Facebook jako narzędzie dla e-marketerów.pdf

(1633 KB) Pobierz
2012
Facebook jako narzędzie
dla e-marketerów
Marcin Cichoń
UNIA EUROPEJSKA
EUROPEJSKI FUNDUSZ
ROZWOJU REGIONALNEGO
906252602.051.png 906252602.061.png 906252602.070.png 906252602.079.png 906252602.001.png 906252602.002.png 906252602.003.png 906252602.004.png 906252602.005.png 906252602.006.png 906252602.007.png 906252602.008.png 906252602.009.png 906252602.010.png 906252602.011.png 906252602.012.png 906252602.013.png 906252602.014.png 906252602.015.png 906252602.016.png 906252602.017.png 906252602.018.png 906252602.019.png 906252602.020.png 906252602.021.png 906252602.022.png 906252602.023.png 906252602.024.png 906252602.025.png 906252602.026.png 906252602.027.png 906252602.028.png 906252602.029.png 906252602.030.png 906252602.031.png 906252602.032.png 906252602.033.png 906252602.034.png 906252602.035.png 906252602.036.png 906252602.037.png 906252602.038.png 906252602.039.png 906252602.040.png 906252602.041.png 906252602.042.png 906252602.043.png 906252602.044.png 906252602.045.png 906252602.046.png 906252602.047.png 906252602.048.png 906252602.049.png 906252602.050.png 906252602.052.png 906252602.053.png 906252602.054.png 906252602.055.png 906252602.056.png 906252602.057.png 906252602.058.png 906252602.059.png
 
Koncepcja Publikacji:
Paweł Skowera
PARP, web.gov.pl
Autor:
Marcin Cichoń
Ideacto.pl
Skład i korekta:
Izabela Strońska
Ideacto.pl
Wydawca:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
ul. Pańska 81/83
00-834 Warszawa
Wydanie I
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego
Wspieramy e-bizne s www.web.gov.pl
Copyright © by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa 2012.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment nie może być wykorzystywany
w jakiejkolwiek formie ani przekładany na język mechaniczny bez zgody PARP.
Facebook jako narzędzie dla e-marketerów
1
906252602.060.png 906252602.062.png 906252602.063.png 906252602.064.png
 
Spis treści
1 Wstęp ..................................................................................................................................................................................................................................................................3
2 Pięć wskazówek na efektywne wykorzystanie Facebook Timeline..............................................................................................................................4
2.1 Zamieszczaj obrazki w postach ...................................................................................................................................................................................................4
2.2 Uważnie wybierz swoje zdjęcie w tle.......................................................................................................................................................................................5
2.3 Zwróć uwagę na statystyki .............................................................................................................................................................................................................6
2.4 Wyróżniaj lub przypinaj najlepsze posty................................................................................................................................................................................6
2.5 Uporządkuj swoje aplikacje............................................................................................................................................................................................................7
3 Nowy wygląd profili firmowych na Facebooku. Sześć zmian o których powinieneś wiedzieć .................................................................8
3.1 Nowy wygląd i wrażenia ..................................................................................................................................................................................................................8
3.2 Zmniejszona widoczność zakładek ...........................................................................................................................................................................................8
3.3 Brak strony docelowej (landing-page) ....................................................................................................................................................................................8
3.4 Nowy sposób prezentacji treści ..................................................................................................................................................................................................9
3.5 Zmiana wyglądu aplikacji i strony..............................................................................................................................................................................................9
3.6 Prywatne wiadomości pomiędzy firmą a użytkownikiem.......................................................................................................................................10
4 Facebook Insights – statystyki pomocne w marketingu w social media..............................................................................................................11
4.1 Podstawowe wskaźniki Facebook Insights .......................................................................................................................................................................11
4.2 Wiralność postów..............................................................................................................................................................................................................................12
4.3 Podział demograficzny fanów ...................................................................................................................................................................................................12
4.4 Pomiar zasięgu ....................................................................................................................................................................................................................................13
4.5 Liczba osób, które o tym mówią ..............................................................................................................................................................................................13
4.6 Ilość meldowań...................................................................................................................................................................................................................................14
4.7 Eksport danych....................................................................................................................................................................................................................................14
5 Przykłady kreatywnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych ..........................................................................................16
5.1 Kraft Macaroni & Cheese’s Jinx ..................................................................................................................................................................................................16
5.2 Ingo’s Face Logo ................................................................................................................................................................................................................................17
5.3 BlueCross BlueShield of Minnesota’s Human Doing...................................................................................................................................................17
5.4 GranataPet’s Foursquare-Enabled Billboard .....................................................................................................................................................................18
5.5 Reinert Sausages’s Wurst-Face App .......................................................................................................................................................................................18
6 Zakończenie.................................................................................................................................................................................................................................................21
Facebook jako narzędzie dla e-marketerów
2
906252602.065.png 906252602.066.png 906252602.067.png
 
1 Wstęp
Chyba nie ma już na świecie użytkownika Internetu, który nigdy nie słyszał o Facebooku. Ten popularny
serwis społecznościowy może pochwalić się 901 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie oraz
526 milionami użytkowników dziennie. Ponadto Na Facebooku codziennie umieszczanych jest 300
milionów zdjęć oraz 3,2 miliardów komentarzy. Każdego dnia zawieranych jest także 125 miliardów
znajomości. 1
Ten ogromny potencjał Facebooka odkryty został także przez specjalistów marketingu internetowego na
całym świecie. Za zaangażowaniem użytkowników przyszły także globalne marki, jak również lokalne
biznesy.
E-book który przygotowaliśmy jest zbiorem informacji przydanych przy własnoręcznym prowadzeniu
kampanii marketingowych w mediach społecznościowych. Oprócz podstawowych rad w kwestii
budowania zaangażowania fanów, dużą część publikacji poświęciliśmy statystykom Facebook Insights.
Możliwość pomiaru działań na Facebooku jest wszakże bardzo istotna w kreowaniu wizerunku własnego
biznesu.
1 Wszystkie dane pochodzą z załącznika S-1 do dokumentów złożonych przez Facebook w Amerykańskiej
Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (maj 2012 rok)
Facebook jako narzędzie dla e-marketerów
3
906252602.068.png 906252602.069.png 906252602.071.png 906252602.072.png
 
2 Pięć wskazówek na efektywne wykorzystanie Facebook Timeline
Chociaż oś czasu (ang. Timeline) została wprowadzona na profilach firmowych już jakiś czas temu, to
nadal wielu marketerów nie potrafi wykorzystać jej skutecznie. Prezentujemy dziewięć wskazówek na to,
jak wykorzystać Timeline do promocji własnej firmy lub marki.
2.1
Zamieszczaj obrazki w postach
Timeline jest o wiele bardziej przyjazny dla zdjęć umieszczanych w treści postów. Zresztą zdjęcie zawsze
bardziej przyciąga wzrok niż zwykły tekst. Pamiętaj, że nie musisz inwestować w profesjonalne sesje
zdjęciowe. Czasami wystarczy wyciągnąć smartphona i pstryknąć amatorską fotografię. Dobrym
przykładem są działania Białego Domu (The White House), którego nieformalne zdjęcia pokazują Baracka
Obamę w ciepłym i przyjaznym świetle.
Zamieszczanie zdjęć prawie przy każdym z postów zauważyć można także na niektórych z polskich profili
firmowych. Fan-page Maciek Gajwer (fikcyjna postać wykorzystywana w reklamach sieci sklepów
Praktiker) to doskonały przykład.
Facebook jako narzędzie dla e-marketerów
4
906252602.073.png 906252602.074.png 906252602.075.png 906252602.076.png 906252602.077.png 906252602.078.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin