Dojrzałość do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych.doc

(20 KB) Pobierz
Dojrzałość do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych

Dojrzałość do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych

Wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

 

1.Dziecięce liczenie

- sprawne liczenie i odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego

- porównywanie dwóch zbiorów i ustalanie, w którym jest więcej elementów

- rozumienie i stosowanie umowy w grze

- umiejętność wyznaczania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 „w pamięci” lub na palcach

2. Operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym w zakresie:

- ustalania stałości ilości nieciągłych

- porządkowania elementów w zbiorze przy wyznaczaniu konsekwentnych serii

- ustalania stałości masy (tworzywa)

- ustalania stałości długości przy obserwowanych przekształceniach

- ustalania stałej objętości cieczy przy transformacjach zmieniających jej wygląd

3. Zdolność od odrywania się od konkretów i posługiwania reprezentacjami symbolicznymi w zakresie:

- pojęć liczbowych

- działań arytmetycznych

- schematu graficznego

4. Dojrzałość emocjonalna

 

5. Zdolność do syntetyzowania oraz zintegrowania funkcji percepcyjno- motorycznych, która wyraża się w sprawnym odwzorowywaniu złożonych kształtów, rysowaniu i konstruowaniu.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin