plan na październik.doc

(74 KB) Pobierz

     Plan pracy dla dzieci 5-6 letnich -  październik 2009r.

 

                                 Co nam jesień w koszu niesie?

 

Cele ogólne:

 

 

 

  Umiejętność dostrzegania zjawisk, formułowania uogólnień

 

·         Umiejętność dostrzegania zjawisk w otoczeniu, obserwowania wybranych zjawisk

·         Umiejętność klasyfikowania spostrzeżeń

·         Umiejętność wiązania „nowego” z posiadanym zasobem wiedzy, stosowanie w praktyce

   

 

 

Cele realizowane są w różnych porach dnia, głównie przez zabawę.

 

Podstawa programowa : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r.

Program wychowania przedszkolnego ,,Zanim będę uczniem” Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała

Program wychowania przedszkolnego Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Gustawa Grabowska

 

Diagnoza – zachowań emocjonalno-społecznych, umiejętności poznawczych, kompetencji komunikacyjnych i językowych,

motoryki małej i dużej.

 

Formy organizacyjne: indywidualnie, z całą grupą, zespołowo, w małych grupach

 

 

Wybrane treści programowe: decyzja nauczyciela

 

 

Październik tydzień I

Temat tygodnia

Dzień tygodnia

Sposoby realizacji

Przygotowane do pisania i czytania

Zajęcia ruchowe

Uwagi

Nadeszła jesień

1

·         Praca z obrazkiem Jesień

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

·         Zajęcia rytmiczne, improwizacje ruchowe do piosenki Na marchewki urodziny

 

 

kolorowanie obrazków (zwrócenie uwagi na linie otaczające obszar kolorowania)

 

 

 

 

lepienie,rysowanie,wycinanie na tematy dowolne,

(zwrócenie uwagi na prawidłową pracę nożyczkami)

 

 

 

 

zdobywanie wiedzy na temat kodowania słów

lepienie z plasteliny

rysowanie na temat dowolny

 

 

 

kolorowanie obrazków konturowanych bez przekraczania linii

 

 

 

 

odczytywanie wyrazów globalnie las, sad, ogród

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. poranne zestaw IV

wg.K.Wlaźnik

 

 

Ćw. gimnastyczne prowadzone metodą gimnastyki twórczej R.Labana, C.Orffa

 

 

zabawy bieżne i sprawnościowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego

 

słuchanie muzyki relaksacyjnej

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza sfery intelektualnej

(spostrzegawczość,

umiejętność myślenia –

analizowanie zjawisk,

formułowanie wniosków itp.)

oraz umiejętności

współdziałania; motoryki

duej.

 

 

 

 

Diagnoza kompetencji

matematycznych – różnicowanie zadań.

2

·         Wiersz do słuchania Entliczek-Pentliczek J.Brzechwa

- systematyzowanie wiedzy dzieci na temat sadów i rosnących tam owoców

·         Opowieści ruchowe Zbieramy jabłka w sadzie

 

3

·         Jesienna Pani zajęcia plastyczne -praca zespołowa

- wdrażanie dzieci do pracy zespołowej,

planowanie pracy w etapach

·         Ćwiczenia słuchowe ,dzielenie słów na sylaby,

wyodrębnienie głosek w nagłosie.

4

·         Rozmowa przy obrazku  W lesie

-próby odpowiedzenia na pytanie co dzieje się w lesie jesienią.

-klasyfikowanie materiału przyrodniczego

·         Karty pracy indywidualnej

-dostrzeganie różnic na dwóch obrazkach.

5

·         Spacer po przedszkolnym ogrodzie

- zwrócenie uwagi dzieci na zachodzące

zmiany związane z pora roku (opadające liście zmieniając kolory,opadające kasztany  itp)

·         Zajęcia rytmiczne reagowanie za zmiany w rytmie, ćwiczenia dykcyjne (wymawianie tekstu wolno,szybko,bardzo wolno,

głośno ,cicho)

Październik tydzień II

Jesień w ogrodzie

1

·         Rozmowa na podstawie wiersza Astry H.Szayerowej

-poszerzanie wiedzy dzieci o nowe nazwy

-wyróżnianie części rośliny (kwiat,łodyga,liść,korzeń)

·         Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne Układanie kwiatów w wazonie

-planowanie wystroju kącika przyrodniczego

 

ćwiczenia grafomotoryczne wg H.Tymochowiej -wodzenie palcem po śladzie

 

 

 

 

 

dostrzega szczegóły na ilustracjach

 

 

 

odczytywanie symboli, odczytywanie liter (chętne dzieci)

kreślenie linii falistych

 

 

 

 

Ćwiczenia manualne przygotowujące do pisania – zabawy w rysowanie,

na różnych materiałach:

(piasek, kasza manna, ryż itp.)

 

 

 

 

doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,

cięcie po liniach

 

 

 

 

 

 

ćw. poranne zestaw V wg K.Wlaźnik

 

 

ćw. gimnastyczne zestaw III wg K.Wlaźnik

 

 

w ogrodzie:

- zabawa z elementem biegu Liście

 

- zabawa orientacyjno-porządkowa Wiatr i liście

 

- zabawa z elementem równowagi Leśna ścieżka

 

 

słuchanie muzyki relaksacyjnej

 

 

 

 

 

 

 

 

Systematyczne sprzątanie zabawek po skończonej zabawie

 

Diagnoza oraz rozwijanie relacji między dziećmi, kształtowanie kompetencji komunikacyjnej

 

 

Diagnoza zachowań

społecznych oraz umiejętności

stosowania doświadczeń

własnych.

2

·         Wiersz do nauki Wszystko leci M.Kownackiej

-doskonalenie pamięci , poznawanie przez dzieci nasion drzew :klon,lipa

·         Opowieści ruchowe Wirujące liście

3

·         Zabawa dydaktyczna Czy to owoc ,czy warzywo?

-poznawanie smaków owoców i warzyw (jabłko,gruszka, marchewka, ogórek)

·         Malowanie Jesienny bukiet

-próby namalowania martwej natury, ułożonego przez dzieci bukietu

4

·         Wiersz do słuchania Pomidor J.Brzechwa

- wdrażanie do uważnego słuchania ukierunkowane pytaniem ,,Co wydarzyło się w ogródku?”

·         Degustowanie soku z pomidora, przecieru pomidorowego, samego pomidora

-zachęcanie dzieci do spożywania warzyw i owoców ,zwrócenie uwagi na wartości odżywcze

5

·         Rozwiązywanie jesiennych zagadek

-rozwijanie logicznego myślenia,łączenie nowej wiedzy z posiadanymi już wiadomościami

·         Zajęcia rytmiczne ,wystukiwanie rytmów znanych dzieciom piosenek,próby odgadywania tytułów

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin