OCENA OPISOWA NA SEMESTR PIERWSZY …………………………………. W ROKU SZKOLNYM ……………/ …………
pieczęć szkoły
Imię i nazwisko……………………………………………………………………………….
Data:…………………………
ANALIZA OSIĄGNIĘĆ UCZNIA
MÓWIENIE
- odpowiadanie na zadane pytanie: zdaniami, wyrazami, często nie udziela odpowiedzi
- samorzutne wypowiedzi;
- swobodnie, niezbyt chętnie, niechętnie
- posługując się bogatym słownictwem, ubogim słownictwem, skromnym słownictwem
- na wszystkie, na niektóre tematy,
- zdaniami złożonymi w uporządkowanej formie, pojedynczymi zdaniami, wyrazami
- poprawnie i logicznie, nie zawsze poprawnie pod względem językowym
- ………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
SŁUCHANIE
- tekstów czytanych przez innych: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie
- poleceń: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie
- wypowiedzi i opowiadań: uważnie, ma trudności, przerywa wypowiedzi, niechętnie
- rozumienie treści wysłuchanego tekstu: rozumie, częściowo rozumie, nie rozumie
- ………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
CZYTANIE
-znajomość liter: zna wszystkie litery, zna większość, myli niektóre………………………………..,
nie zna liter
- metoda czytania:
- technika: głoskuje, sylabizuje, czyta wyrazami, zdaniami, metodą mieszaną ………………
………………………………………………….., płynnie, wyraziście z zachowaniem znaków interpunkcyjnych, z ekspresją, cicho, głośno
- tempo: zbyt szybkie, szybkie, odpowiednie, wolne, bardzo wolne
- poprawność czytania: bez pomyłek, sporadycznie popełnia błędy, odczytuje błędnie, zmienia końcówki w wyrazach………………………………………………………………..
- ze zrozumieniem:
- tekstu czytanego przez nauczyciela: w pełni rozumie tekst, ma problemy w zrozumieniu treści, nie rozumie czytanego tekstu
- tekstu czytanego samodzielnie: w pełni rozumie tekst, ma problemy w zrozumieniu treści, nie rozumie czytanego tekstu
PISANIE
- odtwarzanie kształtu liter i cyfr: prawidłowo pisze, ma problemy z odwzorowaniem kształtu, nie pisze kształtnie
- prawidłowe rozmieszczenie znaków w liniaturze: poprawne, niektóre zapisuje źle, nie mieści się w liniaturze
- łączenie liter: prawidłowe, nieprawidłowe
- zapisywanie znaków i symboli matematycznych: potrafi, myli się, nie potrafi
- rozmieszczenie tekstu na stronie: prawidłowe, nieprawidłowe
- przepisywanie:
- poprawnie przepisuje tekst,
- sporadycznie myli się przy przepisywaniu,
- popełnia liczne błędy – gubi litery, zmienia litery, wyrazy, robi błędy ortograficzne np.:
………………………………………………………………………………………………………….
- pisanie z pamięci: pisze bezbłędnie, popełnia sporadyczne błędy, popełnia liczne błędy np.:
…………………………………………………………………………………………………………
- pisanie ze słuchu: pisze bezbłędnie, popełnia sporadyczne błędy, popełnia liczne błędy np.:
- układanie wyrazów z rozsypanki literowej i sylabowej: potrafi, ma problemy, nie potrafi
- układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i poprawne ich zapisywanie: potrafi, ma problemy, nie potrafi
- redagowanie tekstów z pomocą nauczyciela: potrafi, ma problemy, nie potrafi
- samodzielne wypowiedzi pisemne:
- układa zdania logicznie powiązane; pojedyncze, złożone i zapisuje je zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki
- układa zdania logicznie powiązane; pojedyncze, złożone, lecz nie zawsze właściwie stosuje poznane zasady ortografii i gramatyki
- układa zdania powiązane nielogicznie, popełniając przy tym błędy ortograficzne i gramatyczne
- gramatyka:
- porządkuje wyrazy alfabetycznie: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- rozwija zdania proste: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- rozpoznaje zdania: oznajmujące, pytające, wykrzyknikowe, rozkazujące: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- rozpoznaje i nazywa poznane części mowy…………………………………………….
potrafi, ma trudności, nie potrafi
- określa liczbę i rodzaj……………………………………………………………..
- przekształca formę czasownika ( liczba, osoba, czas): potrafi, ma trudności, nie potrafi
- …………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………….
LICZENIE
- klasyfikacja przedmiotów według cechy jakościowej: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- określanie stosunków przestrzennych: prawidłowo, myli się, nie potrafi
- przeliczanie przedmiotów kolejno i wstecz, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi:
prawidłowo, myli się, nie potrafi
- porównywanie liczb w poznanym zakresie: prawidłowo, myli się, nie potrafi
- wyodrębnianie w zapisie liczby jedności, dziesiątek, setek, tysięcy; prawidłowo, myli się, nie potrafi
- działania matematyczne na dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie:
- rozumie i oblicza poprawnie, sporadycznie myli się, popełnia liczne błędy,
- liczy na konkretach, w pamięci,
- przestrzega kolejności działań: tak, czasami, nie
- uzupełnianie tabelek funkcyjnych i grafów: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- rozwiązywanie równań: potrafi, ma trudności, nie potrafi
- rozwiązywanie prostych, złożonych zadań tekstowych: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie rozwiązuje,
- rozpoznawanie i nazywanie prostych figur geometrycznych: rozpoznaje, myli się, nie rozpoznaje,
- pomiar:
- mierzenie i kreślenie odcinków o danej długości: potrafi, czasami myli się, nie potrafi
- nominały monet, banknotów: rozróżnia, myli się, nie rozróżnia
- odczytywanie i zaznaczanie godzin na zegarze: potrafi, czasami myli się, nie potrafi
- odczytywanie wskazań na termometrze: potrafi, czasami myli się, nie potrafi
- znajomość nazw dni tygodnia: zna, myli się, nie zna
- znajomość nazw miesięcy: zna, myli się, nie zna
- znajomość znaków rzymskich: zna, myli się, nie zna
- posługiwanie się podstawowymi jednostkami długości, masy i pojemności: potrafi, czasami myli się, nie potrafi
- ……………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………
ŚRODOWISKO SPOŁECZNO PRZYRODNICZE
- zainteresowanie tematem: duże, umiarkowane, słabe
- aktywność na lekcji: duża, umiarkowana, słaba
- opanowanie pojęć: prawidłowe, słabe, brak
- znajomość 5 zasad przechodzenia przez jezdnię: zna, myli się, nie zna
- rozumienie potrzeby doboru ubrania w zależności od pogody: dostrzega zależność, nie dostrzega zależności
- znajomość pór roku: zna i zachowuje kolejność, myli kolejność, nie zna
- określanie warunków niezbędnych do życia roślin: określa, określa wybiórczo, nie potrafi określić
- inne:
…………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………..
AKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNO – MOTORYCZNA
- sprawność manualna: bardzo dobra, dobra, słaba
- wykonywanie prac plastyczno-technicznych: bogate w szczegóły, zgodne z podanym wzorem, schematyczne, ubogie, estetyczne, niestaranne
- odtwarzanie rytmu: bardzo dobre, dobre, słabe, nie odtwarza
- śpiewanie piosenek:
- w grupie: bardzo dobrze, dobrze, niechętnie, melodyjnie
- indywidualnie: bardzo dobrze, dobrze, niechętnie, melodyjnie
- wykonywanie prostych ćwiczeń gimnastycznych: prawidłowo, dokładnie, niezbyt dokładnie
- gry zespołowe: uczestniczy chętnie, niechętnie
JĘZYK ANGIELSKI
PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI:
- wzorowe, dobre, bywa nieprzygotowany, poważne zastrzeżenia
AKTYWNOŚĆ:
- aktywnie uczestniczy w lekcjach,
- uczestniczy, ale oczekuje zachęty, wsparcia ze strony nauczyciela,
- unika udziału w lekcjach, wspólnych i indywidualnych ćwiczeń wymowy,
- zdarza się, że odmawia odpowiedzi, nie współpracuje, zakłóca przebieg lekcji,
WKŁAD PRACY WŁASNEJ:
- chętnie wykonuje zadania dodatkowe,
- powtarza, utrwala słownictwo, uczy się piosenek, rymowanek dialogów,
- wykonuje starannie zadania ogólne,
- nie utrwala słownictwa, nie zna słów, podstawowych wyrażeń z piosenek, rymowanek,
OSIĄGNIĘCIA;
- doskonale, bardzo dobrze, dobrze, dostatecznie opanowane słownictwo przewidziane programem na semestr I,
- wykazuje duże braki w zakresie słownictwa, wymaga pracy wyrównawczej.
RELIGIA ………………………………………
ZACHOWANIE UCZNIA
- stosunek do obowiązków szkolnych:
- przygotowanie do zajęć:
- wykonywanie zadanych prac: terminowo i starannie, raczej terminowo, nieterminowo, mało starannie, chętnie, niechętnie
- uczestnictwo w czasie zajęć: aktywne, czasami aktywne, bierne, przeszkadza w prowadzeniu zajęć
- praca samodzielna: potrafi, nie potrafi
- specjalne uzdolnienia w zakresie: …………………………………………………………..
- inne: …………………………………………………………………………………………..
- bezpieczeństwo na terenie szkoły i poza nią:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- w grupie:
- nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi: łatwo, ma trudności
- praca z dziećmi: uczestniczy w zgodnej zabawie, posiada zdolności organizatorskie, nie uczestniczy w zgodnej zabawie, często próbuje narzucić innym swoje zdanie,……………………..
- elementy rozwoju dziecka:
- spostrzegawczość: bardzo dobra, dobra, słaba
- tempo pracy: szybkie, umiarkowane, wolne, bardzo wolne
- zdolność koncentracji: długotrwała, krótkotrwała
WSKAZANIA DO PRACY W DRUGIM SEMESTRZE
…………………………………………………………………………………………………………………
……………………………. ...
aryt1