Jak zmienić osłonę przegubu (Nissan Micra).rtf

(6 KB) Pobierz

Jak zmienić osłonę przegubu (Nissan Micra)?

 

Jak wszyscy wiemy osłona przegubu to element który dość często ulega zużyciu, uszkodzeniu. Bagatelizowanie problemu, może nam przysporzyć dodatkowych kosztów, a jego wymiana w przydomowym garażu nie jest ani trudna, ani pracochłonna

Przede wszystkim gromadzimy potrzebne rzeczy. Kupujemy zestaw naprawczy w skład którego wchodzą: osłona, opaski zaciskające, smar i pierścień zabezpieczający.

krok 2

ąą Klucz nasadowy z grzechotką niezbędny nam będzie także klucz nasadowy o rozmiarze adekwatnym do nakrętki na półosi, w moim Nissanie był to rozmiar 32, ale niemal każdy samochód ma inny rozmiar tej nakrętki.

krok 3

Zaczynamy od poluzowania, odkręcenia nakrętki półosi. Robimy to przed podniesieniem samochodu i ściągnięciem koła, inaczej półoś będzie nam się obracała z nakrętką.

krok 4

ŚąŚą Śrubki mocujące zacisk. Następnie ściągamy zacisk hamulca tarczowego. Najpierw odkręcamy śruby mocująca, a później odciągamy go na bok. czasem trzeba mu pomóc młoteczkiem. Uwaga na przewód.

Ważne!!! Po ściągnięciu zacisku nie wolno naciskać hamulca, grozi zapowietrzeniu.

krok 5

Jak już zacisk nam nie przeszkadza, odkręcamy śruby łączące zwrotnicę z amortyzatorem. I odciągamy zwrotnicę.

krok 6

Odciągamy zwrotnicę i stukamy młoteczkiem w odkręconą półoś (delikatnie). Półoś powinna raczej bez problemów wyjść.

krok 7

Skoro półoś mamy na wierzchu można zaczynać prace właściwą. Usuwamy opaski, i odsuwamy osłonę tak żebyśmy mieli swobodny dostęp do przegubu.

krok 8

Jak łatwo zauważymy przegub przed nadmiernym wsunięciem zabezpiecza pierścień który musimy rozszerzyć i przesunąć w stronę skrzyni.

krok 9

Teraz potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby. Przy pomocy młotka i np. starego śrubokręta wybijamy przegub z półosi robimy to przykładając śrubokręt do łożyska jak najbliżej półosi. Kolega/koleżanka przytrzymuje półoś w taki sposób aby ta nie wypadła ze skrzyni. Wypadniecie grozi wyciekiem oleju.
należy robić to równomiernie i z przyłożeniem sporej siły ponieważ przegub przed zsunięciem chroni pierścień zabezpieczający, który najczęściej pęka, na szczęście mamy zapasowy z zestawu naprawczego.

krok 10

Ściągamy stara gumę, pierwszy z pierścieni zabezpieczających umieszczamy w jego właściwym miejscu i wciskamy nowa osłonę. W rowku zaznaczonym na zdjęciu umieszczamy zapasowy pierścień zabezpieczający.

krok 11

Przegub czyścimy szmatka i obficie smarujemy smarem, następnie za pomocą młoteczka nabijamy na półoś. nie powinno nam to przysporzyć problemów, wystarczy trafić klinami w otwory.

krok 12

Teraz pozostaje nam tylko założyć opaski zaciskowe i gotowe. Teraz tylko złożyć wszystko zaczynając od końca. Najpierw półoś do zwrotnicy.

Jak widać nic trudnego. Powodzenia.

Lista potrzebnych rzeczy:

·         Klucz nasadowy.

·         Podnośnik.

·         Zestaw kluczy.

·         Młotek.

·         itp.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin