Flash MX Glebsze spojrzenie.pdf
(
667 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Flash MX.
G³êbsze spojrzenie
Autor: Brian Underdahl
T³umaczenie: £ukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-952-5
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 226
Zawiera CD-ROM
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Macromedia Flash MX: The Complete Reference
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Ka¿dy, kto przegl¹da strony WWW, z pewnoci¹ spotyka siê z Flashem czêciej, ni¿
móg³by przypuszczaæ. Jest on jednym z najlepszych i najpopularniejszych narzêdzi do
tworzenia interaktywnych witryn sieciowych. Wyznacza nowe trendy w tej dziedzinie,
bêd¹c jednoczenie narzêdziem potê¿nym i ³atwym w obs³udze.
Ksi¹¿kê powinien przeczytaæ ka¿dy, kto chcia³by pracowaæ z programem Macromedia
Flash, tworzyæ animacje i interaktywne witryny sieci WWW. Zarówno pocz¹tkuj¹cy,
jak i profesjonalista znajdzie tu wiele przydatnych wiadomoci.
Tematów do omówienia jest wiele. Aby dotrzeæ do naprawdê szerokiej rzeszy
czytelników, zawar³em w ksi¹¿ce informacje zarówno podstawowe, jak i bardziej z³o¿one.
Mam nadziejê, ¿e wszyscy zrozumiej¹ tê koncepcjê. Najwiêksz¹ jednak korzyæ odnios¹
z tekstu ci u¿ytkownicy Flasha, który mieli ju¿ okazjê zetkn¹æ siê z tym narzêdziem,
a teraz postanowili rozszerzyæ swoj¹ wiedzê o bardziej zaawansowane zagadnienia.
Ksi¹¿ka zawiera bardzo wiele u¿ytecznych informacji, a jej treæ mo¿na podzieliæ na kilka
logicznych czêci.
Pierwsza z nich (obejmuj¹ca rozdzia³y od 1. do 4.) zosta³a powiêcona omówieniu
bardziej z³o¿onych tematów ni¿ te, które zwykle przedstawia siê u¿ytkownikom dopiero
rozpoczynaj¹cym swoj¹ przygodê z Flashem. Ty zapewne znasz ju¿ abecad³o tego
programu, dlatego ksi¹¿ka rozpoczyna siê od razu od pokazania sztuczek i technik,
które pozwalaj¹ osi¹gn¹æ wiêcej, w krótszym czasie.
Rozdzia³y od 5. do 8. stanowi¹ drug¹ logiczn¹ czêæ, z której dowiesz siê, jak
wykorzystaæ swoj¹ wiedzê podczas tworzenia animacji w filmach Flasha. Nauczysz siê
o¿ywiaæ swoje filmy.
Czytaj¹c rozdzia³y od 9. do 11., dowiesz siê, jak publikowaæ filmy Flasha i umieszczaæ je
w witrynach sieci WWW. Poznasz równie¿ sposoby optymalizacji tworzonych projektów
oraz przygotowywania filmów dla takich urz¹dzeñ jak Pocket PC.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstp............................................................................................................................. 7
Rozdział 1. Symbole..................................................................................................... 9
Czym s symbole.....................................................................................................................9
Rodzaje symboli....................................................................................................................11
Symbole graficzne ..........................................................................................................................11
Symbole przycisków.......................................................................................................................11
Klipy filmowe.................................................................................................................................12
Tworzenie przycisków...........................................................................................................15
Rysowanie przycisku ......................................................................................................................17
Czym jest listwa czasowa przycisku...............................................................................................19
Dodawanie do przycisków zdarze# d$wi%kowych .........................................................................20
Dodawanie do przycisków elementów tekstowych........................................................................20
Przypisywanie akcji do przycisków................................................................................................21
Edycja symboli......................................................................................................................24
Czym jest efekt falowy ...................................................................................................................24
Modyfikacja symboli w trybie edycji .............................................................................................26
Korzystanie z klonów symboli..............................................................................................26
Doł-czanie klonów symboli do filmu.............................................................................................28
Ł-czenie symboli ............................................................................................................................28
Edycja klonów symboli...................................................................................................................29
Rozdział 2. Biblioteki................................................................................................. 31
Przechowywanie obiektów w bibliotekach...........................................................................31
Czym s- biblioteki ..........................................................................................................................31
Umieszczanie obiektów w bibliotekach..........................................................................................32
Organizowanie zawarto(ci bibliotek.....................................................................................33
Okre4lanie wła4ciwo4ci okna podgl-du..........................................................................................33
Korzystanie z folderów...................................................................................................................35
Korzystanie z obiektów biblioteki standardowej..................................................................37
Konsekwencje przechowywania obiektów w bibliotece ................................................................37
Czyszczenie biblioteki ....................................................................................................................37
Tworzenie bibliotek wielokrotnego u+ytku...........................................................................39
Przechowywanie obiektów w bibliotekach wielokrotnego u6ytku.................................................39
Wy4wietlanie okna biblioteki wielokrotnego u6ytku .....................................................................40
Otwieranie projektów filmowych w postaci bibliotek....................................................................41
Korzystanie z bibliotek współu+ytkowanych........................................................................42
Czym s- biblioteki współu6ytkowane ............................................................................................42
Tworzenie biblioteki współu6ytkowanej........................................................................................43
Korzystanie z zawarto4ci bibliotek współu6ytkowanych ...............................................................45
4
Flash MX. Głbsze spojrzenie
Rozdział 3. Import i optymalizacja grafiki.............................................................. 47
Mo+liwo(ci importowania grafiki we Flashu........................................................................47
Importowanie grafiki wektorowej.........................................................................................49
Importowanie plików programu Macromedia Freehand ................................................................49
Importowanie grafiki wektorowej z innych programów ................................................................52
Importowanie grafiki bitmapowej.........................................................................................54
Przygotowanie grafiki bitmapowej do importowania w programie Flash......................................55
Importowanie obrazów bitmapowych.............................................................................................58
Okre4lanie wła4ciwo4ci zaimportowanego obrazka bitmapowego.................................................59
Uaktualnianie zaimportowanych obrazków bitmapowych.............................................................60
Konwersja obrazów bitmapowych na wektorowe.................................................................61
Trasowanie obrazów bitmapowych ................................................................................................61
Rozbijanie obrazów bitmapowych na bloki....................................................................................63
Konwersja tekstu na obiekt graficzny...................................................................................64
Powody konwersji tekstu na obiekt graficzny ................................................................................64
Rozbijanie tekstu na bloki...............................................................................................................65
Posługiwanie si% tekstem jako obiektem graficznym.....................................................................66
Przykład praktycznego zastosowania tekstu w postaci obiektu graficznego..................................67
Par% słów o u6yteczno4ci projektu..................................................................................................71
Problemy z zaimportowan grafik.......................................................................................72
Rozdział 4. D$wik we Flashu................................................................................... 73
Wła(ciwo(ci plików d2wi3kowych.......................................................................................73
Cz%stotliwo4; próbkowania ............................................................................................................73
Gł%bia bitowa..................................................................................................................................75
D$wi%k stereofoniczny i monofoniczny .........................................................................................75
Formaty plików d$wi%kowych........................................................................................................75
Importowanie d2wi3ków.......................................................................................................76
Format MP3....................................................................................................................................77
Format Wave...................................................................................................................................78
Format AIFF ...................................................................................................................................78
Dołczanie d2wi3ku do filmów.............................................................................................78
Przypisywanie d$wi%ków do uj%; kluczowych...............................................................................79
Synchronizowanie d$wi%ków .........................................................................................................79
Przypisywanie d$wi%ków do przycisków.......................................................................................82
Edycja d2wi3ków...................................................................................................................84
Posługiwanie si% funkcj- zanikania d$wi%ku..................................................................................84
Zap%tlanie d$wi%ków ......................................................................................................................85
Ustawianie parametrów wyj(ciowych...................................................................................87
Rola formatu pliku d$wi%kowego...................................................................................................87
Ustawianie parametrów globalnych................................................................................................87
Ustawianie parametrów indywidualnych........................................................................................89
Dla zaawansowanych: losowe odtwarzanie (cie+ek d2wi3kowych......................................90
Rozdział 5. Automatyczna animacja........................................................................ 95
Rodzaje automatycznej animacji...........................................................................................95
Automatyczna animacja ruchu........................................................................................................97
Automatyczna animacja kształtu ....................................................................................................98
Jaki rodzaj animacji jest Ci potrzebny............................................................................................99
Tworzenie animacji...............................................................................................................99
Spis treci
5
Tworzenie automatycznej animacji ruchu ....................................................................................100
Tworzenie automatycznej animacji kształtu.................................................................................102
Ł-czenie sekwencji animacji ruchu oraz animacji kształtu ..........................................................104
Zagnie+d+anie obiektów......................................................................................................106
Zwi-zek pomi%dzy obiektem macierzystym i obiektem potomnym ............................................106
Jednoczesne przemieszczanie obiektów powi-zanych ze sob- ....................................................108
Rozdział 6. Interaktywno-...................................................................................... 115
Rola interaktywno(ci w filmach Flasha..............................................................................115
Interakcja z u6ytkownikiem..........................................................................................................116
Interakcja pomi%dzy obiektami.....................................................................................................117
Czym s akcje i manipulatory zdarze:................................................................................117
Czym s- manipulatory zdarze#.....................................................................................................118
Czym s- akcje ...............................................................................................................................119
Metody wzbogacania filmów o elementy interaktywne..........................................................120
Tworzenie interaktywnych przycisków........................................................................................120
Dane wprowadzane przez u6ytkownika........................................................................................122
Interaktywno(; obiektów.....................................................................................................124
Interaktywno4; obiektów w praktyce ...........................................................................................124
Omówienie przykładu...................................................................................................................128
O krok dalej...................................................................................................................................128
Drukowanie.........................................................................................................................129
Drukowanie okre4lonej zawarto4ci...............................................................................................129
Sterowanie procesem drukowania ................................................................................................130
Rozdział 7. Maski..................................................................................................... 133
Troch3 teorii........................................................................................................................133
W jakim celu nale6y stosowa; maski ...........................................................................................133
Maski mog- wydawa; si% mało intuicyjne...................................................................................134
Tworzenie maski .................................................................................................................136
Maska graficzna............................................................................................................................136
Tekst jako maska...........................................................................................................................138
Klip filmowy jako maska..............................................................................................................139
Modyfikowanie maski.........................................................................................................140
Wykorzystanie masek w animacji.......................................................................................140
Tworzenie przewijanego tekstu...........................................................................................142
Tworzenie warstwy maski ............................................................................................................142
Tworzenie warstwy tekstowej.......................................................................................................143
Przewijanie tekstu.........................................................................................................................144
Rozdział 8. 1cie2ki ruchu ........................................................................................ 145
Jak działaj (cie+ki ruchu....................................................................................................145
Czym s- 4cie6ki ruchu ..................................................................................................................146
Zastosowanie 4cie6ek ruchu..........................................................................................................146
Tworzenie (cie+ek ruchu.....................................................................................................148
Tworzenie 4cie6ki ruchu ...............................................................................................................149
Orientowanie obiektu wzgl%dem 4cie6ki ruchu............................................................................152
Animacja kilku obiektów za pomoc- pojedynczej 4cie6ki ruchu.................................................153
Rozwi-zywanie problemów ze 4cie6kami ruchu..........................................................................156
Rozci-ganie 4cie6ki ruchu poza scen%..........................................................................................157
6
Flash MX. Głbsze spojrzenie
Rozdział 9. Optymalizacja filmu ............................................................................ 159
Czym jest szeroko(; pasma.................................................................................................159
Poznaj swoich odbiorców .............................................................................................................161
B-d$ konserwatywny....................................................................................................................162
W poszukiwaniu wskich gardeł.........................................................................................162
Powody tworzenia si% w-skich gardeł..........................................................................................163
Co mo6na kontrolowa; .................................................................................................................163
Czego nie mo6na kontrolowa;......................................................................................................164
Optymalizacja procesu pobierania filmu.............................................................................165
Czym jest optymalizacja...............................................................................................................165
W czym pomaga strumieniowe pobieranie plików.......................................................................167
Korzystanie z polecenia loadMovie..............................................................................................167
Czym s- animacje wst%pne...........................................................................................................170
Tworzenie animacji wst%pnych.....................................................................................................172
Rozdział 10. Publikacja filmów Flasha.................................................................. 177
Przygotowanie filmu do publikacji.....................................................................................177
Testowanie filmów..............................................................................................................179
Umieszczanie filmów na stronach WWW..........................................................................182
Przegl-darki internetowe u6ywaj- j%zyka HTML ........................................................................182
Osadzanie filmów Flasha wewn-trz kodu HTML........................................................................183
Wy(wietlanie wska2ników post3pu.....................................................................................194
Wska$nik procentowy...................................................................................................................195
Pasek post%pu................................................................................................................................195
Dla zaawansowanych — pobieranie dynamicznej zawarto(ci............................................196
Podstawy.......................................................................................................................................196
Dostarczanie dynamicznie zmieniaj-cej si% zawarto4ci................................................................197
Eksportowanie filmów w ró+nych formatach.....................................................................199
Wybór formatu..............................................................................................................................199
Ograniczenia w wyborze formatu.................................................................................................201
Rozdział 11. Flash a technologia Pocket PC.......................................................... 203
Czym jest Pocket PC...........................................................................................................203
Mo6liwo4ci urz-dze# Pocket PC ..................................................................................................204
Zastosowanie urz-dze# Pocket PC ...............................................................................................204
Ograniczenia platformy Pocket PC.....................................................................................205
Ograniczenia mocy i wielko4ci ekranu.........................................................................................206
Ograniczenia odtwarzacza filmów Flasha na platformie Pocket PC............................................208
Tworzenie filmów Flasha przeznaczonych na platform3 Pocket PC..................................209
Ustawienia pocz-tkowe filmu.......................................................................................................209
Doł-czanie zdarze# d$wi%kowych do filmu .................................................................................210
Umieszczanie obiektów na scenie ................................................................................................212
Programowanie.............................................................................................................................216
Publikowanie filmu.......................................................................................................................218
Testowanie filmu ..........................................................................................................................220
Plik z chomika:
Smoke-Wood
Inne pliki z tego folderu:
JavaServer Faces Wydanie III(1).pdf
(596 KB)
Linux Najlepsze przepisy Wydanie II(1).pdf
(596 KB)
Macromedia FreeHand MX Oficjalny podrecznik(1).pdf
(588 KB)
Generator Macromedia Flash nastepny krok(1).pdf
(584 KB)
JavaServer Faces Wydanie III.pdf
(596 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ✖ COMPANY OF HEROES 2 OFENSYWA W ARDENACH [PC]
- ✖ EVOLVE [PC]
- ✖ FAHRENHEIT REMASTERED [PC]
- ✖ LEGO BATMAN 3 POZA GOTHAM [PC]
- � ✔ F1 2014 (2014) XBOX360 - PL✔
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin