
recepturki, s∏omki
do napojów, pi∏eczki
pingpongowe
52. Zwierz´ta gromadzà
zapasy
• Dostrzeganie potrzeb zwierzàt leÊnych podczas zimy.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci odgrywania ról – inscenizacja
(przypomnienie o koniecznoÊci Êwiadomego „wchodzenia
w rol´ i wychodzenia z roli”).
• Analiza utworu literackiego – ustalanie przebiegu wydarzeƒ,
wskazywanie g∏ównych postaci itd.
• Bogacenie s∏ownika czynnego.
• Estetyczne wykonywanie pracy plastyczno-technicznej.
Doprowadzanie pracy do koƒca.
K. s. 59
åw. s. 24
utwór literacki zwiàzany
z tematem zaj´ç, np.
Marii Kownackiej
„Idzie zima, chudy nie
przetrzyma”, zdj´cia
zwierzàt, koperty
191694993.005.png
1
2
3
4
Dbamy
o zdrowie
53. Chcemy byç zdrowi
• Wdra˝anie do dba∏oÊci o w∏asne zdrowie i higien´ osobistà.
• Kszta∏towanie ÊwiadomoÊci istnienia zwiàzku mi´dzy
cz´stym przebywaniem na Êwie˝ym powietrzu a zdrowiem
cz∏owieka.
• åwiczenie analizy sylabowej wyrazów.
• Kszta∏towanie poj´cia liczby 4.
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci porównywania cech przeciwstawnych,
np.: d∏ugi – krótki, wysoki – niski, du˝y – ma∏y.
• Prezentacja plakatu jako jednej z form twórczoÊci
artystycznej.
åw. s. 25, 26
W. – uk∏adanka
„Przeciwnieƒstwa”,
kartoniki z cyframi,
„Jamnik”
ilustracje przyborów
toaletowych i zabawek,
paski papieru kolorowego,
farby, p´dzle, arkusze
papieru
54. Zawody sportowe
na cztery pory roku
– jesieƒ
• Poznawanie warunków ˝ycia Eskimosów.
• Wprowadzenie drukowanej litery „e”, „E”.
• Prezentacje pisanej litery „e”, „E”.
• Doskonalenie s∏uchu fonemowego.
• OkreÊlanie cech samog∏oski „e”.
• Doskonalenie umiej´tnoÊci czytania w zakresie poznanych liter.
• åwiczenia ruchowe.
• Wdra˝anie do przestrzegania zasad gier i zabaw sportowych.
• Kszta∏towanie odpornoÊci emocjonalnej – kszta∏cenie
umiej´tnoÊci prze˝ywania pora˝ki i zwyci´stwa.
K. s. 60
åw. s. 27, 28
W. – kartoniki
z literami i cyframi
globus, obr´cze,
koszyczki, tekturowe
rybki, tacki z piaskiem,
informacje o Eskimosach
55. CzystoÊç na co dzieƒ
• åwiczenie s∏uchu fonemowego – wyró˝nianie samog∏osek
w wyrazach.
• Utrwalanie obrazu graficznego liter „e”, „E” i identyfikowanie
go z g∏oskà „e”.
• Pisanie po Êladzie ma∏ej i wielkiej litery „e”, „E”.
• Prezentacja literatury dzieci´cej.
• Utrwalanie nawyków zwiàzanych z higienicznym trybem ˝ycia
(mycie si´, dbanie o czystoÊç ubrania itp.).
• åwiczenia w pokonywaniu przeszkód – zabawy w parku.
åw. s. 29, 30
utwór literacki zwiàzany
z tematem zaj´ç,
np. Doroty Gellner
„Królowa ba∏aganiara”
lub Jana Brzechwy „Leƒ”,
szyszki, kasztany, liÊcie,
patyki, sznurek, plastelina,
kredki, flamastry
56. Smacznie i zdrowo
• Kszta∏cenie umiej´tnoÊci pos∏ugiwania si´ liczebnikami
g∏ównymi i porzàdkowymi od 1 do 4.
åw. s. 31, 32
utwór literacki zwiàzany
191694993.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin