hydractive ii - hydraulika.pdf

(188 KB) Pobierz
DynaText
STRONA 1 - b3bb09p0 - charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
OD OPR 05929
1 Schemat ideowy instalacja hydrauliczna
- Rys. : 1 -
180114.113.png 180114.124.png 180114.135.png 180114.146.png 180114.001.png 180114.012.png 180114.023.png 180114.034.png 180114.045.png 180114.056.png 180114.067.png 180114.070.png 180114.071.png 180114.072.png 180114.073.png 180114.074.png 180114.075.png 180114.076.png 180114.077.png 180114.078.png 180114.079.png 180114.080.png 180114.081.png 180114.082.png 180114.083.png 180114.084.png 180114.085.png 180114.086.png 180114.087.png 180114.088.png 180114.089.png 180114.090.png 180114.091.png
STRONA 2 - b3bb09p0 - charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
2 Elektrozawory zawieszenia
Oznaczenie :
(16) -
(19).
Producent :
EATON.
- Rys. : 2 -
Kalkulator ( 1 ) steruje elektrycznie (i równoczeĻnie) elektrozaworami ( 16 ) i ( 19 ).
Elektrozawory zasilajĢ hydraulicznie regulatory układu zawieszenia ( 17 ) i ( 18 ).
Elektrozawór, normalnie zamkniħty w stanie spoczynkowym, zawiera diodħ ( A ) polaryzowanĢ wstecznie,
przeznaczonĢ do ograniczenia przepiħę wystħpujĢcych przy odcinaniu zasilania.
Elektrozawór aktywny
:
kalkulator zasterowuje elektrozawór
regulator układu zawieszenia znajduje siħ pod ciĻnieniem zasilania
Elektrozawór w stanie spoczynkowym
:
kalkulator nie zasterowywuje elektrozaworu
regulator układu zawieszenia jest połĢczony ze zbiornikiem hydraulicznym
Napiħcie zasilania 2,6 woltów.
WartoĻę rezystancji cewki 4 ohms.
Elektrozawory ( 16 ) i ( 19 ) sĢ identyczne.
180114.092.png 180114.093.png 180114.094.png 180114.095.png 180114.096.png 180114.097.png 180114.098.png 180114.099.png 180114.100.png 180114.101.png 180114.102.png 180114.103.png 180114.104.png 180114.105.png 180114.106.png 180114.107.png 180114.108.png 180114.109.png
STRONA 3 - b3bb09p0 - charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
3 Regulator układu zawieszenia
Regulatory układu zawieszenia ( 17 ) i ( 18 ) zmieniajĢ stan fizyczny układu zawieszenia w zaleņnoĻci od
:
suspension electrovalves ( 16 ) and ( 19 ) which impose the "firm" or the "soft" state
korektorów wysokoĻci ( 14 ) i ( 15 ), które korygujĢ wysokoĻę nadwozia wzglħdem podwozia
zaworów regulatorów
W stanie "twardym" kaņdy zawór pozwala
:
zapobiegaę przechyłom samochodu
realizowaę korygowanie wysokoĻci
- Rys. : 3 -
Dwa zespoły "regulator i elektrozawór", przedni i tylny, sĢ identyczne .
Bloki pneumatyczne sĢ róņne.
4 Sfera pneumatyczna
Zawieszenie hydroaktywne zawiera 6 bloków pneumatycznych (sfer), z czego
:
jeden blok pneumatyczny na element zawieszenia
jeden blok pneumatyczny na regulator układu zawieszenia
Dwa amortyzatory sĢ włĢczone integralnie w kaņdy regulator.
5 Stan "mi ħ kki"
180114.110.png 180114.111.png 180114.112.png 180114.114.png 180114.115.png 180114.116.png 180114.117.png 180114.118.png 180114.119.png 180114.120.png 180114.121.png 180114.122.png 180114.123.png 180114.125.png
STRONA 4 - b3bb09p0 - charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 4 -
Elektrozawór jest zasilany elektrycznie przez kalkulator.
Do regulatora doprowadzone zostaje ciĻnienie zasilania i popycha suwak ( 24 ) do góry powodujĢc połĢczenie
:
2 elementów zawieszenia
sfery dodatkowej ( 27 )
korektora wysokoĻci
UWAGA : Podczas korygowania wysokoĻci płyn LHM przepływa bezpoĻrednio przez amortyzatory ( 25 ) i zasila
elementy zawieszenia.
Uwagi
:
zawór ( 26 ) nie ma ņadnej funkcji w stanie "miħkkim"
taka sama zasada działania obydwu obiegów, przedniego i tylnego
Elektrozawór jest zasilany.
Zawieszenie przechodzi w stan "miħkki".
Zawieszenie "miħkkie".
PołĢczenie ze sferĢ dodatkowĢ.
Amortyzowanie "miħkkie".
PrzejĻcie przez dwa amortyzatory ( 25 ).
Układ przeciwpochyłowy "miħkki".
PołĢczenie miħdzy 2 elementami
zawieszenia.
6 Stan "twardy"
180114.126.png 180114.127.png 180114.128.png 180114.129.png 180114.130.png 180114.131.png 180114.132.png 180114.133.png 180114.134.png 180114.136.png 180114.137.png 180114.138.png 180114.139.png 180114.140.png 180114.141.png 180114.142.png 180114.143.png 180114.144.png 180114.145.png 180114.147.png 180114.148.png 180114.149.png 180114.150.png 180114.151.png 180114.152.png 180114.153.png 180114.154.png 180114.155.png 180114.156.png 180114.002.png 180114.003.png 180114.004.png 180114.005.png 180114.006.png 180114.007.png 180114.008.png 180114.009.png 180114.010.png 180114.011.png 180114.013.png 180114.014.png 180114.015.png 180114.016.png 180114.017.png
STRONA 5 - b3bb09p0 - charakterystyki hydrauliczne : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 5 -
Elektrozawór nie jest zasilany elektrycznie przez kalkulator.
CiĻnienie ze sfery dodatkowej ( 27 ) popycha suwak ( 24 ) do dołu .
Dwa elementy układu zawieszenia (lewy i prawy) sĢ odciħte od zasilania i od sfery dodatkowej.
PołĢczenie miħdzy dwoma elementami zawieszenia jest moņliwe, za poĻrednictwem zaworu ( 26 ), tylko podczas
regulacji wysokoĻci.
Zawór elektromagnetyczny nie jest zasilany.
Zawieszenie przechodzi w stan "twardy".
Zawieszenie "twarde".
Sfera dodatkowa ( 27 ) odciħta.
Zawieszenie "twarde".
Amortyzatory ( 25 ) zablokowane.
Amortyzowanie "twarde".
Nie ma połĢczenia miħdzy elementami
zawieszenia.
6.1 Funkcja przeciwpochyłowa
W stanie "twardym" zawór ( 26 ) pozwala zapobiec przechyłom samochodu.
180114.018.png 180114.019.png 180114.020.png 180114.021.png 180114.022.png 180114.024.png 180114.025.png 180114.026.png 180114.027.png 180114.028.png 180114.029.png 180114.030.png 180114.031.png 180114.032.png 180114.033.png 180114.035.png 180114.036.png 180114.037.png 180114.038.png 180114.039.png 180114.040.png 180114.041.png 180114.042.png 180114.043.png 180114.044.png 180114.046.png 180114.047.png 180114.048.png 180114.049.png 180114.050.png 180114.051.png 180114.052.png 180114.053.png 180114.054.png 180114.055.png 180114.057.png 180114.058.png 180114.059.png 180114.060.png 180114.061.png 180114.062.png 180114.063.png 180114.064.png 180114.065.png 180114.066.png 180114.068.png 180114.069.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin