Plan pracy Maj.doc

(94 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Maj 2011

Zadania:

1.      Budzenie zainteresowania dzieci własną miejscowością (poprawne nazywanie własnej miejscowości; zapoznanie z ważniejszymi zabytkami; poznanie herbu swojego miasta, wyjaśnienie jego znaczenia).

2.      Nabywanie poczucia przynależności narodowej (zapoznanie z flagą, godłem oraz nazwą stolicy, poznanie wybranych informacji dotyczących stolicy Polski).

3.      Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Moja miejscowość. Mój kraj. ( 09.05 - 13.05.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 2, 3

IV – 2

V – 3, 4

XV – 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kształtowanie sprawności ruchowej.

 

- Rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością.

 

- Poznanie herbu swojego miasta, wyjaśnienie jego znaczenia.

 

 

 

- Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.

 

- Zestaw zabaw ruchowychPoranna gimnastyka, z wykorzystaniem metody W. Sherborne.

 

- Oglądanie albumów, przewodników i książek o miejscowości, w której mieszkają dzieci. Wypowiedzi dzieci na temat miejsc chętnie odwiedzanych z rodzicami. Zapoznanie dzieci z herbem, miasta, w którym mieszkają; wspólne omówieni poszczególnych jego elementów, kolorystyki.

- Zabawa dydaktyczna „Rozpoznajemy miejscowość, w której mieszkamy- prezentacja ilustracji, obrazków przedstawiających charakterystyczne miejsca znajdujących się wokół przedszkola, w danej miejscowości oraz z innych stron kraju. Dzieci wybierają je, rozpoznają i nazywają, uzasadniając swój wybór.

- Słuchanie wybranych wierszy Łódź – moje miasto”, napisanych przez inne przedszkolaki; rozmowa na temat ich treści, swobodne wypowiedzi dzieci.

- „Widokówka”- składanie w całość pociętych widokówek przedstawiających charakterystyczne miejsca w Łodzi.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Współdziała z partnerem.

- Wie, jak nazywa się miejscowość, w której mieszka.

- Uważnie słucha wierszy.

- Potrafi wypowiadać się na temat swojej miejscowości.

- Układa pociętą widokówkę,

 

 

2.

I – 2

III – 2, 3

IV - 2

V – 3, 4

XV - 3

 

 

- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.

 

-Przybliżenie wybranych regionów Polski.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

- Zabawy orientacyjno-porządkowe Wracamy do domów, „Rybak i ryby- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał; zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „Ciuciubabka”.

 

- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?”- rozmowa na temat wiersza, wyjaśnienie pojęcia ojczyzna; zapoznanie z mapą naszego kraju, zaznaczenie na mapie miejscowości dzieci.

- Zabawa dydaktycznaZwiedzamy różne regiony naszego kraju”- dzieci odbywają wycieczkę po sali, zatrzymując się w wybranych miejscach, prezentując ilustracje i recytując fragmenty inscenizacji J. Papuzińskiej „Polska ziemia” (Wisła, Gdańsk, Kraków, Warszawa). Dzieci z elementów układają warszawską Syrenkę.

- Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Wie, jak nazywa się nasz kraj.

- Wykonuje zadania podczas wycieczki po sali.

- Układa Syrenkę warszawską.

 

 

3.

I - 2

III – 2, 3

V – 3, 4

VII – 1

XIV - 5

- Kształtowanie sprawności ruchowej.

 

 

- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

 

 

- Zestaw zabaw ruchowych Zwiedzamy Polskę samolotem: zabawa orientacyjno-porządkowa „Samoloty”; zabawa rozwijająca duże grupy mięśniowe „Samolot startuje i ląduje”; zabawa „Wypatrujemy”; zabawa „Defilada samolotów”.

 

- Przypomnienie dzieciom zasad bezpieczeństwa podczas spaceru oraz właściwego zachowania się w miejscach publicznych.

- Udział dzieci w zajęciach zorganizowanych w Bibliotece Miejskiej Nr 8 „Jestem sobie mały miś…..Miś Uszatek” z okazji obchodów 100-tej rocznicy urodzin Czesława Janczarskiego, poety i autora książek dziecięcych, między innymi Misia Uszatka”. Słuchanie wybranych utworów pisarza, oglądanie wystawy ilustracji Z. Rychlickiego, pokaz filmowy oraz w zajęcia plastyczne.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Prawidłowo wykonuje polecenia.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach bibliotecznych.

- Uważnie słucha literatury dziecięcej.

- Rysuje portret Misia Uszatka.

- Zna zasady bezpieczeństwa podczas spaceru.

 

 

4.

I – 2

III – 2, 3

V – 3, 4

XIV – 2

VIII - 3

XV – 3

XIV - 3

 

 

- Przybliżenie wybranych informacji o Warszawie.

 

- Zapoznanie z nazwą stolicy Polski – Warszawą.

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

- Zabawy orientacyjno-porządkoweRybak i ryby, „Dzieci na łące”, „Bocian i żaby” - wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał; zabawa ruchowa z elementem skoku „Żabi skok”.

 

- Słuchanie wiersza Cz. JanczarskiegoWszyscy kochamy stolicę”- rozmowa na temat wiersza, zapoznanie z nazwą stolicy Polski – Warszawą; wyjaśnienie dzieciom pojęcia stolica, zaznaczenie jej na mapie Polski, swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zabawa „Poznajemy zabytki Warszawy”- dzieci poruszają się po sali przy muzyce, naśladując lot samolotem, lądują przy ilustracjach przedstawiających wybrane zabytkami Warszawy.

- Syrenka – rysowanie po śladzie rysunku warszawskiej Syrenki, kolorowanie go według wzoru.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Potrafi wykonać skok obunóż.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Nazywa stolicę Polski.

- Uczestniczy w zabawie, naśladuje lot samolotu.

- Wie, jak wygląda herb Warszawy.

- Rysuje po śladzie postać Syrenki.

 

 

5.

I - 2

III – 2, 3

V – 3, 4

IX – 2

XIV – 3

XV - 4

 

 

 

 

- Kształtowanie sprawności ruchowej.

 

- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.

- Zapoznanie z flagą.

 

 

- Stymulowanie rozwoju mowy.

- Zestaw zabaw ruchowych Poranna gimnastyka, z wykorzystaniem metody W. Sherborne.

 

- Oglądanie albumów, obrazków i ilustracji przedstawiających różne flagi, pokaz polskiej flagi przez nauczyciela.

- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”- wypowiedzi dzieci na temat wyglądu polskiej flagi, symboliki jej kolorów, zwrócenie uwagi na kolejność ich występowania. Ćwiczenia plastyczne „Flaga Polski”- wyklejanie sylwety flagi odpowiednimi kolorami papieru.

- Zabawa orientacyjni-porządkowa „Układamy flagi...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin