Objaśnienie kodów błędów generowanych przez Menedżera urządzeń w systemie Microsoft Windows XP Professional.doc

(367 KB) Pobierz
Objaśnienie kodów błędów generowanych przez Menedżera urządzeń w systemie Microsoft Windows XP Professional

Objaśnienie kodów błędów generowanych przez Menedżera urządzeń w systemie Microsoft Windows XP Professional

Zobacz jakich produktów dotyczą zawarte w tym artykule porady.

Numer ID artykułu

:

310123

Ostatnia weryfikacja

:

1 grudnia 2007

Weryfikacja

:

5.1

Na tej stronie

Streszczenie

Więcej informacji

Kod 1

Zalecane rozwiązanie

Kod 3

Zalecane rozwiązanie

Kod 10

Zalecane rozwiązanie

Kod 12

Zalecane rozwiązanie

Kod 14

Zalecane rozwiązanie

Kod 16

Zalecane rozwiązanie

Kod 18

Zalecane rozwiązanie

Kod 19

Zalecane rozwiązanie

Kod 21

Zalecane rozwiązanie

Kod 22

Zalecane rozwiązanie

Kod 24

Zalecane rozwiązanie

Kod 28

Zalecane rozwiązanie

Kod 29

Zalecane rozwiązanie

Kod 31

Zalecane rozwiązanie

Kod 32

Zalecane rozwiązanie

Kod 33

Zalecane rozwiązanie

Kod 34

Zalecane rozwiązanie

Kod 35

Zalecane rozwiązanie

Kod 36

Zalecane rozwiązanie

Kod 37

Zalecane rozwiązanie

Kod 38

Zalecane rozwiązanie

Kod 39

Zalecane rozwiązanie

Kod 40

Zalecane rozwiązanie

Kod 41

Zalecane rozwiązanie

Kod 42

Zalecane rozwiązanie

Kod 43

Zalecane rozwiązanie

Kod 44

Zalecane rozwiązanie

Kod 45

Zalecane rozwiązanie

Kod 46

Zalecane rozwiązanie

Kod 47

Zalecane rozwiązanie

Kod 48

Zalecane rozwiązanie

Kod 49

Zalecane rozwiązanie

Materiały referencyjne

Streszczenie

W tym artykule zamieszczono listę kodów błędów, które może zgłosić Menedżer urządzeń, oraz ich rozwiązań. Aby wyświetlić kody błędów, wykonaj następujące kroki:

1.

Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom i w polu Otwórz wpisz tekst control panel.

2.

W Panelu sterowania kliknij dwukrotnie ikonę System, kliknij kartę Sprzęt, a następnie kliknij przycisk Menedżer urządzeń.

3.

Kliknij dwukrotnie typ urządzenia. Na przykład kliknij dwukrotnie pozycję Modemy, aby wyświetlić urządzenia należące do tej kategorii.

4.

Kliknij dwukrotnie urządzenie, aby wyświetlić jego właściwości. Jeśli został wygenerowany kod błędu, znajduje się on polu Stan urządzenia na karcie Ogólne.

Powrót na górę

Więcej informacji

Kod 1

To urządzenie nie jest skonfigurowane poprawnie. (Kod 1)



 

Zalecane rozwiązanie



Nie zainstalowano sterowników dla tego urządzenia lub zostało ono nieprawidłowo skonfigurowane. Zaktualizuj sterowniki, klikając przycisk Aktualizuj sterownik. Zostanie uruchomiony kreator aktualizacji sprzętu. Jeśli aktualizacja sterownika nie rozwiąże problemu, zajrzyj do dokumentacji sprzętu, aby uzyskać więcej informacji.
 

Powrót na górę

Kod 3

Sterownik tego urządzenia może być uszkodzony lub w systemie może być za mało pamięci bądź innych zasobów. (Kod 3)



 

Zalecane rozwiązanie



Jeśli sterownik jest uszkodzony, odinstaluj go i uruchom skanowanie w poszukiwaniu nowego sprzętu, aby ponownie zainstalować ten sterownik. Aby uruchomić skanowanie w poszukiwaniu nowego sprzętu, kliknij menu Akcja w Menedżerze urządzeń, a następnie wybierz polecenie Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.

Jeśli w systemie nie ma wystarczającej ilości pamięci do uruchomienia urządzenia, należy zamknąć niektóre aplikacje, aby zwolnić pamięć. Aby sprawdzić dostępną pamięć i zasoby systemowe, kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer, kliknij polecenie Właściwości, kliknij kartę Zaawansowane, a następnie kliknij przycisk Ustawienia w polu Wydajność.

Może być konieczne zainstalowanie dodatkowej pamięci RAM. Na karcie Właściwości ogólne urządzenia kliknij przycisk Rozwiązywanie problemów, aby uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów.

Powrót na górę

Kod 10

Jeśli klucz sprzętowy urządzenia zawiera wartość „FailReasonString”, ciąg ten jest wyświetlany jako komunikat o błędzie. Sterownik lub moduł wyliczający umieszcza tam wartość tego klucza rejestru. Jeśli klucz sprzętowy danego urządzenia nie zawiera wartości „FailReasonString”, pojawia się następujący komunikat o błędzie:

Nie można uruchomić tego urządzenia. (Kod 10)



 

Zalecane rozwiązanie



Uruchomienie urządzenia nie powiodło się. Aby zaktualizować sterowniki tego urządzenia, kliknij przycisk Aktualizuj sterownik. Na karcie Właściwości ogólne urządzenia kliknij przycisk Rozwiązywanie problemów, aby uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów.

Powrót na górę

Kod 12

To urządzenie nie może odnaleźć wystarczającej ilości wolnych zasobów, których mogłoby użyć. Aby użyć tego urządzenia, należy wyłączyć jedno z innych urządzeń uruchomionych w tym systemie. (Kod 12)



 

Zalecane rozwiązanie



Dwóm urządzeniom przydzielono te same porty We/Wy, to samo przerwanie lub ten sam kanał DMA (w systemie BIOS, systemie operacyjnym lub w obu systemach). Ten komunikat o błędzie może się również pojawić wtedy, gdy system BIOS nie przydzieli urządzeniu wystarczających zasobów (na przykład kontroler uniwersalnej magistrali szeregowej nie uzyska przerwania z systemu BIOS z powodu uszkodzonej tabeli MPS).

Za pomocą Menedżera urządzeń można ustalić, które urządzenie powoduje konflikt, a następnie je wyłączyć. Na karcie Właściwości ogólne urządzenia kliknij przycisk Rozwiązywanie problemów, aby uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów.

Powrót na górę

Kod 14

To urządzenie nie będzie działać właściwie, dopóki komputer nie zostanie uruchomiony ponownie. (Kod 14)


 

Zalecane rozwiązanie


Kliknij przycisk Start na pulpicie, kliknij polecenie Zamknij system, a następnie wybierz opcję Uruchom ponownie w oknie Zamykanie systemu Windows, aby ponownie uruchomić komputer.

Powrót na górę

Kod 16

System Windows nie może zidentyfikować wszystkich zasobów używanych przez to urządzenie. (Kod 16)



 

Zalecane rozwiązanie



Urządzenie jest skonfigurowane tylko częściowo.

Aby określić dodatkowe zasoby tego urządzenia, kliknij kartę Zasoby w Menedżerze urządzeń. Jeśli na liście zasobów przypisanych do urządzenia znajduje się zasób oznaczony znakiem zapytania, należy zaznaczyć ten zasób, aby przypisać go do urządzenia. Jeśli nie można zmienić zasobu, kliknij przycisk Zmień ustawienia. Jeśli przycisk Zmień ustawienia jest niedostępny, wyczyść pole wyboru Użyj ustawień automatycznych, aby go udostępnić. Jeśli nie jest to urządzenie Plug and Play, należy zajrzeć do dokumentacji dotyczącej sprzętu, aby uzyskać więcej informacji.

Na karcie Właściwości ogólne urządzenia kliknij przycisk Rozwiązywanie problemów, aby uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów.

Powrót na górę

Kod 18

Zainstaluj ponownie sterowniki dla tego urządzenia. (Kod 18)


Należy ponownie zainstalować sterowniki tego urządzenia.

 

Zalecane rozwiązanie



Kliknij przycisk Aktualizuj sterownik, aby uruchomić Kreatora aktualizacji sprzętu. Ewentualnie można odinstalować sterownik, a następnie kliknąć przycisk Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu, aby ponownie załadować sterowniki.

Powrót na górę

Kod 19

System Windows nie może uruchomić tego urządzenia sprzętowego, ponieważ jego informacje o konfiguracji (w rejestrze) są niekompletne lub uszkodzone. Aby rozwiązać ten problem, należy najpierw uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów. Jeśli to nie rozwiąże problemu, należy odinstalować urządzenie, a następnie zainstalować je ponownie. (Kod 19)



 

Zalecane rozwiązanie



Wykryto problem dotyczący rejestru.

Ten problem może wystąpić wtedy, gdy dla urządzenia zdefiniowano więcej niż jedną usługę, wystąpił błąd przy otwieraniu podklucza usługi albo nie można uzyskać nazwy sterownika z podklucza usługi. Zastosuj jedno z następujących rozwiązań:

Na karcie Właściwości ogólne urządzenia kliknij przycisk Rozwiązywanie problemów, aby uruchomić Kreatora rozwiązywania problemów. Kliknij przycisk Odinstaluj, a następnie kliknij przycisk Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu, aby załadować właściwy sterownik. Ponownie uruchom komputer w trybie awaryjnym, a następnie wybierz opcję Ostatnia znana dobra konfiguracja. Zostanie przywrócona ostatnia znana dobra konfiguracja rejestru.

W ostateczności można edytować rejestr bezpośrednio. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Registry Reference w witrynie zestawu Microsoft Windows 2000 Server Resource Kit pod adresem: .

Powrót na górę

Kod 21

System Windows usuwa to urządzenie. (Kod 21)


 

Zalecane rozwiązanie



Odczekaj kilka sekund, a następnie odśwież widok Menedżera urządzeń. Jeśli urządzenie pojawi się na liście, ponownie uruchom komputer.

Powrót na górę

Kod 22

To urządzenie jest wyłączone. (Kod 22)



 

Zalecane rozwiązanie



To urządzenie zostało wyłączone przez użytkownika przy użyciu Menedżera urządzeń. Kliknij przycisk Włącz urządzenie. Zostanie uruchomiony kreator włączania urządzeń.

Powrót na górę

Kod 24

To urządzenie nie istnieje, nie działa właściwie lub nie ma zainstalowanych wszystkich potrzebnych sterowników. (Kod 24)



...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin