6 latki przewodnik cz. IV.pdf
(
2720 KB
)
Pobierz
142451379 UNPDF
Nasza klasa „0”
część 4
marzec–kwiecień
1
MARZEC, TYDZIEÑ I
TREŒCI
PROGRAMOWE
TEMAT
TYGODNIA
DZIEÑ
TYGODNIA
TEMAT
DNIA
AKTYWNOή
I DZIA£ALNOŒÆ
DZIECKA
1
2
3
4
5
Nasza edukacja ma-
tematyczna
– Rozwijanie umiejêt-
noœci okreœlania
czasu poprzez:
• poznanie wybra-
nych mierników
czasu od staro¿yt-
noœci do dnia dzi-
siejszego,
• wskazywanie pe³-
nych godzin na ze-
garze,
• nazywanie pór dnia:
rano, po³udnie, po-
po³udnie, wieczór,
noc,
• odpowiednie stoso-
wanie okreœleñ:
przedwczoraj,
wczoraj, jutro, po-
jutrze,
• zwrócenie uwagi na
up³ywaj¹cy czas
uwidoczniony, np.
w rozwoju dzieci
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Nasze przedszkole”,
MAC EDUKACJA
S.A., Kielce 2007,
s. 35).
Tak mija nam
czas
1
Kolorowe ule
• Kolorowe ule
Urbana – wpro-
wadzenie litery
u: ma³ej i wiel-
kiej, drukowa-
nej i pisanej na
podstawie wyra-
zów: ule, Urban
• Zabawa dydak-
tyczna Wolno
czy szybko?
2
Pory dnia
• S³uchanie opo-
wiadania H. Be-
chlerowej Wio-
senna wêdrówka
• Wykonanie pra-
cy plastycznej
w formie filmu
Mój dzieñ
3
Co by³o naj-
pierw, a co
bêdzie potem
• Zabawa dydak-
tyczna W jakiej
kolejnoœci
• Zabawa przy
piosence Stary
zegar.
4
W zak³adzie
zegarmis-
trzowskim
• Wycieczka do
zak³adu zegar-
mistrzowskiego
2
MARZEC, TYDZIEÑ I
CELE
G£ÓWNE
CELE
OPERACYJNE
KSI¥¯KA, CZ. 2
KARTY PRACY,
CZ. 2
ZAJÊCIA
RUCHOWE
6
7
8
9
– zapoznanie z li-
ter¹ u: ma³¹
i wielk¹, druko-
wan¹ i pisan¹
Dziecko:
– rozpoznaje i nazy-
wa literê u: ma³¹
i wielk¹, druko-
wan¹ i pisan¹
s. 34-37
nr 16, 17
• Æwiczenia poranne –
zestaw XXII (u³o¿one
przez autora)
• Zabawa orientacyjno -
porz¹dkowa Pszczó³ki
(u³o¿ona przez autora)
• Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw VII (u³o-
¿one przez autora)
– okreœlanie tem-
pa wykonywa-
nych czynnoœci
– pos³uguje siê okreœ-
leniami: szybko,
wolno, szybciej,
wolniej
– zwrócenie uwa-
gi na mijaj¹cy
czas na podsta-
wie przyk³adów
z ¿ycia ludzi,
przyrody i lite-
ratury dzieciêcej
– wyra¿enie
w ekspresji pla-
stycznej jednego
dnia z ¿ycia
dzieci
– dostrzega zmiany
zachodz¹ce
w przyrodzie
w zwi¹zku z up³y-
waj¹cym czasem
i zmianami pór
roku
– wyra¿a w formie
plastycznej swój
dzieñ w ró¿nych
porach
s. 38
– okreœlanie co
by³o najpierw,
co jest teraz, a
co bêdzie potem
– nauka kroku i fi-
gur tañca Troja-
ka
– stosuje s³owa: naj-
pierw, teraz, potem
nr 18
– tañczy Trojaka
– przybli¿enie wy-
gl¹du i wyposa-
¿enia zak³adu
– wyjaœnia, na czym
polega praca zegar-
s. 39
3
• Rozmowa na te-
mat wizyty u
zegarmistrza z
wykorzystaniem
ilustracji W za-
k³adzie zegar-
mistrzowskim
5
Podró¿ w
przysz³oœæ
• Rozmowa na te-
mat wygl¹du
najbli¿szego
otoczenia w
przysz³oœci, in-
spirowana wier-
szem M. Prze-
woŸniaka Wyna-
lazki
MARZEC, TYDZIEÑ II
W œwiecie sztuki
Muzyka
– S³uchanie i œpiewa-
nie piosenek:
• zbiorowe i indywi-
dualne œpiewanie
piosenek.
