X3-Konflikt Terrański.pdf

(4189 KB) Pobierz
untitled
Fala uderzeniowa wywołana eksplozjà niszczyciela zatrz´sła statkiem.
Bitwa została zakoƒczona. Chwycił za ster i poprowadził statek w stron´
słoƒca, omijajàc powoli wrak zniszczonej jednostki. Zmniejszył ciàg i wyjrzał
przez osłon´ kokpitu. Wokół rozciàgał si´ niezwykły widok. Dobrze pami´tał,
ile czasu i wysiłku kosztowało go dotarcie do tego miejsca. Aby to osiàgnàç,
musiał stworzyç imperium i flot´. Nagle zrozumiał, ˝e wszystko, co robił
do tej pory, nie mo˝e si´ równaç z ostatecznà nagrodà.
„To jeszcze nie koniec. To nawet nie jest poczàtek koƒca.
Prawdopodobnie to koniec poczàtku”.
Sir Winston Churchill
694007905.016.png 694007905.017.png 694007905.018.png 694007905.019.png 694007905.001.png 694007905.002.png
SPIS TREÂCI
ROZPOCZ¢CIE
2
Jak lepiej handlowaç?
35
Konfiguracja minimalna
2
BUDOWANIE FABRYK
36
Konfiguracja zalecana
2
Gdzie budowaç fabryki?
36
OSTRZE˚ENIE PRZED EPILEPSJÑ
2
Jak wynajàç statek transportowy klasy TL?
37
PIERWSZE URUCHOMIENIE GRY
3
Przesuwanie fabryk promieniem holujàcym
39
Uruchomienie gry X3: Konflikt Terraƒski
3
Tworzenie p´tli produkcyjnej
39
Ustawienia grafiki
3
Jak stworzyç kompleks fabryczny?
40
WITAJ W GRZE X3: KONFLIKT TERRA¡SKI
5
Jak po∏àczyç fabryki?
40
Po˝egnaj si´ z ˝yciem towarzyskim i/lub snem.
5
Statki transportowe
41
UNIWERSALNY PODR¢CZNIK
PILOTA FLOTY GWIEZDNEJ
6
Odpowiedzi na pytania dot. budowania
i handlu
42
Krótka historia
6
Fabryki
42
MENU GRY
7
Handel
43
Nowa gra
7
WALKA, ABORDA˚ I ZAJMOWANIE
STATKÓW
Kontynuuj
7
48
Opcje
7
Po co zajmowaç statki?
48
Korporacje
8
Celowanie
48
HANDLUJ, WALCZ, BUDUJ, MYÂL
11
Grupy dzia∏ laserowych
49
Handel
11
Wybieranie i odpalanie rakiet
49
Walka
11
Kapsu∏y aborda˝owe
50
Budowanie
11
Marines
50
MyÊlenie
12
Najemnicy
50
INTERFEJS STATKU
13
Aborda˝ statku
51
Interaktywny system pomocy
13
Skrzyd∏a
52
G∏ówny ekran gry
13
Odpowiedzi na pytania dotyczàce walki
54
Panel boczny
15
Zarzàdzanie statkiem
54
Osobiste
15
WALKA
57
Nawigacja
16
Reputacja
58
Wybrany statek
16
STATKI
59
ZAPISYWANIE GRY
20
Statki Argonów
60
STEROWANIE ZA POMOCÑ KLAWIATURY
20
Statki Boronów
61
Sterowanie
20
Statki Gonerów
63
Celowanie
20
Statki Kha’ak
63
Informacje
20
Statki Paranidian
64
Polecenia i zarzàdzanie
21
Statki Piratów
65
Statki i stacje
21
Statki Splitów
66
Sterowanie interfejsem
22
Statki Teladian
67
Mapa sektora
22
Statki Terran
68
Widok
22
Statki Xenonów
69
JAK ROZPOCZÑå?
23
Statki Yaki
70
Opcje startowe gry
23
Siły uderzeniowe AGI
70
JesteÊ tutaj!
23
Korporacja OTAS
71
Jak dokowaç przy stacjach?
24
UZBROJENIE
72
Jak podró˝owaç pomi´dzy sektorami?
25
Broƒ laserowa
72
System pomocy w misjach
26
Rakiety
75
STRATEGIE GRY
27
Amunicja
78
JAK ROZWIJAå SWOJÑ POSTAå?
28
Instalacje defensywne
79
JAK ROZPOCZÑå HANDLOWANIE?
29
Broƒ w fazie projektów
80
Zrozumienie zasad ekonomii
WszechÊwiata X
29
REPUTACJA I RANKING DLA WALKI
ORAZ HANDLU
92
Narz´dzia przydatne w handlu
30
Hierarchia rang bojowych i handlowych
92
Dla poczàtkujàcego handlarza
31
MIESZKA¡CY WSZECHÂWIATA X
93
Przewodnik handlowy
33
Terranie
93
694007905.003.png 694007905.004.png 694007905.005.png
Rangi terraƒskie
93
Xenoni 100
Kha’ak 100
Piraci 101
Yaki 101
ENCYKLOPEDIA WSZECHÂWIATA X 102
NAJWY˚SZY CZAS 103
STEROWANIE 104
Konfiguracja profilu sterownika 104
Skopiuj bie˝àcy profil 104
Sterowanie statkiem (joystick, mysz, gamepad) 105
ROZWIÑZYWANIE PROBLEMÓW 107
POMOC TECHNICZNA 107
Ogólna wydajnoÊç systemu 107
Podstawowe b∏´dy 108
Zawieszenia gry 108
KSIÑ˚KI ZWIÑZANE Z WSZECHÂWIATEM X 110
TWÓRCY
Argoni
94
Rangi argoƒskie
94
Statki Argonów
94
Boroni
95
Rangi boroƒskie
95
Statki Boronów
95
Paranidianie
96
Rangi paranidiaƒskie
96
Splici
97
Rangi splickie
97
Statki Splitów
97
Teladianie
98
Rangi teladiaƒskie
98
Statki Teladian
98
Gonerzy
99
Rangi gonerskie
99
111
Statki Gonerów
99
OGRANICZONA GWARANCJA
113
3
694007905.006.png 694007905.007.png 694007905.008.png 694007905.009.png
ROZPOCZ¢CIE
WYMAGANIA SYSTEMOWE
Zapoznaj si´ z minimalnymi wymaganiami, zanim
rozpoczniesz instalacj´ gry.
KONFIGURACJA MINIMALNA
KONFIGURACJA ZALECANA
:: Microsoft ® Windows ® XP (SP-2), Vista SP1™
:: PROCESOR: Pentium® IV lub odpowiedni
AMD® 2,0 GHz
:: RAM: 1 GB
:: GRAFIKA: 256 MB 3D niezintegrowana karta
grafiki, zgodna z DirectX 9, z obs∏ugà Pixel
Shader 1.1
:: DèWI¢K: karta muzyczna (zalecana obs∏uga
Surround Sound)
:: HDD: 10 GB
:: Nap´d DVD-ROM
:: STEROWANIE: mysz i klawiatura lub joystick
(z opcjonalnà obs∏ugà force-feedback) lub gamepad.
:: Microsoft ® Windows ® XP (SP-2), Vista SP1™
:: PROCESOR: Intel® Core™ 2 Duo lub
odpowiedni AMD® 2,0 GHz
:: RAM: 3 GB
:: GRAFIKA: 256 MB 3D niezintegrowana karta
grafiki, zgodna z DirectX 9, z obs∏ugà Pixel
Shader 3.0
DèWI¢K: karta muzyczna (zalecana obs∏uga
Surround Sound)
:: HDD: 10 GB
:: Nap´d DVD-ROM
:: STEROWANIE: mysz i klawiatura lub joystick
(z opcjonalnà obs∏ugà force-feedback) lub
gamepad
OSTRZE˚ENIE PRZED EPILEPSJÑ
ÂRODKI OSTRO˚NOÂCI
Niektóre osoby nara˝one na działanie migajàcego
Êwiatła lub pewnych jego naturalnych kombinacji
mogà doznaç ataku epileptycznego lub utraty
przytomnoÊci. Powodem wystàpienia tego ataku
i/lub utraty przytomnoÊci mo˝e byç mi´dzy
innymi oglàdanie telewizji lub u˝ytkowanie gier
komputerowych. PrzypadłoÊci te mogà równie˝
wystàpiçç u osób, u których nigdy wczeÊniej nie
stwierdzono epilepsji i które nigdy nie doznały
ataków epileptycznych.
:: Siadaj w odpowiedniej odleg∏oÊci
od monitora.
:: Korzystaj z ma∏ego monitora.
:: Zadbaj o w∏aÊciwe oÊwietlenie.
:: Po ka˝dej godzinie gry rób
15-minutowà przerw´.
JeÊli Ty lub ktokolwiek z Twojej rodziny miał
kiedykolwiek objawy wskazujàce na epilepsj´ (ataki
epileptyczne lub nagłe utraty przytomnoÊci)
i był lub jest wra˝liwy na migotanie Êwiatła,
powinien on - przed uruchomieniem gry - zasi´gnàç
porady lekarskiej.
4
694007905.010.png 694007905.011.png 694007905.012.png 694007905.013.png
PIERWSZE URUCHOMIENIE GRY
URUCHOMIENIE GRY X3: KONFLIKT TERRA¡SKI
1. Kliknij ikon´ skrótu X3: Konflikt Terraƒski, znajdujàcà si´ na pulpicie systemu Windows. Gr´ mo˝esz równie˝
uruchomiç w nast´pujàcy sposób:
Z menu Start wybierz kolejno Programy, Egosoft, X3: Konflikt Terraƒski.
2. Ekran poczàtkowy zawiera opcj´ umo˝liwiajàcà zmian´ podstawowych ustawieƒ. Zalecamy zmian´ ustawieƒ
antyaliasingu z wykorzystaniem konsoli, a nie bezpoÊrednio w ustawieniach karty grafiki. Wspó∏czynniki
efektów (4x itd.) sà okreÊlane automatycznie. Zmiana tych wielkoÊci na wy˝sze mo˝e si´ wiàzaç
z obni˝eniem wydajnoÊci systemu, ich zmniejszenie mo˝e poprawiç wydajnoÊç i zwi´kszyç p∏ynnoÊç gry.
Niektóre z opcji mo˝na zmieniç bezpoÊrednio w grze.
USTAWIENIA GRAFIKI
KARTA I ROZDZIELCZOÂå
Tutaj jest wyÊwietlana informacja
o zainstalowanej karcie grafiki. JeÊli posiadasz
wi´cej ni˝ jednà kart´, wybierz t´, z której
b´dziesz chcia∏ korzystaç. Wybierz te˝ jednà
z obs∏ugiwanych rozdzielczoÊci. Pami´taj, ˝e
wy˝sze rozdzielczoÊci zmniejszajà p∏ynnoÊç gry,
a ni˝sze zwi´kszajà. Nast´pnie zdecyduj, czy
gra b´dzie uruchamiana w oknie czy w trybie
pe∏noekranowym.
JAKOÂå
Tekstury i shadery okreÊlajà sposób generowania
przez kart´ grafiki ró˝nych obiektów w grze.
Tekstury i shadery wysokiej jakoÊci wymagajà
szybkich kart. JeÊli posiadasz starszy lub
wolniejszy model karty, mo˝esz zwi´kszyç
p∏ynnoÊç gry, wybierajàc ni˝szà jakoÊç.
èród∏a dynamicznego oÊwietlenia powodujà
bardziej realistyczne renderowanie obiektów.
Opcja „Wariacje kolorystyczne statków” pozwala
na okreÊlenie ró˝nych wariantów kolorystyki
statków w zale˝noÊci od rasy, która je
wybudowa∏a. Ta opcja mo˝e zmniejszyç p∏ynnoÊç
gry. Wy∏àcz jà, jeÊli korzystasz ze starszego
modelu karty grafiki.
Uwaga: wy∏àczenie tej funkcji sprawi,
˝e korzystanie z Lakierni w Kwaterze G∏ównej
gracza nie b´dzie si´ wiàza∏o z ˝adnym widocznym
efektem.
Automatyczna kontrola jakoÊci jest
wykorzystywana do sterowania detalami
okreÊlonych obiektów. Zaznaczenie tego pola
powinno zwi´kszyç p∏ynnoÊç gry w przypadku
wolniejszych systemów.
sam efekt i redukuje liczb´ artefaktów widzianych
na powierzchniach, których kamera bezpoÊrednio
nie obejmuje. Obie opcje wp∏ywajà na p∏ynnoÊç
gry. Mo˝na z nich skorzystaç w przypadku
szybkich systemów. W∏àczenie opcji poÊwiaty
powoduje uruchomienie filtra post-procesowego,
sprawiajàcego, ˝e bardzo jasne obiekty wyglàdajà,
jakby si´ Êwieci∏y. Ta funkcja ma niewielki wp∏yw
na p∏ynnoÊç gry. Mo˝na z niej zrezygnowaç
w przypadku wolniejszych komputerów.
ROZWIÑZYWANIE PROBLEMÓW
Wy∏àczenie optymalizacji wierzcho∏ków to
bezpieczne rozwiàzanie problemu wyst´pujàcego
w przypadku niektórych modeli kart ATI. Opcja
„U˝yj alternatywnego odtwarzania wideo”
stanowi obejÊcie problemu z uruchomieniem
DirectShow w po∏àczeniu z pewnà kombinacjà
sterowników dêwi´ku i grafiki. Wi´kszoÊç osób
nie musi korzystaç z tej opcji – jeÊli jednak
podczas uruchamiania gry pojawiajà si´ problemy,
spróbuj jà w∏àczyç. Kliknij przycisk „Przywróç
ustawienia domyÊlne”, aby przywróciç fabryczne
ustawienia wszystkich opcji.
EFEKTY
Antyaliasing „rozmazuje” piksele obiektów
wyÊwietlanych na ekranie monitora. Pozwala
to na uzyskanie efektu wyg∏adzonych kraw´dzi.
Anizotropowe filtrowanie tekstur zapewnia ten
5
694007905.014.png 694007905.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin