Amnesia Mroczny Obłęd (Poradnik).docx

(793 KB) Pobierz

Wstęp

Przygoda rozpocznie się krótką interaktywną scenką. Możesz iść przed siebie, lub spokojnie posłuchać monologów. Aby wejść w Inwentarz przyciśnij klawisz TAB. Natomiast, pod przyciskiem J znajdziesz notatki robione przez głównego bohatera, zebrane pamiętniki oraz podgląd aktualnych zadań do wykonania (również przycisk M).

W pierwszej kolejności musisz podążać za plamami różowego płynu znajdującego się na podłodze. Za plecami ujrzysz drewniane drzwi. Otwórz je i zabierz ze stołu krzesiwo. Są to zapałki porozrzucane po całym zamku, dzięki którym można zapalić pochodnię lub świecę i rozjaśnić sobie pomieszczenie. Wróć na korytarz i skieruj się w prawą stronę. Podążając za śladami na dywanie trafisz do niewielkiego przedsionka z dwiema szafami – w obu z nich znajdziesz krzesiwa. Przejdź teraz przez drzwi, które otworzył wiatr i podnieś ze stolika kolejne krzesiwo.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_01m.jpg


Wróć i podążaj dalej śladami na podłodze, schodami do góry i przez długi korytarz. W pomieszczeniu z czerwonymi płachtami, wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Zabierz stamtąd krzesiwo (półka naprzeciwko). Następnie, schodami w dół udaj się do Starego Archiwum.

Stare Archiwum

Podążaj przed siebie, a w pokoju po prawej zabierz dwa krzesiwa. Dalsza część korytarza będzie zasypana kamieniami. Odwiedź, więc pokój nieopodal i koniecznie zabierz lampę oliwną spod stołu. Natomiast, ze skrzyni po lewej stronie od stołu – krzesiwo (musisz podnieść wieko).

Wyjdź z pomieszczenia drugimi drzwiami i idź, aż do komnaty z piecykiem. W tamtejszej szafie zdobędziesz kolejne zapałki. Ciemność możesz rozjaśnić sobie lampą, klikając na klawisz F, ale pamiętaj, że oliwa szybko ulega wypaleniu, więc należy dysponować nią oszczędnie. Za kolejnymi drzwiami zauważysz, że płyn kończy się przy stoliku, a na nim znajdziesz kawałek papieru. Jest to "List Daniela do samego" siebie. Przeczytaj do uważnie, po czym podnieś z tego samego stolikabutelkę z oliwą. Możesz nią napełnić lampę, naciskając na butelkę w inwentarzu dwukrotnie LPM. Na zachodniej ścianie znajdziesz wajchę do przesunięcia. Dzięki niej otworzy się tajne przejście za regałem. Skorzystaj ze znajdujących się tam drzwi, a trafisz do głównego holu zamku 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_02m.jpg


Główny Hol

Przejdź do wielkiego pomieszczenia ze schodami. Kiedy staniesz na okrągłym symbolu widniejącym na podłodze, rozpocznie się retrospekcja. Obróć się i wejdź w korytarz z herbem nad drzwiami. Zaraz po lewej powinieneś znaleźć skrzynię, a w niej oliwę i krzesiwo. Drugie pudełko leży na środkowej biblioteczce, zaś kolejny pojemnik z oliwą – za ostatnią szafką, pod drewnianymi skrzynkami. Drzwi przed tobą są zamknięte, wróć więc do głównego holu i skieruj się do wąskiego korytarzyka po lewej. Dojdziesz to rozwidlenia dróg – wybierz tę w prawo, z wejściem do Laboratorium.

Laboratorium

Udaj się w dół schodów i podnieś oliwę leżącą nieopodal przewróconej szafki. Pod schodami znajdziesz zejście na niższy poziom. Kiedy już tam dotrzesz, po prawej stoi skrzynia z krzesiwem. Dokładnie przeszukaj to miejsce – obejrzysz krótką retrospekcję. Nie zapomnij zabrać także notki z biurka oraz słoja chemicznego. W szufladzie znajdziesz krzesiwo, a z półki po prawej – dziwny pojemnik, dzięki któremu zapiszesz stan gry. Przed wyjściem wyjmij jeszcze krzesiwo z piecyka oraz przeczytaj kolejną notkę, zatytułowaną „Przeniesienie chemikaliów” (po drugiej stronie pomieszczenia). Zapamiętaj te miejsce, gdyż jeszcze tutaj wrócisz.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_03m.jpg


Wróć teraz do holu głównego i udaj się schodami na górę. Twój kolejny cel to „Archiwum”.

Archiwum

Przy penetrowaniu kolejnych pokoi, koniecznie zwracaj uwagę na tabliczki z nazwą pomieszczenia. Ujrzysz przed sobą dwa wejścia. Wybierz to po prawej z napisem „Libri Rari” (Rzadkie książki). Wewnątrz przeczytaj dziennik Daniela (Algieria 1/3). Idź teraz do tych naprzeciwko („Catalogi” – Katalogi) i zabierz z szuflady biurka krzesiwo. Na regale znajdziesz za to notkę „Kontrakt Wilhelma”. 

Udaj się przez drugie przejście i do Gabinetu naprzeciwko (Studium). Z biura zabierz drugą część pamiętnika Daniela, a z środkowej szuflady, kolejne zapałki. Przejdź teraz przez lekko uchylone drzwi, aż do „Libri Veteres” (Stare księgi). W skrzyni znajduje się oliwa oraz krzesiwo, a w piecyku – zapałki.

Po wyjściu obróć się w prawo i skieruj się w otwarte drzwi po prawej do pomieszczenia „Historia Loci”. W podłużnej, rozświetlonej sali, skręć w lewo. Na stoliku stoi pojemnik z oliwą. Udaj się ku uchylonym drzwiom. W środku powinieneś znaleźć trzy krzesiwa oraz oliwę (skrzynia, półki). Doświadczysz także kolejnej retrospekcji. Pozostają ostatnie drzwi z tabliczką „Tabulae” (Mapy), a tam krzesiwo i notka. Bohater przeniesie się w inne miejsce – wtedy musisz podejść do błyszczącej kuli i dotknąć ją.

Kiedy już wrócisz do rzeczywistości, podnieś dowolny kamień i wyjdź z nim przed drzwi. Po lewej na ścianie, zobaczysz przebicie. Rzuć w nie kamieniem, naciskając PPM i przeciśnij się przez dziurę. Zbadaj dokładnie wszystko i przeczytaj notkę w gablotce, wybiwszy wcześniej szybkę książką. Podnieś jeszcze buteleczkę z oliwą oraz przyjrzyj się trzem jasnym księgom na regałach. Musisz je pociągnąć, aby otworzyć tajne przejście (należy to zrobić w miarę szybko). W nowym pokoju znajdziesz notkę do przeczytania (w szufladzie) i klucz do piwniczki winnej. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_04m.jpg


W momencie, w którym weźmiesz klucz, usłyszysz ryk. Należy uważać, gdyż czający się potwór, potrafi szybko pozbawić bohatera życia. Musisz wrócić do Holu głównego. W tym celu, wyjdź z tajnego gabinetu i udaj się drzwiami po prawej (były wcześniej zamknięte). Zaraz za nimi skręć w lewo, w długim pomieszczeniu na prawo, po czym ponownie w lewo do czerwonych drzwi.

Na ścianach pojawią się mięsiste narośla, a kontakt z nimi grozi poważnymi obrażeniami. Dlatego należy umiejętnie je przeskakiwać. Zejdź schodami na dół i biegnij w wąski korytarz po prawej. Na rozwidleniu skręć tym razem w lewo i użyj na zamkniętych drzwiach, znalezionego niedawno klucza. 

Piwniczka winna

Po zejściu na dół objawi ci się kolejna retrospekcja. Za drzwiami naprzeciwko znajdziemy „Kupryt”. Wróć i przejdź przez drzwi po lewej stronie – tam koło przewróconego stołu znajdziesz kolejną buteleczkę. W między czasie, wejście ulegnie zawaleniu. Znajdziesz tutaj też dwa krzesiwa oraz beczkę z oliwą – kliknij na nią, aby napełnić lampę. Teraz odciągnij belki oraz kamienie, żeby móc swobodnie wyjść z tego miejsca i skieruj się w lewą stronę. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_05m.jpg


Obejrzyj retrospekcję i zabierz ze skrzyni krzesiwo. W drugiej części tego pomieszczenia, znajdziesz notkę oraz trzeci składnik potrzebny do sporządzenia mikstury – wodę królewską. Wyjdź i pokieruj Danielem w stronę drzwi znajdujących się pod schodami. Po lewej znajdziesz Laudanum – jest to płyn regenerujący życie bohatera. Usłyszysz ponownie ryk i kontury jakiejś postaci. Lepiej nie sprawdzać, kto to jest, więc spokojnie poczekaj, aż istota oddali się. Podążaj teraz cały czas przed siebie i zabierz pod drodze krzesiwo z półki. Przekrocz kolejne drzwi i zabierz z jednej z szafek, ostatnią buteleczkę ze składnikiem. Tym razem jest to Aurypigment. Wyposażony w cztery buteleczki, wróć do głównego holu.

Laboratorium cd

Przeskakując przez narośla, skieruj się do Laboratorium znajdujące się naprzeciwko ciebie. Zejdź do pomieszczenia pod schodami, aż do stolika z pracownią chemiczną. Ujrzysz tam cztery puste kolby oraz zawory. Do każdego naczynia wlej zawartość znalezionych w winnicy słoików, a następnie przekręć zawór u dołu. Teraz podłóż pod zbiornik po prawej pusty słój i odkręć każdy z zaworów. Dzięki temu zyskasz miksturę z kwasem. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_06m.jpg


Spróbuj wrócić do holu głównego, jednak trzęsienie ziemi spowodowało uszkodzenie schodów, Aby dostać się na górę, musisz zrobić sobie kładkę przy pomocy jednej z palet. Przejdź na sam środek holu i zejdź schodami w dół. Za drzwiami ujrzysz dużą narośl. Wylej na nią kwas, a droga stanie przed tobą otworem.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_07m.jpg


Rafineria

Podążaj kolejnymi korytarzami. Następnie skieruj się w drzwi, które udał się potwór. Zabierz stamtąd dziennik Daniela oraz dwa krzesiwa (jedno w rogu i jedno na półce). Skorzystaj z drugich drzwi i kolejnych, aż znajdziesz drugą notkę. W stojaku na wina leży Laudanum, zaś w nieodwiedzanym jeszcze pomieszczeniu obok – oliwa do lampy. Wróć teraz do pomieszczenia z wielką szczeliną w suficie i przyjrzyj się stercie skrzyń, ustawionym pod ścianą. Za nimi kryje się przejście do sąsiedniego pomieszczenia. 

W ziemi ujrzysz właz, jednak jest zbyt za ciężki, aby go podnieść. Blokujący linę kij, uniemożliwia przekręcenie kołowrotu znajdującego się przy drzwiach. Musisz ustawić skrzynie w ten sposób, aby dosięgnąć kawałka drewna. Przekręć wajchą, a przed zejściem na niższy poziom, zabierz jeszcze trzy krzesiwa leżące na półce i w skrzyni. Biegnij przed siebie, aż do czerwonych drzwi.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_08m.jpg


Piwniczne archiwum

Etap ten jest dosyć wymagający. Przejdź kilka kroków przed siebie, a otoczenie przybierze inny kształt. Wskocz na pierwszą, najbliższą skrzynię i uważaj na czyhające w wodzie monstrum. Bliski kontakt z nim grozi zranieniem bądź śmiercią Daniela. Dlatego, przeskakuj na kolejne skrzynie i w razie ostateczności, przebywaj w wodzie jak najkrócej. 

Jeżeli chcesz zdobyć kolejne Laudanum, idź w głąb korytarza, aż ujrzysz drzwi z łukiem po lewej stronie. W rogu tej komnaty znajdziesz buteleczkę z miksturą. Jeżeli natomiast pragniesz jak najszybciej opuścić te miejsce. Skieruj się wpierw w niewielkie pomieszczenie, po prawej stronie korytarza. Twoim oczom ukarze się wajcha. Przesuń ją, po czym szybko wróć na główny korytarz i przedostań się na sam jego koniec – skręcając wpierw w prawo, a później w lewo. Musisz poruszać się szybko, gdyż krata opadnie po kilku sekundach i będziesz zmuszony powtórzyć cały manewr.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_09m.jpg


Zauważ, że na skrzyni przed tobą, znajdują się fragmenty ciała ludzkiego. Posłużą one jako mięso do odwrócenia uwagi potwora. Wrzuć je do wody i przeskocz na pobliskie skrzynie, widniejące przy lewej ścianie (od wejścia do pomieszczenia). Znajdziesz tam pojemnik z oliwą. Wrzuć kolejne mięso i podbiegnij do bramy z zaworem. Musisz go szybko przekręcić, aby podnieść kratę. Następnie otwórz drzwi i biegnij do przodu, aż na skrzynię. Na regale po lewej stronie znajdziesz igłę. Zabierz ją i od razu użyj na drzwiach prowadzących do...

Tunele pod archiwum

W tej części czeka nas ucieczka przed potworem. Biegnąc korytarzem musisz otwierać i zamykać kolejne drzwi, co spowolni istotę. Przeskakuj też przeszkody w postaci kawałków muru oraz przedmiotów. W końcu dojdziesz do czerwonych drzwi.

Długi Hol

Dojdziesz do dużego pomieszczenia. Drzwi, które otworzy wiatr prowadzą do zepsutej windy. Twoim zadaniem jest ją naprawić. Na prawo od schodów, znajdziesz skrzynię z dwoma krzesiwami oraz oliwą. Naprzeciwko windy zauważysz drzwi do Magazynu. Udaj się tam. 

Magazyn

Podążaj korytarzem przed siebie i w lokacji z kamiennym stołem wybierz drzwi po lewej. Wewnątrz niewielkiego pokoiku znajdziesz trzy krzesiwa oraz fragment świdra. W tym momencie pojawi się potwór, więc spokojnie poczekaj, aż odejdzie. Wyjdź i udaj się schodami z tabliczką „Instrumenta”, znajdującymi się naprzeciwko. Zauważysz składzik z beczkami oraz kilkoma drzwiami. Musisz spenetrować każde z odnóg, zaczynając od tego po prawej stronie. W pierwszym pokoiku znajdziesz notkę na temat przygotowania mieszaniny wybuchowej oraz krzesiwo, za drugimi drzwiami kryją się dwa krzesiwa, Laudanum oraz oliwa (skrzynia). W trzecim zaułku znajdziesz krzesiwo oraz drugą cześć świdra za skrzyniami. Czwarty pokój, ulokowany za zachodnią ścianą pomieszczenia z beczkami, kryje w sobie trzeci, ostatni fragment świdra oraz krzesiwo. Przejdź teraz do inwentarza i połącz wszystkie trzy części świdra w całość. 

W pomieszczeniu po środku musisz zrobić dziury w beczkach stojących w kątach przy pomocy świdra i zabrać trochę substancji w kolbę. Tym samym otrzymasz mieszaninę wybuchową. Wróć schodami do pierwszej części magazynu i udaj się w odnogę po prawej. Ujrzysz kolejną retrospekcję. Dalsza droga została zawalona, więc skorzystaj z ładunku wybuchowego. Połóż go na ziemi, nieopodal skał i odchodząc na bezpieczną odległość, rzuć w kolbę skrzynią. Wybuch porozrzuca skały, więc będziesz mógł kontynuować podróż. Badaj dokładnie każdy zakamarek, a powinieneś znaleźć trzy krzesiwa. Kiedy dojdziesz do rozświetlonego pomieszczenia, za drugimi drzwiami po prawej stronie kryje się potwór, więc radzę ich nie otwierać. Podążaj dalej korytarzem i w pomieszczeniu z kulą odbij w prawo. W niewielkim składziku znajdziesz notkę oraz dwie dźwignie. Usłyszysz ryk, więc skryj się za masywną skrzynią za rogiem (zabierz również krzesiwo). Musisz teraz wrócić do Długiego holu, korytarzami, którymi się tutaj dostałeś, ale po okolicy krążą potwory. Masz do wyboru - albo przebiec obok nich licząc, że nie dogonią cię, lub przemieszczać się po kryjomu z punktu do punktu. 

Gabinet

Jesteś w długim holu, Skieruj się teraz ku drzwiom prowadzącym do windy, ale nie przekraczaj ich progu tylko wejdź schodami na piętro i ku drzwiom do Gabinetu.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_10m.jpg


Twoim oczom ukarzą się drzwi po obu stronach korytarza. Za tymi po lewej znajdziesz notkę do przeczytania, zaś po prawej – krzesiwo. Przejdź dalej korytarzem i zabierz butelkę z oliwą. Pierwsze ono ulegnie pęknięciu. Na razie nie zawracaj sobie tym głowy, ale niebawem tutaj wrócimy. Odwiedź pomieszczenie z narzędziami i wypchanym zwierzęciem – tam przeczytaj list leżący na stole, po czym podejdź do stolika w kącie przy drzwiach, a ujrzysz retrospekcję. Za kolejnymi drzwiami znajdziesz notkę oraz krzesiwo w szufladzie biurka. Przed wyjściem zabierz ze sobą drewniane krzesło. Dalsza część korytarza została zablokowana przez głazy. Podejdź, więc do pierwszego okna, które uległo popękaniu u ciśnij w nie krzesłem. Wyjdź na kamienną kładkę przed oknem (zabierz krzesiwo) i obróć się w prawo. Musisz przeskakiwać na kolejne gzymsy, aż do otwartego okna na końcu. W niewielkim pokoiku, na biurku dotknij lampy, po czym przejdź dalej. Znajdziesz trzecią ostatnią dźwignię (kontroli przepływu okrężnego) oraz instrukcję do silnika windy – dokładnie ją przeczytaj. Napełnij także lampę oliwą z pojemnika obok. W pokoju na końcu znajdziesz trzy krzesiwa. Możesz teraz wrócić do Długiego Holu drogą, którą dostałeś się tutaj.

Pokój gościnny

Obróć się w prawo i przejdź przez kolejne drzwi, prowadzące do pokoju gościnnego. 

Nie zabawisz tutaj długo. Wpierw ujrzysz krótką retrospekcję. Na regale obok ksiąg stoi butelka z oliwą, a w szufladzie biurka Laudanum. Przeczytaj również kartkę z dziennika Daniela. Z pokoju z wielkim łóżkiem zabierz krzesiwo, notkę oraz łom. Tego ostatniego użyj od razu na zamkniętych drzwiach, po przeciwnej stronie. Poruszaj łomem w prawo i w lewo, aby zamek puścił. Obejrzyj retrospekcję i gdy tylko usłyszysz ryk potwora, natychmiast schowaj się w pobliskiej szafie. Poczekaj chwile, aż zagrożenie minie i przeczytaj notkę z szafki. Teraz zdejmij obraz z zachodniej ściany, a znalezioną tam buteleczkę uderz o ścianę tak, aby się rozbiła. Podnieś klucz do maszynowni – tam też od razu skieruj swe kroki. 

Maszynownia

Wejście do maszynowni znajduje się w pomieszczeniu z windą po lewej stronie. Użyj znalezionego przed chwilą klucza, aby dostać się do środka. 

Staraj się dokładnie zwiedzać wszystkie piętra. W pierwszej kolejności zajrzyj do piwnicy po prawej. Na biurku znajdziesz fragment dziennika, zaś na ścianie naprzeciwko drzwi maszynę z wajchami i liczbami rzymskimi. Musisz ustawić je tak, aby na górze i na dole suma cyfr była równa 8. Jeżeli sobie nie poradzisz, oto prawidłowe rozwiązanie: dwie pierwsze wajchy od lewej umieść na dole, trzy na górze i ostatnią znów na dole (obrazek poniżej). Przed wyjściem zabierz jeszcze dwa krzesiwa z rogu pomieszczenia. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_11m.jpg


Możesz teraz zejść schodami na dół. Ujrzysz tam kolejne drzwi z kolejną maszyną. Przeczytaj wpierw notkę leżącą na skrzyni, po czym zabierz się za rozwiązywanie łamigłówki. W trzech otworach z figurami, trzeba umieścić dźwignie, które posiadasz w inwentarzu. Zagadka nie jest trudna, więc poradzisz sobie bez najmniejszego problemu. Dźwignię kontroli przepływu okrężnego wetknij w otwór z symbolem koła, dźwignię punktu potrójnego w środkowy otwór, natomiast dźwignię kontroli amplitudy czterofazowej w miejsce z symbolem kwadratu. Kiedy dźwignie zostaną już zamontowane, wyjdź za drzwi i zejdź schodami na najniższy poziom.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_12m.jpg


W dwuczłonowym pomieszczeniu znajduje się główna część obsługująca windę. Otwórz wpierw drzwiczki od pieca i wrzuć do niego trzy bryłki węgla. Znajdziesz je, w małym składziku po lewej. Ukryty jest tam również pojemnik z oliwą oraz krzesiwo. Po naładowaniu pieca, złap za wajchę po jego lewej stronie. Po czym, podejdź do maszyny w rogu. Zauważysz, że brakuje trzech trybów. Musisz je znaleźć. Pierwszy ukryty jest na tej lokacji, za skrzynką i beczką. Włóż go tam, gdzie być powinien. Drugi tryb znajdziesz wewnątrz piwnicy, w której dopasowałeś dźwignie. Trzeci zaś naprzeciwko wejścia do niej. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_13m.jpg


Gdy już skompletujesz całość, pociągnij za wajchę po lewej i omijając mięsiste narośla, wróć do holu z windą. Wejdź do niej i pociągnij za dźwignię, a zjedziesz do podziemnego więzienia. 

Więzienie – południowe skrzydło

Po kilku krokach naprzód, Daniel ujrzy kolejną retrospekcję. Gdy zakończy się, będziesz musiał odgruzować bramę naprzeciw ciebie. Więzienie jest bardzo mrocznym miejscem i do tego bardzo łatwo się zgubić. Podążaj korytarzem przed siebie, aż zobaczysz zwisającą z sufitu tabliczkę z napisem „Cele 1”. 

Cele I

Na pierwszym rozstaju korytarzy odbij w prawo. Dalsza droga jest zawalona, więc podnieś krzesiwo i wejdź do niewielkiej celi – tam też są zapałki. Wróć, więc którędy przyszedłeś i skręć w prawo. Przy schodach odbij w lewo i spenetruj obie cele. W lochu po prawej znajdziesz młotek, zaś w tej naprzeciwko – butelkę z oliwą. Wyjdź na korytarz i przypatrz się drzwiom po lewej – są zamknięte, więc wróć do schodów. Na ich końcu ujrzysz tabliczkę z napisem Cele II.

Cele II

Prawdopodobnie napotkasz potwora. Możesz się skryć w lochach, które przed chwilą odwiedziłeś i przeczekać, aż zagrożenie minie. W każdym razie, powinieneś udać korytarzem w prawo. Na kolejnym rozwidleniu dróg, po prawej znajdziesz krzesiwo oraz Laudanum. Kiedy wrócisz na rozwidlenie, po prawej stronie zauważysz drzwi z kratą. Obok nich leży krzesiwo. Same zaś drzwi są zamknięte na kłódkę, której oczywiście musisz się pozbyć. Skręć w korytarz, który jeszcze nie odwiedziłeś. 

Korytarz odbije w prawo. Zanim pójdziesz dalej, sprawdź dwie cele. Ta naprzeciwko skrywa w sobie butelkę z oliwą oraz krzesiwo. W lochu po prawej obejrzysz smutną retrospekcję. Dzięki niej dowiesz się, że pod łóżkiem znajduje się tunel. Odsuń, więc przedmiot i spróbuj zejść na dół. 

Dziura okaże się za wąska. Wyjdź więc z celi i podążaj korytarzem na wprost, który doprowadzi cię do kolejnych lochów. Odwiedź wpierw ten naprzeciwko ciebie i zajrzyj za przewrócone łóżko – znajduje się tam dłuto, które od razu podnieś. Drzwi przy pochodni są zamknięte, ale Daniel słusznie zauważy, ze zamek przy nich jest przerdzewiały. Użyj na nim młotka oraz dłuta, które wcześniej połącz w inwentarzu. Cofnij się teraz do celi, w której znajdowała się szczelina w podłodze i poszerz ją przy pomocy młotka i dłuta. Dzięki temu bohater zmieści się do środka.

Więzienie – północne skrzydło

Idź przed siebie, aż znajdziesz wyjście. Odrzuć blokujące je kamienie i od razu skręć w lewą stronę. Na ścianie ujrzysz tabliczkę z napisem magazyn, a niedługo po niej – drugą informującą o wejściu do trzeciego bloku więzienia.

Cele III

Podążaj korytarzami, a na rozgałęzieniu dróg skręcaj cały czas w lewo. W końcu dojdziesz przed otwarte drzwi, jednak wpierw zwiedź dwie zamknięte cele przed nimi. W tej po prawej obejrzysz retrospekcję, zaś w tej po lewej, znajdziesz krzesiwo oraz buteleczkę z oliwą. Możesz teraz przejść przez otwarte drzwi, za którymi znajdziesz notkę. 

Zawróć korytarzem, którym tutaj trafiłeś i trzymaj się cały czas lewej ściany. W końcu dotrzesz do zamkniętych kratowanych drzwi. Podnieś krzesiwo. Odwróć się i skręć w lewo – po drodze ujrzysz kolejną pokazówkę, a za kilka metrów kolejną bramę. Próba otwarcia jej nie przyniesie żadnego rezultatu, więc podnieś krzesiwo znajdujące się za beczkami. Drzwi obok są także zamknięte, więc trzymaj się dalej lewej ściany i kontynuuj zwiedzanie.

Zwracaj uwagę na tabliczki wiszące na ścianach. Ujrzysz jedną prowadzącą do Kuchni. Jeszcze tutaj wrócisz, ale wpierw skręć w lewo. Przeszukaj dwie cele ulokowane naprzeciwko siebie. W tej po prawej znajdziesz krzesiwo oraz fragment dziennika, zaś w tej po lewej – butelkę z oliwą i... :) 

Wyjdź z celi i skieruj się korytarzem dalej. Zauważysz tabliczkę kierującą do Magazynu. Udaj się w tę stronę (po lewej jest ślepy zaułek). W niewielkim pomieszczeniu powinny znajdować się dwa krzesiwa, a także szklany słój na półce – koniecznie go zabierz. 

Wróć teraz do tabliczki z napisem Kuchnia i trzymaj się cały czas lewej strony. Następnie schodami w górę, aż do drewnianych drzwi. W kuchni przeczytaj fragment dziennika, zabierz oliwę przy tlącym się ogniu, Laudanum oraz dwa krzesiwa z półek. Przyjrzyj się teraz zielonej substancji w garze. Jest to kwas, który nabierz w szklany słoik. Gdybyś usłyszał ryk, możesz schować się za kawałkami wiszącego mięsa i tam przeczekać zagrożenie.


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_14m.jpg


Musisz teraz wrócić do zamkniętej bramy z kłódką. W tym celu, wyjdź z kuchni, biegnij cały czas prosto. Skręć w stronę Magazynu, na rozwidleniu dróg prosto i następnie w prawo. Wylej zawartość słoja na kłódkę, po czym rozwal ją młotkiem i dłutem. W tym momencie usłyszysz ryk potwora, więc otwórz szybko bramę i przejdź do kolejnej lokacji.

Wejście do cysterny

Daniel trafił do dużego, owalnego pomieszczenia. Z retrospekcji dowiesz się, co to za miejsce. Rozejrzyj się po okolicy. Po prawej ujrzysz wąski korytarz, jednak nie wchodź na razie do niego, tylko podejdź do rury, z której cieknie ropa. Nabierz trochę substancji w szklany słój i od razu użyj jej na dźwigni ulokowanej na kolumnie po środku tego pomieszczenia. Obsługuje ona drabinę, jednak blokujący kawałek rury, uniemożliwia jej opuszczenie. Za pomocą wajchy podnieś i opuść ją dwukrotnie. W końcu będziesz mógł wejść na górę. 

Twoim zadaniem jest opuszczenie kładek znajdujących się na górze. Przejdź kamiennym pomostem do drzwi i do Sterowni.

Sterownia

Idź przed siebie, aż ujrzysz trzy pary drzwi. Wybierz te po prawej. Zabierz wpierw krzesiwo ze skrzyń, a następnie przyjrzyj się odważnikom zwisającym z sufitu i zapamiętaj ich położenie. Przed wyjściem zabierz jeszcze fragment rury, leżący na podłodze i rzuć go na korytarz. Wejdź w przeciwległe drzwi. Tutaj też są odważniki, które oczywiście musisz ustawić w dokładnie takim położeniu jak w pomieszczeniu naprzeciw. Jeżeli mechanizm zablokuje się to oznacza, że zadanie wykonałeś poprawnie. Przed wyjściem, zabierz drugi fragment rury, po czym otwórz ostatnie, niesprawdzane jeszcze drzwi, przekręcając zawór obok nich. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_15m.jpg


Drzwi się powoli zamykają, więc przed przejściem przez nie, przerzuć wpierw dwa fragmenty rury. Tutaj czekają na ciebie kolejne pomieszczenia do odwiedzenia i kolejna zagadka. Zacznij od tych po prawej. Zejdź schodami na dół i przeczytaj notkę dotyczącą maszyny obok. Zabierz jeszcze krzesiwo i zapamiętaj ustawienie dźwigni. Będziesz musiał ustawić je w ten sam sposób, w pomieszczeniu pod drugiej stronie korytarza. Podnieś jeszcze butelkę z oliwą spod schodów i wynieś na korytarz kolejny fragment rury. W drugim pomieszczeniu ustaw dźwignie i koniecznie zabierzdrewnianą korbę ze stolika. 


http://www.adventure-zone.info/fusion/images/articles/Amnesia_Mroczny_Obled_poradnik_16m.jpg...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin