Steps in English 1
Plan wynikowy
WELCOME
ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Alfabet
Przedimek nieokreślony a/an
Nazwy produktów spożywczych
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Czytanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego
Reagowanie ustne: przedstawianie siebie, proszenie o informacje
Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych
Uczeń:
· słucha i czyta historyjkę obrazkową ze zrozumieniem i odgrywa dialog
· zakreśla właściwe wyrazy w zdaniach zgodnie z kontekstem
· powtarza rymowankę za nagraniem
· powtarza dialog za nagraniem
· czyta dialog z podziałem na role
· dopasowuje podane wyrazy do obrazków i dopisuje właściwe przedimki
· dopasowuje podane wyrażenia do odpowiednich miejsc w dialogach i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· uzupełnia luki w alfabecie i układa właściwy wyraz ze wskazanych liter (WB)
· podaje imiona osób na podstawie wysłuchanych dialogów (WB)
· dopisuje właściwe przedimki do podanych rzeczowników (WB)
· dopasowuje podane wyrażenia do ich odpowiedników w języku polskim
· tworzy listę produktów spożywczych z odpowiednimi przedimkami
· uzupełnia luki w dialogu i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
Welcome Unit Test
Lekcja 2
Nazwy ubrań
Nazwy przedmiotów codziennego użytku
Nazwy kolorów
Liczby 1-20
Polecenia
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Reagowanie ustne: proszenie o informacje
Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem
· dopasowuje podane wyrazy do odpowiednich obrazków
· powtarza wyrazy i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem
· dopasowuje podane wyrazy do ponumerowanych obrazków
· sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i powtarza nazwy kolorów
· pyta i odpowiada na pytania dotyczące koloru wskazanych przedmiotów
· zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie wysłuchanego nagrania
· tworzy prawdziwe i fałszywe zdania na temat koloru przedstawionych na obrazku przedmiotów i odgaduje zdania fałszywe
· wyszukuje podane wyrazy w kratownicy
· pyta i odpowiada na pytania o kolor pokazanych na obrazku i ponumerowanych ryb
· dopasowuje podane polecenia do obrazków
· wydaje polecenia i wykonuje polecenia wydane przez kolegę/koleżankę
· podpisuje przedmioty przedstawione na obrazku (WB)
· pisze pytania i odpowiedzi na temat nazw przedmiotów przedstawionych na obrazku (WB)
· uzupełnia luki w nazwach kolorów na podstawie obrazków (WB)
· podpisuje obrazki odpowiednimi kolorami na podstawie wysłuchanego tekstu (WB)
· dopasowuje podane liczby do odpowiednich wyrazów (WB)
· zapisuje podane liczby w formie słownej (WB)
· dopasowuje kolory przedstawione na obrazkach i podaje ich nazwy na podstawie modelowego zdania
· uzupełnia luki w zdaniach nazwami wyszukanych na obrazku przedmiotów w określonym czasie
· uzupełnia luki w piosence właściwymi liczbami spośród podanych i śpiewa piosenkę z nagraniem
· rozwiązuje krzyżówkę (WB)
Lekcja 3
Sprawdzian, obejmujący materiał z rozdziału Welcome.
UNIT 1
Lekcja 4
Nazwy członków rodziny
Dopełniacz saksoński
Czasownik to be: odmiana przez osoby, zdania twierdzące
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Pisanie: opisywanie ludzi, przedstawianie swoich upodobań
· powtarza podane nazwy członków rodziny za nagraniem
· wskazuje właściwe wyrazy w zdaniach na podstawie analizy obrazka i zakreśla odpowiednie na podstawie nagrania
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie analizy obrazka
· zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie przeczytanej historyjki obrazkowej
· powtarza zdania za nagraniem
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be zgodnie z kontekstem
· układa zdania z odpowiednią forma czasownika to be na podstawie podanych wyrazów i dopasowuje je do właściwych obrazków
· podpisuje osoby przedstawione na drzewie genealogicznym podanymi wyrazami (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie analizy drzewa genealogicznego (WB)
· pisze zdania na temat osób pokazanych w drzewie genealogicznym (WB)
· uzupełnia luki w dialogu podanymi wyrażeniami zgodnie z kontekstem i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· wskazuje właściwe formy czasownika to be w podanych zdaniach (WB)
· uzupełnia luki w pocztówce odpowiednimi formami czasownika to be (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be na podstawie podanych wyrazów i obrazków (WB)
· wskazuje prawdziwe i fałszywe zdania spośród podanych i tworzy prawdziwe i fałszywe zdania
· przekształca podane zdania na zgodne z własnymi doświadczeniami i upodobaniami
· tworzy zdania z czasownikiem to be na temat siebie i kolegi/koleżanki
· poprawia błędy w zdaniach na podstawie analizy drzewa genealogicznego (WB)
Unit 1 Test
Lekcja 5
Czasownik to be: przeczenia i zdania twierdzące
Dopełniacz Saksoński
Czytanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych w tekście
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu
Pisanie: przedstawianie siebie
· uzupełnia tekst odpowiednimi formami czasownika to be
· uzupełnia zdania odpowiednimi formami czasownika to be zgodnie z prawdą
· wypowiada prawdziwe i fałszywe zdania i poprawia fałszywe zdania wypowiedziane przez kolegę/koleżankę
· czyta i słucha historyjkę obrazkowa ze zrozumieniem
· uzupełnia zdania odpowiednimi formami czasownika to be na podstawie obrazków
· pisze zdania z właściwymi formami skróconymi czasownika to be na podstawie podanych wyrazów (WB)
· uzupełnia dialog podanymi wyrazami zgodnie z kontekstem (WB)
· podpisuje obrazki, przedstawiające osoby i należące do nich przedmioty (WB)
· pisze zdania na swój temat na podstawie podanych wyrazów (WB)
· odpowiada na pytanie na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej (WB)
· zakreśla właściwe odpowiedzi na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej (WB)
· poprawia błędy w zdaniach na podstawie obrazków
· uzupełnia luki w piosence właściwymi formami czasownika to be, sprawdza poprawność wykonanego zadania i śpiewa piosenkę z nagraniem
· poprawia błędy w zdaniach na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej
· odgrywa przeczytaną historyjkę
· wypowiada się na temat ewentualnego zakończenia historyjki (WB)
Lekcja 6
Nazwy miesięcy
Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych w tekście
Przetwarzanie tekstu: zapisywanie informacji uzyskanych z tekstu słuchanego
Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem
· odpowiada na pytanie na podstawie przeczytanego i wysłuchanego tekstu
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie przeczytanego i wysłuchanego tekstu
· uszeregowuje podane nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności
· zakreśla właściwy wiek wskazanych osób na podstawie wysłuchanego tekstu
· uzupełnia zdania odpowiednimi nazwami miesięcy na podstawie wysłuchanego tekstu
· odpowiada na pytanie na podstawie wysłuchanego tekstu (WB)
· uzupełnia tabelkę odpowiednimi informacjami na podstawie wysłuchanego tekstu (WB)
· ...
MaxQuadro5