romet.rtf

(20 KB) Pobierz

Rafał 15:53:06

Romet 50 TS

Rafał 15:55:11

http://www.motoxv.yoyo.pl/historia.htm

Rafał 15:56:39

Przednie zawieszenie - które bez regeneracji się nie obeszło- krzywe lagi, obracająca się nakrętka w którą wkręca się śrubę mocującą półke no cóż trochę roboty było. Zacząłem od rozłożenia zawieszenia na czynniki pierwsze powiem jedno - sporo tego było. Moim oczom ukazał się nie bywały widok całkiem inne mocowanie lagi do półki górnej. Który był winowajcą poluzowanej półki. Był to bolec, bolec który wogóle nie był nagwintowany po prostu wsadzało się go do spręzyny i niby miał trzymać ale jak? Najzwyklej w świecie się obkręcał - przez to nie umiałem dokrecać lag, przegwintowałem przesmarowałem złożyłem dobrze jest.

 

Rafał 15:56:50

Układ wydechowy - Tłumik: Tłumik z T1 który posiadał idelany Chrom bez odprysków i zadrapań a w dodatku nie był stuningowany przez wiejskiego tunera który mógł go wybebeszyć poszedł do mojego T1 a wraz z nim kolanko od silnika typu 019 o średnicy zewnętrznej 28mm.Kolanko jak i nakrętka były w stanie db. Do tego doszedł chromowany wspornik wydechu i samoróbne mocowanie tłumika za kwadratowe mocowania na jego początku. A plany co do wydechu to kupienie kolanka od Simsona Enduro i założenie na tłumik odsłony od motorynki M3.

 

 

Rafał 15:57:00

Elementy oczekujące na założenie. - na pewno na liście znajdą się schowki lecz brak mi prawej pokrywy. Czeka też układ wydechowy puszczony górą - w którym muszę zrobić płynne przejście na kolanko średnicy 28mm bo nie widzę zadnego innego sposobu na uszczelnienie tego jakże już głośnego wydechu. Czeka też lekko zagięta prosta kierownica która jest pomalowana na czarny mat.

 

 

Rafał 15:57:11

Lista wymienionych części

- Gaźnik K60B + Filtr stożkowy 100zł.

- Automat zmiany biegów który się rozleciał 70zł.

- Linki wszystkie x2 40zł

- Zarówki 7zł

- Lusterka 35zł - sprzedane.

- Uszczelki silnika 5zł.

- Opona Cross Impex (CX) 35zł + dętka tej samej firmy 14zł

- Świeca + Fajka 14zł. To narazie cała lista wydałem.. Strach mówić. 320zł.

Rafał 15:57:35

'Tuningowy' Gaźnik K60B

 

 

 

Opis:

 

Gaźnik K60B był montowany seryjnie w Motorowerach Wierchowina i Riga Delta.Nadaje się do tuningu naszych rometów dlatego że ma o 3mm większą gardziel niż standardowe Gm12F. Zmniejsza spalanie i zwiększa elastyczność silnika, posiada ssanie, i już uruchomienie zimnego silnika to nie problem. Gaźnik posiada centralną komorę pływakową i plastikowy pływak dyszę główną o rozmiarze 62. Gaźnik wbrew pozorom jest troche skomplikowany, ale do rometa prawie podchodzi bez przeróbkek, trzeba powiiększyc trochę otwory mocujące na śrube M6 oraz spasować go z orginalnym króccem, przyda się też oczywiście roztoczenie kanału ssącego do średnicy gaźnika czyli wcześniej napisane 15mm.Na romecie mając ten gaźnik udało mi się zejść w spalaniu poniżej dwóch litrów, Romet się nie zalewa pali od strzała czy ciepły czy zimny. Co do dostępności: Mój gaźnik kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 80zł nówka sztuka w opakowaniu, gaźnik jest słabo dostepny lecz na allegro można znaleźć pare sztuk ceny za uzywane wahają się pomiędzy 50-70zł a za nowe od 90-120 na portalu allegro.pl. Minusy są takie że trzeba przerabiać filtr powietrza i że są słabo dostępne zestawy naprawcze, pozatym minusów nie wykryłem. Z montażem chyba każdy sobie poradzi całość wygląda tak:

 

Rafał 15:59:15

8317744 gosciu tuning rometa

Rafał 15:59:54

http://www.extreme50.yoyo.pl/

Rafał 16:00:23

5216625 gg tuing rometa

Rafał 16:03:49

3 pierścieniowy w Romecie

Tłok ten różni się ciężarem , wysokością , innym kształtem denka , 

większym sworzniem . Ma  samą pojemność skokowa wiec wejdze bez 

rozwiercania tulei cylindra.

 Przede wszystkim tłok jest wyższy o 2 mm . Należy podnieść cylinder o 

 wielkość by kanały płuczące optymalnie się otwierały. Robimy to

podkładając większą ilość uszczelek. Nie musimy ich kupować, ale np.: możemy odrysować (5) i wyciąć.

 Inny kształt denka , płaski , zwiększa max . obroty kosztem st. sprężania 

czyli mocy. Musimy przynajmniej splanować , a nawet może zjechać 

cylinder o jakieś 1,5 mm . Następnie na głowicy musimy wyrobić odpowiedni rowek by tłok nie uderzał o głowice. 

 

Co do sworznia to ma 14 mm ( jawki ) oryginalny ( od Rometa ) 2mm . Na 

wale jest otwór na 15 mm .

Możemy zrobić to na dwa sposoby :

Należy rozwiercić  miedzianą tulejkę , lecz 

bardzo ostrożnie , gdyż ścianka tej tulejki będzie wynosiła najwięcej 0,5 

mm . Ja rozwiercałem  na innym wale i potem przeniosłem na wal, który 

był w silniku . To była najtrudniejsza rzecz, jaką należało zrobić . 

W tym przypadku po kilku wykładniach sworznia tulejka miedziana tak się skruszyła iż wleciała do cylindra i rozwaliła pierścionki z tłokiem. Jest to dość niebezpieczny sposób. Musimy bardzo uważać by tulejka nie była pokruszona .

Rafał 16:04:41

Układ wydechowy     Przede wszystkim powinniście wiedzieć, że : Luźniejszy wydech daje 

większe obroty maksymalne lecz mniejszą moc na niskich obrotach 

(minimalnie). Z większym oporem tłumik daje lepszy start z miejsca. Co 

do wydechu to powiem krótko : oryginalny tłumik musi odejść. Powoduje 

tak zajebiste zamulenie i dlatego na początku tuningu powinniśmy od tego 

zacząć. Tak jak mówiłem wcześniej, należy zaadoptować części z innych 

mocniejszych silniczków. Co prawda trochę kosztują ale warto . Nie musi 

to być jakiś nowy tłumik ze sklepu, używane też  dobre. Proponuje dwa

 układy wydechowe testowane na Komarku : 

 

- Jawoski, powoduje wzrost mocy, przyśpieszenia

- Simsona, powoduje to co poprzednik tylko że dodatkowo zwieszają się 

obroty maksymalne, z tego  pojemność tłumika jest większa ( dyfuzatora

 ). 

 

Pamiętajmy o tym że musimy posiadać odpowiednie kolanko.  023 nie 

ma problemu z dobraniem kolanka gdyż silnik Simka z kształtu jest 

podobny do kwadratowego . Należy oczywiście dorobić mocowania bo 

na nakrętkę tego nie przykręcimy : 

Rafał 16:04:44

Co do naszego S38 w tym tkwi właśnie problem że musimy pozostać 

przy oryginalnym kolanku ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin