IV. JESTEŚMY WŁĄCZENI W DZIEDZICTWO.doc

(41 KB) Pobierz
IV

IV. Jesteśmy włączeni w dziedzictwo

1. Temat

2. Wymagania podstawowe

3.

4. Wymagania rozszerzone

5.

20. Śledzenie rozwoju chrześcijaństwa.
(Rozwój chrześcijaństwa)

- opisuje, jak religia chrześcijańska rozprzestrzeniła się na cały świat;
- wyjaśnia, jak może głosić Ewangelię dzisiejszemu światu.

A
 

C

- przedstawia, jak głosił Ewangelię święty Paweł;
- uczestniczy w głoszeniu Ewangelii.

B
 

D

21. Poznawanie świadectw kultury chrześcijańskiej.
(Świadectwa kultury chrześcijańskiej).

- wyjaśnia, co było powodem początków piśmiennictwa chrześcijańskiego;
- przedstawia świadectwa kultury chrześcijańskiej.

A

 

C

- dostrzega wartości religijne w sztuce chrześcijańskiej;
- uzasadnia, że dzieła kultury chrześcijańskiej pomagają człowiekowi być blisko Pana Boga.

B
 

D

22. Wskazanie źródeł chrześcijaństwa w Polsce.
(Chrześcijaństwo w Polsce).

- podaje okoliczności, które towarzyszyły przyjęciu chrztu przez Polskę;
- wie, czym dla Polski był chrzest.

A

 

B

- wylicza następstwa wynikające z przyjęcia chrztu przez Polskę;
- uzasadnia konieczność odpowiedzialności za naród polski.

C
 

D

23. Wzmacnianie szacunku dla kultury chrześcijańskiej w Polsce.
(Kultura chrześcijańska w Polsce).

- ukazuje znaczenie polskiego Kościoła w dziedzinie szkolnictwa;
- analizuje zaangażowanie Kościoła w zakresie pomocy potrzebującym.

B

D

- rozumie, jakie znaczenie miało chrześcijaństwo dla kształtowania kultury w Polsce;
- docenia wartość kultury chrześcijańskiej w Polsce.

A

 

C

24. Przybliżenie motywów męczeńskiego świadectwa wiary.
(Męczennicy).

- wyjaśnia etymologię słowa męczennik;
- zna świadectwa życia wybranych męczenników.

A
 

B

- wskazuje, jakie są możliwości dawania świadectwa Jezusowi;
- tłumaczy, dlaczego chrześcijanie oddawali i oddają swoje życie za wiarę.

C
 

D

25. Dostrzeganie roli przodków wiary.
(Przodkowie wiary).

- opowiada, jaką rolę pełni rodzina w przekazie wiary;
- opisuje, w jaki sposób może przekazywać wiarę w Boga innym ludziom.

A

C

- wyjaśnia, jaką rolę odgrywają przodkowie wiary w naszym życiu;
- tłumaczy, na czym polega odpowiedzialność za przekaz wiary.

B

D

26. Wzmacnianie chrześcijańskiej świadomości misyjnej.
(Kościół misyjny).

- objaśnia, w jaki sposób może stawać się misjonarzem;
- tłumaczy, dlaczego obchodzimy Tydzień Misyjny.

B

D

- odkrywa w słowach Jezusa wezwanie do udziału w misyjnym posłannictwie  Kościoła;
- uzasadnia, że wszyscy mamy udział w działalności misyjnej Kościoła.

A

C

27. Dostrzeganie roli Maryi w Kościele polskim.
(Maryja w dziejach Kościoła w Polsce).

- wyjaśnia, na czym polega pośrednictwo Maryi;
- zna dzieła sztuki poświęcone matce Bożej.

B
 

C

- podaje motywy oddawania czci Maryi;
- tłumaczy, dlaczego wierzący w Polsce darzą Maryję tak wielką czcią.

A
D

28. Zachęcanie do kultu Matki Bożej Królowej Polski.
(Królowa Polski).

- dostrzega wartość Apelu Jasnogórskiego;
- wie, co to znaczy, że Maryja jest Królową Polski.

B
 

A

- wyjaśnia, jak doszło do nadania Maryi tytułu Królowej Polski;
- tłumaczy, dlaczego wierzący Polacy czczą Maryję jaką swą Królową.

C
 

D

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin