Luty.doc

(70 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I – Zdrowie, to nasz skarb

Treści programowe (oraz programu innowacyjnego):

Dbamy o nasze zdrowie

              Dbałość o higienę:

•  ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),

• dbanie o higienę poprzez:

§ codzienne mycie całego ciała,

§ mycie zębów po posiłkach,

§ mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

– Zdrowa żywność:

• spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów),  picie kompotów, soków (ograniczanie napojów gazowanych),

• przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw. (Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 60-61).

 

Zestaw zabaw ruchowych nr XI (ułożone przez autora).(5,6)

• Zabawy ruchowe rozwijające inwencję ruchową: Na lodowisku, Dziwne kroki. (5,6)

Zabawa orientacyjno-porządkowa Witaminki. (5,6)

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Uciekaj przed słodyczami. (5,6)

Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i zwinność Rozsypane tabletki. (5,6)

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Ruch to zdrowie

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

- Słuchanie wiersza J. Korczakowskiej Kto chce jeździć razem ze mną? – podkreślenie znaczenia ruchu dla prawidłowego rozwoju; zachęcanie do korzystania z uroków zimy

- Zabawy ruchowe na śniegu

- Zabawa dydaktyczna Co mówi moje ciało – zapoznanie z mową naszego ciała

 

 

 

 

– rozumie znaczenie ruchu dla zdrowia; chętnie bawi się na świeżym powietrzu

 

- bezpiecznie bawi się na śniegu

 

– porozumiewa się bez słów

 

1, 2, 3, 4, 11,

 

2

Witaminy wokół nas

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

- Rozmowa na temat znaczenia witamin w diecie człowieka

inspirowana wierszem M. Szustakiewicza Zabawa z Witaminką zapoznanie z pokarmami będącymi źródłem witamin, zachęcanie do ich spożywania

- Zabawy ruchowe na śniegu

- Smakowite myszki –wykonanie zdrowej przekąski z naturalnych produktów.

 

 

 

– wymienia potrawy będące źródłem witamin

 

 

- potrafi dostosować się do ustalonych zasad bezpiecznej zabawy na śniegu

 

– wykonuje zdrową przekąskę z naturalnych produktów

 

 

1, 2, 3, 4, 10,

 

3

Wiemy, jak się ubrać

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza K. Datkun-Czerniak

Szuwarkowa rozmowa. – uświadomienie konieczności dostosowania ubiorów do warunków atmosferycznych

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Układanie reguł gry – określanie, kto pierwszy dojdzie na bal – Gawronek czy wróbel

 

 

 

 

– ubiera się odpowiednio do pogody

 

- potrafi dostosować się do ustalonych zasad bezpiecznej zabawy na śniegu

- Próbuje samodzielnie układać reguły gry

 

 

1, 2, 3, 4, 7, 12, 13

 

4

Czy słodyczesą zdrowe?

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie baśni Spotkanie z Cukrową Czarownicą. – stwarzanie okazji do zapoznania dzieci z niezdrowymi produktami spożywczymi

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Projektujemy krainę Cukrowej Czarownicy– twórcza zabawa plastyczna. – rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

 

 

 

– nie je zbyt dużo słodyczy

 

 

- bezpiecznie bawi się na śniegu

 

wykonuje pracę plastyczną według własnych pomysłów

 

 

1, 2, 3, 4, 9,

 

5

Kto dba o nasze

zdrowie?

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

-  Słuchanie opowiadania J. Thomasa-Bilsteina Dzielni ratownicy– uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby; podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla naszego zdrowia

 

- Zabawy ruchowe na śniegu

 

- Zabawy przy piosence Wdech i wydech. – rozwijanie poczucia rytmu

 

 

 

 

– wymienia osoby, u których może szukać pomocy w czasie choroby; chroni się przed chorobami

 

 

- wie, jak bezpiecznie bawić się śnieżkami

 

– śpiewa i ilustruje piosenkę ruchem

 

 

1, 2, 3, 4, 11, 14

 

 

 

 

TYDZIEŃ II Zdrowie, to nasz skarb - cd

Treści programowe (oraz programu innowacyjnego):

Dbamy o nasze zdrowie

              Dbałość o higienę:

•  ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),

• dbanie o higienę poprzez:

§ codzienne mycie całego ciała,

§ mycie zębów po posiłkach,

§ mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

– Zdrowa żywność:

• spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie napojów gazowanych),

• przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw. (Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 60-61).

 

Zestaw zabaw ruchowych nr XI (ułożone przez autora)  (5,6)

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję i zwinność Hop szczoteczka do kubeczka.. (5,6)

Zabawa ruchowa z elementem korekcyjnym Prostuję plecy (5,6)

Zabawa ruchowa z elementem turlania się Rozsypane łyżeczki. (5,6)

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnałSprzątamy przedszkole. (5,6)

 

 

Dzień

             

Przebieg - cel ogólny

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin