Gry i zabawy różne.doc

(189 KB) Pobierz
Gry i zabawy
Gry i zabawy

 

1. Segregator

Do tej zabawy i kilku następnych potrzebne będą plastikowe pojemniki po kefirze, śmietanie, serkach homogenizowanych itp. Każda szóstka otrzymuje kilka takich pojemników i woreczek z kolorowymi koralikami, ziarenkami fasoli, grochu, monetami itp. Na dany znak szóstki mają posegregować zawartość woreczka, tzn. w jednym pojemniku powinny znaleźć się koraliki, w drugim groch, w innym monety i tak dalej. Utrudnieniem może być dodatkowe polecenie, żeby rozdzielić różne kolory korali i różne monety.

Wygrywa szóstka, która pierwsza upora się z tym zadaniem.

 

2. Pojemnik i Iinijka

Szóstki stoją w rzędach, Na podłodze przed każdą szóstką leży do góry dnem plastikowy pojemnik, metr dalej stoi stołek. Na znak prowadzącego pierwszy zawodnik z każdej szóstki, trzymając w ręku dwudziestocentymetrową linijkę (może być długa kredka) podchodzi do pojemnika. Jego zadaniem jest linijką przewrócić pojemnik na bok, włożyć do niego linijkę i (bez pomocy rąk czy nóg) unieść pojemnik w górę, po czym poło-żyć go na stołku. Następny zawodnik podbiega do stołka i znów kładzie (linijką) pojemnik dnem do góry na podłodze. Trzeci zuch robi to, co pierwszy, czwarty - to, co drugi i tak dalej.

 

3. Pojemnik z kasztanem

Przed każdym rzędem, w które są ustawione szóstki, kładziemy kasztan (lub kamyk) i nakrywamy go pojemnikiem, dnem do góry. Zawodnik ma taki pojazd przepchać linijką do linii mety (odległej o jeden metr) i z powrotem. Należy uważać, by pojemnik dotarł do mety razem z ładunkiem. Pierwsi zawodnicy startują na sygnał drużynowego.

 

4. Niezwykłe zastosowania

Szóstki siedzą w małych kołach, każda ma jeden pojemnik, kartkę i długopis. ich zadaniem jest wymyśleć jak najwięcej możliwości zastosowania swojego pojemnika. Przykład: pojemnik taki może być doniczką, można w nim przechowywać śrubki, może pełnić funkcję kubka itp. itd.

Która szóstka w określonym czasie wypisze więcej takich zastosowań – wygrywa. Uwaga: należy wszystkie pomysły głośno przeczytać i odrzucić je, które budzą większe wątpliwości (np. pojemnik taki nie może być chusteczką).

 

5. Wyścig

Szóstki stoją w rzędach, pierwszy zawodnik trzyma w ręku pojemnik. Na dany znak umieszcza pojemnik na głowie i nie podtrzymując go rękami, bieg-nie do mety i z powrotem Oddaje pojemnik następnej osobie, która startuje po położeniu go sobie na głowie.

 

6. Wyścig par



Dzieci o podobnym wzroście dobierają się w pary. Każda para otrzymuje jeden pojemnik, który zuchy umieszczają sobie między głowami. Najpierw trzeba potrenować poruszanie się z takim utrudnieniem, a następnie można urządzić wyścig,

 

7. Ubrania skrzatów

Rysunek obok należy skserować tyle razy, ile jest szóstek. Polecenie jest następujące: uzupełnij rysunek tak, żeby ubrania skrzatów przestały się różnić. Wygrywa szóstka, która zrobi to szybciej.

 

8. Widokówki

Potrzebne są widokówki z różnych miast Polski. Pokazujemy je dzieciom informując, jakie miasta przedstawiają. Zuchy jeszcze przez chwilę im się przyglądają. Następnie mieszamy widokówki, rozkładamy wszystkie na stole i pytamy np. o widokówkę z Krakowa. Kto wskaże ją pierwszy? Dalej pytamy np. z jakiego miasta jest ta widokówka i pokazujemy którąś. Wygrywa to dziecko, które pierwsze poprawnie odpowiedziało na zadane pytanie.

 

9. Na mapie

Potrzebna jest duża ścienna mapa fizyczna Polski i widokówki z różnych polskich miast. Pokazujemy zuchom kolejne widokówki wymieniając nazwy miast, z których pochodzą i pokazując ich położenie na mapie. Każdy stara się zapamiętać jak najwięcej. Zabawę można przeprowadzić w dwóch eta-pach. Pierwszy etap polega na pokazaniu na mapie miasta na podstawie wymienionej jego nazwy. Drugi etap jest trudniejszy i polega na skojarzeniu z widokówką nazwy miasta, a następnie odszukaniu go na mapie.

 

10. Mój kasztan

Dzieci dobierają się parami. Każda para otrzymuje jeden kasztan i zuchy siadają naprzeciwko siebie. Jeden z nich trzyma na wyciągniętej, otwartej dłoni kasztan. Drugi stara się schwycić kasztan jedną ręką z dłoni przeciwnika, który może bronić się przed tym zamykając (ale nie cofając) dłoń. Jeśli się ta sztuka uda - zuchy zamieniają się rolami.

 

Dh. Asia

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin