Macromedia FreeHand MX Oficjalny podrecznik.pdf
(
588 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Macromedia FreeHand MX.
Oficjalny podrêcznik
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Patti Schulze
T³umaczenie: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 83-7361-532-6
Tytu³ orygina³u
:
Macromedia FreeHand MX:
Training from the Source
Format: B5, stron: 332
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Macromedia FreeHand MX 2004 to aplikacja s³u¿¹ca do tworzenia ilustracji
wektorowych. £¹czy w sobie uniwersalnoæ narzêdzia wektorowego z ³atwoci¹
obs³ugi znan¹ z innych produktów firmy Macromedia. Narzêdzia, w jakie jest
wyposa¿ona, pozwalaj¹ na przygotowanie szkicu publikacji, dodanie elementów
tekstowych i graficznych oraz pracê z dokumentami zawieraj¹cymi wiele stron,
nawet o ró¿nych rozmiarach. Umo¿liwia dodanie do strony elementów interaktywnych
i animacji wektorowych, które potem mo¿na wykorzystaæ w programach Flash,
Fireworks i Director. Gotow¹ pracê mo¿na wydrukowaæ na drukarce, przygotowaæ
do druku na profesjonalnej maszynie drukarskiej lub opublikowaæ w postaci
dokumentu PDF lub strony WWW.
„Macromedia FreeHand MX 2004. Oficjalny podrêcznik” to zbiór æwiczeñ i przyk³adów
przygotowanych pod nadzorem pracowników pomocy technicznej i instruktorów
z dzia³u szkoleñ. Wykonuj¹c æwiczenia zawarte w 10 lekcjach, poznasz wszystkie
mo¿liwoci programu FreeHand w zakresie przygotowywania ilustracji wektorowych
i publikacji zawieraj¹cych tekst i grafikê oraz eksportowania ich do plików w ró¿nych
formatach.
• Korzystanie z podstawowych narzêdzi graficznych
• Konfigurowanie strony i umieszczanie na niej tekstu
• Przekszta³canie obiektów
• Stosowanie kolorów, wype³nieñ i stylów
• Praca z warstwami
• Tworzenie z³o¿onych kszta³tów za pomoc¹ cie¿ek wektorowych
• Efekty specjalne
• Symbole i pêdzle
• Tworzenie animacji wektorowych i stron WWW
Najbardziej efektywnym sposobem nauki jest wykonywanie konkretnych zadañ.
Wykorzystaj polecany przez firmê Macromedia podrêcznik i poznaj program FreeHand.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
X
Spis treci
Wstp .......................................................................................................................................................................................................... 7
Lekcja 1. Podstawy programu FreeHand ............................................................................................................................... 13
Poznajemy interfejs programu.................................................................................................................................14
Panel narzdzi programu FreeHand .......................................................................................................................14
Ruchome i stałe grupy paneli...................................................................................................................................15
Tworzenie nowego dokumentu................................................................................................................................17
Wy%wietlanie linijki ...................................................................................................................................................18
Rysowanie aparatu.....................................................................................................................................................20
Praca z narzdziem Rectangle (prostok*t)..............................................................................................................21
Korzystanie z panelu Object (obiekt)......................................................................................................................24
Doklejanie obiektów..................................................................................................................................................26
Zmiana powikszenia widoku..................................................................................................................................29
Korzystanie z narzdzia Line (linia)........................................................................................................................ 31
Kopiowanie obiektu ..................................................................................................................................................32
Korzystanie z narzdzia Polygon (wielobok).........................................................................................................34
Korzystanie z narzdzia Knife (nó6) .......................................................................................................................36
Przenoszenie prowadnic............................................................................................................................................39
Zaokr*glanie wierzchołków......................................................................................................................................41
Grupowanie elementów............................................................................................................................................43
Lekcja 2. Tworzenie stron i tekstu............................................................................................................................................. 45
Tworzenie domy%lnego szablonu dokumentu.......................................................................................................46
Zmiana rozmiaru strony...........................................................................................................................................49
Wstawianie stron........................................................................................................................................................50
Importowanie grafiki.................................................................................................................................................55
Praca z narzdziem Text (tekst)................................................................................................................................56
Formatowanie tekstu.................................................................................................................................................59
Kerning i kerning zakresowy....................................................................................................................................63
Wstawianie znaku firmowego..................................................................................................................................65
Przesunicie wzgldem linii bazowej.......................................................................................................................66
Lekcja 3. Kolory, gradienty i style ............................................................................................................................................ 69
Zastosowanie polecenia Split (podziel) i Join (poł*cz).........................................................................................71
Tworzenie odbicia lustrzanego.................................................................................................................................75
Skalowanie obiektów.................................................................................................................................................77
Praca z panelem Reflect (odbicie) oraz narzdziem Mirror (odbicie lustrzane)...............................................79
Korzystanie z panelu Color mixer (paleta kolorów).............................................................................................82
Korzystanie z panelu Swatches (próbki).................................................................................................................84
Korzystanie z panelu Tints (odcienie).....................................................................................................................85
Przypisywanie wypełnienia gradientowego............................................................................................................88
Korzystanie z panelu Styles (style)...........................................................................................................................91
Tworzenie kodu kreskowego ....................................................................................................................................94
Praca z narzdziem Subselect (wybór).....................................................................................................................96
Korzystanie z narzdzia Arc (krzywa).....................................................................................................................98
Obracanie obiektów...................................................................................................................................................99
Lekcja 4. Warstwy ..........................................................................................................................................................................103
Korzystanie z polece? porz*dkowania..................................................................................................................104
Korzystanie z panelu Layers ...................................................................................................................................106
Wyrównywanie obiektów........................................................................................................................................109
Korzystanie z narzdzia 3D Rotation (obrót w przestrzeni trójwymiarowej)..................................................114
Zmiana koloru warstwy............................................................................................................................................116
Lekcja 5. Punkty i )cie*ki.............................................................................................................................................................119
Praca z narzdziem Bezigon ....................................................................................................................................121
Korzystanie z polece? ł*czenia...............................................................................................................................124
Dodawanie kolorów PANTONE
®
........................................................................................................................128
Zmiana typu podgl*du............................................................................................................................................130
Rysowanie linii przerywanych................................................................................................................................132
Wstawianie kolejnych prowadnic.......................................................................................................................... 133
Korzystanie z narzdzia Pen................................................................................................................................... 135
Dodawanie ł*czników..............................................................................................................................................137
Sterowanie uchwytami kontrolnymi.....................................................................................................................139
Ukrywanie i wy%wietlanie uchwytów......................................................................................................................141
Rysunek rowerzysty..................................................................................................................................................143
Eksportowanie bibliotek kolorów.........................................................................................................................146
Praca z narzdziem Freeform (swobodne przekształcenie)................................................................................148
Praca z narzdziem Pencil (ołówek)........................................................................................................................151
Poł*czenie obiektów rowerzysty i roweru............................................................................................................. 153
4
MACROMEDIA FREEHAND MX
Oficjalny podrcznik
Lekcja 6. Efekty specjalne ...........................................................................................................................................................155
Efekt soczewki...........................................................................................................................................................156
Rysowanie lupy.........................................................................................................................................................157
Nakładanie tekstu na %cie6k..................................................................................................................................165
Konwersja tekstu na grafik.....................................................................................................................................171
Korzystanie ze zło6onych %cie6ek..........................................................................................................................173
Wklejanie obiektu wewn*trz %cie6ki......................................................................................................................175
Praca z narzdziem Extrude (efekt głbi)..............................................................................................................177
Zmiana profilu efektu głbi.....................................................................................................................................181
Korzystanie z efektu obwiedni...............................................................................................................................185
Przypisywanie efektów aktywnych.........................................................................................................................189
Lekcja 7. Układ strony..................................................................................................................................................................195
Wyrównywanie tekstu wzgldem strony...............................................................................................................197
Importowanie tekstu................................................................................................................................................198
Tworzenie bloków tekstowych z podziałem na kolumny ..................................................................................203
Korzystanie z narzdzia Text Editor (edytor tekstu)...........................................................................................206
Sprawdzanie pisowni...............................................................................................................................................207
Oblewanie grafiki tekstem......................................................................................................................................209
Definiowanie rozdzielczo%ci efektów rastrowych................................................................................................212
Style tekstowe............................................................................................................................................................214
Edycja stylów tekstowych........................................................................................................................................216
Eksportowanie pliku w formacie PDF..................................................................................................................218
Sprawdzanie ł*czy ....................................................................................................................................................221
Przygotowanie do publikacji..................................................................................................................................223
Drukowanie dokumentu.........................................................................................................................................225
Lekcja 8. Symbole, pdzle i ko2cówki..................................................................................................................................231
Tworzenie symboli...................................................................................................................................................233
Edycja symbolu ........................................................................................................................................................238
Korzystanie z narzdzia Roughen (pogrubienie)................................................................................................240
Tworzenie efektu cieniowania z wykorzystaniem przej%D pomidzy kolorami...............................................243
Nakładanie gradientu konturowego......................................................................................................................247
Korzystanie z funkcji pdzla...................................................................................................................................249
Tworzenie pdzla......................................................................................................................................................254
Edycja pdzla............................................................................................................................................................257
Tworzenie dodatkowych symboli..........................................................................................................................260
Zastosowanie ko?cówki graficznej........................................................................................................................264
Eksportowanie symboli...........................................................................................................................................267
SPIS TRE CI
5
Lekcja 9. Tworzenie animacji i filmów .................................................................................................................................269
Przypisywanie skrótów klawiaturowych...............................................................................................................271
Rysowanie przysłony...............................................................................................................................................274
Tworzenie przej%cia dla potrzeb animacji.............................................................................................................277
Rozmieszczanie obiektów na warstwach ..............................................................................................................280
Odwracanie animacji...............................................................................................................................................283
Eksportowanie filmu...............................................................................................................................................284
Ł*czenie przej%cia ze %cie6k*...................................................................................................................................287
Animowanie tekstu..................................................................................................................................................290
Tworzenie stron głównych......................................................................................................................................291
Korzystanie z narzdzia Action.............................................................................................................................296
Edycja strony głównej..............................................................................................................................................298
Tworzenie drugiej strony głównej..........................................................................................................................300
Tworzenie %cie6ki prowadnicy do strony głównej...............................................................................................302
Edycja grafiki w programie Macromedia Fireworks...........................................................................................303
Edycja filmu Macromedia Flash w programie FreeHand ..................................................................................306
Tworzenie filmów za pomoc* programu Macromedia Flash............................................................................310
Lekcja 10. Tworzenie stron WWW ..........................................................................................................................................313
Praca z narzdziem Connector (ł*cznik).............................................................................................................. 315
Zmiana definicji stylu poł*czenia..........................................................................................................................321
Tworzenie notki PDF...............................................................................................................................................323
Wklejanie zdjcia wewn*trz %cie6ki........................................................................................................................325
Tworzenie ł*czy URL...............................................................................................................................................328
Eksportowanie w formacie HTML........................................................................................................................329
Skorowidz ...........................................................................................................................................................................................333
6
MACROMEDIA FREEHAND MX
Oficjalny podrcznik
Plik z chomika:
Smoke-Wood
Inne pliki z tego folderu:
JavaServer Faces Wydanie III(1).pdf
(596 KB)
Linux Najlepsze przepisy Wydanie II(1).pdf
(596 KB)
Macromedia FreeHand MX Oficjalny podrecznik(1).pdf
(588 KB)
Generator Macromedia Flash nastepny krok(1).pdf
(584 KB)
JavaServer Faces Wydanie III.pdf
(596 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ✖ COMPANY OF HEROES 2 OFENSYWA W ARDENACH [PC]
- ✖ EVOLVE [PC]
- ✖ FAHRENHEIT REMASTERED [PC]
- ✖ LEGO BATMAN 3 POZA GOTHAM [PC]
- � ✔ F1 2014 (2014) XBOX360 - PL✔
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin