Przygody Gotreka i Felixa 11 - Zabójca szamanów.pdf

(1457 KB) Pobierz
305729918 UNPDF
ZABÓJCA SZAMANÓW
- To dziwne - powiedziała Kat. - Bardzo dziwne. Zwierzoludzie
nie poruszają się w ten sposób.
- Być może to ślady bandy maruderów - zastanawiał się na głos
Ilgner.
- Nie cuchnie maruderami - stwierdził autorytatywnie Argrin.
Kat pokiwała głową.
- Tylko odciski kopyt. Żadnych butów. Przeszło tędy stado, ale
nigdy nie widziałam, żeby stado wycinało drzewa na swojej drodze.
Zwierzoludzie to leśne stworzenia. Poruszają się między drzewami z
taką samą łatwością jak my na otwartej przestrzeni. Nie rozumiem
tego.
- Być może transportują działo - zasugerował Felix.
Rodi roześmiał się.
- Zwierzoludzie nie używają dział! - stwierdził. - Nie umieją
nawet posługiwać się łukami i strzałami.
- Słuchaj się młodobrodego - zamruczał pod nosem Gotrek. -
Pozjadał wszystkie rozumy.
- Ci, którzy stoją na czele stada, potrafią czasem używać dział -
powiedział Felix, wspominając piekielną broń, jaką czempionka
Chaosu Justine przywiodła ze zwierzoludźmi, którzy zaatakowali
Flensburg.
- To może być działo - zgodziła się z wahaniem Kat. - Ale gdzie
są ślady kół?
- Dziwne czy nie - przerwał dyskusję Ilgner, machając
niecierpliwie ręką. - Znaleźliśmy trop naszej zwierzyny i zdaje się, że
nie będzie trudno nim podążać. Polowanie uważam za rozpoczęte.
Przygody Gotreka i Felixa
tom XI
ZABÓJCA
SZAMANÓW
Nathan Long
Tłumaczenie
Katarzyna Dulas
To mroczna, krwawa era.
Czas demonów i czarnoksięstwa.
Era bitew, śmierci a także końca świata.
Pośród ognia, płomieni i szaleństwa.
Jest to także czas niezłomnych bohaterów,
śmiałych czynów i wielkiej odwagi.
W sercu Starego Świata rozciąga się Imperium
- największe i najpotężniejsze z ludzkich królestw.
Słynie ze swych inżynierów, czarodziejów, kupców
i żołnierzy. To kraina ogromnych gór, szerokich rzek,
ciemnych lasów i rozległych miast. Z wyżyn tronu
w Altdorfie włada nią Imperator Karl Franz, wyświęcony
potomek założyciela tego państwa - Sigmara,
powiernik jego magicznego bojowego młota.
Czasy są niespokojne. Wzdłuż i wszerz Starego Świata,
od rycerskich zamków Bretonii do skutego lodem Kisleva
na dalekiej Północy, słychać doniesienia o zbliżającej się
wojnie. W niebotycznych Górach Krańca Świata
plemiona orków szykują się do kolejnej napaści. Zbóje i odstępcy
nękają dzikie ziemie Księstw Granicznych na Południu.
Pojawiają się plotki o podobnych szczurom istotach,
skavenach, które wynurzają się z rynsztoków i bagien we
wszystkich krainach. Na północnych pustkowiach nie
ustępuje odwieczna groźba Chaosu, demonów i zwierzo-
ludzi wypaczonych przez nikczemne moce Mrocznych
Bogów. Zbliża się pora rozstrzygającej bitwy.
Imperium potrzebuje bohaterów, jak nigdy przedtem.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin