{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jako�� napis�w.|Napisy zosta�y specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. {1416}{1496}Notatka do Paramount Pictures, {1499}{1546}Hollywood, California, {1549}{1628}od Alexander Meyerheim.|Temat - moja ostatnia produkcja. {1632}{1746}Panowie, gdy siedzicie sobie wygodnie |w klimatyzowanych biurach {1750}{1866}my tutaj... w okopach|robimy znakomite post�py. {1870}{1939}Co do niepewno�ci odno�nie|scenariusza, rozwiewam je. {1943}{1995}Rozmawia�em z autorem przebywaj�cym obecnie w Paris. {1999}{2105}Zapewni� mnie, ze posiada juz|138 �wietne strony {2110}{2230}kt�re juz s� przepisane na maszynie.|Planuj� go odwiedzi� w Paris w niedziel�. {2241}{2302}Kropka. Akapit. {2305}{2400}Panowie, sukces jest nieunikniony. {2404}{2463}Alexander Meyerheim produkcja {2467}{2535}oryginalnej opowie�ci oraz scenariusz |Richard Benson. {2539}{2603}- Richard Benson?|- Znasz go, m�j anio�ku? {2607}{2648}Czy go znam go? {2927}{2998}Nienawidz� go! Richard Benson, iii tam! {3013}{3094}Wygl�da na to, ze wiesz o nim |wi�cej niz ja. {3098}{3158}W g�owie si� nie mie�ci,|ze tez jeszcze znajduje czas na pisanie. {3162}{3244}Nieszcz�liwie, mia� on okazj�|pisa� dla mnie scenariusz. {3248}{3280}Ostatnie 10 stron zosta�o znlezionych {3284}{3358}p�ywaj�cych po Malibu,|w butelce w�dki. {3398}{3463}Wy�lij kolejny telegram do Bensona. {3468}{3548}Richard zapewni� mnie, ze dla zdrowego rozsadku|porzuci� picie. {7797}{7838}Otwarte. Prosz� wej��. {8043}{8117}- Tak?|- Mr Benson? {8121}{8177}To pani� przys�ali z biura stenotypist�w? {8182}{8218}Tak. {8222}{8273}Je�li zamierzamy zyc ze sob� w harmonii|i szcz�ciu, {8278}{8341}b�agam pani�, nigdy nie odpowiadaj| pytaniem na pytanie. {8344}{8393}- Czy to jasne?|- A tak zrobi�am? {8398}{8460}No i znowu, odpowiadanie pytaniem na pytanie. {8464}{8525}Moje "tak" gdy otworzy�a pani drzwi by�o pytaniem, {8530}{8569}takie nie wprost, oczywi�cie. {8574}{8629}Zna pani r�znic� mi�dzy |zasugerowaniem a wnioskowaniem? {8633}{8689}Czy to jest pytanie? {8716}{8753}Tak. {8758}{8797}Wi�c odpowiedzia� pan |pytaniem na moje pytanie. {8802}{8871}Sugerowa� znaczy wskaza�|bez m�wienia otwarcie i bezpo�rednio, {8875}{8939}wnioskowa� znaczy wymy�li�|na podstawie czego� znanego |lub przypuszczanego. {8966}{9059}- Nazywam si� Gabrielle Simpson.|- Czy to ptak? {9075}{9174}Powiedziano mi, ze praca zajmie kilka|dni. Nie mia�am go z kim zostawi�. {9188}{9233}A wi�c, to jest tak. Biuro jest tu, {9238}{9308}Ja mieszkam na g�rze,|balkon jest tam. {9313}{9420}To groteskowe rzucaj�ce si� w oczy co�|to wieza Eiffela. {9424}{9493}Przesun��em j� tam, zebym pamieta�|w jakim jestem mie�cie. {9497}{9591}Je�li ci to przeszkadza,|kaz� j� odstawi�. {9594}{9661}Ty mieszkasz tam.|To przyleg�y pok�j {9666}{9734}kt�ry bez w�tpienia|ma z�owieszcze konotacje. {9738}{9774}- Wcale nie...|- Je�li jednak tak to zwolnij pok�j. {9778}{9839}Chcia�em zeby� zamieszka�a |w lokalu na dole {9843}{9925}ale wszystko by�o pozajmowane.|Obchody dnia Bastille, sama wiesz. {9929}{9986}W porz�dku. Kiedy� pracowa�am|dla ameryka�skiego pisarza {9991}{10054}kt�ry pisa� kiedy by� w wannie.|Nic mnie nie zaskoczy. {10058}{10125}Mozesz si� rozpakowa�. W wannie, m�wisz? {10129}{10241}Tak. Da�am mu paczk� soli do k�pieli|i posz�o nam "p�ywaj�co"[co� jak �piewaj�co]. {10246}{10278}Rozumiem. {10282}{10360}Czy to zasugerowa�o jako�,|ze ptak nazywa si� Richelieu? {10364}{10434}To raczej wnioskowanie, tak s�dz�,|niz sugerowanie. {10459}{10524}"P�ywaj�co".|Ciekawy zwrot. {10621}{10702}Nazywasz kanarka Richelieu|bo chcesz mie� co� waznego? {10714}{10755}Zabawne. {10778}{10829}Nie, wcale nie.|Jednym z problem�w bycia {10833}{10919}znanym mi�dzynarodowym umys�em,|kt�rym jestem. Wci�z trzeba si� stara�. {10923}{10997}Nie mog� wyrazi� jak bardzo si�|ciesz� z tego zadania, Mr Benson. {11002}{11077}Posiadanie okazji do pracy|ze scenarzyst� pana rangi. {11080}{11157}Sama interesuj� si� kinem.|Na pewno si� duzo przy panu naucz�. {11163}{11188}Dzi�kuj�. {11191}{11283}Zesz�ego miesi�ca pracowa�am dla Roger Roussin|rezysera New Wave. Zna go pan? {11288}{11334}Jestem kim� wi�cej niz jaki� |staruch z New Wave. {11338}{11406}Bardzo ciekawy obraz powsta�|Bardzo avant-garde. {11410}{11506}O ludziach, kt�rzy chodza na przyj�cia|i nie graj� tam w Scrabble. {11509}{11585}{Y:i}Nazywa� si� "Nie zagramy juz w Scrabble" {11610}{11663}Nast�pny b�dzie o dziewczynie,|kt�ra nie urz�dza sobie przyj�� urodzinowych - {11667}{11716}{Y:i}"Nie zdmuchn� wi�cej �wieczek". {11719}{11795}Roger wierzy, ze tym co wazne na ekranie|to to co si� tam nie dzieje. {11799}{11855}Czy pana film ma juz tytu�? {11859}{11891}Oczywi�cie. {11934}{12002}{Y:i}"Dziewczyna, kt�ra ukrad�a|wiez� Eiffela" {12005}{12098}{Y:i}"Dziewczyna, kt�ra ukrad�a|wiez� Eiffela". Brzmi fascynuj�co. {12102}{12129}Tytu� jest symboliczny? {12133}{12206}Ona tak na prawd� nie kradnie|wiezy Eiffela. Prawda? {12263}{12311}O czym to b�dzie? {12316}{12385}To co� sensacyjno-kryminalnego, erm, ... {12389}{12453}..romantyczny melodramat.|Z duz� dawka komedii, oczywi�cie. {12457}{12563}Z g��boko ukrytym|komentarzem o spo�ecze�stwie. {12566}{12618}Oh. Wi�c, czy mog�abym zobaczyc|to co juz zosta�o napisane {12622}{12698}mog�abym wtedy dostosowa�|wielko�� czcionki. {12724}{12788}Strony, droga dziewczyno,|s� tutaj. {12831}{12903}Produkcja Alexander Meyerheim. {12907}{12969}{Y:i}"Dziewczyna, kt�ra ukrad�a|wiez� Eiffela" {12972}{13056}Pomys�odawca i scenarzysta|Richard Benson. {13060}{13123}Tutaj, na stronie lub dw�ch|opis interesuj�co sfilmowanych {13128}{13189}umiejscowuj�cych uj��,|moze z helikoptera, {13194}{13273}- ch�opak i dziewczyna si� poznaj�.|- Ale Mr Benson... {13278}{13350}Teraz, po mi�ej pogaw�dce, {13354}{13429}tzw. zapoznaj�cej,|w kt�rej jestem �wietny, {13434}{13516}przeczuwamy nie�wiadome przyci�ganie|mi�dzy tymi dwoma lud�mi. {13519}{13617}Znak dla widowni, ze zaczyna si�|nie�mia�a mi�o��. {13622}{13673}A wtedy, konflikt! {13678}{13767}Mozemy uzyc muzyki by ukaza�|jak bardzo s� przerazeni niebezpiecze�stwem {13772}{13822}ca�ej sytuacji. {13825}{13919}I teraz, ... nasz pierwszy zwrot akcji. {13923}{14011}Widowni zapiera dech gdy u�wiadamiaj� sobie|jak zostali oszukani. {14016}{14101}Rzeczy nie s� takie na jakie wygl�daj�.|Oj nie. {14106}{14209}W�a�ciwie, ca�a sytuacja ca�kowicie|si� odwraca, {14213}{14306}wprowadzaj�c|wielce pomys�owy {14310}{14394}zwrot... na zwrocie akcji. {14450}{14525}Zdumieni nag�� zmian�, {14528}{14641}ch�opak i dziewcznya u�wiadamiaj� sobie |jak b��dnie si� b��dnie oceniali. {14728}{14766}W tym momencie, {14769}{14844}muzyka zmienia si� zn�w na z�owieszcz�. {14848}{14969}Staj� si� �wiadomi niebezpiecze�stwa,|w kt�rym si� znale�li i zaczyna si� po�cig! {14975}{15013}Zawrotna pr�dko��, dachowania, {15019}{15113}d�ugie uj�cia malutkich postaci|goni�cych si� przez miasto. {15119}{15223}Gdy nagle widzimy w opuszczonej alei,|usadowionego na kuble od �mieci, {15228}{15279}liz�cego przemoczone futro, {15284}{15334}najazd kamery, kota! {15360}{15450}Teraz, gdy pod�zamy krok po kroku|do punktu kulminacyjnego, {15454}{15492}wzmocnienie muzyki. {15497}{15550}I wtedy, zupe�nie nie�wiadomi {15553}{15629}ulewnego deszczu lej�cego |si� na nich, {15634}{15734}bohaterowie szcz�liwie i czule|wpadaj� sobie w ramiona. {15738}{15847}I gdy juz widownia pozera wzrokiem|t� wysublimowan� scen� mi�osn�, {15850}{15941}dwie przecudowne i dobrze op�acane|g�owy zblizaj� si� do siebie {15947}{16013}by spe�ni� si� nieunikniony i wznios�y |moment. {16017}{16095}Fina�owy, poruszaj�cy ziemi�, {16100}{16175}sprawiaj�cy ze film si� op�aca, wype�niaj�cy kina, {16179}{16222}wyprzedaj�cy popcorn... {16297}{16341}...poca�unek. {16347}{16409}Wyciszenie. Koniec. {16481}{16591}I to tyle. 138 stron. Po co d�uzsze?|P�niej musieliby�my go i tak skraca�. {16603}{16654}- Mr Benson...|- Tak? {16700}{16797}Ten scenariusz,|kiedy ma by� gotowy? {16838}{16885}C�z, chwileczk�, dzisiaj jest pi�tek. {16891}{16981}M�j przyjaciel i w tym wypadku opiekun|i producent Mr Alexander Meyerheim {16984}{17066}przyjezdza do Paris z Cannes|o 10 w... {17100}{17213}... niedzielny poranek.|Wychodzi na to, ze w obchody dnia Bastille. {17217}{17291}Doskonale! 10:01 my wr�czymy mu|gotowy scenariusz {17294}{17395}i wtedy p�jdziemy �wi�towa�. |Pi� champagne, ta�czy� na ulicach, {17400}{17450}cokolwiek si� robi 14 lipca. {17453}{17572}To bardzo mi�o, ale ja juz jestem um�wiona.|Wi�c nic pan jeszcze nie napisa�? {17619}{17650}Masz randk�? {17666}{17753}Wi�c ten ca�y film ma by� gotowy w dwa dni? {17785}{17907}Miss Simpson, je�li to dla pani za duze wyzwanie|prosz� mi to powiedzie� juz teraz. {17911}{17986}- Znajd� kogo� innego.|- Nie, nie to chcia�am powiedzie�. {17991}{18078}Po prostu to raczej troch� nietypowe, prawda? {18081}{18116}Nie dla mnie. {18122}{18184}Jestem pewna, ze ca�y film |ma pan dobrze przemy�lany, tak? {18188}{18225}Nie, nie mam. {18275}{18316}To co pan robi�? {18372}{18466}To co kazdy pe�nokrwisty |ameryka�ski scenarzysta {18469}{18517}chcia�by lub powinien by� robi� {18522}{18601}przez pierwsze 19 tygodnia z kawa�kiem jego zatrudnienia. {18606}{18648}Narty wodne w St Tropez, {18653}{18722}opalanie w Antibes,|uczenie si� greki. {18738}{18766}Greki? {18769}{18838}By�a tam ta gwiazda|z greckiego przemys�u filmowego {18842}{18900}na fistiwalu w Cannes. {18904}{18961}Potem oczywi�cie kilka tygodni|zapominania greki, {18966}{19025}co wi�ze si� z duz�|ilo�ci� w�dki {19031}{19086}oraz nieprzemy�lana wycieczka |do Madrid na walki byk�w, {19091}{19170}co szcz�liwie, od kiedy nie mog�|znie�� widoku krwi, {19175}{19222}przeniesiono do Seville. {19226}{19314}Tygodnie 17 i 18 sp�dzi�em|w kasynie w Monte Carlo, {19319}{19394}z nierozs�dn� nadziej� |wygrania wystarczaj�cej ilo�ci pieni�dzy {19398}{19485}zeby wykupi� si� za $5,000-na-tydzie�,|plus wydatki, z kontraktu {19489}{19578}mojego przyjaciela, ...
christo.monte