Prowadzenie zajęć w roli instruktora w punkcie nauczania na temat PRZYJMOWANIE POSTAWY STRZELECKIEJ KLĘCZĄC Z KBK, SKŁADANIE SIEDO STRZAŁU, CELOWANIE I ŚCIĄGANIE JĘZYKA SPUSTOWE.doc

(279 KB) Pobierz

        Warszawa, dnia 21.12.2009r

 

           ,,ZATWIERDZAM”

       STARSZY WYKŁADOWCA

STUDIUM SZKOLENIA WOJSKOWEGO

             ppłk Artur KRZACZYŃSKI

 

           …………………………………

 

 

 

 

PLAN PRACY

INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA

 

 

I.       ZAGADNIENIE:

PROWADZENIE ZAJĘĆ W ROLI INSTRUKTORA W PUNKCIE NAUCZANIA NA TEMAT: „PRZYJMOWANIE POSTAWY STRZELECKIEJ Z KBK, SKŁADANIE SIĘ DO STRZAŁU, CELOWANIE I ŚCIĄGANIE JĘZYKA SPUSTOWEGO.

 

II.    CEL:

      -   doskonalenie umiejętności w przyjmowaniu postawy strzeleckiej z kbk, składania się do strzału, celowania i ściągania języka spustowego.

 

III. CZAS: 19 minut.

 

IV. MIEJSCE: Strzelnica szkolna WAT ( Oś ,,A”)

 

V. LITERATURA:

Metodyka Szkolenia Strzeleckiego - Szkol.730/89. str. 39-42

Kompendium wiedzy o eksploatacji broni strzeleckiej- Uzbr. 2637/99 str. 64-70

5,56 mm karabin szturmowy wz. 1996. Opis i użytkowanie – DWLąd. 21/2000 str. 32-38

      

VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:             

5, 56 mm kbs „Beryl”                                                        - 6 kpl.

Figura bojowa nr 27 (karabin maszynowy)               - 3 szt.
Figura bojowa nr 31(pancerzownica )               - 3 szt.
 

Ponadto szkoleni posiadają uzbrojenie etatowe.

 

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

 

Przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń praktycznych z bronią każdorazowo sprawdzam

jej rozładowanie.

Zwracam szczególną uwagę na zachowanie bezpiecznego kierunku wylotu lufy pistoletu.

Nie oddalać się z punktu nauczania bez zezwolenia instruktora.

Niezwłocznie meldować o urazach powstałych podczas ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI SZKOLONYCH

1.

Ustawiam szkolonych w wyznaczonym miejscu, określonym podczas instruktażu, podaję treść zagadnienia.

Szkolenie realizuję podstawowym modelem nauczania.

 

„BACZNOŚĆ”- Prowadzenie zajęć w roli instruktora

w punkcie nauczania na temat: „Przyjmowanie postawy strzeleckiej z kbk, składanie się do strzału, celowanie

i ściąganie języka spustowego. - „SPOCZNIJ”.

 

Celem szkolenia jest nauczyć, utrwalić i ujednolicić sposób prowadzenia szkolenia w roli instruktora, wykorzystując podstawowy model nauczania.

.

Przypominam podstawowy model nauczania.

Podstawowy model nauczania:

1.     Podać treści zagadnienia (nazwać czynności, które są przedmiotem nauczania) („BACZNOŚĆ” – nauczę was, doskonalić będziemy, realizować będziemy, poznamy zasady, itd. - „SPOCZNIJ”);

2.     Podać komendę, na którą wykonuje się tę czynności (podać sytuację kiedy daną czynność się wykonuje) oraz zapoznać z celem nauczania tej czynności (czynność ta służy do);

3.     Wzorowo pokazać wykonania nowej czynności ,,Pokazuję”;

4.     Pokazać i wyjaśnić zasady i sposoby wykonywania (jeśli jest potrzeba – także pokaz czynności fragmentami „lub na tempa”), 

          ,,Pokazuję i objaśniam”;

5.     Ćwiczyć praktycznie czynności (początkowo

           „na tempa” lub fragmentami, później  w  całości);

6.     Doskonalić szkolonych w prawidłowym i dokładnym wykonywaniu czynności;

7.     Omówić zagadnienie (wskazać najczęściej popełnione błędy i niedociągnięcia).

 

ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

Do prowadzenia szkolenia w roli instruktora wyznaczam podchorążego.

Zwracam uwagę na właściwe prowadzenie szkolenia pod względem metodycznym i merytorycznym , zgodnie

z podstawowym modelem nauczani, który jest zawarty

w ( Załącznik nr 1)oraz przyjmowanie postawy strzeleckiej klęcząc z karabinka, składanie się do strzału, celowanie i ściąganie języka spustowego który jest zawarty w (Załącznik nr 2).

Zwracam uwagę na dyscyplinę szkoleniową w trakcie zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OMÓWIENIE ZAGADNIENIA

- omawiam najczęściej popełniane błędy (Załącznik nr 1),

- wskazuję najlepiej ćwiczących;

- odpowiadam na pytania szkolonych;

- wskazuję literaturę do nauki własnej.

 

Ustawiają się w szeregu.

 

 

 

 

Przyjmują postawę zasadniczą.

 

 

 

 

Stoją, słuchają i notują.

 

 

 

 

 

Stoją, słuchają i notują

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

Ustawia szkolonych w wyznaczonym miejscu, określonym podczas instruktażu

i podaje treść zagadnienia.

 

,,BACZNOŚĆ” uczył was będę przyjmowania postawy strzeleckiej z kbk, składania się do strzału, celowania i ściągania języka spustowego. - „SPOCZNIJ”.

 

Celem szkolenia jest przygotować was

do przyjmowania postawy strzeleckiej z kbk, składania się do strzału, celowania i ściągania języka spustowego.

 

 

Szkolenie praktyczne realizuje się

w oparciu o materiały zawarte

w załącznikach ( Załączniki 2).

 

 

 

Słuchają i notują.

 

 

 

 

 

                                                                                                                        OPRACOWAŁ

 

                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Załącznik nr 1

 

Wskazówki metodyczne

 

- instruktor przed zajęciami odpowiedzialny jest za przygotowanie podpunktu nauczania w niezbędne środki nauczania,

- przed rozpoczęciem szkolenia wskazać kierunek bezpieczny do sprawdzenia rozładowania broni,

- ustawienie instruktora podczas szkolenia powinno być takie, aby szkoleni mogli z łatwością obserwować czynności, które wykonuje,

- wykorzystywać podstawowy model nauczania uwzględniając stopień znajomości przerobionego materiału
  ( nauka, doskonalenie),

- pytania kontrolne zadawane w czasie szkolenia kierować do wszystkich szkolonych, pozostawiając kilka sekund do namysłu, a następnie wskazać odpowiadającego. Taka forma mobilizuje szkolonych do ciągłego myślenia,

- podczas szkolenia należy uwzględnić zasadę złożoności i  stopniowania trudności,

- stosować poprawne wysławianie się (zdania powinny być krótkie, proste i zrozumiale),

- analizować powstałe trudności i wyciągać wnioski szkoleniowe,

- zwracać uwagę na zasady przestrzegania przepisów bezpieczeństwa w czasie zajęć, oraz wykonywanie przez szkolonych tylko tych czynności które zostały nakazane przez instruktora,

- wymagać od szkolonych bezwzględnego przestrzegania regulaminów, oraz zasad żołnierskiego zachowania się.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin