PUNKT KONTENEROY.doc

(1253 KB) Pobierz

Politechnika Warszawska – Wydział Transportu

Zakład Logistyki i Systemów Transportowych

 

 

 

TECHNOLOGIA PRAC ŁADUNKOWYCH

ROZWIĄZANIE ZADANIA

„PUNKT KONTENEROWY”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane wyjściowe:

a.       rodzaj jłtk – kontenery wielkie uniwersalne

b.       Liczba kontenerów fizycznych ładownych średnio w dobie – 40 szt.

c.       Udziały procentowe kontenerów ładownych

Wariant

I

Typ

C

C

1A

10

40

1C 

30

20

d.       Udział procentowy kontenerów (od liczby kontenerów C)

Ctps

0

Ctps

0

 

e.       C: a nł1 = 0,7; a nł2 = 0,2; a nł3 = 0,1

C np: a np1 = 0,4; a np2 = 0,6

C: a pł1 = 0,3; a pł2 = 0,6; a pł3 = 0,1

C pp: a pp1 = 0,3; a pp2 = 0,7

C tpk: a tpk1 = 0,4; a tpk2 = 0,6

C tps: a tps1 = 0,0; a tps2 = 1,0

 

f.        Średnie czasy składowania

C = 4h, C = 6h, C np = 16h, C pp = 8h, C tpk = 4h, C tps = 48h

 

Rozwiązanie:

 

1.       Liczba kontenerów w poszczególnych stacyjnych komunikacjach przejścia (wg typów)       przy n d śr = 40 kont./dobę.

 

Typ kontenera

nd śr ł = n d śr x udziały procentowe

C

C

Razem

1A

0,1 x 40 = 4

0,4 x 40 = 16

20

1C 

0,3 x 40 = 12

0,2 x 40 = 8

20

Razem

16

24

40

 

2.       Współczynnik nierównomierności obrotów α

 

Typ kontenera

Qd śr ł  (n d śr x qs) [t/doba]

C

C

Razem

1A; Zs = 12 t

48

192

240

1C; Zs = 8 t

96

64

160

Razem

144

256

400

 

Obroty roczne przy 250 dniach roboczych

Qr = 400 x 250 = 100.000 t/rok

Według wytycznych dla torów ogólnego użytku dla zakresu 31 – 100 [tys. ton/rok] współczynnik α wynosi 2,0.

 

3.       Liczba kontenerów w obsłudze technicznej C ot

 

Do obliczeń należy przyjąć podwójną wartość większej liczby kontenerów z nadania lub przybycia.

C ot = (2 x Cpł A + 2 x Cpł C + x C ppC) α = (2 x 16 + 2 x 8 + 4) x 2 = 104 kontenery

 

4.       Wymagana pojemność składów pociągów i ich liczba

 

Niezbędna liczba miejsc zastępczych w pociągach dla doby szczytowej (w TEU)

N pn = ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin