plan na styczeń.doc

(72 KB) Pobierz

Tydzień I

Temat tygodnia

Dzień tygodnia

                                     Sposoby realizacji

Przygotowane do pisania 

           i czytania

       Zajęcia ruchowe

            Uwagi

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

1

·         Wspomnienia sylwestrowej nocy”

spontaniczne opowiadania dzieci.

uważne słuchanie  wypowiedzi innych, czekanie  na swoją kolej w rozmowie.

·         Toczy się i leci” – zestaw ćwiczeń i zabaw

ruchowych ogólnorozwojowych z balonami.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia manualne przygotowujące do pisania – zabawy w rysowanie,

na różnych materiałach:

(piasek, kasza manna, ryż itp.)

 

 

 

 

słowne

układanie zdań do ilustracji

 

 

 

 

doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,

cięcie po liniach

 

 

 

 

 

 

Ćw. poranne zestaw

wg.K.Wlaźnik

 

 

Ćw. gimnastyczne prowadzone metodą gimnastyki twórczej R.Labana

 

 

 

zabawy ruchowe wg S.Owczarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza zachowań

społecznych i

emocjonalnych, diagnoza

zdolności rozumienia i

zapamiętywania prostych

umów oraz stosowania zasad wspólnej zabawy

 

 

2

·         Niezwykła podróż sylwestrowego balonika”

twórcza opowieść dzieci; każde dziecko, otrzymując rekwizyt, dopowiada jedną przygodę balonika, który podróżował po świecie w Sylwestra

tworzenie jednej  wspólnej opowieści wraz z grupą

Spotkanie balonów” – zabawa muzyczno-ruchow.

- bez przygotowania wymyśla ruch z balonem

3

·         Kalendarze” – oglądanie różnego rodzaju kalendarzy (ścienne, zrywane, biurowe, kieszonkowe)

             – omówienie wyglądu, zawartości przeznaczenia,

             dostrzeżenie podziału na dni, tygodnie, miesiące, pory

              roku.

·         zaj. Plastyczne wykonanie kalendarza jako prezent dla babci i dziadka

4

·         Pory roku” – wysłuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej, odnalezienie w tekście odniesień do czterech pór roku, wyodrębnienie ich i nadanie im symboli,

·         W rytm pór roku” – zabawa rytmiczna – w marszu skandowanie nazw pór roku, dzielenie na sylaby, akcentowanie klaśnięciem lub tupnięciem.

5

·         Zuzia i jej postanowienia” – wysłuchanie opowiadania Zofii Staneckiej.

             - opowiadanie  swoimi słowami  treść,

            - wypowiadanie  się na określony temat,

Tydzień II

Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

1

·         Moja rodzina” – tworzenie schematów rodzinnych – drzew genealogicznych, zwrócenie uwagi na ukazanie wielopokoleniowości, stopni pokrewieństwa, itd. (przy pomocy nauczyciela)

              -  przedstawianie imion dziadków i babć.

·         Jaworowi ludzie” – zabawy ruchowe z czasów dzieciństwa dziadków, dowiadywanie się o zabawach  dziadków i rodziców.

 

 

 

 

Wełniane motki” – ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie spirali prawoskrętnie i lewoskrętnie, ręką dominującą i oburącz.

 

 

 

 

 

Zagraj swoje imię dzielenie słów na sylaby

rysowanie – prawidłowy chwyt

 

 

 

 

 

- „Co po czym i dlaczego?” – dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych w wysłuchanej historii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. poranne zestaw IV

wg.K.Wlaźnik

 

 

Ćw. gimnastyczne prowadzone metodą gimnastyki twórczej R.Labana, C.Orffa

 

 

zabawy bieżne i sprawnościowe

 

 

 

słuchanie muzyki relaksacyjnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza zachowań

społecznych oraz umiejętności

stosowania doświadczeń

własnych.

2

·         Nauka wierszy na spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

              - poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „Jaki jest mój

              dziadek?”, „Czy pasuje do opisu zawartego w

               wierszu?”,, Jaka jest moja babcia?”

·         Portret dziadka i babci” – rysowanie portretu dziadka, na małej kartce, do ramki na wystawę,

              - zapoznanie z pojęciem: „portret”,

            - dbanie  o szczegóły podczas rysowania,

3

·         Ola i zakładka dla babci” – wysłuchanie opowiadania, rozmowa z dziećmi o ich babciach i dziadkach (Czym się zajmują? Jakie mają hobby? Co robią w czasie spotkań z wnukami?): poprawne łączenie rzeczowników z przymiotnikami.

             - doskonalenie wypowiedzi dzieci.

4

  • „Pomagamy babci” - zabawa naśladowcza,

             - doskonalenie umiejętności wyrażania gestem 

             mimiką , ruchem odpowiednich treści.

·         Z babcią na łyżwach” – improwizacja ruchowa.

               - śpiewanie piosenek z całą grupą,

5

·         Zajęcie matematyczne wg opisu

·         Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,

             - wystukiwanie rytmów znanych dzieciom piosenek

 

 

Tydzień III

Wiemy ,że zima to trudny czas dla zwierząt

1

·                    Słuchanie opowiadania H. Łochockiej  „O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku  i rondelku”. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków.

- rozwijanie wyobraźni twórczej, dostrzeganie różnic i podobieństw.

- tworzenie dalszego ciągu opowiadania do wybranego przez nauczyciela dowolnego fragmentu.

·                    Malowanie farbami plakatowymi palcami i cała dłonią na temat „Ptasie ślady”

- Próby odciskania dłonią śladów na dużych arkuszach papieru.

 

 

 

 

 

 

Rysunek na śniegu”

rysowanie patykiem na śniegu na temat dowolny

 

 

 

 

 

   Ćwiczenia graficzne do piosenki „Lata ptaszek po ulicy”

-                   kreślenie linii pionowych i poziomych  w  rytm piosenki.

 

 

 

 

lepienie,rysowanie,wycinanie na tematy dowolne,

(zwrócenie uwagi na prawidłową pracę nożyczkami)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia poranne i zabawy wg K.Wlaźnik

 

 

 

 

Ćwiczenia ruchowe z MRR

 

 

 

zabawy przy muzyce

-uplastycznienie ciała

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin