CZERWIEC plany.docx

(47 KB) Pobierz

 

CZERWIEC 2010              I TYDZIEŃ „  ŚWIETO WSZYSTKICH  DZIECI”

PODSTAWA PROGRAMOWA : I  Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne II Wspomaganie rozwoju mowy dzieci  III Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia IV Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci V Wychowanie przez sztukę- muzyka śpiew pląsy taniec(…)różne formy plastyczne V Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną

CELE POŚREDNIE:

- przybliżanie dzieciom problematyki Dnia Dziecka i praw dziecka;

- wzbogacanie słownictwa czynnego wokół  tematyki „  ŚWIETO WSZYSTKICH DZIECI”;

- zapoznanie z życiem dzieci w innych krajach;

- osłuchanie dzieci z nazwą własnego kraju poprzez rozmowy i naukę wiersza : „Co to jest Polska? „-Janczarskiego;

- poznawanie piosenek, wierszy, opowiadań o tematyce: „ dzieci” ;

-  grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność do osoby, ćw. w przeliczaniu,  porównywanie liczebności zbiorów: więcej o jeden, mniej o jeden;

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez systematyczny kontakt z literatura dziecięcą.

- rozwijanie sprawności manualnych palców rąk  i dłoni. poprzez  techniki plastyczne:  naklejanie, wycinanie, lepienie z  plasteliny i  modeliny,  wydzieranki,  , rysowanie .,  zabawy z gazetą , ćw. graficzne, zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną;

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

- rozwijanie aktywności twórczej , ruchowej i słownej;

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE

Data realizacji

KSZTAŁCĄCY

OPERACYJNY

1. Słuchanie opowiadania na podstawie ut. M. Galicy „ Wiercipietek i Dzień Dziecka”

 

 

 

- słuchanie opowiadań(…) odpowiadanie na pytania dotyczące utworu(…)s.27

-podawanie informacji o sobie(…), dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej(…)s.17

-nazywanie ludzi różnych ras(…), szanowanie odrębności narodowych(…)s.22

- budzenie zainteresowania  dzieci własnym świętem

- rozwijanie umiejętności  uważnego słuchania i oglądania 

 

-potrafi z  uwaga słuchać opowiadania

- potrafi wypowiedzieć się na temat opowiadania;

- wie co oznacza zwrot „ Dzień Dziecka”

i kto obchodzi święto 1 czerwca

- rozpoznaje i nazywa dzieci przedstawione na obrazkach: Murzynek, Eskimos,  Chińczyk,

 

 

2. „ Murzynek”- wyklejanie sylwey  plastelina,  kulkami z krepiny, ozdabianie elementami z papieru

 

- Lepienie z plasteliny , wydzieranie, naklejanie(…)s.45

 

- rozwijanie sprawności manualnej palców rak;

- rozwijanie aktywności twórczej

 

- potrafi dopowiadać fragmenty wiersza  „ Bambo” J. Tuwima;

- zna sposób wykonania pracy;

- potrafi wykleić postać brązową plasteliną, nakleić włosy z kuleczek z czarnej krepy, wykonać z papieru spódniczkę,

- ozdobić postać bransoletkami,

 

 

 

3. Słuchanie piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”

 

-  słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela(…)śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą(…)s.43

- nazywanie ludzi różnych ras, poznanie ich zwyczajów, zwrócenie uwagi na zabawy dzieci(…), zwrócenie uwagi na równość praw wszystkich ludzi(…)s.22

- rozwijanie rozumienia takich wartości jak przyjaźń

- stymulowanie mowy dzieci

 

- Potrafi słuchać ze zrozumieniem ut. H. Bechlerowej Pt. „ Dwaj przyjaciele”

- wie , kto to jest przyjaciel;

- zna słowa i melodie piosenki

-0dczuwa nastrój piosenki

 

 

4. Rysowanie na temat :

„ Moje marzenia”

 

- rysowanie(…)s.45

- rozwijanie myślenia, wyobraźni, koordynacji wzrokowo-ruchowej

- potrafi narysować to o czym marzy, opowiedzieć całymi zdaniami o swoim obrazku, ocenić swoją pracę

 

 

5. Zabawy matematyczna „Co do kogo pasuje? „ – ćw. klasyfikacyjne

 

-klasyfikacja przedmiotów pod wzglądem cech(…)s.35

- rozwijanie pamięci, logicznego myślenia

- słucha wiersza Kto gdzie mieszka ?-

- posiada wiadomości o życiu dzieci  z innych państw

- potrafi dopasować charakterystyczne przedmioty do dzieci z różnych krajów

 

6. DZIEŃ DZIECKA  w przedszkolu –wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

-  Integrowanie i komunikowanie się w grupie i poza nią (…) s. 16

 

 

- Integracja podczas wspólnych zabaw na łące

- -Wdrożenie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego.

 

Uświetnienie święta dzieci

-  przejawia oznak: życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych; dzieci;

- kulturalnie odnosi się do innych dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca w pozostałej części dnia:

v     POZNAJ SIEBIE

Słuchanie opowiadań :„ Dobra” gosposia- czy potrafię być dobrym kolega , przyjacielem,, Dobry uczynek”- czy małe

uczynki są tez dobrymi uczynkami,  „ Niebieskie liście”- czy umiem dzielić się swoimi rzeczami

- wie , ze przyjaźń trzeba cenić;

- wie jak zachowuje się dobry kolega , przyjaciel.

- wie , że małe uczynki też są ważne;

- stara się robić dobre uczynki;

- wie , ze należy pomagać koledze, koleżance i dzielić się swoimi rzeczami.

v     Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości „ Taki sam i inny”- integrowanie grupy , eliminowanie  uprzedzeń dzieci

do rówieśników;

v     Zabawa „Indiańskie powitania”- - rozwijanie pamięci, uwagi, aktywności słownej i ruchowej

v     Zabawy plastyczno – konstrukcyjne – rozwijanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo – ruchowej,

aktywności twórczej.

v     Ćwiczenia graficzne: „ Rysujemy wspólnie” i „ Zręczna ręka”- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej ,

wyobraźni ruchowej.

v     Zabawy swobodne i zorganizowane w salki i w ogrodzie przedszkolnym- zaspakajanie potrzeby zabawy, ruchu,

rozwijanie umiejętności organizacyjnych. Utrwalanie poznany piosenek i wierszy – rozwijanie pamięci odtwórczej,

stymulowanie mowy dziecka.

v     Słuchanie literatury dziecięcej:

- opowiadanie Pt” O Sobiepanku i Samolubku” E. Szelburg – Zarembiny- ocena zachowania bohaterów opowiadania, 

zachęcanie dzieci do zgodnego współżycia w grupie.

-  wiersz Jarosława Poloczka Pt. „ Mam prawo do…”- zapoznawanie dzieci z ich prawami, rozwijanie pamięci odtwórczej

-  wiersz : „Co to jest Polska? Janczarskiego—określanie siebie i miejsca w świecie: Jestem Polakiem, mieszkam w Polsce,

mówię po polsku.

v     Ćw. Artykulacyjne ( języka i warg, podniebienia miękkiego), oddechowe i słuchowe

v     Karta pracy z zakresu pojęć matematycznych „Połącz w pary „- porównywanie liczebności zbiorów: więcej o jeden,

mniej o jeden.

 

 

 

 

 

 

CZERWIEC 2010                     II TYDZIEŃ ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin