dz. mamy INTEGRACYJNY.doc

(35 KB) Pobierz

 

Dzień Matki.

 

TEMAT ZAJĘĆ: Dzień Matki- zabawy integracyjne dla dzieci i rodziców.

CELE OGÓLNE:

Propagowanie wśród rodziców aktywnego spędzania czasu z dzieckiem.

Wzmacnianie więzi uczuciowych w relacji matka- dziecko.

Integrowanie matek ze społecznością świetlicową.

Poszerzanie współpracy szkoły z domem rodzinnym wychowanków.

 

CELE OPERACYJNE:

 

Dziecko:

umie bawić się wspólnie z rodzicem;

czerpie radość z przebywania w grupie i wspólnej zabawy;

doskonali umiejętność komunikowania się i współpracy;

poznaje możliwości kontaktu i wyrażania siebie poprzez mowę ciała, ruch, taniec, odgrywanie scenek.

 

METODY I FORMY PRACY:

podające i opis, opowiadanie;

aktywizujące;

pokaz połączony z przeżyciem;

problemowe;

praktyczne działanie.

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Płyta Leszek GĘCA “Tańce integracyjne w pracy z grupą” cz. I PSPiA KLANZA;

Płyta pt.: “Czułe przytulanki” – muzyka Paolo ROSSETTI;

Piosenka “Jedzie pociąg z daleka” z płyty Zespołu Dziecięcego HIPPO “Przeboje dla dzieci i dorosłych”;

Melodia walca:

 

MATERIAŁY:

 

Wizytówki (kwiatki i wagoniki z papieru samoprzylepnego); gazety, arkusze papieru pakowego, taśma samoprzylepna, flamastry, kartki z bloku rysunkowego, kredki, torba z cukierkami, laurki.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Dzieci chórem witają gości:

Serdecznie witamy nasze mamy

 

Do wspólnej zabawy zapraszamy.

Piosenka na powitanie w kole pt. “Chodźcie do koła”. Śpiewając wykonujemy ruchy i gesty wynikające z tekstu zwrotki i refrenu.

Wizytówki:

Każde dziecko ma przypięty kwiatek.

Mamy wybierają sobie dowolny wagonik, rysują w nim swoją twarz z miną zgodną z obecnym nastrojem (czarnym flamastrem).

Zabawa w pociąg.

 

Mama z dzieckiem tworzy wagon trzymając za rogi gazetę. Jadą w rytm melodii “Jedzie pociąg”. Na przerwę w muzyce do każdego wagonika dołącza się jedna para tworząc: czwórki, ósemki itd. Na koniec wszyscy jadą w jednym pociągu.

Dojechaliśmy do krainy robotów.

 

Dzieci – to roboty.

Mamy uruchamiają swoje roboty w następujący sposób:

Uruchomienie –ręka na głowie;

Skręt w prawo – ręka na prawym ramieniu;

Skręt w lewo – ręka na lewym ramieniu;

Cofanie – drapanie między łopatkami.

Zamiana ról.

Dotarliśmy do miasta, gdzie wszystko- ulice, domy, sklepy –zbudowane jest z luster. Dzieci stają się lustrami i stojąc naprzeciwko mam naśladują ich ruchy.

Zamiana ról.

Nagle pojawia się głos.

Uwaga! Uwaga! Szanowni goście Lustrzanego Miasta. Wielki król Lustrzyk zaprasza wszystkich na wspaniały bal do swojego zamku. Czeka Was wiele atrakcji. Obowiązują stroje wieczorowe.

Mamy przygotowują stroje dla swoich dzieci z arkusza papieru i taśmy samoprzylepnej.

Wchodzimy na bal. Jest tam mnóstwo ludzi. W rytm muzyki, nieśmiało chodzimy po sali. Patrzymy na buty, przenosimy wzrok wyżej, patrzymy na kolana, potem na brzuch, ramiona. Zobaczyliśmy znajomą twarz, uśmiechamy się, serdecznie się witamy. Tańczymy razem w rytm walca.

Dzieci zamieniają się w nadwornych malarzy – portrecistów. Książę postanowił sprawdzić na ile znają swoje mamy. Dzieci rysują kredką portret z zawiązanymi oczami. Mamy podpowiadają dzieciom jak i gdzie mają rysować.

To, co dobre szybko się kończy. Nastał świt. Wraz z pierwszymi promieniami słońca znikło zaczarowane Lustrzane Miasto. Znaleźliśmy się nad brzegiem morza. Jest bardzo gorąco. Zdejmujemy balowe stroje i budujemy z nich rzeźby na plaży.

Z gazety robimy dla dziecka kapelusz na głowę (wg instrukcji prowadzącego).

Szybko znudziło nam się bezczynne leżenie na plaży. Postanowiliśmy wyruszyć w dalszą podróż statkiem. Z czapeczki robimy łódkę.

 

Płyniemy ( reakcje na hasło)

Na pokład – HOP! –skok na prawą nogę w przód

Za burtę – PLUSK! –skok na lewą nogę w tył

Fale w lewo –PLUM! –skok obunóż w lewo.

Fale w prawo –PLUM! –skok obunóż w prawo.

Cała naprzód –AAAA! –pochylenie do przodu.

Cała wstecz –IIIII! –pochylenie do tyłu.

Nagle zerwał się potężny sztorm.

Szalejący wiatr złamał maszt łódki ( odrywamy środek łódki).

Ogromna fala najpierw oderwała burtę a potem dziób statku (odrywamy część przednią i tylną statku)

Ale my nie utoniemy. Na szczęście mamy kamizelkę ratunkową (rozkładamy to, co zostało ze statku).

Mamy zakładają dzieciom kamizelki, biorą je na barana i dopływają na brzeg.

 

14. Jesteśmy bardzo głodni i zmęczeni.

Mamy ustalają jadłospis. Każda z mam dopisuje na kartce swoją ulubioną potrawę.

W tym czasie dzieci wykonują wspólną serwetę. Każde dziecko wyrywa 1 element z kartki i podaje następnemu.

Na koniec głośno czytamy jadłospis.

 

15. Prowadzący wnosi worek. Wszyscy czarują powtarzając słowa:

 

- Czary mary, czary mary

 

Hokus- pokus, bęc!

 

Tak bardzo bym chciała

 

Śtos cukierków mieć.

Wszyscy częstują się cukierkami.

 

16. Po jedzeniu czas na odpoczynek przy relaksującej muzyce.

Mamy siadają a dzieci wykonują masaż zgodnie ze słowami prowadzącego.

Jest ranek. Pierwsze promienie słońca ogrzewają moje ciało. Łagodny wietrzyk wieje w twarz. Wiatr staje się coraz silniejszy. Kołysze moim ciałem. Czuję na sobie pierwsze krople deszczu. Uderzają coraz mocniej i jest ich coraz więcej. Deszcz spływa po ciele obmywając ramiona i nogi. Powoli ustaje. Czuję już tylko pojedyncze krople. Znowu świeci słońce, które przyjemnie ogrzewa i otula całe ciało.

 

 

 

 

 

 

Czas wracać do domu. Właśnie nadlatuje samolot. Wstajemy i machamy, aby pilot nas zauważył.

 

- Zabawa “Samolot” w kole. Naśladujemy ruchem w rytm melodii:

Uruchamianie samolotu – prawą ręką wyciągniętą do przodu;

Przekręcanie kluczyka –CZYK, CZYK!- to samo lewą ręką;

Zapinanie pasów po lewej stronie;

Zapinanie pasów po prawej stronie;

Wyglądanie przez okno z lewej strony;

Wyglądanie przez okno z prawej strony;

Lot – ręce rozłożone, balansujemy ciałem;

Turbulencja –przysiad, młynek rękoma od dołu do góry; / 2x

Start samolotu – powstanie z przysiadu z wyrzutem rąk / 2x

Całość powtarzamy od początku.

Wręczenie mamom laurek i upominków wykonanych przez dzieci.

 

19. Piosenka na zakończenie “Bujany walczyk”.

Stojąc w kole wykonujemy gesty i ruchy wynikające z tekstu.

 

20. Przed wyjściem mamy naklejają swój wagonik ( wizytówkę ) na duży karton zaznaczając czerwonym flamastrem swój nastrój po zajęciach. Dzieci wklejają swój kwiatek w drugie okno wagonika mamy. Powstaje pociąg – pamiątka ze wspólnej podróży.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin