1. Który diagram przypomina klasyczny algorytm? (Brałem pod uwagę tylko 3 odpowiedzi,a było 5)
klas
czynności
stanów
2. Co można zobaczyć w diagramie czynności? (Chyba inaczej to brzmiało ale kminicie):
związki
agregacje
przypadki użycia
<były jezscze 3, z czego 2 zaznaczyłem>
3. Która z odpowiedzi umożliwia konwersję:
Osoba(const Osoba &o)
void Osoba (const Osoba &o)
<reszta odpowiedzi była bez sensu>
4. Klasa pochodna dziedziczy private(public) po bazowej, jej składniki:dostępu:
+wszystkie -> private
+public -> private
<reszta była źle>
5.Jaki jest poprawny konstruktor kopiujący klasy student.
student::copy()
Student student::copy()
student(const Student &s)
6.kiedy jest klasa abstrackycjna (chyba)
kiedy ma chociaz jedna metode nie zapimplementowana (jest sam naglowek metody (deklaracja))
7.dziedziczenie (bazowa -> pochodna/bazowa -> pochodna:
zwierze -> ssak -> koń
sport -> gra -> koszykówka
student -> osoba -> pracownik
wypiek -> ciasto -> babka
kura -> jajko -> jajecznica
8.stworzenie dynamicznej tablicy klasy
klasa *wsk = new klasa [liczba]
klasa *wsk = new tablica [liczba]
klasa *wsk = new klasa[]
9a.kto ma dostęp do składników private klasy bazowej?
metody klasy bazowej
metody klasy pochodnej
funkcje zaprzyjaźnione
dostęp globalny
9b.kto ma dostęp do składników protected klasy bazowej?
10.jak mozna zrobic konwersje z klasy pochodnej do bazowej?
operator konwertujacy
konstruktor .. (na 90%)
11.jak jest wylapywany wyjatek? (samemu)
try{
funkcja ktora moze wywolac wyjatek
}
catch(jaki wyjatek przechwytujemy)
{ pbsluga wyjatku}
12.jesli wyjatek jest niespelniony (czy jakos tak,tez samemu cos trza bylo)
to jest dalej przekazywany jak nigdzie nie jest wychwycony to program sie wywala
13.jesli klasa jest zadeklarowana,czy pamiec jest zaalokowana?
NIE
14.do czego sluży destruktor ?
do zniszczenia obiektu
do uwolnienia zaalokowanej pamięci
??
15.static (cos)
jest inicjalizowany globalnie
dla wszystkich obiektów danej klasy ma taka sama wartość
nie można zmienić tej wartości
16.const (cos)
17.const static (cos)
18.class A{
virtual f1() - cout A
f2() - cout C
class B : class A {
f1() cout B
f2() cout D
)
a &A
b &B
f1()->a
f2()->a
nie pamiętam, jakieś takie coś, co zostanie zwrócone było pytanie
„BC”
19. Jaka funkcja jest wywoływana podczas wystąpienia błędu? (pyt. otwarte)
Wyjatek?
bo podczas bledu to nic nie jest wywolywane. jak zrobisz dzielenie przez 0, wyjdziesz po za zakres tablicy czy inny glupi blad to dostaniesz program wykonal nie dozwolona operacje i nastapilo jego zamkniecie
a z wyjatkiem to nawet nie wiem
z wyjatkiem to poprostu ktorys catch wylapie, a nawet nie wiem czy cos jest wywoływane
20. Zadanie typu:
class A {
...
} // nie jestem pewien tej klamry
class B {
A obiekt // czy coś w tym stylu
Pytanie: czy obiekt utworzony w klasie B będzie obiektem typu A?
21. co wyświetli program
class A{
public:
virtual void f1() {cout << "A" ;}
};
class B: public A{
void f1() {cout << "B";}
f(A a){
a.f1()
A a;
B b;
f(a);
f(b);
to chyba powinno byc: f(A& a) zamiast f(A a)
wypisze „AB”!!
22. jakich operatorów nie można przeładować
+ .
+ ::
,
- New
- delete
i jeszcze jakieś 2
odp. :: i .
23. jak nazywa się blokowanie dostepu do zmiennych w klasie
hermetyzacja
+3 inne
EIT_PWR