A
………/ p.
II
grupa
punkty
ocena
imię i nazwisko
klasa
1. Wyjaśnij przenośny sens wymienionych zdarzeń (0-4 p.):
a) opuszczenie ojca ……………………………………………………….
b) cierpienie powodu głodu ……………………………………………………….
c) powrót do domu ……………………………………………………….
d) zazdrość starszego brata ……………………………………………………….
2. Które wydarzenie z przypowieści oznacza upadek moralny (0-1 p.)?
…………………………………………………………………………………………………
3. Co oznaczają cyfry w zapisie Księga Rodzaju 3, 1-14 (0-2 p.)?
4. W jaki sposób po zerwaniu jabłka Bóg ukarał (0-2 p.):
a) Ewę..…………………………………………………………………………………………
b) węża………………………………………………………………………………………….
5. Nazwij środki artystyczne (0-5 p.):
a) Ostatnie spotkanie ………………………………………..
b) Gdyby wszyscyGdyby wszyscy ………………………………………...Gdyby wszyscy …………………………………………Gdyby każdy
c) Ciemno, żeby świeciła gwiazda …………………………………………
d) Silni jak konie …………………………………………
6. Uzupełnij zdanie (0-1 p.):
……………………. to sformułowanie zawierające efektowną, zaskakującą myśl, pozornie sprzeczną.
7. Ułóż zdanie z wyrazem „przymierze” (0-1 p.):
8. Co oznaczają biblijne symbole i motywy (0-2 p.)?
wąż - …..………………………………………………………………………………………..
manna z nieba - .………………………………………………………………………………..
9. Scharakteryzuj w 3 punktach podmiot liryczny, występujący w wierszu „Pieśń III” (0-3 p.):
……………………………………………………………………………………………….
.………………………………………………………………………………………………
10. Wyjaśnij termin „anafora” (0-1 p.):
11. Połącz w pary (0-3 p.):
wstęp argument
podsumowanie teza
rozwinięcie zakończenie
12. Uzupełnij schemat rozprawki (0-3 p.):
a) ……………………………
b) ……………………………
c) kontrargument
d) ……………………………
13. Napisz rozprawkę na temat: „[…] Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest[…]. Udowodnij prawdziwość cytatu”.
prosze