MAJ – WIOSNA WOKÓŁ NAS
I CYKL TEMATYCZNY: ŚWIAT SIĘ ZIELENI
TEMAT DNIA
CELE OPERACYJNE
DZIECKO
PLAN PRACY
TEMATYKA
OBSZARY AKTYWNOŚCI
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
I. Wiosna na łące
Dostrzega zmiany w krajobrazie przyrodniczym
Zagadki słowne i obrazkowe o tematyce wiosennej
językowa
· Podaje prawidłowe odpowiedzi
Wycieczka na pobliską łąkę – zapoznanie się z nazwami kwiatów i napotkanych organizmów żywych
społeczna
· Umie podać nazwy roślin i owadów na łące
Zestaw zabaw ruchowych w terenie
zdrowotna
· Reaguje ruchem na sygnał słowny w zabawach
Wybieranie spośród innych ilustracji przedstawiają-cych wiosenną łąkę.
· Wypowiada się na określony temat
II. Wiosna w parku
Zna liczbę 10 i jej zapis graficzny
Zabawa ortograficzna „Co słychać w parku”. Przećwi-czenie narządów mowy na zagadkach: sz, cz, bzz, frr
· Prawidłowo wybrzmiewa zgłoski i głoski
Utrwalenie liczby 8 na podstawie zabawy dydaktycznej „Ptaki w parku”.
matematyczna
· Umie liczyć w zakresie 8
Lepienie z plasteliny ślimaków i kwiatów
plastyczna
· Rozwija sprawność manualną i wyobraźnię przestrzenną
Słuchanie zjawisk akustycznych z otoczenia
muzyczna
· Rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy
III. Wiosna z Czytusiem
Rozumie i przeżywa treść utworów literackich
„Pokaż obrazek, o którym mówiłam” – zabawa dydaktyczna.
· Uważnie słucha opisu słow-nego i wiąże go z treścią obrazka
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez słuchanie wybranego utworu literackiego i przeżywanie jego treści (innowacja pedagogiczna – Hospitacja diagnozująca)
· Rozumie treść słuchanego utworu i wypowiada się na jego temat
„Mieszkańcy parku” – zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą.
· Naśladuje ruchem zaobserwowane czynności
Rytmizowanie wyliczanki – odtwarzanie rytmu ciałem, za pomocą przedmiotów, instrumentów perkusyjnych.
· Umie odtworzyć rytm własnym ciałem
· Rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych
IV. Barwy wiosenne
Nazywa kolory wiosenne i dostrzega je w najbliższym otoczeniu.
„Ciepły wiatr” – rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierowe pszczółki
· Prawidłowo wykonuje polecenia
Oglądanie przeźroczy z serii „Cztery pory roku”. Zwrócenie uwagi na barwy charakterystyczne dla pory roku: wiosny.
· Umie określić kolorystykę wiosny
Spacer w kierunku pól uprawnych. Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w wyniku ingerencji człowieka (rosnące zboża).
przyrodnicza
· Zna nazwy zbóż i ich znaczenie w życiu człowieka
Zabawy ruchowe z piłką w ogrodzie przedszkolnym.
· Umie współdziałać w zabawie
CYKL TEMATYCZNY: LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI
I. Skąd mamy ksiązki
Wie jak powstają książki oraz rozumie pojęcia: drukarz, drukarnia, ilustrator, introligatornia, księgarnia, biblioteka
Ćwiczenie graficzne – kreślenie znaków literopodobnych
grafomotoryczna
· Starannie wykonuje ćwiczenie
„Jak powstają książki”. Rozmowa z dziećmi o kolejnych etapach powstawania książki w oparciu o wiersz „Drukarz” W.Ścisłowskiego – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych
· Zna etapy powstawania książki.
· Rozumie znaczenie nowych wyrazów
Zestaw zabaw ruchowych na powietrzu: Biegi do wyznaczonego celu na zasadzie ćwiczenia bieżnego „Kto dobiegnie pierwszy”
wiolka1238