Wieza Snow 08.pdf
(
7325 KB
)
Pobierz
numer8werK.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
Wojna
krew, pot i łzy
Magia bojowa
To jest wojna, panie, wojna
Wojenna pożoga
Bitewniak
System autorski
teksty do systemów fantasy,
postapokaliptycznych, SF i grozy
opowiadania i felietony
porady dla Mistrzów Gry
dwie długie przygody
Tron Morvanu oraz Yantar
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #8
© 2006 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnes@poczta.fm
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
wstępniak
Wstępniak
Opóźnienie wydania numeru magazynu, który czytam zawsze mnie dener-
wuje. Ile razy mogę zaglądać na kioskową wystawę, do empiku, czy na stronę
internetową pisma, nim wreszcie się doczekam? Mam nadzieję, że drobne prze-
sunięcie w czasie najnowszego numeru Wieży tylko narobiło Wam apetytów,
a nie przyczyniło się do niepotrzebnego rzucania wyzwiskami w stronę redakcji.
Prawdą jest, że – o czym niektórzy wydają się zapominać – nasze pismo nie jest
profesjonalnym magazynem z zapleczem, sekretarką i groźbą obcięcia premii za
każdy dzień zwłoki. Tworzenie Wieży Snów to nasze hobby i długo pozostanie
tylko nim. Chyba że nagle zlituje się nad nami jakiś sponsor… tutaj podaję mój
numer konta… Eee… dobra, przejdźmy do konkretów.
Temat przewodni numeru to „Wojna: krew, pot i łzy”. Trzy artykuły, dwa sys-
temy autorskie (bitewniak do rozgrywania na stole oraz autorka o najemnikach)
i sporo nawiązań do wojny w innych tekstach, powinny zainspirować do wprowa-
dzenia małego zamieszania na polach bitew światów RPG.
Numer liczy nieco więcej stron niż poprzedni. Planowane 80 stron zawsze ja-
koś okazuje się niewystarczające. Nawet moje dwa artykuły, które bodajże już za-
powiadałem w poprzednim numerze – o Studiu Ghibli i Serialach Fantastycznych
– ukażą się w dziewiątym lub dziesiątym numerze. Tymczasem mamy dla Was
dwie obszerne przygody – obie do systemów fantasy (przepraszam miłośników
postapokaliptyki, ale nie dotarł do nas żaden scenariusz w tych klimatach). „Tron
Morvanu” to przygoda do Aphalonu Marcina Cybulskiego, „Yantar” osadzony
w świecie autorskim, obie można rozegrać w dowolnym systemie fantasy.
Numer siódmy zarejestrował rekordową liczbę ponad 3300 ściągnięć w cią-
gu kwartału (a numer trzeci przekroczył już 4000). Przypominam, że wszystkie
archiwalne numery znajdują się w dziale download naszej strony. Dziękujemy
wszystkim czytelnikom za zainteresowanie i mamy nadzieję, że czytało Wam się
równie dobrze jak nam tworzyło.
Autorów tekstów i ilustracji jak zwykle zapraszam do przysłania swoich prac.
Im więcej nas, tym większa różnorodoność.
Przepraszam za spore opóźnienia w odpowiadaniu na maile. Nie obiecuję
poprawy, gdybym bowiem odpowiadał w terminie, niewiele zostałoby mi czasu
wolnego, co owocowałoby frustracją i – kto wie – może któregoś dnia trzasnął-
bym czymś ciężkim w monitor. To nie byłoby dobre. Zatem pisząc do redakcji
uzbrój się w cierpliwość – czytamy każdy tekst, który do nas dochodzi, zazwyczaj
jednak robimy to dopiero podczas składu numeru (jakieś dwa tygodnie przed wy-
daniem). Przypominam też o
forum dyskusyjnym
Wieży Snów (gdzie odpowiedź
można uzyskać znacznie szybciej), jeśli zaś ktoś chce wspomóc nasze pismo ma-
terialnie, zapraszam do wsparcia serwisu Moorhold.net, z którego gościnności
korzystamy. Szczegóły pod adresem
skocz.pl/moor
.
Jeśli chcesz ocenić jakiś tekst lub ilustrację, a nie chce ci się zaglądać na fo-
rum, proszę o zostawienie swojej opinii w
systemie oceniania
, który specjalnie
dla tego celu stworzyliśmy pod adresem
www.ocen-wiezesnow.prv.pl
.
Pamiętaj
– czytasz nas za darmo, zostaw przynajmniej jakiś ślad, dzięki któremu będziemy
wiedzieli co robimy źle, a co dobrze.
Dość ględzenia. Życzę miłej lektury numeru.
n u m e r 8 z i m a 2 0 0 6
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnes@poczta.fm
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Jakub „Qba” Kasper
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
Wojciech „Ar’this”
Sułek
,
-=baca=-,
Paweł „Cronos” Branecki
,
Bulkers
,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Szymon „quad”
Gosek
,
Jacek Jamroży,
Marcin „Jachu” Jasiński,
Kenn
,
Jarosław „beacon” Kopeć
,
Marcin Kubiesa
,
Przemysław
„Gerion” Kusiakiewicz,
Borys „Plenty” Makowski,
Tomasz
„Feanor” Mihilewicz,
Multidej,
Nolron,
Pestilence,
Mateusz „Jaskier” Pitulski
,
Kacper „Hilsim” Pluta,
Filip
„Zły” Przybylski,
Paweł „Saem” Sasko
,
Jarosław
„Tadeopulous” Smolar
,
Karol „SolFar” Solich,
Sil
,
Paweł „gilbert” Światek,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Manedhel,
Mrufon,
Savarian,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
Marcin Cybulski
,
Marcin „Kroghul” Górecki
,
Przemysław
„Mr. UnDead” Horoszkiewicz
,
Jakub „Qba” Kasper,
Wojciech „Gulash” Ośliźlok,
Kinga „Hollow” Spiczko,
Wojciech „Ar’this” Sułek,
Michał „Tomb” Żółtowski
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold
,
1k20.rpg.pl
,
Aleja Fantasy
,
Athel Loren
,
Autorskie Forum,
Avatarae
,
DragonLady.pl
,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme Nights,
Fantasy Forever,
Fantazyn
,
Forum RPG,
Galeria Hollow,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS
,
Imperium Ashnod,
Inkluz
,
Insimilion
,
Ogień i Lód
,
Karczma RPG,
Kislev.prv.pl,
Klan Mrocznego Miecza,
Konpiracja
,
Królestwo Szarego Smoka
,
Krypta XIII
,
Kryształy Czasu,
magorya
,
Middenheim
,
Mystery of the Ring,
Nieboracy,
Samaetry Town
,
Starcraft RPG,
Strażnicy Starych Praw,
Trihex
,
Unreal Fantasy
,
Wiedźmin
,
Zielona Wieża
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Tomasz Kucza
Katar 2009
, czyli wizja
wojny przyszłości
ozdobiła okładkę
numeru ósmego.
Autorem jest
Jakub
Kasper
.
Cholerne PSP!
Wszystko złe co się ostatnio wydarzyło to wina PSP! I nie, nie chodzi tu o Play-
Station Portable, ale o fatalny zestaw Praca, Studia, Praktyki w Gimnazjum. Lipa,
brak snu, wykończenie nerwowe i fizyczne.Dodajmydotegozłośliwośćrzeczy
martwych w postaci komputera, który w ramach uczczenia rocznicy stanu wojen-
nego zdechł i nie ma zamiaru odżyć bez dużych wkładów finansowych.Felieton
i recenzję napisałem odręcznie, przepisałem korzystając z dobroci DaMaGe i jej
komputera. Chwilowo (do czasu pozyskania działającego kompa we własnym
miejscu zamieszkania) pisanie moje stoi pod znakiem zapytania, może z wyjąt-
kiem pisania odręcznego, ale takowe się do Wieży nie nadaje.
Dlatego też czytelnicy pałający wstrętem do mnie i mojej twórczości będą
w tym i następnym numerze więcej niż ukontentowani ogromną ilością świetnych
tekstów na wysokim poziomie, bez mojego bredzenia o rzeczach nieważnych.
Życzę miłej lektury
Piotr Nowakowski
Wieża Snów #8
3
spis treści
Garść wieści I
Temat przewodni
►
Wydawnictwo Portal zakończyło prace nad
Neu-
roshimą Hex
i rozpoczęło wysyłkę do osób, które
grę zamówiły. Stosy pudeł z taktyczną planszówką
osadzoną w świecie Neuroshimy robią wrażenie.
24
TO JEST WOJNA
Nolron
„Biją się wielkie rody, do gardeł skaczą so-
bie armie wrogich państw, batalie prowadzą
silne imperia. Zdarzają się też przypadkowe
starcia, choćby międzyklanowe, czy spo-
łeczne. Jak więc, u was na sesjach wygląda
wojna?”
29
WOJENNA POŻOGA
Tomasz Kucza
„W światach gier fabularnych – nie tylko
fantasy – wojna jest codziennością. Ciągle
jakiś kraj albo imperium ściera się z innym,
werble wojenne niemal nigdy nie milkną.
Gdzie tutaj miejsce dla graczy, jakie możli-
wości stwarza rozpętanie wojny w RPG?”
►
Z
bloga
Pawła Braneckiego, twórcy gry Zły: Wła-
dza, Moc, Nieśmiertelność można się dowiedzieć
o postępach prac nad trzecią edycją. Autor zapra-
sza też na
oficjalneforumgry
.
Przygody
►
Twórcy patronowanej przez Wieżę Snów gry
6:
Łowcy
zapowiadają, że niedługo pojawią się nowe
ilustracje w galerii na stronie, informacje o magii
i wierzeniach w świecie gry, nowe opowiadania
oraz pierwsze przygody. Pojawi się także wersja
demonstracyjna podręcznika do ściągnięcia.
8
TRON MORVANU
Marcin Cybulski
„Pamiętacie jak wygląda Orgon? Grupa wal-
czących o władzę władców, wypalone wsie,
stratowane pola, zrujnowane stare zamki
i strażnice. Niepewni jutra ludzie (…). Tu
właśnie zaczynamy nową przygodę. I od razu
z grubej rury.”
►
W
23 blogu Portalu
,
można znaleźć odnośniki do
fragmentów „Rzeczpospolitej Odrodzonej”, czyli
Neuroshimy w Polsce, Heratici oraz nationbooka
Teksas. Zwiastun Rzeczpospolitej znajduje się
także w dziale Prezentacje w tym numerze Wieży
Snów.
17
YANTAR
Marek „Mrufon” Chrobot
„Wszyscy byli wprawdzie wyznawcami (…)
Seta, ale drobne różnice w doktrynie poróż-
niły późniejszego założyciela Yantaru, księ-
cia Adamona z hierarchią z Luthal. Krótko
mówiąc – musiał uciekać (…).”
►
Mighn Taghor i Bachus, administratorzy
1k20
(1k20.net, później 1k20.rpg.pl) podjęli decyzję
o ostatecznym zamknięciu swego czasu sławnego
forum o RPG. Powodem były problemy technicz-
ne i odpływ użytkowników.
►
Długo nieczynny
Gobas
oraz strona Nieboraków
przeniosły się pod skrzydła
Wrót Wyobraźni
.
Generalnie Otwarta Baza Autorskich Systemów
znów działa pod adresem
gobas.prv.pl
i czeka na
opisy systemów i artykuły.
Artykuły
33
DZIERŻYCIELE OSTRZA
Kacper „Hilsim” Pluta
„Większość źródeł mówi, że wybuch Wojny
Krwi był naturalnym skutkiem odmienności
poglądów na zło obu ras, a Zakon nie miał
żadnego wpływu na wybuch konfliktu. Jest
to w dużym stopniu prawda.”
►
Ku miłemu zaskoczeniu wielu miłośników seriali
fantastycznych TVP wyemitowała pierwszy sezon
serialu
Lost
(Zagubieni) oraz miniserial
Battle-
star Galactica
(2003) będący pilotem serialu
z 2004 roku, którego drugi sezon właśnie jest emi-
towany w USA. Oba seriale cieszą się ogromną
popularnością na zachodzie. Więcej o serialach
fantastycznych w następnym numerze.
Literatura
►
Powstanie filmwuniwersum
Kronik Mutantów
,
gry fabularnej, do której artykuły znajdziecie
w niemal każdym numerze Wieży Snów. Prace na
planie rozpoczną się wiosną 2006 roku. Główną
rolę zagra Thomas Jane (Punisher), reżyserem jest
Simon Hunter, a współscenarzystą (wraz z Hunte-
rem) Ross Jameson.
53
BIAŁY
Ar’this
„Mała Wydra przedzierała się przez zieloną
gęstwinę dzikiej latorośli z wielkim wysił-
kiem, a złote promienie z równym trudem
co dziewczynka przebijały leśne poszycie,
rzucając na nią zielono-bursztynowe świa-
tełka. Małej trzepotało serduszko.”
[źródła:
RPG Wieści
,
Poltergeist
,
Nowa Gildia
,
Stop-
klatka
]
4
Wieża Snów #8
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
8
P
REZENTACJE
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
62
Charakternik
Paweł „Cronos” Bra
nec
ki
P
RZYGODY
64
Ostatni Dzień Stworzenia
Savarian
8
Tron Morvanu
fantasy
66
Rzeczpospolita Odrodzona
Fragment.
Marcin Cybulski
Obszerna przygoda do Aphalonu.
17
Yantar
fantasy
R
ECENZJE
Marek „Mrufon” Chr
ob
ot
Scenariusz w mieście fanatycznych wyznawców Seta.
T
EMAT
PRZEWODNI
67
Might&Magic Mobile
gra
67
Dworzec Perdido
książka
24
To jest wojna, panie, wojna
dowolny
Nolron
Czyli porady jak przedstawiać wojnę na sesji.
27
Magia bojowa
68
Harry Potter i Czara Ognia
film
68
Lew, Czarownica i Stara Szafa
film
68
Marebito
film
fantasy
69
Zathura
film
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Czary przydatne na polu bitwy i w walce.
29
Wojenna pożoga
69
Appleseed
film
dowolny
69
36
film
Tomasz Kucza
Miejsce graczy podczas konfliktu.
69
Gnijąca Panna Młoda
film
A
RTYKUŁY
69
Harry Potter i Czara Ognia
muzyka
69
Dog Eat Dog
muzyka
33
Dzierżyciele Ostrza
dowolny
P
UBLICYSTYKA
Kacper „Hilsim” Plu
ta, Manedh
el
Opis zakonu ze świata Planescape.
35
Herbaciarnia babuni Pio Lu Chun
dowolny
Paweł „Saem” Sasko
37
Mishima
70
Mitologia Słowiańska
Maciej „Grodzisław
” Prujszczy
k
sf
72
Wszyscy artyści to prostytutki
Piotr A. Nowakowski
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Korporacja z Kronik Mutantów.
39
Schizma - Zło z Hongkongu
alternatywa
Paweł „Cronos” Bra
nec
ki
Chińska korporacja w Anglii Złego.
41
Miasta
73
Konsumenty
Pestilence
sf
74
Akustyczne olśnienie lewej półkuli
Pawe „Gilbert” Świ
ate
k
Karol „SolFar” Solli
c
h
Artykuł o kosmicznych miastach z prezentacją systemu Go-
lem.
K
RONIKA
S
YSTEMY
44
Pierwsza krew, ostatnie starcie
Sławomir „Zuhar”
Wrzesie
ń
Mechanika obrażeń.
46
To ja przez łeb, psiego syna
-=baca=-
Prowadzenie walk z pomocą kart.
47
Kalejdoskop: Ja ci dam
-=baca=-
Jak rozpocząć sesję z wykopem.
75
MicroWars 0,5
bitewniak
Szymon „quad” Gos
ek, Filip „Zły” Przybyls
ki
Bitewniak do rozgrywania bitw na stole.
77
S.I.Y.
dowolny
Sil
Minisystem, w którym gracze zostają najemnikami.
S
TAŁE
DZIAŁY
L
ITERATURA
79
Skrzywiona Wieża
49
Symbelmyne
Savarian
Opowiadanie w realiach Śródziemia.
53
Biały
Wojciech „Ar’this”
Sułe
k
55
Ja nauczę głazy…
Marcin Kubiesa (Nic
ram_Z
W)
59
Zalać Robaka
Marcin „Jachu” Jasi
ńs
ki
60
Ostatni
Jacek Jamroży
81
Krypta
W kamiennym kręgu, Złe wspomnienia, Loteria Portowa, Eich Bul-
lenherz, Goście, goście, Istnieję, by pomagać, Siła strachu, Valhal-
la, Harnval „Oko” Bighauer, Opętani, Rycerz Liścia, Kielich Królów,
Bębny Natchnienia,
Most Zapomnienia, Czterdzieści Siede
m
87
Plany wydawnicze
87
W następnych numerach
87
Z ostatniej chwili
Wieża Snów #8
5
Plik z chomika:
kinomaniak2k13
Inne pliki z tego folderu:
Wieza Snow 01.pdf
(5431 KB)
Wieza Snow 02.pdf
(6383 KB)
Wieza Snow 03.pdf
(10124 KB)
Wieza Snow 04.pdf
(10764 KB)
Wieza Snow 05.pdf
(7810 KB)
Inne foldery tego chomika:
CKM
Focus Extra
Hustler
labirynt
magia i miecz
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin