Jak zmienić osłonę przegubu (Nissan Micra)?
Jak wszyscy wiemy osłona przegubu to element który dość często ulega zużyciu, uszkodzeniu. Bagatelizowanie problemu, może nam przysporzyć dodatkowych kosztów, a jego wymiana w przydomowym garażu nie jest ani trudna, ani pracochłonna
Przede wszystkim gromadzimy potrzebne rzeczy. Kupujemy zestaw naprawczy w skład którego wchodzą: osłona, opaski zaciskające, smar i pierścień zabezpieczający.
krok 2
ąą Klucz nasadowy z grzechotką niezbędny nam będzie także klucz nasadowy o rozmiarze adekwatnym do nakrętki na półosi, w moim Nissanie był to rozmiar 32, ale niemal każdy samochód ma inny rozmiar tej nakrętki.
krok 3
Zaczynamy od poluzowania, odkręcenia nakrętki półosi. Robimy to przed podniesieniem samochodu i ściągnięciem koła, inaczej półoś będzie nam się obracała z nakrętką.
krok 4
ŚąŚą Śrubki mocujące zacisk. Następnie ściągamy zacisk hamulca tarczowego. Najpierw odkręcamy śruby mocująca, a później odciągamy go na bok. czasem trzeba mu pomóc młoteczkiem. Uwaga na przewód.Ważne!!! Po ściągnięciu zacisku nie wolno naciskać hamulca, grozi zapowietrzeniu.
krok 5
Jak już zacisk nam nie przeszkadza, odkręcamy śruby łączące zwrotnicę z amortyzatorem. I odciągamy zwrotnicę.
krok 6
Odciągamy zwrotnicę i stukamy młoteczkiem w odkręconą półoś (delikatnie). Półoś powinna raczej bez problemów wyjść.
krok 7
Skoro półoś mamy na wierzchu można zaczynać prace właściwą. Usuwamy opaski, i odsuwamy osłonę tak żebyśmy mieli swobodny dostęp do przegubu.
krok 8
Jak łatwo zauważymy przegub przed nadmiernym wsunięciem zabezpiecza pierścień który musimy rozszerzyć i przesunąć w stronę skrzyni.
krok 9
Teraz potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby. Przy pomocy młotka i np. starego śrubokręta wybijamy przegub z półosi robimy to przykładając śrubokręt do łożyska jak najbliżej półosi. Kolega/koleżanka przytrzymuje półoś w taki sposób aby ta nie wypadła ze skrzyni. Wypadniecie grozi wyciekiem oleju.należy robić to równomiernie i z przyłożeniem sporej siły ponieważ przegub przed zsunięciem chroni pierścień zabezpieczający, który najczęściej pęka, na szczęście mamy zapasowy z zestawu naprawczego.
krok 10
Ściągamy stara gumę, pierwszy z pierścieni zabezpieczających umieszczamy w jego właściwym miejscu i wciskamy nowa osłonę. W rowku zaznaczonym na zdjęciu umieszczamy zapasowy pierścień zabezpieczający.
krok 11
Przegub czyścimy szmatka i obficie smarujemy smarem, następnie za pomocą młoteczka nabijamy na półoś. nie powinno nam to przysporzyć problemów, wystarczy trafić klinami w otwory.
krok 12
Teraz pozostaje nam tylko założyć opaski zaciskowe i gotowe. Teraz tylko złożyć wszystko zaczynając od końca. Najpierw półoś do zwrotnicy.Jak widać nic trudnego. Powodzenia.
Lista potrzebnych rzeczy:
· Klucz nasadowy.
· Podnośnik.
· Zestaw kluczy.
· Młotek.
· itp.
be.3