ROCZNY PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO.doc

(175 KB) Pobierz
ROCZNY PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO

ROCZNY PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CZERNIEJOWIE
W ROKU SZKOLNYM 2008/2009

 

 

 

Podstawa prawna: § 7 pkt 1-3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15grudnia 2006 r. (Dz.U.2006/235/1703) w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.  

 

 

 

           Roczny plan nadzoru pedagogicznego w Szkole Podstawowej w Czerniejowie na rok szkolny 2008/2009 został opracowany na podstawie:

a)       wniosków z prowadzonego nadzoru pedagogicznego w ubiegłym roku szkolnym,

b)       wniosków i wyników ze sprawdzianów zewnętrznych:

·          sprawdzian klasy szóstej oraz  badanie kompetencji uczniów klasy trzeciej,

·          sprawdzian wewnętrzny  klas czwartych i piątych,

c)       wniosków z posiedzeń Rady Pedagogicznej,

d)       wniosków i postulatów Rady Rodziców oraz innych społecznych organów szkoły,

e)       oceny sytuacji wychowawczej szkoły,

f) planu nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok     szkolny 2008/2009

f)         priorytetów Ministra Edukacji Narodowej i priorytetów Lubelskiego Kuratora Oświaty:

 

Priorytety Ministra Edukacji Narodowej

Podstawa prawna:

 

Art.35 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 7 wrzesnia 1991 r. o systemie oswiaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr

256, poz. 2572 z pózn. zm.)

 

1. Skuteczność realizacji podstawy programowej w zakresie zagadnień związanych z nauczaniem i wychowaniem w kontekście praw człowieka.

 

2. Powszechność i dostępność wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem powoływania i funkcjonowania innych (publicznych i niepublicznych) form wychowania przedszkolnego.

 

3. Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzanego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.

 

Priorytety Lubelskiego Kuratora Oświaty

Podstawa prawna:

 

Art. 31 pkt 1 i 6 ustawy z dnia 7 wrzesnia 1991 r. o systemie oswiaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr

256, poz. 2572 z pózn. zm.)

 

1. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki nad realizacją podstawy programowej.

2. Opracowanie i wdrażanie strategii działań na rzecz podnoszenia efektów kształcenia w szkołach .

2. Organizacja i tryb przeprowadzania wizytacji szkół i placówek

***

 

Priorytetowymi celami nadzoru pedagogicznego w tym roku szkolnym będzie:

 

 

  1. diagnozowanie i ocena poziomu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły,
  2. monitorowanie wykonywania przez nauczycieli statutowych zadań szkoły,
  3. przygotowanie się do objęcia  obowiązkiem  szkolnym  w roku szkolnym 2009/2010 dzieci sześcioletnich,
  4. zwiększenie roli koordynatora ds. bezpieczeństwa w zakresie planowania działań mających wzmocnić w naszych uczniach poczucie bezpieczeństwa oraz przygotować ich do podejmowania szybkich decyzji w trudnych sytuacjach życiowych.

 

 

 

ZAKRES  I  TEMATYKA  BADAŃ   BIEŻĄCYCH 

 

1.      HARMONOGRAM  LUSTRACJI

 

 

Lp.

Cel lustracji  i problematyka  badawcza

Rodzaj zajęć,dokumentów

Nauczyciel

prowadzący

Termin

Uwagi o realizacji

1.

Zorganizowanie zespołu klasowego.

dokumentacja pracy nauczyciela

 

wych. kl.0-VI

Od września 2008 do czerwca 2009

Teczka wychowawcy

2.

Wyposażenie dzieci w podręczniki i przybory szkolne.

rozmowy z wych. klas, analiza dokumentów dostarczonych przez rodziców

wych. kl.0-VI

wrzesień

-pomoc dzieciom z rodzin ubogich i zaniedbanych społecznie,

-wyprawka szkolna dla uczniów klas 0-III

3.

Wystrój klas i korytarzy, świetlicy szkolnej.

Gazetki okolicznościowe   i  stała  ich aktualizacja,

umieszczenie obwiązujących regulaminów

wych. i ucz. kl.0-VI

Samorząd Uczniowski

 

od września 2008 do czerwca 2009

-realizacja elementów  programu profilaktycznego

-uczenie samorządności         i odpowiedzialności ucz.      w realizacji powierzonych zadań

-estetyka pomieszczeń

-aktualizacja szkoleń bhp

4.

Jakość przygotowania  i przeprowadzenia uroczystości szkolnych.

uroczystości klasowe, szkolne  i środowiskowe, apele

nauczyciele, uczniowie organizacje szkolne

wg  opracowanego harmonogramu

-realizacja kalendarza apeli i uroczystości szkolnych zgodnych z programem wych. szkoły

-analiza stopnia współpracy z rodzicami, środowiskiem lokalnym, organizacjami  na terenie lokalnym

-udział SU w realizacji zadań

5.

Organizacja pomocy dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.

zaj. dydaktyczno wyrównawcze, rewalidacyjne

 

 

 

Nauczyciele:

Bożena Pietryczuk

Edyta Ośko

Maria Chmielewska

Ewa Tabiszewska

 

wg opracowanego  harmonogramu w ciągu roku szkolnego

-realizacja zajęć zgodnie z arkuszem organizacyjnym szkoły

-realizacja zadań programu profilaktycznego

-stały kontakt z przedstawicielami PPP

6.

Szkolny system zajęć pozalekcyjnych         w ramach świetlicy szkolnej.

koła pozalekcyjne:

a/ polonistyczno-historyczne

b/informatyczne

c/matematyczne

d/ekologiczne

e/j. niemieckiego

 

 

nawiązanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Chełmie – organizacja stażu dla wych. świetlicy

 

organizacja zajęć (koła taneczno-wokalnego) na terenie gminy Kamień w ramach Programu Integracji Społecznej PPOW

 

 
p. Stanisława Nafalska

p.Bożena Pietryczuk

p. Maria Chmielewska

p. Urszula Wnuk

p. Agnieszka Struszczak

 

wg  oprac.  harmonogramu 

w ciągu roku szkolnego 2008/2009

-rozwijanie talentu ucznia, zainteresowania i zamiłowania do stałego samodoskonalenia

-sprawowanie opieki nad uczniem w ramach zajęć pozalekcyjnych i świetlicy szkolnej, SU

-praca z uczniem zdolnym

-realizacja zadań przez osobę skierowaną przez Urząd Pracy do odbycia stażu jako wych. świetlicy

 

 

-promocja talentów w środowisku lokalnym-integracja dzieci z przedstawicielami innych szkół

2.      Badanie wyników nauczania i efektów kształcenia

 

Lp.

Cel przeprowadzonego badania

Szczegółowa tematyka

Cel i zakres badania

Termin przedstaw. wyników

Realizatorzy zadań

Zgłoś jeśli naruszono regulamin