– Gra na instrumen-
tach perkusyjnych:
• wykonywanie
akompaniamentu
do piosenek na in-
strumentach perku-
syjnych indywidu-
alnie lub grupowo
(tworzenie orkie-
stry),
• wykonywanie in-
strumentów perku-
syjnych z ró¿nych
Muzyka jest
wszêdzie
1
Z batut¹
w d³oni
• Wprowadzenie
litery b: ma³ej
i wielkiej, dru-
kowanej i pisa-
nej na podsta-
wie wyrazów:
batuta, Borys.
• Zabawa dydak-
tyczna Bawimy
siê w dyrygen-
tów.
2
Œpiewamy
i gramy
• S³uchanie opo-
wiadania M. Or-
³onia Zbunto-
wana orkiestra
• Wykonanie in-
strumentów do
gry
4
zegarmistrzow-
skiego oraz pra-
cy zegarmistrza
mistrza i jakie na-
rzêdzia potrzebne
s¹ do jej wykonania
– rozwijanie
mowy
– wypowiada siê na
temat wycieczki
– zachêcanie do
wypowiedzi na
temat przysz³oœci
– wypowiada siê na
temat przysz³oœci
nr 19
– przedstawienie
wyobra¿eñ doty-
cz¹cych przy-
sz³oœci w eks-
presji plastycz-
nej
– wyra¿a swoje wy-
obra¿enia w pracy
plastycznej
MARZEC, TYDZIEÑ II
Dziecko:
– rozpoznaje i nazy-
wa literê b: ma³¹
i wielk¹, druko-
wan¹ i pisan¹
s. 40-43
• Æwiczenia poranne – ze-
staw XXIII (u³o¿one
przez autora).
• Zabawa ruchowo-naœla-
dowcza Naœladujemy in-
strumenty (u³o¿ona
przez autora).
• Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw VII (u³o¿o-
ne przez autora).
– zapoznanie z li-
ter¹ b: ma³¹ i
wielk¹, druko-
wan¹ i pisan¹
– ukazanie roli ba-
tuty w pracy dy-
rygenta
– œpiewa znane pio-
senki, stosuj¹c siê
do gestów dyry-
genta
– wypowiadanie
siê na temat
opowiadania
– wypowiada siê na
temat opowiadania
nr 20
– akompaniowa-
nie na wykona-
nych instrumen-
tach
– wykonuje prosty
instrument i akom-
paniuje na nim
5
Plik z chomika:
chomiczyca86
Inne pliki z tego folderu:
diagnoza_zanim_bede_uczniem.pdf
(4155 KB)
zanim będę uczniem cz 2.pdf
(2362 KB)
zanim będę uczniem cz 3.pdf
(5016 KB)
zanim będę uczniem.pdf
(10269 KB)
scenariusze zajęć dziennych(Czerniawska,Kania,Pasztaleniec) scenariuszeoznaki wiosny,święta Wielkanocne.rar
(2645 KB)
Inne foldery tego chomika:
Gruszczyk - Kolczyńska Dziecięca matematyka - scenariusze
Wesołe przedszkole czterolatka
Zabawy integrujące dla dzieci
Zanim będę uczniem
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin