Adam 2-01.pdf

(12674 KB) Pobierz
OKLADKA
2 ' 2 0 0 1
N r 2 ( 3 1 )
INDEKS 343781
ISSN 1425-4557
C e n a 6 z ∏
( w t y m 7 % V A T )
100207609.006.png 100207609.007.png 100207609.008.png 100207609.009.png 100207609.001.png
100207609.002.png
W I T A J C I E !
Jak gejostwo gejostwem: gejowskie opowiadania opowiadaniami,
gejowskie og∏oszenia og∏oszeniami, gejowskie marzenia marzenia-
mi – zawsze w najwy˝szej cenie by∏a, jest i pozostanie m´skoÊç.
OkreÊlenie bardzo nadu˝ywane, wi´c ju˝ nic konkretnego nie ozna-
czajàce, a przecie˝ ka˝dy wie, o co chodzi. I jak zawsze w takiej sy-
tuacji, mamy do czynienia ze stereotypem, czyli z nie do koƒca
prawdziwym, nie do koƒca Êcis∏ym wyobra˝eniem na jakiÊ temat.
Denerwujàce jest, ˝e m´ski w odczuciu geja jest heteryk, a przynaj-
mniej biseks; w ka˝dym razie facet, który choçby otar∏ si´ w ∏ó˝ku
okobiet´. Niby zrozumia∏e: m´skoÊç daje si´ dostrzec i nazwaç
w opozycji do ˝eƒskoÊci, tak jak dobro jest dobrem tylko dzi´ki ist-
nieniu z∏a, któremu mo˝na je przeciwstawiç. Geje nie tylko chcà
mieç m´skiego partnera, a wi´c najlepiej heteryka (nie dostrzega-
jàc braku logiki w takim postawieniu sprawy), ale te˝ sami chcà byç
m´scy. Mno˝à si´ nam wi´c w og∏oszeniach i odpowiedziach na
nie „biseksi“, a nawet „heterycy“, którzy „chcieliby spróbowaç z fa-
cetem“, a w ogóle to kupili pisemko „pierwszy raz“.
Taki „biseks“, a nie daj Bo˝e „heteryk“ cz´sto nie bardzo si´ kwapi
kupiç pismo gejowskie, tak jakby mu to mia∏o przynieÊç ujm´,
uszczerbek na jego starannie piel´gnowanej m´skoÊci. Woli nabyç
pismo dla wszystkich orientacji, choç g∏ównie heteryczne, bo to
i jakoÊ ∏atwiej, „godniej“ przed kioskarkà, no i przed og∏oszenio-
dawcami, do których si´ napisze lub zadzwoni. Zawsze wtedy mo˝-
na nabajerowaç, ˝e po przer˝ni´ciu wszystkich og∏aszajàcych si´
panienek – a miesiàc d∏ugi! – z nudów zajrza∏o si´ do rubryki m´-
sko-m´skiej... Ach, jakie to naturalne, normalne, fascynujàco m´-
skie! W pismach takich og∏asza si´ te˝ coraz wi´cej „ma∏˝eƒstw
z panem bi“. Ci, którzy odpowiedzieli na podobne og∏oszenie, wie-
dzà, co to oznacza.
Czy faceci z takich niegejowskich og∏oszeƒ sà bardziej „m´scy“ ni˝
geje, którzy nie robià z siebie kogoÊ, kim nie sà? Bywa z tym ró˝nie
po obu stronach barykady. Jedno jest pewne: jeÊli ktoÊ piszàc o so-
bie w og∏oszeniu u˝ywa s∏owa „m´ski“, mo˝emy podejrzewaç, ˝e
ma na tym punkcie kompleks i z tà m´skoÊcià coÊ u niego nie bar-
dzo. Facet, który jest autentycznie m´ski, nie potrzebuje o tym in-
formowaç – ten, z którym si´ spotka, i tak to od razu zobaczy.
Autentycznie m´ski... W∏aÊnie, wydaje si´, ˝e m´skoÊç to nie bary,
nie k∏aki, nie bas, nie lacha po kolana – ale autentyzm: umiej´tnoÊç,
anierzadko i odwaga bycia sobà. Na poczàtku naszej drogi ˝ycio-
wej wszyscy jesteÊmy autentyczni. Wraz z nabywaniem doÊwiad-
czeƒ spostrzegamy, ˝e w wielu sytuacjach bycie sobà nie pop∏aca.
Trafiamy w Êrodowiska, gdzie prawie nikt nie jest sobà. ˚eby nie wy-
làdowaç poza nawiasem, w∏àczamy si´ do wspólnego udawania.
Ârodowisko gejowskie jak rzadko które wydaje si´ pozbawione autentyzmu. Jednym z fetyszy wielu gejów jest m∏ody, prosty,
zwyczajny, niezepsuty, nieprzegi´ty, nieprzerysowany ch∏opak z prowincji. Dlaczego tak cenimy, tak si´ podniecamy wizjà ta-
kiego ch∏opaka? Bo w ˝yciu bardzo rzadko mo˝na go spotkaç. Presja Êrodowiska ju˝ z niejednego takiego gostka uczyni∏a
wyrafinowanà – nie bójmy si´ tego s∏owa – ciot´.
Nie trzeba dodawaç, ˝e taki zwyk∏y, fajny, po prostu m´ski facet Êwietnie
si´ r˝nie. Nie jest znerwicowany, staje mu na zawo∏anie, a jak stanie, to
stoi non stop. Gejowskie przerafinowanie raczej nie chadza w parze z ta-
kà nieska˝onà, „ludowà“ potencjà, dlatego cz´Êciej jesteÊmy skazani na
czytanie o takich m´skich ch∏opakach w opowiadaniach ni˝ spotykanie
ich w ˝yciu. A przecie˝ mog∏oby byç tak prosto i cudownie, gdybyÊmy je-
den od drugiego nie wymagali niczego wi´cej ni˝ bycie sobà. Nie wstydzi-
li si´ mówiç, jak m´˝czyzna m´˝czyênie, prostymi s∏owami o swoich pra-
gnieniach, fantazjach i troskach. Wtedy nagle okaza∏oby si´, ˝e wszyscy
jesteÊmy doskonale m´scy.
Magazyn tylko dla doros∏ych
WYDAWCA: SOFTLAND,
skr. poczt. 25, 60-972 Poznaƒ 1
tel. 0602 243891 (12.00-18.00)
e-mail:softland@poznan.multinet.pl
Sekretariat: Jan Laskowski
Redaguje zespó∏
Indeks: 343781, ISSN: 1425-4557
Redakcja
3
100207609.003.png
NAMI¢TNI PI¸KARZE
Okazuje si´, ˝e dla bry-
tyjskich pi∏karzy nauka
wyciàgni´ta z rosnàcej
popularnoÊci Davida
Beckhama nie posz∏a
w las. David ma bowiem
coraz wi´cej nast´pców,
i to nie tylko takich, któ-
rzy sà w stanie biegaç
z gejowskà flagà po bo-
isku, ale tak˝e takich, którzy nami´tnie
si´ ca∏ujà, i to niekoniecznie na okolicz-
noÊç strzelonego gola. „Czy te poca∏unki
nie posz∏y za daleko?” – zastanawia si´
w skandalizujàcym artykule o relacjach
mi´dzy pi∏karzami brytyjski „The Mir-
ror”. Jako ilustracj´ artyku∏u zamiesz-
czono zdj´cia nami´tnie ca∏ujàcych si´
pi∏karzy: Iana Harte’a z Garym Kelly oraz
Ally’ego McCoista z Gazzà. Gazeta uwa-
˝a, ˝e prezentuje na brytyjskim rynku li-
beralne podejÊcie do spraw obyczajo-
wych, ale jej zdaniem tym razem pi∏karze
posun´li si´ za daleko, „ukazujàc kobie-
cà stron´ swojej osobowoÊci”. Zdaniem
felietonisty „The Mirror”, reklamowanie
przez Beckhama szamponu do w∏osów
jest uzasadnione, poniewa˝ nawet praw-
dziwy m´˝czyzna musi myç w∏osy, ale te
poca∏unki.... No w∏aÊnie – i oto mamy
przyk∏ad 100% hipokryzji. Prawdziwemu
m´˝czyênie wypada wi´c, zdaniem pi-
sma, myç w∏osy, ale nie wypada za ˝ad-
ne skarby ca∏owaç si´ przed kamerami
z drugim facetem, nawet gdyby by∏y to
najbardziej m´skie poca∏unki Êwiata.
Ciekawe, czego jeszcze nie wypada
prawdziwemu m´˝czyênie? Naszym zda-
niem nami´tne poca∏unki brytyjskich pi∏-
karzy nie tylko prze∏amujà stereotyp myl-
nie pojmowanej „m´skoÊci”, ale udo-
wadniajà tak˝e coÊ, o czym zawsze pisa-
liÊmy: ˝e w tym najbardziej m´skim ze
sportów równie ∏atwo o gejów, co wsz´-
dzie. I jest to tak samo wa˝na prawda,
jak ta, ˝e prawdziwemu m´˝czyênie nie
wypada chodziç z t∏ustymi, Êmierdzàcymi
w∏osami.
CZU¸OÂCI W MUNDURZE
JeÊli faceci muszà przebywaç ze sobà
przez d∏ugi czas, a dodatkowo wykony-
waç rozkazy upierdliwych prze∏o˝onych,
to chyba nic dziwnego, ˝e po powrocie do
domów oczekujà czu∏oÊci, a ˝e nie za-
wsze mogà do tych domów wróciç i nie
du˝e prawdopodobieƒstwo, ˝e spotkania
towarzyskie w strojach tego typu spowo-
dowa∏yby znaczàcy wzrost zainteresowa-
nia pi∏kà no˝nà. JeÊli ju˝ zaÊ mowa o za-
kazanych reklamach, to nale˝a∏oby si´
zastanowiç, czy przypadkiem równie zbe-
reêne nie sà reklamy Êrodków przeczysz-
czajàcych. Przecie˝ wiadomo, ˝e mog∏y-
by zostaç nadu˝yte przez mi∏oÊników
pewnej odmiany seksu...
zawsze mogà liczyç na czu∏oÊç, to muszà
sobie radziç w inny sposób. Wprawdzie
niemieccy ˝o∏nierze kojarzà si´ raczej
zrygorystycznym wykonywaniem pole-
ceƒ, hardoÊcià i surowoÊcià, ale czasy
si´ zmieniajà i zmienia si´ tak˝e mental-
noÊç narodów. Na zdj´ciu wÊcibski re-
porter uchwyci∏ pilotów Luftwaffe czule
rozmawiajàcych ze sobà przed çwicze-
niami. Pojawiajàca si´ na pierwszym
planie wypr´˝ona szpica samolotu jest
zapewne jedynie zbiegiem okolicznoÊci...
Polscy piloci nie mogà pochwaliç si´
równie dobrym sprz´tem latajacym,
aina paliwo brakuje pieni´dzy, wypada
si´ wi´c jedynie domyÊlaç, ˝e jest wi´cej
czasu na czu∏oÊci... W koƒcu niejeden na
to czeka.
PRZÓD I TY¸
„Kolarze to majà ˝ycie” – mo˝na by
stwierdziç po obejrzeniu kilku zdj´ç z im-
prez kolarskich. Okazuje si´ bowiem, ˝e
kibice tej dyscypliny sportu to nierzadko
ekshibicjoniÊci!! Otó˝ kiedy kolarze spo-
kojnie jadà swojà trasà, to niektórzy lu-
dzie na poboczu pokazujà im ty∏ki. Oczy-
wiÊcie te zdj´cia nikogo nie obra˝ajà
i prasa ch´tnie je zamieszcza. Na szcz´-
Êcie kolarze nie muszà czekaç na litoÊci-
wych kibiców i, jak widaç na drugim ob-
razku, doskonale radzà sobie sami, jeÊli
tylko zechcà. Ta pozycja nazywana jest
powszechnie „sikaniem z rowera“ lub
„sikaniem bez peda∏ów“, poniewa˝ nogi
muszà spoczywaç na ziemi, a rura wci-
ska si´ w odbyt. Jest ulubiona przez mi-
∏oÊników z∏otego deszczu, którzy noto-
rycznie k∏adà si´ na poboczach w miej-
scu, gdzie p´cherz wi´kszoÊci peletonu
odmawia pos∏uszeƒstwa.
REKLAMY POD KONTROLÑ
Gazety cz´sto zamieszczajà sakramen-
talne sformu∏owanie, ˝e za treÊç reklam
i og∏oszeƒ nie odpowiadajà. Tymczasem
okazuje si´, ˝e wiele pism oraz stacji te-
lewizyjnych stosuje cenzur´ prewencyj-
nà, aby nie nara˝aç si´ na ataki pewnych
Êrodowisk i problemy prawne. Taki los
spotka∏ swego czasu reklam´ Adidasa,
prezentujàcà pi∏karzy z kanadyjskiego
klubu Richwood Hill, którzy reklamowali
tylko... adidasy, bez zb´dnej reszty odzie-
nia. Napis na reklamie g∏osi∏, ˝e „twoje-
go zespo∏u nikt nie b´dzie traktowa∏ po-
wa˝nie, jeÊli nie b´dzie on nosi∏ strojów
Adidasa”. RzeczywiÊcie istnieje bardzo
4
100207609.004.png
Dzi´ki firmie RAGRA trafi∏y na nasz rynek kolejne Êwietne kasety z serii przy-
pominajàcych najwi´ksze dzie∏a gejowskiego porno, szczególnie te z lat 70. i
80., kiedy jeszcze nie musieliÊmy oglàdaç gum i w ogóle wszystko na ekranie
by∏o mniej plastikowe ni˝ obecnie. Polecam chyba jeden z najlepszych
zestawów, z jakimi si´ zetknà∏em ostatnimi czasy.
COBRA 11
To coÊ dla mi∏oÊników „Czarnej Rozkoszy“. W pierwszym z filmów, Deep
Chocolate, Czarni dominujà i ca∏e szcz´Êcie, gdy˝ „bladziacy“ sà tu niezbyt
apetyczni, no, mo˝e z wyjàtkiem dwóch
wyst´pujàcych w ostatniej scenie (w
towarzystwie trzech Czekoladek, czyli:
pi´ciokàt). Drugi film, Made In The Shade,
to opowieÊç o m∏odych ch∏opaku
marzàcym o seksie z facetami – a o czym
pomyÊli, my mo˝emy to obejrzeç.
COBRA 15
L. A. Boiling Points to klasyczny ju˝ film z lat 80. Wszystko dzieje si´ jednego dnia.
Pobudka u boku bardzo podniecajàcego ch∏opaka (seks pod prysznicem), potem
podglàdanie przyjació∏ pieprzàcych si´ w basenie, potem telefon do przyjaciela
(fotograf, który kilka minut póêniej zalicza modela), potem nast´pnym dwom
udost´pniamy mieszkanko, by wieczorem zer˝nàç przystojnego dor´czyciela.
Ca∏kiem fajny film! Niestety, na tym tle nast´pny, Latin Lovers, wypada ca∏kiem
blado: doÊç przeci´tna ràbanka z równie przeci´tnymi Latynosami (jak nietrudno
si´ domyÊliç).
GIANT 9
Pierwszy film to The Men Under The Hard
Hat – sà to przygody erotyczne robotników budowlanych: a to przer˝nie si´
kumpla z brygady, a to jakieÊ spotkanko w wi´kszym gronie itp. Motel California
zaÊ zaczyna si´ od sceny, w której ch∏opak làduje na bruku, na szcz´Êcie jednak
natychmiast znajduje si´ ktoÊ, kto pomaga
mu opatrzyç rany, dos∏ownie i w przenoÊni.
Poza tym mo˝na daç si´ wykorzystaç face-
towi
nam
przy
przeprowadzce...
GIANT 15
(najlepsza w tym zestawie)
Fabu∏a The Arousers jest doÊç prosta:
dwóch ch∏opaków czyta listy, w których inni
ch∏opacy opisali swoje marzenia seksualne.
Nie sà one zbyt odkrywcze (same duety),
nic wi´c dziwnego, ˝e pod koniec jeden z
„czytaczy“ zasypia. OczywiÊcie drugi naty-
chmiast postanawia go obudziç, a to – jak
ju˝ wiemy – najlepiej zrobiç metodà usta-
chuj. Bad Boys Dormitory to chyba mia∏y byç takie amerykaƒskie Les Minets
Sauvages – wysz∏o chyba nawet lepiej, bo mniej d∏u˝yzn, no i obsada (David
Ashfield, Jeremy Scott, Cory Monroe )! Zresztà w pozosta∏ych filmach te˝ jest na
kogo i na co popatrzeç. Zdecydowanie polecam!
CENA KA˚DEJ Z KASET : 72,00 z∏ plus koszty wysy∏ki.
PE¸EN ASORTYMENT
KASET WIDEO
ZNAJDZIESZ W KA˚DYM
NUMERZE „INACZEJ“
ABY OTRZYMAå KASET¢ WYSTARCZY WYS¸Aå ZAMÓWIENIE NA ADRES:
FH. „RAGRA“, SKR. POCZT. 354, 00-950 WARSZAWA 1,
PODAJÑC: TYTU¸, DAT¢ URODZENIA ORAZ ADRES.
PODANE CENY NIE ZAWIERAJÑ KOSZTÓW WYSY¸KI.
T e l . 0 - 6 0 6 5 7 4 2 9 4
e - m a i l : r a g r a @ k k i . n e t . p l
pomagajàcemu
100207609.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin