Solucja - Aura rozdział1.doc

Rozdział 1. Ademika
Rozdział 2. Na-Tiexu

Rozdział: 1. Ademika
Przenosimy się do fantastycznej krainy, gdzie główny bohater, czyli My, staje przed trudnym zadaniem odnalezienia czterech magicznych pierścieni. Legenda głosi, że kto wejdzie w ich posiadanie, otrzyma dostęp do ukrytego świata i zupełnie nowej rzeczywistości, ale co najważniejsze, posiądzie niewyobrażalne moce i stanie się nieśmiertelny.

Zmierzymy się z zestawem zagadek logicznych, w których trzeba będzie trochę silniej niż zwykle wysilić szare komórki. Na eksplorację czekają cztery odmienne krainy (Dolina Ademiki, Świat Mechaniczny, Świat Izoteryczny i Wyspa Jedności), w każdej z nich został ukryty jeden pierścień.

ADEMIKA

Gryfit’s House

Wchodzimy do środka i kierujemy się w lewo, czytamy list od Gryfita.

Odwracamy się i podchodzimy do biurka, zabieramy: termometr i zapalniczkę. Ze szkatułki wyjmujemy: 3 medaliony, 3 klucze i generator. Podchodzimy do globusa zwracamy uwagę na kolory i wielkość kulek. Kiedy klikniemy na jego szczyt kule zmieniają kolory. Na półce znajdujemy charger. Tuż za zakrętem na ścianie po lewej stronie mamy mechanizm sterujący globusem.

Należy unieść wszystkie guziki, nic prostszego. Klikamy po 1 razie na każdy z nich począwszy od godziny 12. Z podłogi wyłania się globus/laser. Na jego szczycie w kopułce umieszczamy generator, tajemne wejście otwarte.

Wchodzimy i podnosimy wajchę. Idziemy schodami na górę i przyglądamy się dziwnym zegarom na ścianie. Przeglądamy nasz notatnik i widzimy, że odpowiednie ustawienie zegarów uaktywni urządzenia stojące po środku pomieszczenia. Zerkamy na lewą odnogę maszyny czegoś tu brakuje ooo i litera S. Udajemy się na zewnątrz, idziemy w lewo a następnie w prawo. Montujemy wajchę i przekręcamy, podświetla się urządzenie po przeciwnej stronie. Zabieramy wajchę i umieszczamy ją przy oświetlonym urządzeniu, przekręcamy. Panel z kierunkami świata i znakami zodiaku robi się aktywny. Nadal jednak czegoś nam brakuje, rzut okiem do notatnika, hmm trójramiennej gwiazdy. Wracamy i idziemy dalej, aby ponownie skręcić w ścieżkę po lewej stronie. A teraz w prawo do wielkich dzbanów, klikamy i notujemy pojawiające się znaki, gdyż będziemy je umieszczać na zegarach w domku. Wracamy do ścieżki i podążamy dalej. Wchodzimy kolejno każdymi schodami. Na końcach dróg wciskamy guzik na stojaku by otworzyć klapę i obrócić urządzenie 2x. Widzimy pojawiający się prąd na antenie. Po uruchomieniu wszystkich 3 krótka animacja. Wracając zabieramy z podświetlonej maszyny metalową gwiazdę, klikamy na górną część, aby wyjąć.

Udajemy się do drogi głównej i skręcamy w lewo, docieramy do 4 cokołów z kolorowymi lampkami i 4 paneli z kulami (patrz na podstawę panelu). Przypominamy sobie kolory z globusa i ustawiamy:

- panel (duża kula) niebieski guzik– cokół czerwona lampka
- panel (średnia kula) czerwony guzik– cokół żółta lampka
- panel (mała kula) żółty guzik– cokół zielona lampka
- panel ( kula z obręczą) zielony guzik – cokół niebieska lampka

Animacja: dostajemy mapę nawigacyjną.

Czas wracać do domku, po drodze wkładamy jeszcze trójramienną gwiazdę w panel ze znakami zodiaku i przekręcamy 1x, notujemy symbole.

W domku ustawiamy symbole na zegarach:

Animacja: wkładamy mapę nawigacyjną w uchwyt i schodzimy na dół. Podchodzimy do stołu i zapalamy zapalniczką ogień pod garnkiem.

Do urządzenia po prawej stronie wkładamy charger, do środkowej maszyny termometr (po prawej stronie) i lewe urządzenie: uderzamy 2x w dzwonek. Ponownie środkowe przestawiamy suwak do oporu w prawo i klikamy na kabelki 3 maszyny. Charger naładował się zabieramy i umieszczamy w odnodze urządzenia aktywującego mapę. Czas na ruchomych obręczach ustawić znaki zodiaku z podświetlonego panelu.

- 1 obręcz klikamy na prawą stronę 1x
- 2 obręcz klikamy na prawą stronę 3x

Nawigator aktywowany, zabieramy i schodzimy do globusa. Montujemy klucze i medaliony.

Wejście otwarte, idziemy. Spotykamy Belika, dostajemy dzwonek. Podchodzimy do statku powietrznego wkładamy mapę nawigacyjną i naciskamy guzik po prawej stronie. Odlatujemy.

Dragast

Udajemy się prosto do wieży i rozmawiamy z człowiekiem układającym puzzle. Wychodzimy idziemy mostem na końcu zauważamy jakiś mechanizm na pewno steruje kładkami mostu, hmm za mało informacji. Wracamy na pogawędkę z mężczyzną, zamykamy za sobą drzwi ooo znaleźliśmy podpowiedz.

Teraz rozpracujemy mechanizm. Klikamy na okrągłe guzika tak, aby wszystkie dolne kwadraty były w jednym kolorze, pchamy rączkę u dołu i wciskamy w odpowiedniej kolejności guziki:

Kładka mostu przesuwa się w prawo. Idziemy mijamy okrągłe kamienne wejście i skręcamy w prawo. Siadamy na krzesełku i podziwiamy widoki. Wchodzimy w drzwi i rozmawiamy z Armagastem, który daje nam kilka przydatnych informacji w formie karteczek z podpowiedziami. Wracamy i kierujemy się w prawo do pomieszczenia z statuami. Przyglądamy się wzorowi na ścianie po prawej stronie.

Stajemy przed urządzeniem na środku pomieszczenia i ustawiamy wzór. Klikamy: 1, 3, 5, 3, 3, 2, 3, 1, i 3.

Ciągniemy pokazaną wajchę, statua obraca się a my schodzimy po drabinie do podziemi. Rozmawiamy z więźniem, aby go uwolnić musimy pokombinować z zamkiem.

2 -1, 3 – 2, 4 - 6, 7 – 3, 8 – 4, 9 – 5, 6 – 10, 4 – 9, 3 – 8, 2 – 7, 1 – 6, 5 – 2, 7 – 3, 8 – 4, 9 – 5, 6 – 8, 5 – 7, 4 – 5, 3 – 6, 5 – 3, 7 – 4, 6 – 7, 10 – 9, guzik

Więzień wolny, dostajemy amulet. Na ścianie pojawia się nowy wzór do ułożenia.

Układamy powtarzając tę samą kombinacje, co poprzednio i ciągniemy wajchę 2x a statua pochyla się. Wdrapujemy się po niej na górę. Z prawej strony mamy lustra zabieramy jedno a ze stolika puzzle. Wchodzimy na dach i montujemy lustro po środku urządzenia. Przyglądamy się obrotowym obręczą mają dziwne symbole, jakie ustawić? Zanosimy puzzle mężczyźnie z wieży. W zamian dostajemy kartkę z symbolami, które należy ustawić tak, aby odbijały się w lustrze.

Wracamy na dół i ciągniemy wajchę 2x. Statua unosi się a my wchodzimy w nowo odkryte wejście. Naszym zadaniem jest uniesienie mostu, aby móc przejść do altany widocznej w oddali. Ustawiamy symbole na urządzeniu po prawej stronie.

Most unosi się idziemy po kryształ. Siadamy na krzesełku, zanosimy kryształ Armagastowi. Dowiadujemy się, że musimy go aktywować, aby wyruszyć w dalszą drogę. Zerkamy do wnęki, zapamiętujemy symbole i ustawiamy na maszynie po drugiej stronie pomieszczenia.

Odwracamy się i przesuwamy suwaki w księdze, pojawia się winda.

Jedziemy na 1 piętro oglądamy znaki i jedziemy wyżej. Umieszczamy kryształ na cokole i rozmawiamy z Armagastem, dostajemy podpowiedz. Ponownie wjeżdżamy na 1 poziom. Widzimy 3 kolumny z 6 znakami po 3 z każdej strony, studiujemy notatkę i już wiemy, że środkowe maja być schowane.

Zabieramy aktywny już kryształ. Udajemy się do mechanizmu sterującego kładkami mostu i wybieramy lewy znak. Idziemy do kopalni i kierujemy się do okrągłych drzwi. Ścieżka w lewo prowadzi do windy, która na razie nie działa. Wspinamy się po drabinie gdzie jest maszyna uruchamiająca windę. Zaczynamy.

Wsiadamy i jedziemy w dół. Odkręcamy zawór po prawej stronie, potem kolejny na wprost i naciskamy przekładnie w środku otwartego generatora. Wychodzimy przez okrągłe drzwi i wybieramy drogę w prawo. Stajemy na platformie i w górę, nieaktywne. Podążamy dalej przez tunel, mijamy mistrza blachy i na końcu drogi skręcamy w lewo. Zbliżamy się do 3 paneli i ciągniemy rączkę po lewej. Pojawia się mechanik mówi o zepsutej baterii, która pojawiła się w naszym ekwipunku. Udajemy się do mistrza blachy i wymieniamy ją na nową, zabieramy z półki. Umieszczamy baterie w panelu po lewej stronie, 2 panel obracamy 2x a 3 3x i ciągniemy wajchę.

Kopułki zamykają się i otwiera się maszyna przy platformie. Idziemy i dotykamy otworu, ciągniemy rączkę. Animacja: wejście naprzeciw pomieszczenia ze statuami otwarte. Podążamy i zjeżdżamy w dół. Wkładamy kryształ w kulę zawieszoną przy suficie i mamy ją teraz przed sobą. Montujemy Sekret Rings wraz z kryształem, które łączą się w całość, zabieramy i wracamy na górę. Czas na opuszczenie Dragast, wsiadamy do statku powietrznego.