PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 LETNICH
LUTY 2011r.
TEMATYKA:
1. Jesteśmy samodzielni w kuchni.
2. Próbujemy mierzyć.
3. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
4. Baju, baju...
Praca stymulacyjna:
- doskonalenie czynności samoobsługowych- mycie rąk, korzystanie z toalety, zakładanie odzieży i obuwia,
- doskonalenie sprawności motorycznych- kinezjologia edukacyjna,
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do brania udziału w zabawach,
- doskonalenie wymowy dzieci,
Współpraca z rodzicami:
- rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,
- prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,
Literatura:
· I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,
· Moje 3 lata przewodnik metodyczny,
· H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,
· J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,
· K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
· Przedszkole trzylatka- przewodnik metodyczny.
I JESTEŚMY SAMODZIELNI W KUCHNI
Zagadnienie programowe:
Zabawy ruchowe: o-p Z garnka do garnka, z el. rzutu Celujemy do garnka,
DATA
OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE OPERACYJNE
TEMATYKA
UWAGI
Poniedź
30 stycznia
14.2
Dziecko potrafi uważnie patrzeć, aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach,
● I. Co to jest?- rozpoznawanie na rysunkach przedmiotów wykorzystywanych w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie do czego służą.
● II. Kuchareczka- zabawy z wykorzystaniem rymowanki. Rytmiczne powtarzanie tekstu z ruchową interpretacją treści rymowanki. W kuchni- słuchanie wiersza A. Rżysko- Jamrozik. Oglądanie wyposażenia kuchni przedszkolnej, obserwowanie kucharek przy pracy.
● III. Czajnik- wylepianie kawałkami gazety.
3.1
Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym,
3.3
Dziecko uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty,
14.3
Dziecko doskonali sprawność rąk rozdzierając gazetę na części.
Wtorek
1 luty
4.2
Dziecko grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia,
● I. Czego kucharka potrzebuje do pracy?- ćwiczenia klasyfikacyjne. Dzieci segregują obrazki ze względu na ich przeznaczenie. Zabawy dowolne na dywanie. Odgłosy dochodzące z kuchni- zabawa rozwijająca umiejętność rozróżniania dźwięków.
● II. Kolorowe koreczki- wykonanie koreczków z produktów proponowanych przez dzieci. Zwrócenie uwagi na zachowanie higieny, ładną kompozycję produktów na patyczku. Zabawy na śniegu w ogródku przedszkolnym.
● III. Fartuch dla kucharki- ćwiczenie graficzne. Dzieci kolorują rysunek fartucha według własnych pomysłów, nazywają kolory, których użyły.
6.5
Próbuje samodzielnie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu,
1.3
Samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych,
5.1
Dba o swoje zdrowie, zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia,
5.4
Uczestniczy w zajęciach ruchowych w ogrodzie przedszkolnym,
Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo- ruchową potrzebną do rysowania,
Środa
2 luty
Potrafi uważnie patrzeć aby rozpoznać i zapamiętać, co jest przedstawione na obrazkach,
● I. Czajnik z gwizdkiem- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. Dzieci układają pocięty na części obrazek czajnika. Zabawy gwizdkami od czajników- Gwizdane melodie.
● II. Wesoły czajnik- zabawy przy piosence. Grające łyżeczki- zabawa rytmiczna. Rozmowa na temat piosenki.
● III. Robimy kluseczki- zabawa rozwijająca sprawność manualną- lepienie z plasteliny. Zabawy konstrukcyjne klockami na dywanie.
8.2
Dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego,
9.2
Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych,
2.1
Umie poprawnie umyć się i wytrzeć,
10.1
Wznosi konstrukcje z klocków,
Czwartek
3 luty
● I. Co do czego pasuje? Zabawa. Łączenie w pary pasujących przedmiotów np.: łyżka i widelec. Masaż relaksacyjny- Kucharka gotuje.
● II. Gość- słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego. Rozmowa na temat opowiadania. Przyjaciele Misia Uszatka- zabawa orientacyjno- porządkowa. Przeliczanie zbiorów zwierząt w zakresie 1-5. Spacer w okolicy przedszkola, przypomnienie zasad ruchu drogowego.
● III. Przyjęcie dla lalek- zabawa tematyczna w kąciku dla lalek.
1.1
Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują,
Uczestniczy w zabawach ruchowych,
13.1
Liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego,
Próbuje samodzielnie...
Magadan