Sformułować dwa cele ogólne, do każdego celu ogólnego po trzy cele operacyjne ze składnikami i taksonomią.Temat lekcji: Partie polityczne.Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z rodzajami partii politycznych.Intuicyjny obraz ucznia osiągającego cel.1. Wyjaśni pojęcie partii politycznej.2. Poda przykłady do każdego rodzaju partii politycznych.3. Wymieni rodzaje partii politycznych.4. Porówna główne idee polskich partii politycznych.Cele operacyjne:1. Uczeń prawidłowo wymieni 5 rodzajów partii politycznych. Zachowanie końcowe: wymieni Warunek: brak Kryterium ilościowe: 5 jakościowe: prawidłowo Taksonomia wg Niemierki: A2. Uczeń prawidłowo wyjaśni 2 pojęcia: partia socjalistyczna i partia konserwatywna. Zachowanie końcowe: wyjaśni Warunek: brak Kryterium ilościowe: 2 jakościowe: prawidłowo Taksonomia wg Niemierki: B3. Uczeń prawidłowo porówna główne idee trzech dowolnie wybranych partii politycznych. Zachowanie końcowe: porówna Warunek: brak Kryterium ilościowe: 3 jakościowe: prawidłowo Taksonomia wg Niemierki: C2.Temat lekcji: Układ trawienny człowieka.Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z budową i zadaniami układu trawiennego człowieka.Intuicyjny obraz ucznia osiągającego cel.Wyjaśni pojęcie układu trawiennego.Wymieni podstawowe części przewodu pokarmowego.Wskaże na schemacie i nazwie elementy układu trawiennego.Poda przykłady pokarmów ciężkostrawnych.Cele operacyjne:1. Posługując się schematem uczeń poprawnie wskaże drogę pokarmu przez układ trawienny. Zachowanie końcowe: wskaże Warunek: schemat Kryterium ilościowe: brak jakościowe: poprawnie Taksonomia wg Niemierki: C2. Uczeń poprawnie wyjaśni rolę żołądka w procesie trawienia. Zachowanie końcowe: wyjaśni Warunek: brak Kryterium ilościowe: brak ...
Nalka31