Plany miesięczne dla zerówki.doc

(632 KB) Pobierz
Plany miesięczne

WRZESIEŃ                                                          

 

Temat tygodnia I       Jestem w zerówce

      Treści programowe

    Temat

     dnia

Aktywność i działalność

dzieci

      Cele główne

        Cele operacyjne

Książka, karty pracy

Zajęcia ruchowe

                 1

        2

                         3

               4

             5

         6

                7

Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie:

-  przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie:

·   niezabieranie innym zabawek,

·   nieprzeszkadzanie w zabawie,

·  nieniszczenie wytworów pracy innych dzieci (rysunki, budowle z klocków),

·  kulturalne odnoszenie się do siebie,

·  używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi.

(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 15).

Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo:

-  ostrożne i uważne poruszanie się po sali i innych pomieszczeniach szkolnych,

-  nieoddalanie się samodzielnie z placu zabaw lub budynku szkolnego.

(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 45).

1. To jest moja sala

Poznanie sali zajęć i swojego miejsca w niej.

-      poznanie sali

-      zintegrowanie dzieci

Dziecko:

-      potrafi nazwać kąciki zainteresowań znajdujące się w sali

-      zna imiona kolegów i koleżanek z grupy

 

Ćwiczenia poranne

- zestaw I.

 

Zabawa ruchowa Zapamiętaj swoją parę.

2. Jak  zachowujemy się w zerówce

Rozmowa na temat zachowania się w zerówce (i nie tylko).

-      poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w sali

-      zintegrowanie grupy

-      wie, jak należy bezpiecznie bawić się w sali

-      zna imiona kolegów i koleżanek z grupy

A nr 1

B nr 1

C nr 1,2,3

3. Kontrakt grupowy

Układanie kontraktu grupowego.

Poznanie kącików zainteresowań w naszej sali.

-      ustalenie zasad funkcjonowania grupy

-      poznanie kącików zainteresowań znajdujących się w sali

-      zna swój kontrakt grupowy

-      zna kąciki zainteresowań
w swojej sali

B nr 2,3

C nr 4,5

D nr 1

4. Poznajemy szkołę

Poznajemy szkołę.

Poznajemy części własnego ciała.

-      poznanie pomieszczeń znajdujących się
w szkole

-      wskazywanie wymienionych części ciała

-      zna pomieszczenia znajdujące się w szkole

-      zna wybrane części ciała

Cz.1.

s.3-5

A nr 2,3

C nr 6

5. Używam słów: proszę

przepraszam

dziękuję,

dzień dobry,

do widzenia

Rozmowa na temat używania zwrotów grzecznościowych.

Zabawa dydaktyczna Tyle samo.

-      poznawanie zwrotów grzecznościowych

-      wyjaśnienie znaczenia słów tyle samo

-      używa słów: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia

-      rozumie znaczenia słów tyle samo

Cz.1

s.6-10

A nr 4

 

 

Temat tygodnia II       Droga do zerówki

        Treści programowe

    Temat

     dnia

Aktywność i działalność

dzieci

        Cele główne

       Cele operacyjne

Książka, karty pracy

Zajęcia ruchowe

                 1

       2

                         3

               4

             5

         6

                7

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin