zk2007.pdf
(
57 KB
)
Pobierz
DU2007089.pdf
590
USTAWA
z dnia 26 kwietnia 2007 r.
o zarzàdzaniu kryzysowym
1)
Art. 1.
Ustawa okreÊla organy w∏aÊciwe w spra-
wach zarzàdzania kryzysowego oraz ich zadania i za-
sady dzia∏ania w tej dziedzinie, a tak˝e zasady finanso-
wania zadaƒ zarzàdzania kryzysowego.
Art. 3.
Ilekroç w ustawie jest mowa o:
1) sytuacji kryzysowej — nale˝y przez to rozumieç sy-
tuacj´ b´dàcà nast´pstwem zagro˝enia i prowa-
dzàcà w konsekwencji do zerwania lub znacznego
naruszenia wi´zów spo∏ecznych przy równoczes-
nym powa˝nym zak∏óceniu w funkcjonowaniu in-
stytucji publicznych, jednak w takim stopniu, ˝e
u˝yte Êrodki niezb´dne do zapewnienia lub przy-
wrócenia bezpieczeƒstwa nie uzasadniajà wpro-
wadzenia ˝adnego ze stanów nadzwyczajnych,
o których mowa w art. 228 ust. 1 Konstytucji
Rzeczypospolitej Polskiej;
Art. 2.
Zarzàdzanie kryzysowe to dzia∏alnoÊç orga-
nów administracji publicznej b´dàca elementem kie-
rowania bezpieczeƒstwem narodowym, która polega
na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowa-
niu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze za-
planowanych dzia∏aƒ, reagowaniu w przypadku wy-
stàpienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu
infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego cha-
rakteru.
2) infrastrukturze krytycznej — nale˝y przez to rozu-
mieç systemy oraz wchodzàce w ich sk∏ad powià-
zane ze sobà funkcjonalnie obiekty, w tym obiekty
budowlane, urzàdzenia, instalacje, us∏ugi kluczo-
we dla bezpieczeƒstwa paƒstwa i jego obywateli
oraz s∏u˝àce zapewnieniu sprawnego funkcjono-
wania organów administracji publicznej, a tak˝e
instytucji i przedsi´biorców. Infrastruktura krytycz-
na obejmuje systemy:
———————
1)
Niniejszà ustawà zmienia si´: dekret z dnia 23 kwietnia
1953 r. o Êwiadczeniach w celu zwalczania kl´sk ˝ywio∏o-
wych, ustaw´ z dnia 26 stycznia 1984 r. — Prawo prasowe,
ustaw´ z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpo˝a-
rowej, ustaw´ z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie kl´ski ˝y-
wio∏owej, ustaw´ z dnia 8 wrzeÊnia 2006 r. o Paƒstwowym
Ratownictwie Medycznym.
Dziennik Ustaw Nr 89
— 5415 —
Poz. 590
a) zaopatrzenia w energi´ i paliwa,
b) ∏àcznoÊci i sieci teleinformatycznych,
2) opracowywanie procedur post´powania na wypa-
dek zagro˝eƒ;
c) finansowe,
d) zaopatrzenia w ˝ywnoÊç i wod´,
3) przygotowywanie planów reagowania kryzysowe-
go.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, powinny
uwzgl´dniaç:
e) ochrony zdrowia,
f) transportowe i komunikacyjne,
1) zapewnienie funkcjonowania administracji pub-
licznej;
g) ratownicze,
h) zapewniajàce ciàg∏oÊç dzia∏ania administracji
publicznej,
2) zapewnienie funkcjonowania i mo˝liwoÊci odtwo-
rzenia infrastruktury lub przywrócenia jej pierwot-
nego charakteru;
i) produkcji, sk∏adowania, przechowywania i sto-
sowania substancji chemicznych i promienio-
twórczych, w tym rurociàgi substancji niebez-
piecznych;
3) racjonalne gospodarowanie si∏ami i Êrodkami
w sytuacjach kryzysowych, w czasie stanów nad-
zwyczajnych i w czasie wojny;
3) ochronie infrastruktury krytycznej — nale˝y przez
to rozumieç zespó∏ przedsi´wzi´ç organizacyjnych
realizowanych w celu zapewnienia funkcjonowa-
nia lub szybkiego odtworzenia infrastruktury kry-
tycznej na wypadek zagro˝eƒ, w tym awarii, ata-
ków oraz innych zdarzeƒ zak∏ócajàcych jej prawi-
d∏owe funkcjonowanie;
4) zapewnienie ludziom warunków przetrwania w sy-
tuacjach kryzysowych, w czasie stanów nadzwy-
czajnych i w czasie wojny.
Art. 5.
1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim,
powiatowym i gminnym tworzy si´ plany reagowania
kryzysowego.
4) planowaniu cywilnym — nale˝y przez to rozumieç:
2. W sk∏ad planów reagowania kryzysowego,
o których mowa w ust. 1, wchodzà nast´pujàce ele-
menty:
a) ca∏okszta∏t przedsi´wzi´ç organizacyjnych, pole-
gajàcych na opracowywaniu planów, w tym pla-
nów reagowania kryzysowego, i programów,
majàcych na celu optymalne wykorzystanie do-
st´pnych si∏ i Êrodków w sytuacjach kryzyso-
wych oraz w czasie stanów nadzwyczajnych
i w czasie wojny, w zakresie zapobiegania sytu-
acjom kryzysowym, przygotowania do przejmo-
wania nad nimi kontroli, reagowania w sytu-
acjach kryzysowych oraz odtwarzania infrastruk-
tury i przywracania jej pierwotnego charakteru,
1) plan g∏ówny zawierajàcy:
a) charakterystyk´ zagro˝eƒ oraz ocen´ ryzyka ich
wystàpienia, w tym mapy ryzyka i zagro˝enia
powodziowego,
b) charakterystyk´ si∏ i Êrodków, w tym stan re-
zerw paƒstwowych, oraz ocen´ mo˝liwoÊci ich
wykorzystania,
c) analiz´ funkcjonowania administracji publicz-
nej, jej skutecznoÊci i mo˝liwoÊci wykorzystania
w sytuacjach kryzysowych,
d) przewidywane warianty dzia∏aƒ w sytuacjach
kryzysowych,
e) wskazanie trybu aktualizacji planu oraz po-
szczególnych za∏àczników funkcjonalnych;
b) planowanie w zakresie wspierania Si∏ Zbroj-
nych Rzeczypospolitej Polskiej w razie ich u˝y-
cia oraz planowanie wykorzystania Si∏ Zbroj-
nych Rzeczypospolitej Polskiej do realizacji za-
daƒ z zakresu zarzàdzania kryzysowego;
5) Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego,
zwanym dalej „NSPK” — nale˝y przez to rozumieç
realizowane przez organy administracji rzàdowej
oraz Si∏y Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej zada-
nia i procedury majàce na celu zapobieganie sytu-
acjom kryzysowym, przygotowanie do przejmo-
wania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych
dzia∏aƒ oraz reagowanie w przypadku wystàpienia
sytuacji kryzysowych;
2) procedury reagowania kryzysowego okreÊlajàce
zespó∏ przedsi´wzi´ç na wypadek sytuacji kryzy-
sowych, w czasie stanów nadzwyczajnych i w cza-
sie wojny, a w tym:
a) zadania w zakresie monitorowania zagro˝eƒ,
b) bilans i tryb uruchamiania si∏ i Êrodków nie-
zb´dnych do usuwania skutków zagro˝eƒ,
c) uruchamianie dzia∏aƒ przewidzianych w planie
reagowania kryzysowego oraz zasady wspó∏-
dzia∏ania, a tak˝e sposoby ograniczania rozmia-
rów strat i usuwania skutków zagro˝eƒ;
6) powiecie — nale˝y przez to rozumieç równie˝ mia-
sto na prawach powiatu.
Art. 4.
1. Zadania z zakresu planowania cywilnego
obejmujà:
1) gromadzenie i przetwarzanie informacji o mo˝li-
wych do u˝ycia si∏ach i Êrodkach w sytuacjach
kryzysowych, w czasie stanów nadzwyczajnych
i w czasie wojny;
3) za∏àczniki funkcjonalne planu g∏ównego okreÊlajàce:
a) standardowe procedury operacyjne, opisujàce
sposoby dzia∏ania podmiotów realizujàcych za-
dania z zakresu zarzàdzania kryzysowego,
Dziennik Ustaw Nr 89
— 5416 —
Poz. 590
b)organizacj´ ∏àcznoÊci mi´dzy podmiotami,
o których mowa w lit. a,
c) organizacj´ systemu monitorowania zagro˝eƒ,
ostrzegania i alarmowania,
d) zasady informowania ludnoÊci o zagro˝eniach
i sposobach post´powania na wypadek zagro-
˝eƒ,
e) organizacj´ ewakuacji z obszarów zagro˝onych,
f) organizacj´ opieki spo∏ecznej i medycznej,
z uwzgl´dnieniem planów zabezpieczenia ra-
townictwa medycznego,
g) organizacj´ ochrony przed zagro˝eniami radia-
cyjnymi, biologicznymi i chemicznymi,
h) wykaz zawartych umów i porozumieƒ zwiàza-
nych z realizacjà zadaƒ zawartych w planie re-
agowania kryzysowego,
i) zasady oraz tryb oceniania i dokumentowania
szkód.
4) warianty dzia∏ania w sytuacji zagro˝eƒ lub zak∏óce-
nia funkcjonowania infrastruktury krytycznej;
5) warianty odtwarzania infrastruktury krytycznej;
6) zasady wspó∏pracy administracji publicznej z w∏a-
Êcicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zale˝-
nymi obiektów, instalacji lub urzàdzeƒ infrastruk-
tury krytycznej w zakresie jej ochrony, w tym zasa-
dy przekazywania informacji;
7) wskazanie terminów i trybu aktualizacji planu.
4. Plany ochrony infrastruktury krytycznej, o któ-
rych mowa w ust. 2, sà aktualizowane nie rzadziej ni˝
co dwa lata.
5. W∏aÊciciele oraz posiadacze samoistni i zale˝ni
obiektów, instalacji lub urzàdzeƒ infrastruktury kry-
tycznej, obowiàzani do jej ochrony, zgodnie z odr´b-
nymi przepisami, majà obowiàzek przygotowywaç
i wdra˝aç stosownie do zaistnia∏ego zagro˝enia, w∏as-
ne plany ochrony infrastruktury krytycznej oraz utrzy-
mywaç w∏asne systemy rezerwowe zapewniajàce bez-
pieczeƒstwo i podtrzymujàce funkcjonowanie tej in-
frastruktury, do czasu jej pe∏nego odtworzenia, a tak˝e
wyznaczyç osoby odpowiedzialne za utrzymywanie
kontaktów z administracjà publicznà w zakresie ochro-
ny infrastruktury krytycznej.
3. Za∏àczniki funkcjonalne planu g∏ównego okreÊ-
lajàce organizacj´ ochrony przed zagro˝eniami radia-
cyjnymi zawierajà tylko plany reagowania kryzysowe-
go, które sà tworzone na poziomie krajowym i woje-
wódzkim.
4. Plany reagowania kryzysowego, o których mo-
wa w ust. 1, sà aktualizowane nie rzadziej ni˝ co dwa
lata.
6. Plany, o których mowa w ust. 5, sà udost´pnia-
ne na pisemny wniosek organu, do zadaƒ którego na-
le˝y ochrona infrastruktury krytycznej, w terminie nie
d∏u˝szym ni˝ 14 dni.
Art. 6.
1. Zadania z zakresu ochrony infrastruktury
krytycznej obejmujà:
1) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczà-
cych infrastruktury krytycznej;
7. Rada Ministrów okreÊli, w drodze rozporzàdze-
nia, sposób tworzenia i aktualizacji oraz struktur´ pla-
nów, o których mowa w ust. 5, uwzgl´dniajàc potrze-
b´ zapewnienia ciàg∏oÊci funkcjonowania infrastruktu-
ry krytycznej.
2) przygotowywanie i aktualizacj´ planów ochrony
infrastruktury krytycznej;
3) opracowywanie i wdra˝anie procedur na wypadek
wystàpienia zagro˝eƒ infrastruktury krytycznej;
Art. 7.
1. Rada Ministrów sprawuje zarzàdzanie
kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4) zapewnienie mo˝liwoÊci odtworzenia infrastruktu-
ry krytycznej;
2. W przypadkach niecierpiàcych zw∏oki zarzàdza-
nie kryzysowe sprawuje minister w∏aÊciwy do spraw
wewn´trznych, zawiadamiajàc niezw∏ocznie o swoich
dzia∏aniach Prezesa Rady Ministrów.
5) wspó∏prac´ mi´dzy administracjà publicznà a w∏a-
Êcicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zale˝-
nymi obiektów, instalacji lub urzàdzeƒ infrastruk-
tury krytycznej w zakresie jej ochrony.
3. Decyzje podj´te przez ministra w∏aÊciwego do
spraw wewn´trznych podlegajà rozpatrzeniu na naj-
bli˝szym posiedzeniu Rady Ministrów.
2. Plany ochrony infrastruktury krytycznej tworzy
si´ na poziomie krajowym i wojewódzkim.
3. W sk∏ad planów ochrony infrastruktury krytycz-
nej wchodzà nast´pujàce elementy:
4. Prezes Rady Ministrów, w drodze zarzàdzenia
niepodlegajàcego og∏oszeniu, okreÊla wykaz zadaƒ
i procedur NSPK, w tym sposoby i tryb ich uruchamia-
nia, zwany dalej „wykazem przedsi´wzi´ç NSPK”.
1) wykaz obiektów i systemów infrastruktury krytycz-
nej;
Art. 8.
1. Przy Radzie Ministrów tworzy si´ Rzà-
dowy Zespó∏ Zarzàdzania Kryzysowego, zwany dalej
„Zespo∏em”, jako organ opiniodawczo-doradczy w∏aÊ-
ciwy w sprawach inicjowania i koordynowania dzia-
∏aƒ podejmowanych w zakresie zarzàdzania kryzyso-
wego.
2) charakterystyka zagro˝eƒ dla infrastruktury kry-
tycznej oraz ocena ryzyka ich wystàpienia;
3) charakterystyka zasobów mo˝liwych do wykorzy-
stania w celu ochrony infrastruktury krytycznej;
Dziennik Ustaw Nr 89
— 5417 —
Poz. 590
2. W sk∏ad Zespo∏u wchodzà:
1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczàcy;
4. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej mo˝e skie-
rowaç do prac Zespo∏u, na prawach cz∏onka, Szefa
Biura Bezpieczeƒstwa Narodowego lub innego przed-
stawiciela.
2) Minister Obrony Narodowej i minister w∏aÊciwy
do spraw wewn´trznych — zast´pcy przewodni-
czàcego;
3) Minister Spraw Zagranicznych;
5. Przewodniczàcy mo˝e zapraszaç do udzia∏u
w posiedzeniach Zespo∏u, na prawach cz∏onka, inne
osoby.
4) Minister Koordynator S∏u˝b Specjalnych — je˝eli
zosta∏ powo∏any.
6. W przypadku nieobecnoÊci przewodniczàcego,
pracami Zespo∏u kieruje wyznaczony przez niego za-
st´pca albo cz∏onek Zespo∏u, w którego w∏aÊciwoÊci
— wynikajàcej z kierowania danym dzia∏em admini-
stracji rzàdowej — pozostaje rodzaj zaistnia∏ej sytuacji
kryzysowej.
3. W posiedzeniach Zespo∏u, na prawach cz∏onka,
biorà udzia∏ wyznaczone przez przewodniczàcego,
w zale˝noÊci od potrzeb, nast´pujàce organy admini-
stracji rzàdowej:
1) ministrowie kierujàcy dzia∏ami administracji rzà-
dowej:
a) administracja publiczna,
b) budownictwo, gospodarka przestrzenna i miesz-
kaniowa,
c) finanse publiczne,
d) gospodarka,
e) gospodarka morska,
f) gospodarka wodna,
g) instytucje finansowe,
h) informatyzacja,
i) kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,
j) ∏àcznoÊç,
k) oÊwiata i wychowanie,
l) rolnictwo,
m) sprawiedliwoÊç,
n) Êrodowisko,
o) transport,
p) zdrowie,
r) praca i zabezpieczenie spo∏eczne;
2) G∏ówny Geodeta Kraju;
7. Cz∏onkowie Zespo∏u mogà wyznaczaç do udzia-
∏u w jego pracach swoich przedstawicieli:
1) Prezes Rady Ministrów — wiceprezesa Rady Mini-
strów;
2) ministrowie — sekretarza lub podsekretarza stanu;
3) organy, o których mowa w ust. 3 pkt 2—14 — swo-
jego zast´pc´.
8. Sekretarzem Zespo∏u jest dyrektor Rzàdowego
Centrum Bezpieczeƒstwa, o którym mowa w art. 10.
Art. 9.
1. Do zadaƒ Zespo∏u nale˝y:
1) przygotowywanie propozycji u˝ycia si∏ i Êrodków
niezb´dnych do opanowania sytuacji kryzyso-
wych;
2) doradzanie w zakresie koordynacji dzia∏aƒ orga-
nów administracji rzàdowej, instytucji paƒstwo-
wych i s∏u˝b w sytuacjach kryzysowych;
3) opiniowanie sprawozdaƒ koƒcowych z dzia∏aƒ po-
dejmowanych w zwiàzku z zarzàdzaniem kryzyso-
wym;
4) opiniowanie potrzeb w zakresie odtwarzania infra-
struktury lub przywrócenia jej pierwotnego cha-
rakteru;
3) G∏ówny Inspektor Sanitarny;
4) G∏ówny Lekarz Weterynarii;
5) opiniowanie i przedk∏adanie do zatwierdzenia Ra-
dzie Ministrów krajowego planu reagowania kry-
zysowego;
5) Komendant G∏ówny Paƒstwowej Stra˝y Po˝arnej;
6) Komendant G∏ówny Policji;
7) Komendant G∏ówny Stra˝y Granicznej;
6) opiniowanie i przedk∏adanie do zatwierdzenia Ra-
dzie Ministrów krajowego i wojewódzkich planów
ochrony infrastruktury krytycznej;
8) Prezes Paƒstwowej Agencji Atomistyki;
9) Prezes Urz´du Lotnictwa Cywilnego;
7) opiniowanie projektów zarzàdzeƒ Prezesa Rady
Ministrów dotyczàcych wykazu przedsi´wzi´ç
NSPK;
10) Szef Agencji Bezpieczeƒstwa Wewn´trznego;
11) Szef Agencji Wywiadu;
12) Szef Obrony Cywilnej Kraju;
8) opiniowanie projektów decyzji Rady Ministrów do-
tyczàcych wprowadzania przedsi´wzi´ç z wykazu
przedsi´wzi´ç NSPK;
13) Szef S∏u˝by Kontrwywiadu Wojskowego;
14) Szef S∏u˝by Wywiadu Wojskowego.
9)organizowanie wspó∏dzia∏ania ze zwiàzkami
ochotniczych stra˝y po˝arnych w sytuacjach kry-
zysowych.
Dziennik Ustaw Nr 89
— 5418 —
Poz. 590
2. Zespó∏ realizuje, do czasu wprowadzenia stanu
wojennego i uruchomienia systemu kierowania obro-
nà paƒstwa, zadania wynikajàce z Planu Reagowania
Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej, b´dàcego doku-
mentem wykonawczym do Polityczno-Strategicznej
Dyrektywy Obronnej Rzeczypospolitej Polskiej, o któ-
rej mowa w art. 4a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 listo-
pada 1967 r. o powszechnym obowiàzku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241,
poz. 2416, z póên. zm.
2)
).
2) monitorowanie potencjalnych zagro˝eƒ;
3) przygotowanie uruchamiania, w przypadku zaist-
nienia zagro˝eƒ, procedur zwiàzanych z zarzàdza-
niem kryzysowym;
4) przygotowywanie projektów opinii i stanowisk
Zespo∏u;
5) przygotowywanie i obs∏uga techniczno-organiza-
cyjna prac Zespo∏u;
3. Prezes Rady Ministrów okreÊli, w drodze zarzà-
dzenia, organizacj´ i tryb pracy Zespo∏u, z uwzgl´dnie-
niem rozwiàzaƒ pozwalajàcych na niezw∏oczne zebranie
si´ Zespo∏u i zapewnienie uzyskania pe∏nej informacji
o zdarzeniach b´dàcych przedmiotem posiedzenia.
6) wspó∏praca z komórkami i jednostkami organiza-
cyjnymi Organizacji Traktatu Pó∏nocnoatlantyckie-
go i Unii Europejskiej oraz innych organizacji mi´-
dzynarodowych;
Art. 10.
1. Tworzy si´ Rzàdowe Centrum Bezpie-
czeƒstwa, zwane dalej „Centrum”, b´dàce paƒstwowà
jednostkà bud˝etowà podleg∏à Prezesowi Rady Mini-
strów.
2. Centrum kieruje dyrektor powo∏ywany i odwo∏y-
wany przez Prezesa Rady Ministrów.
7) organizowanie i prowadzenie szkoleƒ i çwiczeƒ
z zakresu zarzàdzania kryzysowego oraz udzia∏
w çwiczeniach krajowych i mi´dzynarodowych;
8) zapewnienie obiegu informacji mi´dzy krajowymi
i zagranicznymi organami i strukturami zarzàdza-
nia kryzysowego;
3. Zast´pców dyrektora Centrum powo∏uje i od-
wo∏uje Prezes Rady Ministrów, na wniosek dyrektora
Centrum.
9) realizacja zadaƒ sta∏ego dy˝uru w ramach gotowo-
Êci obronnej paƒstwa;
10) realizacja zadaƒ z zakresu przeciwdzia∏ania, zapo-
biegania i likwidacji skutków zdarzeƒ o charakte-
rze terrorystycznym;
4. Prezes Rady Ministrów okreÊli, w drodze roz-
porzàdzenia, organizacj´ i tryb dzia∏ania Centrum,
uwzgl´dniajàc potrzeb´ ciàg∏oÊci funkcjonowania
Centrum.
11) realizacja zadaƒ planistycznych i programowych
z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym
opracowywanie i aktualizacja krajowego planu
ochrony infrastruktury krytycznej oraz przedk∏ada-
nie Zespo∏owi wojewódzkich planów ochrony in-
frastruktury krytycznej, a tak˝e wspó∏praca, jako
krajowy punkt kontaktowy, z instytucjami Unii
Europejskiej i krajami cz∏onkowskimi w zakresie
ochrony infrastruktury krytycznej;
Art. 11.
1. Centrum zapewnia obs∏ug´ Rady Mini-
strów, Prezesa Rady Ministrów i Zespo∏u w sprawach
zarzàdzania kryzysowego.
2. Do zadaƒ Centrum nale˝y:
1) planowanie cywilne, w tym:
a) przedstawianie szczegó∏owych sposobów i Êrod-
ków reagowania na zagro˝enia oraz ogranicza-
nia ich skutków,
12) przygotowywanie projektów decyzji Rady Mini-
strów dotyczàcych wprowadzenia przedsi´wzi´ç
z wykazu przedsi´wzi´ç NSPK;
b)opracowywanie i aktualizowanie krajowego
planu reagowania kryzysowego,
c) analiza i ocena mo˝liwoÊci wystàpienia zagro-
˝eƒ lub ich rozwoju,
d) gromadzenie informacji o zagro˝eniach i anali-
za zebranych materia∏ów,
13) przygotowywanie projektów zarzàdzeƒ Prezesa
Rady Ministrów dotyczàcych wykazu przedsi´-
wzi´ç NSPK.
3. Rada Ministrów lub Prezes Rady Ministrów mo-
gà zleciç Centrum dodatkowe zadania zwiàzane z za-
rzàdzaniem kryzysowym.
e) wypracowywanie wniosków i propozycji zapo-
biegania i przeciwdzia∏ania zagro˝eniom,
f) planowanie wykorzystania Si∏ Zbrojnych Rze-
czypospolitej Polskiej do wykonywania zadaƒ,
o których mowa w art. 25 ust. 3,
Art. 12.
1. Ministrowie kierujàcy dzia∏ami admini-
stracji rzàdowej oraz kierownicy urz´dów centralnych
realizujà, zgodnie z zakresem swojej w∏aÊciwoÊci, za-
dania dotyczàce zarzàdzania kryzysowego.
g) planowanie wsparcia przez organy administra-
cji publicznej realizacji zadaƒ Si∏ Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Ministrowie i kierownicy, o których mowa
w ust. 1, tworzà w swoich urz´dach zespo∏y zarzàdza-
nia kryzysowego, do zadaƒ których nale˝y:
———————
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zosta∏y
og∏oszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, z 2005 r.
Nr 180, poz. 1496 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711
i Nr 220, poz. 1600.
1) realizacja zadaƒ z zakresu planowania cywilnego:
a) analiza i ocena mo˝liwoÊci wystàpienia zagro-
˝eƒ lub ich rozwoju,
Plik z chomika:
powerek86
Inne pliki z tego folderu:
ustawa_o_powsz_obowiazku_obrony.pdf
(866 KB)
ustawa o stanie kleski zywiolowej.pdf
(170 KB)
Uzasadnienie stworzenia nowelizacji.pdf
(150 KB)
zarzadzenie PRM w sprawie organizacji i trybu pracy rzadowego zespolu zarzadzania kryzysowego.pdf
(26 KB)
zk2007.pdf
(57 KB)
Inne foldery tego chomika:
Podstawy zarządzania kryzysowego. Część 1. Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej J Ziarko
Prezentacje
Spakowane pliki
Społeczeństwo w tworzeniu bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku R. Jakubczak, A. Skrabacz
Teoretyczne i metodologiczne podstawy badania problemów bezpieczeństwa i obronności państwa
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin