OCENA_OPISOWA_NA_SEMESTR_PIERWSZY1.doc

(50 KB) Pobierz

                                                                      OCENA OPISOWA NA SEMESTR PIERWSZY   ………………………………….                                W ROKU SZKOLNYM ……………/ …………

              pieczęć szkoły

 

Imię i nazwisko……………………………………………………………………………….

Data:…………………………

ANALIZA OSIĄGNIĘĆ UCZNIA

MÓWIENIE

- odpowiadanie na zadane pytanie: zdaniami, wyrazami, często nie udziela odpowiedzi

- samorzutne wypowiedzi;

              - swobodnie, niezbyt chętnie, niechętnie

              - posługując się bogatym słownictwem, ubogim słownictwem, skromnym słownictwem

              - na wszystkie, na niektóre tematy,

              - zdaniami złożonymi w uporządkowanej formie, pojedynczymi zdaniami, wyrazami

              - poprawnie i logicznie, nie zawsze poprawnie pod względem językowym

              - ………………………………………………………………………………………………

              …………………………………………………………………………………………………

 

SŁUCHANIE

 

- tekstów czytanych przez innych: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie

- poleceń: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie

- wypowiedzi i opowiadań: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie

- rozumienie treści wysłuchanego tekstu: rozumie, częściowo rozumie, nie rozumie

- ………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

 

CZYTANIE

 

-znajomość liter: zna wszystkie litery, zna większość, myli niektóre………………………………..,

nie zna liter

- metoda czytania:

              - technika: głoskuje, sylabizuje, czyta wyrazami, zdaniami, metodą mieszaną ………………

              ………………………………………………….., płynnie, wyraziście z zachowaniem znaków               interpunkcyjnych, z ekspresją, cicho, głośno

              - tempo: zbyt szybkie, szybkie, odpowiednie, wolne, bardzo wolne

- poprawność czytania: bez pomyłek, sporadycznie popełnia błędy, odczytuje błędnie, zmienia końcówki w wyrazach………………………………………………………………..

- ze zrozumieniem:

              - tekstu czytanego przez nauczyciela: w pełni rozumie tekst, ma problemy w zrozumieniu               treści,               nie rozumie czytanego tekstu

- tekstu czytanego samodzielnie: w pełni rozumie tekst, ma problemy w zrozumieniu treści,               nie rozumie czytanego tekstu

              - ………………………………………………………………………………………………

              …………………………………………………………………………………………………

PISANIE

 

- odtwarzanie kształtu liter i cyfr: prawidłowo pisze, ma problemy z odwzorowaniem kształtu, nie pisze kształtnie

- prawidłowe rozmieszczenie znaków w liniaturze: poprawne, niektóre zapisuje źle, nie mieści się w liniaturze

- łączenie liter: prawidłowe, nieprawidłowe

- zapisywanie znaków i symboli matematycznych: potrafi, myli się, nie potrafi

- rozmieszczenie tekstu na stronie: prawidłowe, nieprawidłowe

- przepisywanie:

              - poprawnie przepisuje tekst,

              - sporadycznie myli się przy przepisywaniu,

              - popełnia liczne błędy – gubi litery, zmienia litery, wyrazy, robi błędy ortograficzne np.:

………………………………………………………………………………………………………….

- pisanie z pamięci: pisze bezbłędnie, popełnia sporadyczne błędy, popełnia liczne błędy np.:

…………………………………………………………………………………………………………

- pisanie ze słuchu: pisze bezbłędnie, popełnia sporadyczne błędy, popełnia liczne błędy np.:

…………………………………………………………………………………………………………

- układanie wyrazów z rozsypanki literowej i sylabowej: potrafi, ma problemy, nie potrafi

- układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i poprawne ich zapisywanie: potrafi, ma problemy, nie potrafi

- redagowanie tekstów z pomocą nauczyciela:  potrafi, ma problemy, nie potrafi

- samodzielne wypowiedzi pisemne:

              - układa zdania logicznie powiązane; pojedyncze, złożone i zapisuje je zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki

              - układa zdania logicznie powiązane; pojedyncze, złożone, lecz nie zawsze właściwie stosuje poznane zasady ortografii i gramatyki

              - układa zdania powiązane nielogicznie, popełniając przy tym błędy ortograficzne i gramatyczne

- gramatyka:

              - porządkuje wyrazy alfabetycznie: potrafi, ma trudności, nie potrafi

              - rozwija zdania proste: potrafi, ma trudności, nie potrafi

              - rozpoznaje zdania: oznajmujące, pytające, wykrzyknikowe, rozkazujące: potrafi, ma trudności, nie potrafi

              - rozpoznaje i nazywa poznane części mowy…………………………………………….

              potrafi, ma trudności, nie potrafi

                            - określa liczbę i rodzaj……………………………………………………………..

                            potrafi, ma trudności, nie potrafi

                            - przekształca formę czasownika ( liczba, osoba, czas): potrafi, ma trudności, nie potrafi

              - …………………………………………………………………………………………..

              …………………………………………………………………………………………….

 

LICZENIE

 

- klasyfikacja przedmiotów według cechy jakościowej: potrafi, ma trudności, nie potrafi

- określanie stosunków przestrzennych: prawidłowo, myli się, nie potrafi

- przeliczanie przedmiotów kolejno i wstecz, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi:

prawidłowo, myli się, nie potrafi

- porównywanie liczb w poznanym zakresie: prawidłowo, myli się, nie potrafi

- wyodrębnianie w zapisie liczby jedności, dziesiątek, setek, tysięcy; prawidłowo, myli się, nie potrafi

- działania matematyczne na dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie:

              - rozumie i oblicza poprawnie, sporadycznie myli się, popełnia liczne błędy,

              - liczy na konkretach, w pamięci,

- przestrzega kolejności działań: tak, czasami, nie

- uzupełnianie tabelek funkcyjnych i grafów: potrafi, ma trudności, nie potrafi

- rozwiązywanie równań: potrafi, ma trudności, nie potrafi

- rozwiązywanie prostych, złożonych zadań tekstowych: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie rozwiązuje,

- rozpoznawanie i nazywanie prostych figur geometrycznych: rozpoznaje, myli się, nie rozpoznaje,

 

- pomiar:

              - mierzenie i kreślenie odcinków o danej długości: potrafi, czasami myli się, nie potrafi

              - nominały monet, banknotów: rozróżnia, myli się, nie rozróżnia

              - odczytywanie i zaznaczanie godzin na zegarze: potrafi, czasami myli się, nie potrafi

              - odczytywanie wskazań na termometrze: potrafi, czasami myli się, nie potrafi             

              - znajomość nazw dni tygodnia: zna, myli się, nie zna

              - znajomość nazw miesięcy: zna, myli się, nie zna

              - znajomość znaków rzymskich: zna, myli się, nie zna             

              - posługiwanie się podstawowymi jednostkami długości, masy i pojemności: potrafi, czasami myli się, nie potrafi

              - ……………………………………………………………………………………………..

              ………………………………………………………………………………………………

 

ŚRODOWISKO SPOŁECZNO PRZYRODNICZE

 

- zainteresowanie tematem: duże, umiarkowane, słabe

- aktywność na lekcji: duża, umiarkowana, słaba

- opanowanie pojęć: prawidłowe, słabe, brak

- znajomość 5 zasad przechodzenia przez jezdnię: zna, myli się, nie zna

- rozumienie potrzeby doboru ubrania w zależności od pogody: dostrzega zależność, nie dostrzega zależności

- znajomość pór roku: zna i zachowuje kolejność, myli kolejność, nie zna

- określanie warunków niezbędnych do życia roślin: określa, określa wybiórczo, nie potrafi określić

- inne:

…………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………..

 

AKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNO – MOTORYCZNA

 

- sprawność manualna: bardzo dobra, dobra, słaba

- wykonywanie prac plastyczno-technicznych: bogate w szczegóły, zgodne z podanym wzorem, schematyczne, ubogie, estetyczne, niestaranne

- odtwarzanie rytmu: bardzo dobre, dobre, słabe, nie odtwarza

- śpiewanie piosenek:

              - w grupie: bardzo dobrze, dobrze, niechętnie, melodyjnie

              - indywidualnie: bardzo dobrze, dobrze, niechętnie, melodyjnie

- wykonywanie prostych ćwiczeń gimnastycznych: prawidłowo, dokładnie, niezbyt dokładnie

- gry zespołowe: uczestniczy chętnie, niechętnie

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI:

 

- wzorowe, dobre, bywa nieprzygotowany, poważne zastrzeżenia

 

AKTYWNOŚĆ:

- aktywnie uczestniczy w lekcjach,

- uczestniczy, ale oczekuje zachęty, wsparcia ze strony nauczyciela,

- unika udziału w lekcjach, wspólnych i indywidualnych ćwiczeń wymowy,

- zdarza się, że odmawia odpowiedzi, nie współpracuje, zakłóca przebieg lekcji,

 

WKŁAD PRACY WŁASNEJ:

 

- chętnie wykonuje zadania dodatkowe,

- powtarza, utrwala słownictwo, uczy się piosenek, rymowanek dialogów,

- wykonuje starannie zadania ogólne,

- nie utrwala słownictwa, nie zna słów, podstawowych wyrażeń z piosenek, rymowanek,

 

OSIĄGNIĘCIA;

 

- doskonale, bardzo dobrze, dobrze, dostatecznie opanowane słownictwo przewidziane programem na semestr I,

- wykazuje duże braki w zakresie słownictwa, wymaga pracy wyrównawczej.

 

RELIGIA ………………………………………

 

ZACHOWANIE UCZNIA

 

- stosunek do obowiązków szkolnych:

              - przygotowanie do zajęć:

………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………….

- wykonywanie zadanych prac: terminowo i starannie, raczej terminowo, nieterminowo, mało starannie, chętnie, niechętnie

              - uczestnictwo w czasie zajęć: aktywne, czasami aktywne, bierne, przeszkadza w prowadzeniu zajęć

              - praca samodzielna: potrafi, nie potrafi

              - specjalne uzdolnienia w zakresie: …………………………………………………………..

              - inne: …………………………………………………………………………………………..

- bezpieczeństwo na terenie szkoły i poza nią:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

- w grupie:

              - nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi: łatwo, ma trudności

- praca z dziećmi: uczestniczy w zgodnej zabawie, posiada zdolności organizatorskie, nie uczestniczy w zgodnej zabawie, często próbuje narzucić innym swoje zdanie,……………………..

………………………………………………………………………………………………………..

- elementy rozwoju dziecka:

              - spostrzegawczość: bardzo dobra, dobra, słaba

              - tempo pracy: szybkie, umiarkowane, wolne, bardzo wolne

              - zdolność koncentracji: długotrwała, krótkotrwała

 

WSKAZANIA DO PRACY W DRUGIM SEMESTRZE

…………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

…………………………….                            ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin