Wieza Snow 08.pdf

(7325 KB) Pobierz
numer8werK.indd
FANTASY
SCIENCE - FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR I GROZA
Wojna
krew, pot i łzy
Magia bojowa
To jest wojna, panie, wojna
Wojenna pożoga
Bitewniak
System autorski
teksty do systemów fantasy,
postapokaliptycznych, SF i grozy
opowiadania i felietony
porady dla Mistrzów Gry
dwie długie przygody
Tron Morvanu oraz Yantar
13569240.051.png
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #8
© 2006 by Łowcy Kynitu
strona: www.wiezasnow. prv.pl
13569240.062.png
wstępniak
Wstępniak
Opóźnienie wydania numeru magazynu, który czytam zawsze mnie dener-
wuje. Ile razy mogę zaglądać na kioskową wystawę, do empiku, czy na stronę
internetową pisma, nim wreszcie się doczekam? Mam nadzieję, że drobne prze-
sunięcie w czasie najnowszego numeru Wieży tylko narobiło Wam apetytów,
a nie przyczyniło się do niepotrzebnego rzucania wyzwiskami w stronę redakcji.
Prawdą jest, że – o czym niektórzy wydają się zapominać – nasze pismo nie jest
profesjonalnym magazynem z zapleczem, sekretarką i groźbą obcięcia premii za
każdy dzień zwłoki. Tworzenie Wieży Snów to nasze hobby i długo pozostanie
tylko nim. Chyba że nagle zlituje się nad nami jakiś sponsor… tutaj podaję mój
numer konta… Eee… dobra, przejdźmy do konkretów.
Temat przewodni numeru to „Wojna: krew, pot i łzy”. Trzy artykuły, dwa sys-
temy autorskie (bitewniak do rozgrywania na stole oraz autorka o najemnikach)
i sporo nawiązań do wojny w innych tekstach, powinny zainspirować do wprowa-
dzenia małego zamieszania na polach bitew światów RPG.
Numer liczy nieco więcej stron niż poprzedni. Planowane 80 stron zawsze ja-
koś okazuje się niewystarczające. Nawet moje dwa artykuły, które bodajże już za-
powiadałem w poprzednim numerze – o Studiu Ghibli i Serialach Fantastycznych
– ukażą się w dziewiątym lub dziesiątym numerze. Tymczasem mamy dla Was
dwie obszerne przygody – obie do systemów fantasy (przepraszam miłośników
postapokaliptyki, ale nie dotarł do nas żaden scenariusz w tych klimatach). „Tron
Morvanu” to przygoda do Aphalonu Marcina Cybulskiego, „Yantar” osadzony
w świecie autorskim, obie można rozegrać w dowolnym systemie fantasy.
Numer siódmy zarejestrował rekordową liczbę ponad 3300 ściągnięć w cią-
gu kwartału (a numer trzeci przekroczył już 4000). Przypominam, że wszystkie
archiwalne numery znajdują się w dziale download naszej strony. Dziękujemy
wszystkim czytelnikom za zainteresowanie i mamy nadzieję, że czytało Wam się
równie dobrze jak nam tworzyło.
Autorów tekstów i ilustracji jak zwykle zapraszam do przysłania swoich prac.
Im więcej nas, tym większa różnorodoność.
Przepraszam za spore opóźnienia w odpowiadaniu na maile. Nie obiecuję
poprawy, gdybym bowiem odpowiadał w terminie, niewiele zostałoby mi czasu
wolnego, co owocowałoby frustracją i – kto wie – może któregoś dnia trzasnął-
bym czymś ciężkim w monitor. To nie byłoby dobre. Zatem pisząc do redakcji
uzbrój się w cierpliwość – czytamy każdy tekst, który do nas dochodzi, zazwyczaj
jednak robimy to dopiero podczas składu numeru (jakieś dwa tygodnie przed wy-
daniem). Przypominam też o forum dyskusyjnym Wieży Snów (gdzie odpowiedź
można uzyskać znacznie szybciej), jeśli zaś ktoś chce wspomóc nasze pismo ma-
terialnie, zapraszam do wsparcia serwisu Moorhold.net, z którego gościnności
korzystamy. Szczegóły pod adresem skocz.pl/moor .
Jeśli chcesz ocenić jakiś tekst lub ilustrację, a nie chce ci się zaglądać na fo-
rum, proszę o zostawienie swojej opinii w systemie oceniania , który specjalnie
dla tego celu stworzyliśmy pod adresem www.ocen-wiezesnow.prv.pl . Pamiętaj
– czytasz nas za darmo, zostaw przynajmniej jakiś ślad, dzięki któremu będziemy
wiedzieli co robimy źle, a co dobrze.
Dość ględzenia. Życzę miłej lektury numeru.
n u m e r 8 z i m a 2 0 0 6
redaktor naczelny: Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego: Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny: Tomasz Kucza
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya kiedy sny stają się rzeczywistością
Katar 2009 , czyli wizja
wojny przyszłości
ozdobiła okładkę
numeru ósmego.
Autorem jest Jakub
Cholerne PSP!
Wszystko złe co się ostatnio wydarzyło to wina PSP! I nie, nie chodzi tu o Play-
Station Portable, ale o fatalny zestaw Praca, Studia, Praktyki w Gimnazjum. Lipa,
brak snu, wykończenie nerwowe i fizyczne.Dodajmydotegozłośliwośćrzeczy
martwych w postaci komputera, który w ramach uczczenia rocznicy stanu wojen-
nego zdechł i nie ma zamiaru odżyć bez dużych wkładów finansowych.Felieton
i recenzję napisałem odręcznie, przepisałem korzystając z dobroci DaMaGe i jej
komputera. Chwilowo (do czasu pozyskania działającego kompa we własnym
miejscu zamieszkania) pisanie moje stoi pod znakiem zapytania, może z wyjąt-
kiem pisania odręcznego, ale takowe się do Wieży nie nadaje.
Dlatego też czytelnicy pałający wstrętem do mnie i mojej twórczości będą
w tym i następnym numerze więcej niż ukontentowani ogromną ilością świetnych
tekstów na wysokim poziomie, bez mojego bredzenia o rzeczach nieważnych.
Życzę miłej lektury
Wieża Snów #8
3
13569240.067.png 13569240.068.png 13569240.001.png 13569240.002.png 13569240.003.png 13569240.004.png 13569240.005.png 13569240.006.png 13569240.007.png 13569240.008.png 13569240.009.png 13569240.010.png 13569240.011.png 13569240.012.png 13569240.013.png 13569240.014.png 13569240.015.png 13569240.016.png 13569240.017.png 13569240.018.png 13569240.019.png
spis treści
Garść wieści I
Temat przewodni
Wydawnictwo Portal zakończyło prace nad Neu-
roshimą Hex i rozpoczęło wysyłkę do osób, które
grę zamówiły. Stosy pudeł z taktyczną planszówką
osadzoną w świecie Neuroshimy robią wrażenie.
24 TO JEST WOJNA
Nolron
„Biją się wielkie rody, do gardeł skaczą so-
bie armie wrogich państw, batalie prowadzą
silne imperia. Zdarzają się też przypadkowe
starcia, choćby międzyklanowe, czy spo-
łeczne. Jak więc, u was na sesjach wygląda
wojna?”
29
WOJENNA POŻOGA
Tomasz Kucza
„W światach gier fabularnych – nie tylko
fantasy – wojna jest codziennością. Ciągle
jakiś kraj albo imperium ściera się z innym,
werble wojenne niemal nigdy nie milkną.
Gdzie tutaj miejsce dla graczy, jakie możli-
wości stwarza rozpętanie wojny w RPG?”
Z bloga Pawła Braneckiego, twórcy gry Zły: Wła-
dza, Moc, Nieśmiertelność można się dowiedzieć
o postępach prac nad trzecią edycją. Autor zapra-
sza też na oficjalneforumgry .
Przygody
Twórcy patronowanej przez Wieżę Snów gry 6:
Łowcy zapowiadają, że niedługo pojawią się nowe
ilustracje w galerii na stronie, informacje o magii
i wierzeniach w świecie gry, nowe opowiadania
oraz pierwsze przygody. Pojawi się także wersja
demonstracyjna podręcznika do ściągnięcia.
8 TRON MORVANU
Marcin Cybulski
„Pamiętacie jak wygląda Orgon? Grupa wal-
czących o władzę władców, wypalone wsie,
stratowane pola, zrujnowane stare zamki
i strażnice. Niepewni jutra ludzie (…). Tu
właśnie zaczynamy nową przygodę. I od razu
z grubej rury.”
W 23 blogu Portalu , można znaleźć odnośniki do
fragmentów „Rzeczpospolitej Odrodzonej”, czyli
Neuroshimy w Polsce, Heratici oraz nationbooka
Teksas. Zwiastun Rzeczpospolitej znajduje się
także w dziale Prezentacje w tym numerze Wieży
Snów.
17 YANTAR
Marek „Mrufon” Chrobot
„Wszyscy byli wprawdzie wyznawcami (…)
Seta, ale drobne różnice w doktrynie poróż-
niły późniejszego założyciela Yantaru, księ-
cia Adamona z hierarchią z Luthal. Krótko
mówiąc – musiał uciekać (…).”
Mighn Taghor i Bachus, administratorzy 1k20
(1k20.net, później 1k20.rpg.pl) podjęli decyzję
o ostatecznym zamknięciu swego czasu sławnego
forum o RPG. Powodem były problemy technicz-
ne i odpływ użytkowników.
Długo nieczynny Gobas oraz strona Nieboraków
przeniosły się pod skrzydła Wrót Wyobraźni .
Generalnie Otwarta Baza Autorskich Systemów
znów działa pod adresem gobas.prv.pl i czeka na
opisy systemów i artykuły.
Artykuły
33 DZIERŻYCIELE OSTRZA
Kacper „Hilsim” Pluta
„Większość źródeł mówi, że wybuch Wojny
Krwi był naturalnym skutkiem odmienności
poglądów na zło obu ras, a Zakon nie miał
żadnego wpływu na wybuch konfliktu. Jest
to w dużym stopniu prawda.”
Ku miłemu zaskoczeniu wielu miłośników seriali
fantastycznych TVP wyemitowała pierwszy sezon
serialu Lost (Zagubieni) oraz miniserial Battle-
star Galactica (2003) będący pilotem serialu
z 2004 roku, którego drugi sezon właśnie jest emi-
towany w USA. Oba seriale cieszą się ogromną
popularnością na zachodzie. Więcej o serialach
fantastycznych w następnym numerze.
Literatura
Powstanie filmwuniwersum Kronik Mutantów ,
gry fabularnej, do której artykuły znajdziecie
w niemal każdym numerze Wieży Snów. Prace na
planie rozpoczną się wiosną 2006 roku. Główną
rolę zagra Thomas Jane (Punisher), reżyserem jest
Simon Hunter, a współscenarzystą (wraz z Hunte-
rem) Ross Jameson.
53 BIAŁY
Ar’this
„Mała Wydra przedzierała się przez zieloną
gęstwinę dzikiej latorośli z wielkim wysił-
kiem, a złote promienie z równym trudem
co dziewczynka przebijały leśne poszycie,
rzucając na nią zielono-bursztynowe świa-
tełka. Małej trzepotało serduszko.”
4 Wieża Snów #8
13569240.020.png 13569240.021.png 13569240.022.png 13569240.023.png 13569240.024.png 13569240.025.png 13569240.026.png 13569240.027.png 13569240.028.png 13569240.029.png 13569240.030.png 13569240.031.png 13569240.032.png 13569240.033.png 13569240.034.png 13569240.035.png 13569240.036.png 13569240.037.png 13569240.038.png 13569240.039.png 13569240.040.png 13569240.041.png 13569240.042.png 13569240.043.png
spis treści
W IEŻA S NÓW # 8
P REZENTACJE
3 Wstępniak
4 Spis Treści
6 Wieści
62 Charakternik
Paweł „Cronos” Bra nec ki
P RZYGODY
64 Ostatni Dzień Stworzenia
Savarian
8 Tron Morvanu
fantasy
66 Rzeczpospolita Odrodzona
Fragment.
Marcin Cybulski
Obszerna przygoda do Aphalonu.
17 Yantar
fantasy
R ECENZJE
Marek „Mrufon” Chr ob ot
Scenariusz w mieście fanatycznych wyznawców Seta.
T EMAT PRZEWODNI
67 Might&Magic Mobile
gra
67 Dworzec Perdido
książka
24 To jest wojna, panie, wojna dowolny
Nolron
Czyli porady jak przedstawiać wojnę na sesji.
27 Magia bojowa
68 Harry Potter i Czara Ognia
film
68 Lew, Czarownica i Stara Szafa
film
68 Marebito
film
fantasy
69 Zathura
film
Jarosław „Tadeopul ous” Smol ar
Czary przydatne na polu bitwy i w walce.
29 Wojenna pożoga
69 Appleseed
film
dowolny
69 36
film
Tomasz Kucza
Miejsce graczy podczas konfliktu.
69 Gnijąca Panna Młoda
film
A RTYKUŁY
69 Harry Potter i Czara Ognia
muzyka
69 Dog Eat Dog
muzyka
33 Dzierżyciele Ostrza
dowolny
P UBLICYSTYKA
Kacper „Hilsim” Plu ta, Manedh el
Opis zakonu ze świata Planescape.
35 Herbaciarnia babuni Pio Lu Chun dowolny
Paweł „Saem” Sasko
37 Mishima
70 Mitologia Słowiańska
Maciej „Grodzisław ” Prujszczy k
sf
72 Wszyscy artyści to prostytutki
Piotr A. Nowakowski
Jarosław „Tadeopul ous” Smol ar
Korporacja z Kronik Mutantów.
39 Schizma - Zło z Hongkongu alternatywa
Paweł „Cronos” Bra nec ki
Chińska korporacja w Anglii Złego.
41 Miasta
73 Konsumenty
Pestilence
sf
74 Akustyczne olśnienie lewej półkuli
Pawe „Gilbert” Świ ate k
Karol „SolFar” Solli c h
Artykuł o kosmicznych miastach z prezentacją systemu Go-
lem.
K RONIKA
S YSTEMY
44 Pierwsza krew, ostatnie starcie
Sławomir „Zuhar” Wrzesie ń
Mechanika obrażeń.
46 To ja przez łeb, psiego syna
-=baca=-
Prowadzenie walk z pomocą kart.
47 Kalejdoskop: Ja ci dam
-=baca=-
Jak rozpocząć sesję z wykopem.
75 MicroWars 0,5
bitewniak
Szymon „quad” Gos ek, Filip „Zły” Przybyls ki
Bitewniak do rozgrywania bitw na stole.
77 S.I.Y.
dowolny
Sil
Minisystem, w którym gracze zostają najemnikami.
S TAŁE DZIAŁY
L ITERATURA
79 Skrzywiona Wieża
49 Symbelmyne
Savarian
Opowiadanie w realiach Śródziemia.
53 Biały
Wojciech „Ar’this” Sułe k
55 Ja nauczę głazy…
Marcin Kubiesa (Nic ram_Z W)
59 Zalać Robaka
Marcin „Jachu” Jasi ńs ki
60 Ostatni
Jacek Jamroży
81 Krypta
W kamiennym kręgu, Złe wspomnienia, Loteria Portowa, Eich Bul-
lenherz, Goście, goście, Istnieję, by pomagać, Siła strachu, Valhal-
la, Harnval „Oko” Bighauer, Opętani, Rycerz Liścia, Kielich Królów,
Bębny Natchnienia, Most Zapomnienia, Czterdzieści Siede m
87 Plany wydawnicze
87 W następnych numerach
87 Z ostatniej chwili
Wieża Snów #8
5
13569240.044.png 13569240.045.png 13569240.046.png 13569240.047.png 13569240.048.png 13569240.049.png 13569240.050.png 13569240.052.png 13569240.053.png 13569240.054.png 13569240.055.png 13569240.056.png 13569240.057.png 13569240.058.png 13569240.059.png 13569240.060.png 13569240.061.png 13569240.063.png 13569240.064.png 13569240.065.png 13569240.066.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin