Przewodnik metodyczny - Styczeń.pdf
(
1005 KB
)
Pobierz
SPIS TREŚCI
Rozkład materiału
5
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - styczeń
6
Scenariusze zajęć - styczeń
30
Tydzień 17. Witaj, Nowy Roku!
30
Tydzień 18. Tańczymy walczyka
41
Tydzień 19. Koło graniaste
50
Tydzień 20. Masz wiadomość
61
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - luty
73
Scenariusze zajęć - luty
97
Tydzień 21. Zimą bawimy się wesoło
97
Tydzień 22. Ogródek w doniczce
105
Tydzień 23. Leśne SOS
116
Tydzień 24. Mówię pięknie
127
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - marzec
138
Scenariusze zajęć - marzec
166
Tydzień 25. Opowieści z książeczki
166
Tydzień 26. W zdrowym ciele zdrowy duch
177
Tydzień 27. A wiosna tuż, tuż
188
Tydzień 28. Przedszkolny teatrzyk
200
Zestawy ćwiczeń porannych
211
Zestawy gier i zabaw ruchowych
221
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
225
ROZKŁAD MATERIAŁU
Karty
pracy
część
1
i 2
Karty
matema
tyczne
Karty
graficzne
Tematy tygodniowe
Kalendarz
Wyprawka
2
1
1
1
1. Podajmy sobie ręce
^/
*—i
'35
2.
Moja droga do przedszkola
2,3
2
2
1
~~>
N
~~>
N
3. Pyszne witaminki
3
4
3
3
4. Odlot ptaków
5,6
4
4
2
5. Jesienne nutki
4
7
5
5
M
G
u
4j
6. Gdzie mieszkają zwierzęta?
8,9
6
6
3
'N
-a
-N
7.
Poczta Polska
5
10
7
7
ex,
8. Mam apetyt
11, 12
8
8
4,5
9. Taniec liści
13, 14
9
9
6
T3
rci
DH
T3
rci
DH
10. Piękna nasza Polska cała
6
15
10
10
O
4-ł
</3
11
7
11. Co słychać w lesie?
7
16
11
12. Lubię swoje zabawki
17, 18
12
12
13. Skarby ziemi
8
19
13
13
8
*C
OJ
'N
14. Co mnie cieszy, co mnie smuci?
20,21
14
14
5
5
15. Zimowa pierzynka
9
22, 23
15
15
16. Hej, kolęda, kolęda!
24, 25
16
16
9
26, 27
17
17
17. Witaj, Nowy Roku!
10
-c
N
18. Tańczymy walczyka
28,29
18
18
£•
co
19
10
19. Koło graniaste
11
30,31
19
20. Masz wiadomość
32
20
20
11
21
21. Zimą bawimy się wesoło
12
33, 34
21
22. Ogródek w doniczce
35, 36
22
22
12
—
ja
23. Leśne SOS
13
37
23
23
24. Mówię pięknie
38,39
24
24
13
25. Opowieści z książeczki
14
40,41
25
25
26. W zdrowym ciele zdrowy duch
42, 43
26
26
14
N
27. A wiosna tuż-tuż
15
44,45
27
27
s
28
28
28. Przedszkolny teatrzyk
46, 47
V
29. Śmigus-dyngus
48, 49
29
29
15
30
30. Kosmiczna przygoda
16
50
30
1
51,52
31
31
16
31. W muzeum
32
32
32. Planeta Ziemia
17
53
33. Kto nam pomaga?
22, 23
54
33
33
17
34
34
34. Europejska podróż
18
55
'ćs"
a
35. Majowy ogród
56, 57
35
35
18
19
36. Święto naszych mam
19
58, 59
36
36
20
60
37
37
37. Order uśmiechu
38. Mały badacz
61,62
38
38
'%
Ul
<u
N
63
39
39
20
39. Lato na łące
O
40. Czas na przygodę
21
64
40
40
22-25
lipiec-sierpień
PLANY PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Styczeń
Tematy tygodniowe
Tydzień 17.
Witaj, Nowy Roku!
Tydzień 18.
Tańczymy walczyka
Tydzień 19.
Koło graniaste
Tydzień 20.
Masz wiadomość
Ćwiczenia poranne:
Zestawy II, VI, XI, XV
Ćwiczenia gimnastyczne:
Zestawy V, VI, VIII, XII
Zabawy ruchowe:
Zabawa bieżna „Po drugiej stronie"
Zabawa rzutna „Do trzech podaj"
Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach"
Zabawa z dźwiganiem „Mur z kamieni"
Zabawa z mocowaniem „Przepychanka"
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody"
Zabawy na czworakach „Pieski na spacer, pieski
io budy", „Zabawa kotów piłkami"
<
TEMAT TYGODNIA
:
Witaj, Nowy Roku!
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Przewidywane osiągnięcia dzieci
XIII 6
• uzupełnienie kalendarza - określenie
dnia tygodnia, miesiąca, pory roku
Układy rytmiczne i następstwo czasu
• zna stałe naturalnie występujące następstwa czasu:
dni i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy w roku
III 1
I 1
• rozmowy swobodne i ukierunkowane
przez N.
• rozmowa „Powitanie Nowego Roku"
• rozmowa „Dzień i noc"
• rozmowa „Wesoły i smutny dzień sta
rego roku"
• rozmowa „Miesiąc moich urodzin"
• rozmowa „Mój ulubiony dzień tygo
dnia"
• rozmowa „Moja ulubiona pora roku";
uzasadnianie swojego wyboru
Porozumiewanie się
• potrafi swobodnie rozmawiać na każdy temat z dzieć
mi i dorosłymi
• buduje dłuższe wypowiedzi na określony temat, np.
ilustracji, wydarzenia
Kontakty i postawy społeczne
• słucha uważnie i nie przerywa wypowiedzi dorosłych
i kolegów
• prowadzi rozmowę, przestrzegając określonych zasad:
- zwraca się w rozmowie bezpośrednio do rozmówcy
- umie dostosować ton głosu do sytuacji
- obdarza uwagą osoby, z którymi rozmawia
IV 2
• zapoznanie dzieci z różnymi rodzaja
mi kalendarzy (rozmowa)
Porównywanie i grupowanie obiektów
• rozpoznaje i nazywa poznane przedmioty oraz potrafi
wyjaśnić, do czego służą
• wyodrębnia i umie opisać cechy przedmiotów
IV 2
• oglądanie starych i nowych kalendarzy
- rozpoznawanie podobieństw i róż
nic; omówienie ilustracji
Porównywanie i grupowanie obiektów
• rozpoznaje i nazywa poznane przedmioty oraz potrafi
wyjaśnić, do czego służą
• wyodrębnia i umie opisać cechy przedmiotów
- zauważa kilka charakterystycznych cech, wskazują
cych na podobieństwa i różnice między przedmio
tami
XIV 2
• wykonanie ćwiczenia 1 z KPI 26
• przypomnienie treści wiersza
Nowy
Rok
Percepcja wzrokowa
• potrafi opowiedzieć, co dzieje się na obrazku
- dostrzega i określa cechy przedstawionych przed
miotów i postaci
• potrafi dorysować brakującą część rysunku wg osi
symetrii pionowej lub poziomej
• wyszukiwanie spośród ilustracji przed
miotów, których nazwy rozpoczynają
się na głoskę „r"
Percepcja słuchowa
• analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski
- umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpo
czyna się lub kończy podaną głoską
XIV 6
Witaj, Nowy Roku!
7
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Przewidywane osiągnięcia dzieci
- wyodrębnia głoski w nagłosie, w wygłosie lub
w środku wyrazu
- potrafi głoskować wyrazy jednosylabowe i dłuższe
XIV 5, 4, 3
11
• „Nowy Rok" - zajęcia z wykorzysta
niem wiersza H. Bechlerowej
Nowy Rok
• powitanie rymowanką
• recytacja wiersza
Nowy Rok
• omówienie treści wiersza
• zabawa ruchowa „Pory roku"
• zawieszenie plansz z wyrazami do glo
balnego czytania:
lato, jesień, zima,
wiosna
na tablicy
• kolorowanie parasoli zgodnie z treścią
utworu (K s. 10)
• zakończenie - odłożenie książki i przy
borów plastycznych na miejsce
Zainteresowanie książką
• jest zainteresowane słuchaniem dłuższych opowia
dań i wierszy
- wypowiada się na temat wysłuchanego utworu,
np. czy był ciekawy, jak mu się podobał, czy dowie
działo się czegoś nowego
Kontakty i postawy społeczne
• rozumie i wykonuje polecenia kierowane do niego
lub do całej grupy
Rozumienie symboli
• odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
z przedmiotem lub przedstawiającym go obrazkiem
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-ruchowa
• umie pokolorować obrazek wg podanego kodu
XII 3
XIV 4
IV 2
1X2
• zajęcia plastyczne „Drzewo w czterech
porach roku"
• określanie charakterystycznych cech
pór roku
• czytanie globalne nazw pór roku
i umieszczanie ich pod odpowiednimi
obrazkami
• segregowanie oglądanych zdjęć lasu
i parku w różnych porach roku na
4 grupy
• powtórzenie wiersza D.Wawiłow
Drzewo
• malowanie farbami plakatowymi drze
wa w różnych porach roku
• zakończenie - pozostawienie prac na
suszarce do wyschnięcia
Poznawanie pór roku
• dostrzega związek między rodzajem pogody, tempe
raturą powietrza a porą roku
• zauważa i potrafi określić zmiany zachodzące w przy
rodzie wraz ze zmieniającymi się porami roku
Rozumienie symboli
• odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
z przedmiotem lub przedstawiającym go obrazkiem
Porównywanie i grupowanie obiektów
• klasyfikuje konkretne obiekty lub przedstawione na
obrazkach przedmioty i określa słownie przyjęte
przez siebie kryterium
Zainteresowanie książką
• jest zainteresowane słuchaniem dłuższych opowiadań
i wierszy
Twórczość plastyczna
• wykonuje prace plastyczne różnymi technikami:
- maluje farbami klejowymi, akwarelowymi, plaka
towymi, także mieszanymi z trocinami, kaszą lub
piaskiem
• ćwiczenia graficzne „Fajerwerki"
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-
-ruchowa
• rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów
- potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropko-
wanym śladzie
XIV 3
XIII 6
XII
• rozmowa na temat „Dzień i noc"
Układy rytmiczne i następstwo czasu
• zna stałe naturalnie występujące następstwa czasu:
dni i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy w roku
• kojarzy następstwo dnia i nocy ze wschodem i zacho
dem słońca
• używa poprawnie nazw pór dnia:
rano, południe, wieczór
Poznawanie pór roku
• dostrzega związek wędrówki słońca po niebie ze
zmianą pór dnia i pór roku
XIV 3
• wykonanie ćwiczenia z KG 17
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-
-ruchowa
• rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów
- potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropko-
wanym śladzie
Plik z chomika:
seronka
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny - Maj.docx
(304 KB)
Przewodnik metodyczny - Maj.pdf
(569 KB)
Przewodnik metodyczny - Czerwiec.pdf
(648 KB)
Przewodnik metodyczny - Kwiecień.docx
(436 KB)
Przewodnik metodyczny - Czerwiec.docx
(305 KB)
Inne foldery tego chomika:
Filozofia Edukacji
Pedagogika porównawcza
Współczesne kierunki pedagogiczne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin