maj2012.doc

(132 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC MAJ 2012 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

II. Wszystko pięknie kwitnie wkoło nas to już ciepłej wiosny czas

III. Wybrać zawód - trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa

IV. Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt – owadów – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;

• Doskonalenie umiejętności  rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;

• Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym Środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;

• Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci;

• Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Biedroneczki są

w kropeczki

I.

• „Bociany chodzą po łące” – zabawa rytmiczna

• „Mieszkańcy łąki” – oglądanie, nazywanie

i omawianie wyglądu niektórych mieszkańców łąki na podstawie ilustracji w „Książce”;

zwrócenie uwagi na skrzydełka niektórych

owadów  różnych kształtach i kolorach

(motyle, biedronki, mrówki, chrząszcze

itp.)

• „Zwierzęta zaklęte w instrumentach” – zabawa

słuchowa

II.

• „Ile kropek ma ta biedronka?” – liczenie kropek na skrzydełkach biedronek

• „Biedronki na kwiatkach” – doklejanie lub

odejmowanie biedronek siedzących na kwiatkach tak, by na wszystkich było tyle samo

III.

• „Biedroneczko, leć do nieba...” – zabawa ruchowa

• „Biedronki” – składanie obrazka z owadem

z dwóch części (prawej i lewej); zwrócenie

uwagi na osie symetrii; przykładanie lusterka

w miejscu rozcięcia; dzielenie się spostrzeżeniami

 

8.2

14.2

 

 

 

 

 

 

8.4

 

 

13.1

 

13.2

 

 

 

8.2

13.4

 

Stokrotki

dla Dorotki,

tulipany dla

Joanny

I.

• „Kto dogoni motyla?” – zabawa bieżna

• „Walc kwiatów” – swobodna improwizacja ruchowa do muzyki P. Czajkowskiego

II.

• „¸Łąka – królestwo owadów” – nauka piosenki;

zabawa inscenizowana przy piosence

• „Kolorowe kwiaty” – zabawa badawcza,

wstawienie białych kwiatów do naczyń z za-

barwionà woda; obserwacja wyników doświadczenia

III.

• „Kwiaty” – zabawa rytmiczna (echo rytmiczne)

 

• „W ogrodzie kwiatowym” – wyszukiwanie

znanych kwiatów, nazywanie ich, dostrzega-

nie ich budowy (liczby i koloru płatków), zbieranie materiału przyrodniczego do zielnika

kwiatowego

 

5.4

8.2

 

 

8.1

 

4.1

 

 

 

8.2

 

12.1

 

Pszczeli

koncert

I.

• „Dzieci i pszczoła” – zabawa bieżna

• „Pszczeli koncert” – ćwiczenia artykulacyjne

na wyrazach dźwiękonaśladowczych, naśladujących odgłosy owadów

• „Słodki jak miód” – empiryczno-organoleptyczne poznanie powiedzenia

II.

• „Pszczółki” – wykonanie z butelek po jogurcie

pszczółek-grzechotek

• „Magiczna przemiana” – poparte ilustracjami

opowiadanie nauczyciela o przemianie gąsienicy w motyla; oglądanie różnorodnych gatunków motyli, poznanie nazw najbardziej pospolitych

III.

• „Łąka – królestwo owadów” – utrwalenie

piosenki, zabawy przy piosence z użyciem

własnoręczne wykonanych grzechotek

• „Motyl” – ozdabianie sylwetki motyla z „Wycinanek-składanek; kleksografia

 

5.4

3.1

 

 

4.2

 

 

9.3

 

12.2

 

 

 

 

8.1

 

 

9.2

 

Niezwykły

dom mrówek

I.

• „Pszczoły i niedźwiedzie” – zabawa ruchowa

• „Gdzie kto mieszka?” – zapoznanie dzieci

z mrowiskiem i ulem, mieszkaniami dla mrówek i pszczół; porównywanie wyglądu; ustalenie zasad zachowania w ich pobliżu

II.

• „Pracowite mrówki” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

III.

• „Pająk i muchy” – zabawa orientacyjno-porządkowa

• „Ślimaczek”- ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie spirali

 

5.4

12.1

 

 

 

 

5.3

 

5.4

14.3

 

 

Pleciemy

wianki

I.

• „Z kwiatka na kwiatek” – zabawa ruchowa

z podskakiwaniem

• „Co by było, gdyby kwiaty przestały pachnieć?” – burza mózgów; wypowiedzi dzieci

na zadany temat; nagrywanie i odtwarzanie

wypowiedzi dzieci

II.

• „Pleciemy wianki” – nauka zaplatania warkoczy,

wianków, wykorzystanie mniszka lekarskiego

oraz innych kwiatów z najbliższego otoczenia

• „Odgłosy wiosny” – rozpoznawanie naturalnych odgłosów przyrody

III.

• „Pleciemy wianki” – zabawa rytmiczna

• „Zabawa w żaby i bociana” – wysłuchanie

wiersza A. Świrszczyńskiej; ilustrowanie treści

utworu

 

5.4

 

3.3

 

 

 

 

14.3

 

 

8.4

 

 

8.2

7.2

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Wszystko pięknie kwitnie wkoło nas, to już ciepłej wiosny czas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych

- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku

- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci

- Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami

- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin