Bajkowy świat.docx

(14 KB) Pobierz

Bajkowy świat                                         

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.       Nauka wyliczanki „Czary - mary”

 

 

 

 

2.      Teatrzyk kukiełkowy pt „Jaś i Małgosia”

 

 

 

 

3.      Ćwiczenia mimiczne

 

 

 

 

4.     Nauka piosenki „Witajcie w naszej bajce” z filmu „Akademia Pana Kleksa”

 

 

5.      „Król i Królowa” – oglądanie ilustracji, wykonanie pracy plastycznej

 

 

 

 

 

 

 

6.     „Magiczna mikstura”

 

 

 

 

 

 

 

 

7.      Zabawa dydaktyczna „Z jakiej jestem bajki?”

 

 

 

8.     Wykonujemy bajkę

 

 

 

 

 

9.     Zestaw zabaw ruchowych nr XXVII wg W. Sherborne

 

10.  Zabawy ruchowe:

„Raz dwa trzy Baba – Jaga patrzy”,

Z elementem czworakowania „Przejdź przez tunel”,

 

 

·         Kształtowanie pamięci i okazywania danych uczuć

 

 

 

 

·         Kształtowanie uważnego słuchania, zapoznanie z bajką o Jasiu i Małgosi

 

 

 

·         Kształtowanie uczuć i ich okazywanie

 

 

 

·         Zapoznanie z melodią oraz tekstem piosenki.

 

 

 

·         Zapoznanie z ubiorem króla i królowej,

·         Wykonanie pracy plastycznej

 

 

 

 

 

 

·         Ozdabianie butelek w oryginalny sposób,

·         Rozmowa na temat mikstur w bajkach i ich właściwościach

·         Rozmowa na temat leków i syropów

 

 

·         Łączenie postaci z podaną bajką

 

 

·         Zapoznanie dziecka z budową książki i jej zawartością,

·         Wymyślanie bajki i wykonanie ilustracji do niej

 

·         Dziecko potrafi wyrecytować wyliczankę jednocześnie pokazując podane uczucia, np. smutek, złość.

 

·         Dziecko potrafi uważnie oglądać przedstawienie kukiełkowe oraz wypowiada się na jego temat

 

·         Dziecko potrafi pokazać radość, smutek i zdziwienie.

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać radośnie piosenkę

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić części ciała człowieka,

·         Dziecko potrafi wymienić części ubioru króla i królowej,

·         Dziecko potrafi wykonać pracę plastyczną przedstawiającą króla lub królową.

 

 

·         Dziecko potrafi ozdobić swoją butelkę,

·         Dziecko potrafi wymienić miksturę z jakiejś bajki

·         Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat leków.

 

 

·         Dziecko potrafi połączyć postać z bajką, z której jest.

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić części książki i jej elementy,

·         Dziecko potrafi wymyśleć krótką bajkę i wykonać do niej ilustracje

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin