Wieza Snow 12.pdf

(11261 KB) Pobierz
numer6werK.indd
cena 0€
Temat numeru:
Smoki
TEGO ROKU LATO BĘDZIE GORĄCE!
AFERY – kompletna gazeta ze świata gry Zmierzch
18397933.024.png 18397933.025.png 18397933.026.png 18397933.027.png 18397933.001.png
© 2005 by Łowcy Kynitu
strona
www.wiezasnow. 1k20.net
wieża snów
Wstępniak
gorące lato
numer 6 , lato 2005
Jak pewnie zauważyliście – patrząc chociażby na okładkę – tematem letniego
numeru Wieży Snów są smoki. Ogniste stwory obdarzone przenikliwą inteligencją
i niezwykłą magią goszczą na naszych stronach w postaci kilku artykułów oraz…
komiksu.
Długi artykuł przeglądowy dzięki uprzejmości Macieja Wojtaly zyskał jako ilu-
stracje cztery kolorowe rysunki jego autorstwa. Prace pochodzą z albumu Smo-
ki, o którym informacja znajduje się zaraz za artykułem. W numerze znajduje się
też pierwsza praca z importu – smok (jakżeby inaczej) narysowany przez Carlosa
Cabrerę, grafika, który pracował dla „Xbox™ games developer” oraz „Nintendo®
device Gameboy Advance SP™”. W Krypcie zaś znajdziecie trochę smoków w 3D
różnych autorów.
Wspomniany wcześniej komiks otworzy dłuższą serię o Babie Yadze, której au-
torką jest DragonLady, przy okazji zapraszamy na stronę dragonlady.pl prowadzoną
przez miłośników smoków.
Gra „Zmierzch” jest tworzonym pod skrzydłami serwisu Moorhold systemem
autorskim w alternatywnej Polsce. Mimo że nie istnieje jeszcze podręcznik, a infor-
macje są skąpe, myślę, że bez problemu można już grać (opierając się o materiały
z poprzednich numerów Wieży Snów, w tym przygodę Czapury), a na sesję na pew-
no przyda się… gazeta. Częścią szóstego numeru Wieży Snów są bowiem „AFERY”
– fikcyjny brukowiec wypełniony pomysłami na przygody.
W numerze znajdziecie także nowy dział Architektura i Urbanistyka, który otwie-
ra „Wioska” w trzech skrajnie różnych ujęciach. W przyszłych numerach przygotu-
jemy opisy, plany i projekty kolejnych ciekawych miejsc i budowli.
Zmienił się nieco skład Wieży, na razie są to głównie zmiany kosmetyczne (nie
licząc obramowań, które zaprojektował jak zwykle Kroghul), możliwe, że przy-
szłe numery będą wyglądać trochę inaczej (w sensie „lepiej”). Ale wszystko przed
nami.
Tymczasem w Polsce zawitała już druga edycja Warhammera, przyjęta różnie,
ale zazwyczaj entuzjastycznie. Nie licząc wielu tekstów w klimatach fantasy, jakie
serwujemy w tym numerze, miłośnicy WFRP znajdą także teksty specjalnie dla tego
systemu.
Nie zapominamy o postapokaliptykach – artykuł Multideja o Labiryncie powinien
wszystkim przypaść do gustu, znajdą też coś dla siebie w Architekturze i Urbanisty-
ce. Typowo w dziale artykułów oprócz fantasy teksty do Złego i Kronik Mutantów,
miłośnicy Wiedźmina znajdą przedruk (ale częściowo z nowymi ilustracjami) opi-
su kilku ciekawych potworów. W literaturze m. in. opowiadanie do Aphalonu oraz
tekst, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie organizowanym przez Exodus
WFRP i Unreal Fantasy.
Prezentacje to informacja o dodatku Wiec Opolan, oraz opis tworzonego syste-
mu Soldiers, który zaciekawi miłośników… Counter Strike’a. Prezentujemy także
stowarzyszenie S.M.E.R.F. i konwent U-Bot.
Numer ma znacznie więcej stron niż zwykle (głównie przez nowe działy), mamy
nadzieję, że nie macie nic przeciwko. Przepraszamy też za opóźnienie, na które
wpłynęło letnie rozleniwienie redakcji (no dobra, moje) oraz zbieranie smoczych
materiałów.
Na stronie niedługo ruszy możliwość oceniania prac, dlatego zalecam czytając
Wieżę mieć w tle otwartą naszą stronę i dodawać komentarze oraz oceny.
Nie byłbym sobą, gdybym na koniec nie ponowił apelu o nadsyłanie tekstów
i ilustracji. Zapraszam także na forum Wieży Snów.
Koniec smęcenia, życzę miłej lektury.
wydawca
grupa Łowcy Kynitu
redakcja
grupa Łowcy Kynitu
kowski (zast. red. nacz.) , Ada „DaMaGe”
Skoczek, Szymon „Norsman” Demel (public
relations)
Marcin „Kroghul” Górecki (projekty graficzne)
współpracują
ki Mutantów) , Kenn, Muoteck, Marcin Cybulski
czyk
ilustracje
Kinga „Hollow” Spiczko Jakub „Qba” Kasper ,
okładka
„Dotknąłeś figury – graj!”
– Marcin „Kroghul” Górecki
elementy graficzne numeru
komiksy o Yadze
zaprzyjaźnione strony
GOBAS
Witam wszystkich w numerze szóstym.
Opóźnienie wynikło po części z lenistwa naczelnego przy składzie (ale za to ile
napisał! Wypiszmy go ze studiów – będzie pisał jeszcze więcej), a po części ze
względu na to, iż dopiero wczoraj (13/7/2005) wróciliśmy z DaMaGe z Edynburga,
gdzie mój dostęp do komputera, a tym bardziej internetu był zdecydowanie ogra-
niczony, żeby nie powiedzieć, że żaden. O Szkocji i Edynburgu napiszę na pewno
większy artykuł do następnego numeru (żeby nie opóźniać tego), ale jedno co mogę
powiedzieć to, że jest jednocześnie krajem prawie nie różniącym się niczym od
Polski, a jednak zupełnie innym.
W numerze kilka zmian, przede wszystkim dużo więcej stron, czyli więcej czy-
tania i pomysłów na wakacje i urlopy. Odświeżona szata graficzna, temat nume-
ru (narodziła nam się nowa, świecka tradycja) i dodatek do Zmierzchu, z którego
jesteśmy bardzo dumni. Materiały do wielu najpopularniejszych systemów, nowy
dział Architektura i Urbanistyka i nie tylko. W tym wszystkim znalazł się też mały
eksperyment w postaci opisów różnych autorów do jednego rysunku.
Pracujemy ciągle nad ulepszaniem Wieży, wdrażamy nowe pomysły i ciągle
kombinujemy jak by tu uczynić Wieżę magazynem drukowanym bez gigantycznych
nakładów w postaci kapitału początkowego. Pomysły i komentarze proszę kierować
Miłej lektury życzę wszystkim.
© 2004 by Łowcy Kynitu
Kraków, 14/7/2005
3
18397933.002.png 18397933.003.png 18397933.004.png 18397933.005.png 18397933.006.png 18397933.007.png 18397933.008.png 18397933.009.png
wieża snów
Spis Treści
numer 5 , wiosna 2005
Wieża Snów # 6
Kucza, Renata „Ashnod” Bursa
Literatura
Wstępniak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Spis Treści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Renata „Ashnod” Bursa
short story Szczurołap . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65
Paweł „Saem” Sasko
opowiadanie Gehenna Pielgrzyma . . . . . . . . . . . .66
postać tajemniczego hazardzisty
Marcin Cybulski
opowiadanie Trudny poród . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
z pierwszego miejsca w konkursie literackim
Exodus WFRP i Unreal Fantasy na opowiadanie
w świecie Warhammera
Kenn
opowiadanie Ruiny w Orgonie . . . . . . . . . . . . . . . .78
opowieść w świecie Aphalonu
Paweł „Saem” Sasko
opowiadanie Sina śmierć legendy . . . . . . . . . . . . .81
Prezentacje
Przygody
Borys „Plenty” Makowski
fantasy Cień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
o Nocnym Cieniu i zamkniętej w krysztale księż-
niczce
Tomasz Kucza
dowolny Zacisze Miodowego Wzgórza . . . . . .12
przygoda ze smokami w tle, do dowolnego syste-
mu, ze wskazaniem na fantasy
Temat numeru
Tomasz Kucza
dowolny Smoki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
jaszczury w garch fabularnych
Artykuły
Tomasz Kucza
dowolny Szuler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
postać tajemniczego hazardzisty
Renata „Ashnod” Bursa
fantasy Pierścień Żywiołów . . . . . . . . . . . . .29
opis przedmiotu wykonanego przez dwóch szalo-
nych czarowników
Piotr „Century Child” Nowakowski
fantasy Yzzmir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
opis pewnego miasta w Starym Świecie
Przemysław „Gerion” Kusiakiewicz
fantasy Vasdenjas Mistrz Sekretów . . . . . . .31
opowieść o Wielkim Smoku Barsawii
Jaskier, Orlica, Qba, Muoteck
fantasy Kilka nowych potworów . . . . . . . . . .35
stwory do gry Wiedźmin
Marcin „Kroghul” Górecki
science - fiction Merkury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
opis planety do Krain Mutantów
Jarosław „Tadeopulous” Smolar
science - fiction Bauhaus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
megakorporacja z Krain Mutanów
Multidej
postapokalipsa Labirynt Macon . . . . . . . . . . . . . . . . .45
miejsce i turniej w postapokaliptycznej Ameryce
Paweł „Cronos” Branecki
alternatywa Londyn skarbnicą wiedzy tajemnej .51
artykuł do Złego opisujący sekrety mglistego mia-
sta
album Smoki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
strona wojtala.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
system autorski Soldiers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84
dodatek Wiec Opolan . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
inne Smocza kostka . . . . . . . . . . . . . . . . .85
stowarzyszenie S.M.E.R.F. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
konwent U-Bot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
AFERY
alternatywa Afery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87
teksty: Bulkers, Nolron, Tomasz Kucza
rysunki: Golonka, Tomb
Recenzje
film Wojna Światów . . . . . . . . . . . . . . . .95
film W Krainie Bogów . . . . . . . . . . . . . . .95
film Sin City . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .95
muzyka Batman - początek . . . . . . . . . . . . . .96
muzyka Battlestar Galactica - seazon 1 . . . .96
muzyka Dzieci Diuny . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
powieść Sierżant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
muzyka Avalon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Felietony
-=baca=-
Kości satanisty rzucone na stół . . . .97
próba znalezienia powodów ataków na RPG
Stałe działy
Kronika
KOMIKS Komiks o Yadze . . . . . . . . . . . . . . . .99
autorka: DragonLady
scenariusz: Emma
HUMOR Skrzywiona Wieża . . . . . . . . . . . . . .100
teksty: -=baca=-=, Tomasz Kucza
rysunki: Jakub „Qba” Kasper, DragonLady
komiks: DragonLady
KRYPTA Smocza Wieża . . . . . . . . . . . . . . . . .102
autor: Tomasz Kucza
KRYPTA Smoki w 3D i garść pomysłów . . . . .102
autor: Tomasz Kucza
grafika: Naomi, Sturwurk, photographex, Burnt To-
ast Design, James Basilone
KARTOGRAF Tło mapy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .109
autor: Tomasz Kucza
KONIEC Zadania dla odważnych . . . . . . . . . .110
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
Na co komu mechanika? . . . . . . . . . .54
rozważania nad zasadami w RPG
-=baca=-
Na wysokich obrotach . . . . . . . . . . .57
czyli kalejdoskop szarych komórek
-=baca=-
Let’s play . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
nowe spojrzenie na muzykę w RPG
-=baca=-
Aż strach się bać tych klimatów . . . .60
„szlachetni panowie” w lesie
Architektura i urbanistyka
dowolny Wioska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61
rysunek: Michał „Tomb” Żółtkowski
opisy: Piotr „Century Child” Nowakowski, Tomasz
4
18397933.010.png 18397933.011.png 18397933.012.png 18397933.013.png 18397933.014.png 18397933.015.png 18397933.016.png 18397933.017.png 18397933.018.png 18397933.019.png 18397933.020.png
przygody
C i e ń
przygoda: fantasy, inne po przeróbkach
Szkic przygody napisany został dla dowolnego syste-
mu fantasy (chociaż po pewnych modyfikacjach nada-
je się również do gier w klimatach SF), a przeznaczony
jest raczej dla niedoświadczonych graczy – starsi „wy-
jadacze” szybko rozgryzą intrygę.
Przygoda odbywa się jakby na dwu poziomach – te-
raźniejszym i przeszłym. Nie pozwala graczom na nad-
mierną ingerencję w przebieg fabuły – aż do finału
będą raczej świadkami opowieści niż jej uczestnikami,
a ich udział ograniczony zostanie do odkrywania kolej-
nych skrawków historii.
Wiele elementów pozostawiam Prowadzącemu – nie
będę się rozpisywał nad wyglądem świątyni, skoro nie
wiem nawet jakiemu bóstwu w Twoim systemie zosta-
ła poświęcona, nie opiszę też wyglądu Osady jako np.
wioski, jeśli u Ciebie może lepiej pasować miasto…
Przygoda, choć nie daje postaciom wielu okazji do
bohaterszczyzny, powinna dostarczyć godzin zabawy
– jest w niej sporo rozpoczętych i niedokończonych
wątków, które mają za zadanie pobudzić wyobraźnię
graczy – jeśli umiejętnie to wykorzystasz, sami podsu-
ną Tobie pomysły na rozwinięcie przygody.
Głównym kryterium oceny gry graczy powinno być
odgrywanie postaci. Jeśli bardzo chcesz, albo gracze
tego oczekują, możesz od czasu do czasu obrzucić ich
zombiakami, ale proszę, nie rób z tego „Nocy Żywych
Trupów”.
Poniżej znajduje się „Legenda”. Można potraktować
ją jako preludium – przeczytać (lub lepiej opowiedzieć)
taką czy podobną historię, np. ustami barda przy kar-
czemnym kominku albo starego bajarza-włóczykija
przy ognisku podróżnym. Bo zakładam, że bohatero-
wie są w podróży.
Oboje spojrzeli mimowolnie na poparzone dłonie
młodzieńca.
– Bardzo się starałem…
Shani zaśmiała się perliście. Blask księżyca wzbudził
we włosach miriady srebrzystych gwiazd.
– Jakie miałeś zadanie?
– Wyciągnąć sztylet z paleniska i wyryć nim okrąg
w darni…
– Hmm… – zastrzygła nerwowo spiczastymi uszka-
mi. – Czasami faktycznie zachowujemy się gorzej niż
ludzie!
Chłopak nie odpowiedział. Nie był pewien, czy elfka
ma na myśli pozorną brutalność Próby, czy to, że nie
pomyślał o zalaniu ognia, zanim sięgnął po ostrze… Pół
roku ćwiczeń i uzdrawiania, nim dłonie odzyskały daw-
ną sprawność… Ale blizny bolą do dzisiaj.
– Podaj mi swoje ręce.
– Pani?
– Po prostu uczyń to!
Wysunął poparzone dłonie. Shani ujęła je w swoje,
smukłe i delikatne. Uczuł chłodną ulgę. To zadziałał je-
den z jej talentów. Elfka dotykała go znacznie dłużej,
niż wymagało tego znieczulenie…
Świst strzały, krew, krzyki straży.
Płacz Cienia. Jego wygnanie.
Sprawcę ujęto. Był nim przyjaciel Nocnego Cienia,
Cień-Strzały-Mknącej-Do-Celu, starszy od niego o kil-
ka lat. Doskonały łucznik, który wraz z nim odbył pró-
bę, lecz został przez Shani odrzucony. Tej nocy Nocny
Cień osobiście wydarł mu serce.
Obecny na Dworze czarodziej nie mógł uleczyć
księżniczki, był bowiem specjalistą od magii bojowej.
Rzucił więc na Shani jedyne zaklęcie które przyszło mu
na myśl. Zamknął ją w bryle kryształu górskiego, aby
uchronić ciało od rozkładu do czasu przybycia kapła-
nów. Jednak – jak się okazało – nikt, łącznie z nim
samym, nie potrafił zaklęcia cofnąć.
Wiek później, nocą, kryształowy sarkofag zniknął,
z pewnością przy udziale magii – ważył bowiem kilka
ton. Mówiono wtedy, że kryształowy czar rozwiał się,
a w raz z nim rozpadło się w proch wydane na pastwę
czasu ciało Shani. Mówiono też, ale nikt w to nie wie-
rzył – że to Nocny Cień powrócił po ukochaną.
Polanę, na której stał monument uznano odtąd miej-
scem magicznym i leczniczym, a owoce zbierane z kil-
ku rosnących na niej drzew posiadają podobno moc
przedłużania młodości.
Minęło kolejnych sto lat – elfi dwór został opuszczo-
ny, a krew kilku pozostałych na tych ziemiach elfów
zmieszała się z krwią ludzkich osadników. Legenda po-
została. Do dziś w rocznicę śmierci księżniczki elfów
niektórzy mieszkańcy Osady strzelają w powietrze, by
po locie powracającej strzały wróżyć urodzaj, zaś pan-
ny na wydaniu nadal szukają niezwykłych jabłek na
polanie, na której dziś stoi Świątynia.”
L EGENDA
„Został Cieniem księżniczki Shani. Jej osobistym
strażnikiem i powiernikiem. Przyjacielem. To ona go
wyznaczyła – bał się, że wybór padnie na kogoś bar-
dziej doświadczonego, starszego. Ale wybrała właśnie
jego – towarzysza dziecięcych zabaw.
Zanim skierowano go na szkolenie, byli nierozłączni.
Dorośli śmiali się, że udana z nich para, nawet nie wy-
obrażając sobie by ich żarty kryły choć ziarno prawdy.
Księżniczka i syn dowódcy straży? Phi!
Ale mylili się – taką przynajmniej żywił nadzieję…
przez tych dziesięć lat wstępnego szkolenia.
Przechadzali się na jednym z wielu balkonów zwie-
szających się zielonymi pnączami dookoła Domu Do-
mów. Pierwsza noc Pani i Cienia powinna służyć ich
wzajemnemu zapoznaniu. Od tego już niejednokrotnie
w przeszłości zależało życie władców lasu. Cień musi
wiedzieć wszystko o podopiecznym, by lepiej mu słu-
żyć.
– Jak to się stało, Nocny Cieniu, że pozwolono ci
w tak młodym wieku przejść inicjację? I dlaczego tak
okropnie to wygląda?
5
przygoda fantasy
18397933.021.png 18397933.022.png 18397933.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin