PLANY DLA 4-LATKÓW NA czerwiec 2009.doc

(287 KB) Pobierz
PAŻDZIERNIK 2007

czerwiec 2009                                       I  TYDZIEŃ POZNAJEMY NASZE MIASTO

PODSTAWA PROGRAMOWA:

(I. 10 ) Tworzenie warunków do porządkowania zdarzeń w czasie: określanie zależności czasowych z użyciem określeń : najpierw , potem, teraz.

( I. 13/ 2) Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości społeczno – kulturowej (…) .

( II. 1) Wspieranie samodzielnych działań dziecka.

( II. 9) Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń , przeżyć , uczuć w różnych formach działalności  (….).

(II. 8)Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka . Umożliwianie udziału w grach, , zabawach ruchowych i gimnastyce.

 

CELE POŚREDNIE:

-zabawy utrwalające dane osobowe dziecka: imię i nazwisko, nazwę miasta , próby zapamiętywania przez dziecko adresu domowego;

-zapoznanie z nazwą miasta, jego symbolami : herbem i flagą, niektórymi miejscami i budynkami podczas spacerów, zabaw, poprzez obrazki, ilustracje;

- wyrabianie przywiązania do rodzinnego miasta, poczucia przynależności narodowej;

- wzbogacanie słownictwa czynnego wokół tematu „ Moje miasto”;

- organizowanie systematycznego kontaktu dzieci z  literaturą dziecięcą , podsumowanie wiedzy z zakresu poznanych książek w ramach współpracy z biblioteką;

- rozwijanie sprawności manualnych palców rąk  i dłoni. poprzez  techniki plastyczne:  – malowanie farbą plakatową, rysowanie, cw. graficzne, lepienie z plasteliny i  plastopianki,  zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną i konstrukcyjną;

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

- wprowadzenie zajęć z programem komputerowym KIDSMART

- rozwijanie procesów myślowych podczas składania obrazka z części, rozpoznawania miejsc ;

- rozwijanie aktywności twórczej, słownej i ruchowej

- realizacja treści planu wychowawczego na miesiąc czerwiec z obszaru:

JESTEM POLAKIEM:

- utrwalanie  nazwy naszego miasta , poznawanie jego wyglądu, poznawanie jego symboliki,  zapamiętywanie swojego adresu, udział w obchodach Dni Wąbrzeźna.

 

 

 

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE

UWAGI

KSZTAŁCĄCY

OPERACYJNY

1. DZIEŃ DZIECKA – impreza zorganizowana

wg scenariusza

Prawo do radości i zabawy

2„Przygoda z małpką „ - historyjka obrazkowa.

 

 

- słuchanie literatury dziecięcej

( opowiadania) . Ilustrowanie jej obrazkiem (…). s. 26

- Znajomość własnego imienia i nazwiska. S. 23

 

-rozwijanie procesów myślowych;

 

- potrafi  z uwagą śledzić akcje przedstawienia;

-potrafi opowiedzieć przygodę chłopca zgodnie z kolejnymi  obrazkami historyjki;

- wie co powinno o sobie wiedzie każde dziecko;

- potrafi podać swoje imię i nazwisko oraz adres

 

Prawo do informacji

 

 

 

 

 

3. Spacer  po ulicach miasta

 

-Skupienie uwagi na drugiej osobie, jej przekazie werbalnym(…) s. 26

 

Kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych podczas spacerów (…). S. 24

 

-rozwijanie zdolności spostrzegania oraz zainteresowania rodzinnym miastem

 

- zna nazwę swojego miasta;

- zna symbole miasta  herb  i flagę;

- potrafi odnaleźć na różnych obiektach  herb miasta,

- zna nazwy wybranych miejsce w mieście: Urząd Miasta, szkoły, rynek, zabytkowe kamienice, 

- umie zachować się kulturalnie w miejscach publicznych;

 

Prawo do informacji i wiedzy

 

4. Dzień malarstwa  nt. Jeziora mojego miasta”

 

 

 

- Malowanie farbami plakatowymi za pomocą pędzla, wacików(…) palców. s. 35

 

 

 

-rozwijanie sprawności manualnej palców rąk;

- rozwijanie aktywności plastycznej

 

 

 

- tworzy pracę plastyczna wg własnej inwencji twórczej  na podany temat;

- potrafi przedstawić jezioro w pracy plastycznej;

 

 

Prawo do nabywania umiejętności poprzez działanie

5. „ Moje miasto- naklejanie z gotowych elementów, rysowanie

 

-Tworzenie z gotowych elementów (…) s. 35

- Rysowanie kredkami świecowymi , ołówkowymi (…) s. 35

 

- rozwijanie sprawności manualnej palców rąk;

- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej

- rozwijanie inwencji twórczej

 

-zna nazwę swojego  miasta;

- potrafi wymienić ważne i ciekawe miejsca znajdujące się w mieście;

- potrafi z gotowych elementów geometrycznych i innych wykonać pracę na podany temat;

- umie wzbogacić prace o własne pomysły;

- dba o estetykę pracy ;

- utrzymuje porządek w miejscu pracy;

 

 

Prawo do nabywania umiejętności poprzez działanie

 

6. Zabawy słuchowe z wykorzystaniem instrumentów niemetodycznych.

Program KIDSMART- „ Mania główkowania”- „W krainie pomylonej melodyjki”

- Uczestniczenie w zabawach i cwiczeniach różnicujących bodźce słuchowe (…) s. 34

 

muzyczno – ruchowych: rytmicznych ( przy muzyce…) (...). s. 34

Uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach różnicujących bodźce słuchowe i uwrażliwiających na różne elementy muzyki. 34

 

 

 

 

 

 

 

- rozwijanie aktywności ruchowej,

- rozwijanie wrażliwości słuchowej;

- rozwijanie koordynacji ruchu z muzyką

 

 

 

 

- potrafi odróżnić i nazwać dźwięki;

- potrafi określić nastrój muzyki ;

– potrafi zilustrować ruchem muzykę

 

 

Prawo do rozwoju

 

 

 

 

 

 

 

I i III CZĘŚĆ DNIA

Realizacja planu  wychowawczego na miesiąc czerwiec z obszaru::

JESTEM POLAKIEM:

- spacery  po mieście w celu poznania wybranych instytucji i miejsc ;

- poznawanie herbu miasta;

- zabawa dydaktyczna : „ Gdzie mieszkasz ?”

- udział w obchodach DNI WĄBRZEŹNA;

 

 

1.  „ Co było dalej ?” – opowiadanie dalszej części opowiadania „ Przygoda z małpkąna podstawie historyjki obrazkowej- rozwijanie umiejętności budowania pełnych zdań i dłuższych wypowiedzi, rozwijanie pamięci.

2. Zwiedzanie wystawek zorganizowanych w przedszkolu: „ Moje miasto” i „ Moje hobby”- poszerzanie wiedzy dzieci, rozbudzanie zainteresowania wystawami. / prawo do wiedzy...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin