Ciekawostki w BG2.pdf

(154 KB) Pobierz
310988877 UNPDF
Ciekawostki
Świetna broń na wstępie
Mowa tu o Porannej gwieździe - świetnym długim mieczu, którego możemy zdobyć już po wyjściu
z więzienia Irenicusa (musimy jednak mieć zwój lub czar Przyspieszenie ruchów, bo jak go nie
mamy to może być trudno). Udajemy się do Bram miasta. Wchodzimy do tawerny - w pn.-wsch.
części jest ukryte, zamknięte przejście. Otwieramy je "za pomocą" złodzieja. Wchodzimy do
środka, a tam... lisz. Czekamy, aż rzuci zaklęcia i szybko wychodzimy. Odpoczywamy u
karczmarza, rzucamy Przyspieszenie ruchów i ponownie odwiedzamy lisza. Atakujemy go całą
grupą (jego zaklęcia nie zdążyły się przygotować). Po paru ciosach lisz padnie, my zdobędziemy
fajny mieczyk i 22.000 PD. Warto jeszcze nadmienić, że za pomocą ów miecza możemy rzucać
czar Promień słońca, czar który zabija od razu cienie i poważnie rani lub również zabija
nieumarłych!
Talia mnogich rzeczy
Każda karta tej talii to metaliczna płytka ozdobiona innym wizerunkiem. Karty aż błyszczą
się od mocy, a choć nie ma dwóch takich samych Talii Mnogich Rzeczy, to wszystkie
legendy zgadzają się co do tego, że artefakt taki posiada ogromną moc i nie wolno go
używać lekkomyślnie. Dokładna zawartość i moc talii pozostają nieznane do momentu wyciągnięcia
kart... ale kiedy już wyciągnie się jedną z nich, efekt jest nieodwracalny. Podobno Talię Mnogich
Rzeczy można użyć tylko kilka lub kilkanaście razy, po czym znika ona i pojawia się w jakimś innym
miejscu w wieloświecie... nikt jednak nie wie, dlaczego tak się dzieje.
Tą niezwykłą talię możemy znaleźć na 3 poziomie Twierdzy strażnika. Ma ją kambion Aesgareth.
Zaproponuje nam grę w karty. Oczywiście się zgadzamy i zapisujemy stan gry. Gra polega na
wyciągnięciu mocniejszej karty. Gramy dopóki nie wygramy Widmowego rodzaju +4 (sejmitara,
którego możemy potem ulepszyć u Cespenara), później możemy powyrzynać Kambiona i jego
team. Przy jego zwłokach znajdziemy talię. Owa talia składa się z 22 kart. Mamy trzy losowania (w
czwartym zawsze wylosowujemy kartę Równowagi, która niszczy talię). Przed każdym losowaniem
zapisujemy grę - jak nam się nie powiedzie to wczytujemy. No to do dzieła. Oto efekty losowań
(kolejność alfabetyczna):
Błazen Dostajemy 50.000 PD!
Czaszka Atakuje losującego Cień śmierci
Donjon Uwięzienie losującego
Erynie Podwyższa cechy o jeden na pewien czas
Euryale Na trwałe obniża rzuty obronne o 1
Głupiec Obniża mądrość losującego i Ogłupia go
Gwiazdy Podwyższa o 1 pkt cechy rzucającego
Klejnot Dostajemy różne kamienie szlachetne
Klucz Otrzymujemy pierścień ochrony +3
Kometa Na stałe podwyższa o 5% odporność na
Tracimy 100.000 szt. złota
Rycerz
Przyzywa 4 Demonicznych rycerzy
Słońce
Dostajemy 300.000 PD!
ogień!
Księżyc Na trwałe podnosi pkt. życia losującego o 10!
Łotrzyk Zauroczenie postaci
Magik Zamienia losującego w królika
Naruszenie Dezintegracja losującego
Płomienie Przyzywa Balora i 4 żywiołaki
RównowagaNiszczy talię
Ruina
310988877.004.png
Szpony
Oślepienie losującego
Tron
Dostajemy 1.000.000 PD!
Wezyr
Rzuca Opończę na losującego na 24h
Wydaję mi się, że każdy domyślił się, że najlepiej wylosować karty: Błazen, Słońce, Księżyc,
Kometa no i oczywiście Tron.
Pantalony
Quest ten lub raczej zagadka jest na tyle ciekawy, że obejmuje
całą sagę BG. Jest jedyny w swoim rodzaju, a zarazem trudny do
wykonania. Musimy zdobyć 3 pary pantalonów. Pierwsze są w
gospodzie "Pod pomocną dłonią" w 1 Baldursie (a więc musimy
wyeksportować postać z "jedynki" do "dwójki"). Jest tam
szlachcic, który każe nam zanieść jego złote pantalony do pralni,
która znajduje się w Beregoście, jednak oczywiście nie robimy
tego ;). W Baldursie 2 owe pantalony będą za obrazem w więźniu
Irenicusa. Następne - srebrne dostajemy po wykonaniu zadania
uwolnienia Tirdira, odbieramy okup za szlachciankę (spada nam niestety reputacja)* i już mamy
nowiuśkie pantalony! Ostatnie zdobywamy już w Tronie Bhaala. W kryjówce Abazigala
znajdujemy zamienionych w kamień podróżników, odmieniamy ich zaklęciem Zamiana kamienia w
ciało. W dowód wdzięczności zobowiązują się wykonać zadanie zlecone przez Iycantha -
przyniesienie oka obserwatora. Po ok. 6 dobach podróżnicy wracają z okiem i... brązowymi
pantalonami- jak miło. Teraz, kiedy już mamy komplet idziemy do...pralni. To był żart rzecz
jasna :P Udajemy się do Amkethran do budynku w pn.-wsch. części miasta. Tam spotykamy kowala
- Kerricka, który nie wiadomo jakim cudem "przekuwa" nasze pantalonki na takie przedmioty:
Wielka Metalowa Maszyna - Zapodziana w długiej zapomnianej kieszeni naszej
pantalonologii zebranej leży opowieść o Metalowej Maszynie.
Gargantua był samozwańczym lordem swych niezmierzonych ziem, dopóki jego syn, Pantagruel, nie
zakwestionował jego prawa do rządów. Gdy wielki Gargantua leżał twarzą do ziemi, z wszystkimi
mankamentami na wierzchu, Pantagruel usiłował założyć jego pancerz. Ostrzegano go, że nikt nie
przytnie na niego spodni, ale on nie chciał słuchać i spalił za sobą wszystkie bryczesy. Nie zrażony
przełamał niechęć do szat ojca i własnymi rękami nadał kształt Metalowej Maszynie.
Rządy Pantagruela były żenującym bagnem, a jego zbroja w końcu pękła na zadzie, co tylko było
dowodem jego zguby. Gdy jego, jakby to powiedzieć, kosz opuścił spiżarnię, reżim padł pod
naporem powstania, a spustoszenia były tak wielkie, że nawet jego Metalowej Maszyny nie sposób
było znaleźć. Części składowe, pantalonowy triumwirat, zagubiły się w annałach czasu.
Na tobie ciąży teraz niezwykła odpowiedzialność Metalowej Maszyny. Klin wysokiego ciśnienia,
pękająca w szwach rzeczywistość, trzymanie podwładnych w kieszeni i nogawki postrzępione jak
twoje nerwy. Dbaj o nią; ciężar spoczywa teraz na tobie.
Zbroja ta daje KP: -10 i inne bonusy, może ją używać każdy, ponadto wyglądamy jak Adamantowy
golem! Jednak przez to, że jesteśmy "barczaści" nie mieścimy się przez niektóre przejścia...
Wielka metalowa różdżka - została pomyślana jako uzupełnienie Wielkiej Metalowej
Maszyny. Posiada kilka rodzajów amunicji, którą można użyć przeciwko wrogom... albo
przyjaciołom... WMR wyglądem przypomina karabin maszynowy, ale tak naprawdę jest
kuszą.
Pulsująca amunicja - ta Pulsująca amunicja pozwala wystrzeliwać z Wielkiej metalowej
310988877.005.png 310988877.006.png
różdżki małe kule czystej energii w zastraszającym tempie.
Granat fragmentacyjny - ta czaszka może być wystrzelona na wroga przez Wielką
metalową różdżkę. Eksploduje ona wieloma odłamkami po zbliżeniu się wroga i
spowoduje obrażenia wszystkich, którzy znajdą się w polu rażenia.
Przypiekająca amunicja - dzięki tej amunicji do Wielkiej metalowej różdżki możesz
wystrzeliwać w kierunku wroga wiązkę ognia.
Teraz trochę zrobiło się "Falloutowo". Po wykonaniu tych przedmiotów kowal opuszcza mury
miasta na zawsze....
*Sposób na miliony srebrnych pantalonow:
Wyżej wymieniony tekst mówi o tym, jak dostać srebrne pantalony z obniżeniem naszej reputacji.
Można to jednak zrobić inaczej, ino trzeba nieco namieszać. Kiedy jesteśmy w domu cwaniaków,
którzy pogrzebali Tirdira, mówimy szlachciance, że chcemy wziąć za nią okup. Następnie
rozmawiamy z nią jeszcze raz i mówimy jej, żeby sobie poszła (że zwariowaliśmy). Wieczorem
zasuwamy pod Miedziany Diadem i cóż za dziwy widzimy? Mężczyzna, który miał przyjąć okup
rusza ku wejściu do Miedziaka, następnie pojawia się kolejny, wchodzi do Diademu, kolejny, itp.
Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak pookradać ich z pantalonów tyle, ile dusza zapragnie.
Władca Pierścieni
Czyli jak zdobyć nieuczciwie kilka fajnych pierścieni.
· Pierścień Regeneracji (przywraca 1 pkt. życia co 6 sekund)- ma go Ribald - sprzedawca z Targu
przygód na Promenadzie Waukeen. Używamy na nim zdolności - Kradzież kieszonkowa (musimy
ją mieć na wysokim poziomie) i już mamy pierścień.
· Pierścień Ochrony +2 x 2. Jak mamy w drużynie Jaheirę to dwa razy odwiedzi ją ziomek -
harfiarz - Terminsel. Chyba nie muszę mówić co trzeba zrobić ze zdolnością Kradzież
kieszonkowa ;).
· Pierścień Ostrości x 2 (po 1 dodatkowym zaklęciu z 2, 3, 4 poziomu maga) ma liszy Lavok w
Kuli sfer. Po walce padnie na ziemię nieprzytomny i wtedy do akcji w kraczamy my - okradamy go.
Po wyjściu z Kuli wyprowadzamy go na zewnątrz aby ostatni raz spojrzał na Słońce. Gdy wyzionie
ducha przy jego zwłokach odnajdziemy...
· Pierścień Gaxxa x 2 (KP +2, 10% odp. na magię, niewrażliwość na trucizny i choroby,
regeneracja 1 pkt. życia na 3 sekundy, można rzucać raz dziennie Niewidzialność i trzy razy
dziennie Ulepszone przyspieszenie!!! 80 ). To jest dopiero pierścień i to możemy mieć dwa takie !!!
Mój sssskarbie. Kiedy przyniesiemy Kangaxxowi (w krypcie w piwnicy centralnego budynku
Doków) wszystkie "części" jego ciała, lisz odrodzi się. Kiedy wstanie z grobu, jeszcze zanim
zacznie mówić i atakować - okradamy go z pierścienia. Później po odesłaniu go do krainy
wiecznych łowów przy jego zwłokach odnajdziemy drugi taki sam egzemplarz !!!
· Pierścień Tarana x2 (zadaje 5K6 obrażeń na dzień). Kiedy Tolgerias zleci nam znalezienie
Valygara - okradamy go, a później drugi pierścień "pożyczamy" sobie z jego zwłok (uprzednio
przez nas zabitego).
Gratisowe PD
W Saradush na murze okalającym miasto. Ustawiamy kogoś z łukiem z nieskończona liczbą strzał
np. krótki łuk Gesena i włączamy AI (symbol "latarni" w prawym dolnym rogu interfejsu). Łucznik
będzie strzelał do pozornie niewidzialnych Ognistych Olbrzymów i nabijał przy tym PD za ich
zabicie. Należy dodać, że tych Olbrzymów jest nieskończenie wiele więc jeśli ktoś chce poświęcić
kilka godzin na ich ubijanie to proszę bardzo, choć myślę, że łatwiej jest wpisać kody... jeżeli
oczywiście chcemy grać nieuczciwie.
The Umar Witch Project
310988877.007.png
Nawiązanie do filmu "The Blair Witch Project". Na wzgórzu Umar od barmana w tawernie
dostaniemy książkę "Projekt wiedźmy z Umar"...
Dżin z butelki
W Targowie przy namiotach geniuszy stoi dżin-strażnik. Okradamy go oczywiście i co
znajdujemy - buteleczkę, dzięki której możemy przyzwać Ifrita raz dziennie!
Róg Valhalli
W komnatach Walhalli spoczywają najmężniejsi wojownicy. Ich służba na wojnie w
trakcie życia sprawiła, że po śmierci dostali się na honorowe pozycje. Jako część swej
służby muszą oni udać się na usługi każdego, kto zadmie w róg Walhalli. Róg ten
przyzwie berserkera , który przez minutę będzie walczył dla wzywającego. Można go
użyć raz dziennie.
Róg można znaleźć w Dzielnicy mostów w domu na zachodzie. Na "pięterku" w
skrzyni - uwaga na duża ilość pułapek(!) znajdziemy róg, który przywołuje bersekera 5 poziomu.
Aby go ulepszyć musimy iść na Promenadę Waukeen do sprzedawcy Maheera (w zach. części
lokacji). Jeśli mamy diament i 2.000 szt. złota to go ulepszy na bersekera 7 poziomu. Jeżeli mamy
jeszcze Beljuryl (jeden jest w kurze na wzgórzu Umar, a drugi w podziemiach na Wzgórzach
Wichrowych Włóczni na pierwszym poziomie. Jest on na północy w jeziorku,najpierw musimy
rozklepać kilka golemów w tym Adamantowego) i 5.000 szt. złota to przerobi go na bersekera 9
poziomu.
Darmowe cechy
Przy tworzeniu postaci ustawiamy zręczność i charyzmę na minimum. Co sprawi, że będziemy
mieli więcej pktów na rozdysponowanie na inne cechy. Później znajdujemy Rękawice Zręczności w
siedzibie Kultu Niewidzącego Oka w kanałach pod Dzielnicą Świątyń i Pierścień wpływu na ludzi
w namiocie cyrkowym na Promenadzie Waukeen, zakładamy je i... mamy obydwie te cechy na
maxa! Ma to jedną wadę: nie będziemy mogli nosić innych rękawic i pierścienia przez całą grę, bo
znowu zmaleje nam zręczność i charyzma na poziom minimalny.
Dwa Drizzty
Tworzymy postać - elfa i nazywamy go Drizzt. Po wyjściu z Podmroku w 6 rozdz. kiedy spotykamy
prawdziwego Drizzta będzie na nas wkurzony (musimy mieć reputację poniżej 12) za to, że
zapożyczyliśmy jego imię! Ponadto zaatakuje nas w obronie swojego honoru! Jeżeli
importowaliśmy postać z BG i będzie mieli jakieś przedmioty na sobie od "tamtejszego" Drizzta,
"tutejszy" również się zdenerwuje! Jednak tak od razu to on nas nie zaatakuje. Chyba, że go
sprowokujemy...
Elvis wiecznie żywy
Oto autentyczne dowody na to gdzie przebywał Elvis Presley podczas swej trasy
koncertowej po Fearunie. W Dzielnicy Mostów idziemy do gospody "Pięć dzbanów".
Na drugim piętrze w jednym z pokoi na ścianie jest portret... Elvisa. W dodatku w
drugim pomieszczeniu na ścianie wisi gitara króla...
Rocky i Łoś Superktoś
Czy ktoś pamięta kreskówkę "Rocky i Łoś Superktoś"? Jeśli tak (bo jak nie to niech sobie
przypomni ;) to na Promenadzie Waukeen obok cyrku jest klatka z.... łosiem i wiewiórką. Jak
myślicie kto to jest? To dlatego już ten serial nie jest emitowany, zwierzątka zostały porwane .
Ponadto niedaleko klatki znajduje się koleś o imieniu Feargus, podobnie jak dyrektor Black Isle -
Feargus Urquhart...
310988877.001.png 310988877.002.png 310988877.003.png
Dużo strzał
Jak dorobić się na prawdę dużej duuużo strzał? Kiedy przyjmiemy zadanie od Nalii (w gospodzie
"Pod miedzianym diademem") udajemy się do Twierdzy D'Arnise. Na pd.-zach. jest obóz w którym
znajduje się kpt. Arat. Gadamy z nim i za każdym razem dostajemy 20 szt. Ognistych strzał.
Możemy je "wykorzystać" lub sprzedać. Wybór należy do was.
Yoshimo forever Jeśli nie chcesz sobie popsuć zabawy z odkrywaniem historii Yoshimo - nie czytaj
dalej tego tekstu...
Kiedy Yoshimo zdradza nas w Czarowiezach musimy go zabić, ale czy na pewno ? Kiedy później
zjawia sie ze swą ekipą zabójców naciskamy na nim ctrl+Q (musimy wcześniej zmodyfikować plik
baldur.ini w głównym katalogu gry, otwieramy go za pomocą Notatnika i pod paragrafem [Program
options] piszemy Debug Mode=1 i zapisujemy plik). I tak tym sposobem mamy Yoshiego znów w
teamie. Inny sposób jest taki ,aby przed wyruszeniem z Saemonem Havarianem do Czarowięzów
zostawić Yoshime w gospodzie "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach. Po powrocie z
Podmroku wracamy tam i zaraz jak wejdziemy do gospody Yoshi umiera, ale my jesteśmy szybsi
(tzn. naciskamy Pauzę na wejściu) i przed zgonem naciskamy ctrl+Q, a później go wskrzeszamy
(bo Geas i tak go zabije). Jeszcze inny sposób jest taki, aby w Brynnlaw pójść do gospody "Pod
wulgarną małpą" i tam wywalić go z drużyny przy samym wejściu do gospody, mówimy mu aby
zaczekał tu na nas. Po powrocie z Czarowięzów wchodzimy do gospody, zaraz naciskamy Pauzę i
rozmawiamy z nim, każąc mu przyłączyć się do nas. Po dołączeniu się do nas Yoshi umiera, a my
go wskrzeszamy.
Balrog
W Podmroku w wiosce svirfnebli, gnomy proszą nas, abyśmy pomogli im zasypać i dzięki temu
zabić Demona. ów Demon wyszedł z podziemi, gdyż svinerbi za głęboko kopali i zbudzili złe
moce. Podobnie jak krasnoludy z "Władcy Pierścienia". Tam też w Khazad-Dumie (Morii) za
daleko się zagłębiali i zbudzili Balroga (wspomniany tu demon nazywa się... Balor). Myślę, że
każdy zauważył podobieństwo.
AR2700
Ta ciekawostka działa tylko w Cieniach Amn.
Najpierw musimy zmodyfikować plik baldur.ini w głównym katalogu gry, otwieramy go za pomocą
Notatnika i pod paragrafem [Program options] piszemy Debug Mode=1 i zapisujemy plik.
Następnie w trakcie gry naciskamy ctrl + spację i w nowo otwartej "belce" wpisujemy:
CLUAConsole:MovetoArea("AR2700"). Dzięki temu przenosimy się do niedokończonej lokacji z
kamiennymi głowami. Będziemy musieli stoczyć walkę z Zabójcą i zdobędziemy zajefajny długi
miecz. Jednak ta plansza jest strasznie zabugowana i nieraz będziemy musieli wyłączać grę i
włączać ja od nowa. Aby zdobyć ten miecz możemy również wpisać
CLUAConsole:CreateItem("killsw01"). Miecz ten ma mylny opis, więc się nim nie sugerujcie.
Jednak ta broń jest tak potężna, że aż za potężna. Po prostu jesteśmy niepokonani. Obniża KP o 10,
TraK0 +50, mamy Ulepszone Przyspieszenie Ruchów = 10 ataków na rundę i zadajemy tysiączne
obrażenia! etc. Więc jeśli nie chcemy zbytnio ułatwiać sobie gry wyrzucie go w cholerę.
Dubbing
Zapewne wielu z was zastanawiało się, kto ze znanych osób podkłada głosy w grze, uchylam rąbka
tajemnicy. Obok nazwisk osób zamieściłem tytuły filmów lub seriali w jakich występowali, abyście
łatwiej mogli ich skojarzyć.
Irenicus Krzysztof Kolberger (serial: Ekstradycja )
Jan Jan Kobuszewski (film Poszukiwany-poszukiwana , Brunet wieczorową porą )
Keldorn śp. Marek Perepeczko (serial: Janosik , 13 posterunek )
Korgan Jarosław Boberek (serial: Rodzina zastępcza , film: Madagaskar )
Zgłoś jeśli naruszono regulamin