ROCZNY PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Podstawa prawna: § 7 pkt 1-3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15grudnia 2006 r. (Dz.U.2006/235/1703) w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.
Roczny plan nadzoru pedagogicznego w Szkole Podstawowej w Czerniejowie na rok szkolny 2008/2009 został opracowany na podstawie:
a) wniosków z prowadzonego nadzoru pedagogicznego w ubiegłym roku szkolnym,
b) wniosków i wyników ze sprawdzianów zewnętrznych:
· sprawdzian klasy szóstej oraz badanie kompetencji uczniów klasy trzeciej,
· sprawdzian wewnętrzny klas czwartych i piątych,
c) wniosków z posiedzeń Rady Pedagogicznej,
d) wniosków i postulatów Rady Rodziców oraz innych społecznych organów szkoły,
e) oceny sytuacji wychowawczej szkoły,
f) planu nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2008/2009
f) priorytetów Ministra Edukacji Narodowej i priorytetów Lubelskiego Kuratora Oświaty:
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej
Podstawa prawna:
Art.35 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 7 wrzesnia 1991 r. o systemie oswiaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr
256, poz. 2572 z pózn. zm.)
1. Skuteczność realizacji podstawy programowej w zakresie zagadnień związanych z nauczaniem i wychowaniem w kontekście praw człowieka.
2. Powszechność i dostępność wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem powoływania i funkcjonowania innych (publicznych i niepublicznych) form wychowania przedszkolnego.
3. Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzanego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.
Art. 31 pkt 1 i 6 ustawy z dnia 7 wrzesnia 1991 r. o systemie oswiaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr
1. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki nad realizacją podstawy programowej.
2. Opracowanie i wdrażanie strategii działań na rzecz podnoszenia efektów kształcenia w szkołach .
2. Organizacja i tryb przeprowadzania wizytacji szkół i placówek
***
Priorytetowymi celami nadzoru pedagogicznego w tym roku szkolnym będzie:
ZAKRES I TEMATYKA BADAŃ BIEŻĄCYCH
1. HARMONOGRAM LUSTRACJI
Lp.
Cel lustracji i problematyka badawcza
Rodzaj zajęć,dokumentów
Nauczyciel
prowadzący
Termin
Uwagi o realizacji
1.
Zorganizowanie zespołu klasowego.
dokumentacja pracy nauczyciela
wych. kl.0-VI
Od września 2008 do czerwca 2009
Teczka wychowawcy
2.
Wyposażenie dzieci w podręczniki i przybory szkolne.
rozmowy z wych. klas, analiza dokumentów dostarczonych przez rodziców
wrzesień
-pomoc dzieciom z rodzin ubogich i zaniedbanych społecznie,
-wyprawka szkolna dla uczniów klas 0-III
3.
Wystrój klas i korytarzy, świetlicy szkolnej.
Gazetki okolicznościowe i stała ich aktualizacja,
umieszczenie obwiązujących regulaminów
wych. i ucz. kl.0-VI
Samorząd Uczniowski
od września 2008 do czerwca 2009
-realizacja elementów programu profilaktycznego
-uczenie samorządności i odpowiedzialności ucz. w realizacji powierzonych zadań
-estetyka pomieszczeń
-aktualizacja szkoleń bhp
4.
Jakość przygotowania i przeprowadzenia uroczystości szkolnych.
uroczystości klasowe, szkolne i środowiskowe, apele
nauczyciele, uczniowie organizacje szkolne
wg opracowanego harmonogramu
-realizacja kalendarza apeli i uroczystości szkolnych zgodnych z programem wych. szkoły
-analiza stopnia współpracy z rodzicami, środowiskiem lokalnym, organizacjami na terenie lokalnym
-udział SU w realizacji zadań
5.
Organizacja pomocy dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
zaj. dydaktyczno wyrównawcze, rewalidacyjne
Nauczyciele:
Bożena Pietryczuk
Edyta Ośko
Maria Chmielewska
Ewa Tabiszewska
wg opracowanego harmonogramu w ciągu roku szkolnego
-realizacja zajęć zgodnie z arkuszem organizacyjnym szkoły
-realizacja zadań programu profilaktycznego
-stały kontakt z przedstawicielami PPP
6.
Szkolny system zajęć pozalekcyjnych w ramach świetlicy szkolnej.
koła pozalekcyjne:
a/ polonistyczno-historyczne
b/informatyczne
c/matematyczne
d/ekologiczne
e/j. niemieckiego
nawiązanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Chełmie – organizacja stażu dla wych. świetlicy
organizacja zajęć (koła taneczno-wokalnego) na terenie gminy Kamień w ramach Programu Integracji Społecznej PPOW
p. Stanisława Nafalska
p.Bożena Pietryczuk
p. Maria Chmielewska
p. Urszula Wnuk
p. Agnieszka Struszczak
wg oprac. harmonogramu
w ciągu roku szkolnego 2008/2009
-rozwijanie talentu ucznia, zainteresowania i zamiłowania do stałego samodoskonalenia
-sprawowanie opieki nad uczniem w ramach zajęć pozalekcyjnych i świetlicy szkolnej, SU
-praca z uczniem zdolnym
-realizacja zadań przez osobę skierowaną przez Urząd Pracy do odbycia stażu jako wych. świetlicy
-promocja talentów w środowisku lokalnym-integracja dzieci z przedstawicielami innych szkół
2. Badanie wyników nauczania i efektów kształcenia
Cel przeprowadzonego badania
Szczegółowa tematyka
Cel i zakres badania
Termin przedstaw. wyników
Realizatorzy zadań
jo-chom