Plan wynikowy - luty.odt

(27 KB) Pobierz

PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 LETNICH

 

LUTY 2011r.

 

 

TEMATYKA:

 

1.                Jesteśmy samodzielni w kuchni.

2.                Próbujemy mierzyć.

3.                Czy jesteśmy sami w kosmosie?

4.                Baju, baju...

 

 

 

Praca stymulacyjna:

- doskonalenie czynności samoobsługowych- mycie rąk, korzystanie z toalety, zakładanie odzieży i obuwia,

- doskonalenie sprawności motorycznych- kinezjologia edukacyjna,

- zachęcanie dzieci nieśmiałych do brania udziału w zabawach,

- doskonalenie wymowy dzieci,

 

 

Współpraca z rodzicami:

-             rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,

-             prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,

 

 

 

Literatura:

·                     I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,

·                     Moje 3 lata przewodnik metodyczny,

·                     H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,

·                     J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,

·                     K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

·                     Przedszkole trzylatka- przewodnik metodyczny.

 

 

I JESTEŚMY SAMODZIELNI W KUCHNI

Zagadnienie programowe:

Zabawy ruchowe: o-p Z garnka do garnka,  z el. rzutu Celujemy do garnka,

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

TEMATYKA

UWAGI

Poniedź

30 stycznia

14.2

 

Dziecko potrafi uważnie patrzeć, aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach,

                   I. Co to jest?- rozpoznawanie na rysunkach przedmiotów wykorzystywanych w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie do czego służą.

                   II. Kuchareczka- zabawy z wykorzystaniem rymowanki. Rytmiczne powtarzanie tekstu z ruchową interpretacją treści rymowanki. W kuchni- słuchanie wiersza A. Rżysko- Jamrozik. Oglądanie wyposażenia kuchni przedszkolnej, obserwowanie kucharek przy pracy.

                   III. Czajnik- wylepianie kawałkami gazety.

 

 

3.1

Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym,

 

 

 

3.3

Dziecko uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty,

 

 

 

14.3

Dziecko doskonali sprawność rąk rozdzierając gazetę na części.

 

 

Wtorek

1 luty

4.2

Dziecko grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia,

                   I. Czego kucharka potrzebuje do pracy?- ćwiczenia klasyfikacyjne. Dzieci segregują obrazki ze względu na ich przeznaczenie. Zabawy dowolne na dywanie. Odgłosy dochodzące z kuchni- zabawa rozwijająca umiejętność rozróżniania dźwięków.

                   II. Kolorowe koreczki- wykonanie koreczków z produktów proponowanych przez dzieci. Zwrócenie uwagi na zachowanie higieny, ładną kompozycję produktów na patyczku. Zabawy na śniegu w ogródku przedszkolnym.

                   III. Fartuch dla kucharki- ćwiczenie graficzne. Dzieci kolorują rysunek fartucha według własnych pomysłów, nazywają kolory, których użyły.

 

 

6.5

Próbuje samodzielnie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu,

 

 

 

1.3

Samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych,

 

 

 

5.1

Dba o swoje zdrowie, zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia,

 

 

 

5.4

Uczestniczy w zajęciach ruchowych w ogrodzie przedszkolnym,

 

 

 

14.3

Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo- ruchową potrzebną do rysowania,

 

 

Środa

2 luty

14.2

Potrafi uważnie patrzeć aby rozpoznać i zapamiętać, co jest przedstawione na obrazkach,

                   I. Czajnik z gwizdkiem- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. Dzieci układają pocięty na części obrazek czajnika. Zabawy gwizdkami od czajników- Gwizdane melodie.

                   II. Wesoły czajnik- zabawy przy piosence. Grające łyżeczki- zabawa rytmiczna. Rozmowa na temat piosenki.

                   III. Robimy kluseczki- zabawa rozwijająca sprawność manualną- lepienie z plasteliny. Zabawy konstrukcyjne klockami na dywanie.

 

 

8.2

Dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego,

 

 

 

9.2

Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych,

 

 

 

2.1

Umie poprawnie umyć się i wytrzeć,

 

 

 

10.1

Wznosi konstrukcje z klocków,

 

 

 

Czwartek

3 luty

4.2

Dziecko  grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia,

                   I. Co do czego pasuje? Zabawa. Łączenie w pary pasujących przedmiotów np.: łyżka i  widelec. Masaż relaksacyjny- Kucharka gotuje.

                   II.  Gość- słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego. Rozmowa na temat opowiadania. Przyjaciele Misia Uszatka- zabawa orientacyjno- porządkowa.  Przeliczanie zbiorów zwierząt w zakresie 1-5. Spacer w okolicy przedszkola, przypomnienie zasad ruchu drogowego.

                   III. Przyjęcie dla lalek- zabawa tematyczna w kąciku dla lalek.

 

 

 

1.1

Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują,

 

 

 

5.4

 

Uczestniczy w zabawach ruchowych,

 

 

 

13.1

Liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego,

 

 

 

6.5

Próbuje samodzielnie...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin